Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5733
Jeg har lest en del innlegg her på forumet, mange av innleggene handler om cannabis OL.

Og jeg vet at cannabis er en 'gruppe' av cannabis olje, Hasj og marihuana.

Derfor lurer jeg litt på hvordan det, dyrkes, jeg vet at det kan dyrkes inne hele året,
og ute om sommeren i Norge, men noen som vet noe mer???

Jeg vil ikke prøve å dyrke det siden jeg fremdeles bor hjemme og jeg er en litt seriøs fotballspiller, men det hadde vært gøy og vite....
Du trenger en god lampe som gir mye lumens, hps lampe 400w er helt ok. En god jordmix. Næring. Lys tett rom, helst med lys reflekting. en viss fuktighet, forskjellig på vekst og blomstring. Frisk Luft gjennomstrømming er en bra ting, med kull filter så det ikke lukter så mye ut fra huset/rommet ditt.

Du begynner enten med frø eller en stikling. Begynner du med å "klekke" frøe... legges i en fuktig klut eller bommull med plasfolie eller noe annet rundt for å ikke få fuktigheten til å fordampe.

Så planter du det, helst ikke begynn med hps lampe med en gang la den vokse litt først, kan bruke hps lampe men da må den henge høyt over planten til den er blitt vant til det osv. Så finner du ut hvor mye næring den skal ha, det finner du lett på nette hvor mye som skal til med din næring.

den første perioden er vekst fasen, den kan du egentlig vare så lenge du vil den skal vare. Jo lengre du venter jo mere toppskudd vokser det på den i blomstringsfasen men vil da bli mindre mengde konsentrert thc innhold i dem men får mer å røyke på da Under vekst skal lyset stå på 24 timer i døgnet eller 18 timer i døgnet, vet ikke hva som er best jeg. og det bør være ca 27 grader C. Forskjellig fra hvilken plante du har. Funker ikke så veldig bra med å dyrke utendørs i norge men jeg har ikke prøvd jeg bor i bergen :P

I begynnelsen av blomstringsfasen må du følge med hele tiden etter om det er hun-kjønn eller han-kjønn, han-kjønn kan ikke brukes til å bli skev på. Det må heller ikke være han kjønn i nærheten/i samme dyrkerom som hunkjønn da de blir paret. Men hvis du vil ha frø gjør du dette. Under blomstringsfasen skal lyset være på 12 timer i døgnet. Blomstringsfasen varer ca. 2 mnd. og etter det bør den tørke opp ned i 2 uker. så er det lurt å kure den men ikke nødvendig mer om det kan du vel finne på nette eller andre skrive her.

Finnes mye mer informasjon enn dette på for. eks. norcan.org og hvis du skal begynne å dyrke anbefaler jeg deg til å laste ned videoer. Finnes mange gratis tutorials og videoer på nettet.

En grei nybegynner plante er northen light, dette var min første plante og ble dyrket under tvilsomme forhold... allikavel klarte jeg bare å røyke en halv joint første gang jeg prøvde den. Den ble ca 1 meter høy før jeg satte den til blomstring

Btw. Det er veldig lav straff for å bli tatt for dyrking i norge, vet ikke helt hvor mye og sånn. Bestiller du frø fra nette og blir tatt blir du tatt for brudd på matloven og får ca. 3000 i bot. Jeg bestillte og ble ikke tatt men andre gang bestillte jeg og ble tatt men det tror jeg det er visse grunner til. Skal lite til for å bli tatt hvis du bruker Nirvana hvertfall.

så sånn er det.
Sist endret av skolms; 26. januar 2007 kl. 09:43.
Det med lys i vekstfasen. Plantene lagrer sollyset og bruker den lagrede energien til å vokse når det er mørkt. Jeg lærte av min "mentor" at det skulle brukes 18 timer og ikke 24. Ingen Cannabisplanter vokser vilt ute i 24 timers konstant lys.
http://www.norcan.org/eirik/pub/cannabishandboken.pdf

http://www.weedfarmer.com/cannabis/ Her finner du også en guide om utedyrking.
Sist endret av SnippeX; 26. januar 2007 kl. 10:41.
Sitat av skolmen

Btw. Det er veldig lav straff for å bli tatt for dyrking i norge, vet ikke helt hvor mye og sånn. Bestiller du frø fra nette og blir tatt blir du tatt for brudd på matloven og får ca. 3000 i bot. Jeg bestillte og ble ikke tatt men andre gang bestillte jeg og ble tatt men det tror jeg det er visse grunner til. Skal lite til for å bli tatt hvis du bruker Nirvana hvertfall.

så sånn er det.
Vis hele sitatet...

Det er ikke lave straffer for å bli tatt med planter i Norge nei. Det kommer så klart ann på hvor mange planter det er snakk om, men selv om du fikk en mild straff for frø, betyr ikke det at man får milde straffer for planter.. Det er helt andre strafferammer på det.


Og du Rusbrus666, du må søke selv. Det er masse info om dette over alt..
Neida, er ikke derfor jeg sier det er lave straffer.

Har hørt det av mange, og lest på nettaviser. Dyrking til eget bruk har lav straffe ramme? Vet ikke dette sikkert.
Vet ikke hva du anser for å være lavt jeg.. Men jeg synes nå det ser ut som om alle cannabis relaterte saker ender opp med overdrevne straffer.. Spesielt i forhold til dyrking..
hmm.. lav straffe ramme er bot for små dyrking? Har ikke sett så mye men hva er den hardeste straffen for små dyrking du har sett?

Bare lurer.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har ikke hørt mye annet enn bot, men det hender jo at folk får fengselsstraff også, spessielt hvis de har f.eks. et gårdsbruk fult av planter.

skolmen: Du sier at dess lengre du lar de stå i blomst dess mer, dog svakere buds får du. Dette er imidlertid feil. Plantene har en optimal tid når de høstes på, og de er da så potente som du får de. Venter du litt lengre enn dette vil du kanskje få litt større buds, men da på bekostning av at THC brytes ned til mer sedative stoffer. Er ikke helt sikker på om det er dette du mener? I alle fall så har buds en optimal høstetid, og hvis de høstes da så er alt fryd og gammel. Selv om andre buds blir senere ferdig, så er det ingenting i veien for å høste de som allerede er helt ferdige :-)
Bare for og nevne det, THC er kun et av virkestoffene i cannabis, CBN og CBD har en stor rolle i rusen de og.
Sitat av SnippeX
Bare for og nevne det, THC er kun et av virkestoffene i cannabis, CBN og CBD har en stor rolle i rusen de og.
Vis hele sitatet...
litt offtopic: har hørt ryter at man kan velge hvilket virkestoff man skal ta ut med volcano vapirazor. stemmer dette?
Cannabisrusen skyldes en gruppe stoffer som heter cannabinoider. De tre viktigste farmakologisk aktive cannabinoidene er:

-Δ9-tetrahydrocannabinol (THC)
-Cannabidiol (CBD)
-Cannabinol (CBN).

THC er det psykoaktive stoffet i cannabis. CBN er det primære nedbrytningsproduktet
av THC og har en sedaterende og svakt bedøvende effekt. CBD produseres uavhengig av THC og regnes for å moderere THC-rusen. CBD er ikke psykoaktiv i seg selv, men det antas at det fjerner noe av uroen og ”rushet” man ville fått i en ren THC-rus.
Innholdet av cannabinoider og fordelingen mellom dem er det som bestemmer
hvordan rusen vil oppleves. Sativavariantene er kjent for å ha en veldig klar energisk og ”up high” rus. Dette antar man skyldes at de inneholder mer THC i forhold til CBD enn indicaplantene.
Tilsvarende er rusen fra en indica mer sedaterende og gjør deg ”stein”. Dette antar man at skyldes innvirkning fra et høyere innhold
av CBD.

Vulcano vaporizer skiller ut THC i hasjen din ved og varme den opp til 180 grader, da THC skiller seg ut. Man vil da få en annen type rus, siden du ikke får CBN og CBD. Man blir mere "høy" en fjern.
Sitat av Tias
Har ikke hørt mye annet enn bot, men det hender jo at folk får fengselsstraff også, spessielt hvis de har f.eks. et gårdsbruk fult av planter.

skolmen: Du sier at dess lengre du lar de stå i blomst dess mer, dog svakere buds får du. Dette er imidlertid feil. Plantene har en optimal tid når de høstes på, og de er da så potente som du får de. Venter du litt lengre enn dette vil du kanskje få litt større buds, men da på bekostning av at THC brytes ned til mer sedative stoffer. Er ikke helt sikker på om det er dette du mener? I alle fall så har buds en optimal høstetid, og hvis de høstes da så er alt fryd og gammel. Selv om andre buds blir senere ferdig, så er det ingenting i veien for å høste de som allerede er helt ferdige :-)
Vis hele sitatet...

Nei var ikke det jeg mente! Jeg trodde at jo større planten er jo mindre THC og andre stoffer vil komme i hver enkelt bud.

Men no lærte jeg noe nytt.
hmm, fikk ikke til å edit.

Tias:

Men leste posten din litt feil.

Mente at jo lengre den står i vekst-fasen ikke blomstrings-fasen jo mindre THC og andre stoffer være i hver enkelt bud?

Er ganske sikker på å ha lest dette i en dyrke guid.

Noen som vet?
Sist endret av skolms; 27. januar 2007 kl. 03:04.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det høres merkelig ut. THC dannes først i større grad i blomstringsfasen. Dog, under vekstfasen så inneholder mannlige planter mer THC enn kvinnelige, men så snart de slipper pollen så går THC-prosenten ned. Kanskje det er dette du tenker på?
▼ ... over en måned senere ... ▼
hva er det egentlig som definerer blomstringsfasen på en cannabis plante ?
Blomstringsfasen er fra planten begynner å produsere blomster, til den er ferdig med det. Blomstringsfasen starter når nettene blir lange, litt før kulda setter inn, litt mer nøyaktig når nettene blir sånn 8-12 timer. Det avhenger litt av hvordan strain du dyrker. Noen strains, f. eks. "Lowryder" har automatisk blomstringsfase, som gjør at den egner seg godt for nordisk klima.
jepp, så blomstringsfasen er stort sett når buds'a virkelig begynner å gro og thc innholdet høyner ?
Vulcano vaporizer <--- Hva er det?
Hørtes bra ut da ...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Sitat av EasyLiving
Vulcano vaporizer <--- Hva er det?
Hørtes bra ut da ...
Vis hele sitatet...
For å finne ut slikt søker man på Google.
Sitat av 420
Det med lys i vekstfasen. Plantene lagrer sollyset og bruker den lagrede energien til å vokse når det er mørkt. Jeg lærte av min "mentor" at det skulle brukes 18 timer og ikke 24. Ingen Cannabisplanter vokser vilt ute i 24 timers konstant lys.
Vis hele sitatet...
Jeg blir nødt til å si at det er flere av disse punktene som ikke stemmer, for det første lagrer ike planten sollys for så å bruke det om natten, det andre er at selv om det bare er 18 timer lys ute, er det bedre å ha 24 timer lys i vegfasen.

1: Når lyset er på bruker planten cO2 for å fylle rommet med oxygen, for om natten bruker planten oxygen, og for å produsere mest mulig cO2 til lyset kommer på igjen.

2: Selv om det er 18 timer som er den mengden planten vil få ute i naturen, er alle de frøene du får bestillt i dag dyrket inne under 24 timer lys i vekst fasen, det er også gjort flere forskninger på dette og resultate er en raskere vekstende plante med konstant lys i vegfasen.

Vil også legge til at jeg har mine egen tråd(Groguide) hvor du kan stille hvilket som helst spørsmål og hvor det kanskje allerede er svar på det du skulle trenge=)

Sitat av EasyLiving
Vulcano vaporizer <--- Hva er det?
Hørtes bra ut da ...
Vis hele sitatet...
Volcano er en pipe som bare varmer opp innoldet i "brønnen" gradvis THC vaporiseres ved en mye lavere grad enn alle de giftige stoffene som eller finnes i planten/tobakken. Og dermed slipper du og røyke gift=)
Sist endret av LoveToGrow; 16. mars 2007 kl. 10:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LoveToGrow
1: Når lyset er på bruker planten oksygen for å fylle rommet med co2, for om natten bruker planten co2, og for å produsere mest mulig oksygen til lyset kommer på igjen.
Vis hele sitatet...
Feil veg, men bortsett fra det...
Energi + CO2 -> O2 + plantemateriale
O2 + plantemateriale -> CO2

Energi er her lys. Så når lyset er på produserer planten O2
Sitat av felix_poker
Blomstringsfasen er fra planten begynner å produsere blomster, til den er ferdig med det. Blomstringsfasen starter når nettene blir lange, litt før kulda setter inn, litt mer nøyaktig når nettene blir sånn 8-12 timer. Det avhenger litt av hvordan strain du dyrker. Noen strains, f. eks. "Lowryder" har automatisk blomstringsfase, som gjør at den egner seg godt for nordisk klima.
Vis hele sitatet...
I norge er det 21 juni plantene vil begynne å blomstre ute.(tidligst) Dette er første dagen det vil være 12-12 i naturen verden i vårt klima.

Sitat av l0ud
jepp, så blomstringsfasen er stort sett når buds'a virkelig begynner å gro og thc innholdet høyner ?
Vis hele sitatet...
Blomstringsfasen vil begynne akkurat når du har lyst. Med andre ord når du setter 12 timer lys og 12 timer mørke. Enkelt og greit=)
Sist endret av LoveToGrow; 16. mars 2007 kl. 10:30.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som har noe erfaring med Lowryder 2? helst utendørs
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
I norge er det 21 juni plantene vil begynne å blomstre ute.(tidligst) Dette er første dagen det vil være 12-12 i naturen verden i vårt klima.


Blomstringsfasen vil begynne akkurat når du har lyst. Med andre ord når du setter 12 timer lys og 12 timer mørke. Enkelt og greit=)
Vis hele sitatet...
21. juni er sommersolverv. Det er ikke 12 timer lyst og 12 timer mørkt på dette tidspunktet i Norge.
Du tenker på høstjevndøgn, som er 21 september, DA er det 12 timer lys og 12 timer mørke.

Men utendørsplanter de blomsterer allerede nå de, og nå går sola opp 04:54, og ned 21:52. Det blir syv timer med mørke det. Men de blomstrer av andre, og flere, grunner enn inneplanter. Derfor er uteplanter mindre lysstress-sensitive enn inneplanter som "bare" forholder seg til mørket og ikke resten av faktorene.

Sjekk grologgen min for autoblomstrende dverger utendørs i Norge.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=135197
Sist endret av utidetfri; 30. juli 2009 kl. 14:36. Grunn: glemte å svare på noe
▼ ... over en uke senere ... ▼
ja kan lønne seg og gå ned på lys etterhvert . men jeg gir mye lys nærme for at plantene ikke skal strekke seg for fort . det blir ille fort trangt i kleskapet