Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 950
Heihei!
Jeg har nylig installert baade Linux og Warcraft 3. Da jeg proever og kjoere War3.exe (crack'en)
saa kommer en LANG error beskjed. Det staar noe med debugger der osv.Ganske sikker paa at det har noe med det aa gjoere.
Saa kommer denne command linje frem i terminalen: Wine-dbg :
Noen som vet hva jeg skal gjoere?
takker for all hjelp
Søk på forumet etter winex / cedega. Det er spesiallaget for å spille spill som f.eks. warcraft (wine fungerer også med litt konfigurasjon).
Erz
Trådstarter
86 2
heyhey,takk for tipset!
Det funket faktisk
Men problemet naa er bare at jeg har et radeon IGP 320 kort som gikk greit aa spille i Windows.
Men i Linux lagger det som f...
Er det noe stder der dere vet om jeg kan oppgradere driverne til skjermkorte elns.?
eller er det andre ting jeg kan gjoere?
F.eks conf'e litt.Noe som jeg ikke har gjort idet hele tatt :P
http://www.ati.com/support/driver.html

ATI radeon drivere, Linux > Graphic Driver > [kort du har]
www.omegacorner.com har drivere som er optimaliserte for spill. Ytelsesøkningen kan være opp til 10% i visse tilfeller.

Upps - usikker på om de har Linux-drivere lenger.
Erz
Trådstarter
86 2
ok,de har ikke drivere til Linux paa den siden.
Fant heller ikke paa www.ati.com
Hadde vaert supert om noen har direkte link til den driveren jeg trenger

Men naar jeg proever og kjoere cm0304.exe
i wine saa kommer dette : fixme:xrandr:X11DRV_XRandR_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 16 to 32 (etter aa ha kjoert "introen")

I cedega kjoere cm0304 ikke i det hele tatt uten noen errors :S
Erz:
IGP320 er ikke støttet skikkelig i linux
Har hatt samme problemet selv en stund.
Erz
Trådstarter
86 2
Bare et lite spm. lagger det til deg ogsaa paa TUXracer? Her gaar det ikke ann aa spille det.
Hadde vaert greit aa vite om du kan spille noe litt "lette" grafikk spill :P
Nei. 3D støtten er så dårlig at sånt blir umulig
TuxRacer lagger som faen til meg og, kjipt Da er det ikke vits i å bruke Linux Jeg som ville spille TuxRacer

I Mandrake 10 that is. Slik som jeg forstod det var det med drivere til GF4Ti også.
Sist endret av BakkiZ; 29. oktober 2004 kl. 14:47.
Erz
Trådstarter
86 2
Ja :S
Men cm 03-04 burde vell kjoer rimelig bra i Linux siden det er jo 2d?
Lagt inn ati drivere jeg.. funka 3d som bare det etterpå.. Testa UT2k4 og der var alt topp.
Erz
Trådstarter
86 2
Kan du gi meg URL til den siden du fant driverene paa?
+ har du samme kort som meg?
HeavyD:
Og du har IGP320 Chippen på laptopen din?
Dersom du bruker wine, må du gi mappen som inneholder filmene, altså "Movies" nytt navn, ellers vil det ikke starte.
Erz
Trådstarter
86 2
Har gjort det i warcraft altsaa.Skrev over at War3 funket men det lagger noe jeavlig pga. mangel paa en god driver :S
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
BakkiZ skrev:
I Mandrake 10 that is. Slik som jeg forstod det var det med drivere til GF4Ti også.
Vis hele sitatet...
Mandrake eller hvilken som helst annen distro har ca ingenting å gjøre med det.
Saken er den at nVidia utvikler drivere for kortene sine til Linux fordi de har insett at man kan tjene penger på det (kortene fungerer, ergo fler solgte kort).
ATi utvikler windowsdriverene i latterlig takt, og linuxdriverne er en eneste stor vits.
Lite spørsmål: Bruker du Wine eller Cedega/winex. Jeg får ikke til å innstallere det med cedega. Hvis du bruker cedega, var det noe spesielt du måtte gjøre for å innstallere det? Hos meg starter ikke installasjonen engang
Opprinnelig postet av bakkus
BakkiZ skrev:

Mandrake eller hvilken som helst annen distro har ca ingenting å gjøre med det.
Saken er den at nVidia utvikler drivere for kortene sine til Linux fordi de har insett at man kan tjene penger på det (kortene fungerer, ergo fler solgte kort).
ATi utvikler windowsdriverene i latterlig takt, og linuxdriverne er en eneste stor vits.
Vis hele sitatet...
Et firma blir så mye mindre seri0st når man ikke tar
hensyn til andre operativ systemer enn windows.
Det blir bare for dumt og bare selge til windows folka.
Som du sier: de tjener jo mer penger på det.
Sikkert ikke så mye mer jobb og få til en skikkelig
binary som funker fint.