Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  339 15263
Opprinnelig postet av SilverKhan
Hva slags karakterer har du i naturfag?

Du trenger ikke svare, men noe sier meg at du er uenig i det meste som man lærer i det faget... Kanskje gikk du på en veldig fundamentalistisk skole eller noe... Men på de fleste kristne skoler så lærer de jo bort at jorda er eldre en det bibelen sier... åssen kan det ha seg hvis det er som du sier at alle kristne tror at jorda er 8000år gammel.

Punchline: hvorfor står det ikke noe om dinosaurer i bibelen... den skal lissom dekke det viktigste fra begynnelsen og fram til jesu tid eller no... jaja forfattere har en tendens til å være så konsentret om arbeidet at de overser store reptiler... eller kanskje det står om dinosaurer der... jeg har dessverre ikke studert den
Vis hele sitatet...
Hadde i hvertfall 6'ern på ungdomskolen. 5 nå :P
Men nå får vi se hva som skjer når vi kommer til kapittelet om datering med radioaktive isotoper.

Tror egentlig ikke mange kristne tenker på datering, jordens alder, dinosaurer osv. Litt skuffet over dem..
De er mer opptatt av å opplyse at Jesus har dødt i vårt sted, og for våre synder. Jeg likestiller begge tingene.
Og hvor ble det av dinosaurene etter noas ark da? Du kan altså utelukke den syndefloden din i denne sammenheng
Opprinnelig postet av oivind
Og hvor ble det av dinosaurene etter noas ark da? Du kan altså utelukke den syndefloden din i denne sammenheng
Vis hele sitatet...
Meget usikker på hvordan de ble utryddet. Punktum.
Perkele... Sett at dette med Noas ark VAR sant, og på noen dager ble menneskeheten redusert til tja... say 10 stk. Dette er hva? 6000 år siden?

I dag er det 6 000 000 000 (ja, 6 milliarder) mennesker på jorda. Og alle disse har røtter fra disse Noa-folka.

Nå er ikke jeg noe matematisk geni, men jeg kan i allefall nok til å forstå at de må ha pult SINNSYKT mye. Hvert barn tar ca. 9mnd av et år, så dette stykket blir umulig uansett... HVORDAN forklarer Bibelen dette?
Opprinnelig postet av Perkele
De er mer opptatt av å opplyse at Jesus har dødt i vårt sted, og for våre synder. Jeg likestiller begge tingene.
Vis hele sitatet...
Våre synder? Våre forfedres synder om i det hele tatt. Jesus døde før jeg ble født, altså han har ikke gjort en døyt for meg, deg, morra di eller bestefaren din.

Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Perkele... Sett at dette med Noas ark VAR sant, og på noen dager ble menneskeheten redusert til tja... say 10 stk. Dette er hva? 6000 år siden?

I dag er det 6 000 000 000 (ja, 6 milliarder) mennesker på jorda. Og alle disse har røtter fra disse Noa-folka.

Nå er ikke jeg noe matematisk geni, men jeg kan i allefall nok til å forstå at de må ha pult SINNSYKT mye. Hvert barn tar ca. 9mnd av et år, så dette stykket blir umulig uansett... HVORDAN forklarer Bibelen dette?
Vis hele sitatet...
Jeg antar vi alle kommer til å dø ut av innavl.
Du er heller ikke noe matematisk geni, som du sier.

8 stk (som det var), kan med enkel matte bli til 6,2 milliarder på ca 4800 år.
Opprinnelig postet av oivind
Våre synder? Våre forfedres synder om i det hele tatt. Jesus døde før jeg ble født, altså han har ikke gjort en døyt for meg, deg, morra di eller bestefaren din.
Vis hele sitatet...
Du vet nok hva jeg mener. Jeg tror nemli at Jesus er Guds sønn. Han åpnet veien til Gud ved å dø i vårt sted. Han levde et fullkomment liv her på joden.
Opprinnelig postet av Perkele
Du er heller ikke noe matematisk geni, som du sier.

8 stk (som det var), kan med enkel matte bli til 6,2 milliarder på ca 4800 år.
Vis hele sitatet...
Med god hjelp av flerkoneri, incest og andre koselige saker.

Opprinnelig postet av Perkele
Du vet nok hva jeg mener. Jeg tror nemli at Jesus er Guds sønn. Han åpnet veien til Gud ved å dø i vårt sted. Han levde et fullkomment liv her på joden.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal gud absolutt være så forbaska blodtørstig? Hva er vitsen med å tro på en gud som ikke støtter oss og veileder oss no matter what? Hvorfor vil folk tro på henne?
Opprinnelig postet av Perkele
Du er heller ikke noe matematisk geni, som du sier.

8 stk (som det var), kan med enkel matte bli til 6,2 milliarder på ca 4800 år.
Vis hele sitatet...
Ja, om mennesket var udødelig kanskje?
Sist endret av Digital Hybrid; 28. mars 2004 kl. 21:57.
Opprinnelig postet av Perkele
Du er heller ikke noe matematisk geni, som du sier.

8 stk (som det var), kan med enkel matte bli til 6,2 milliarder på ca 4800 år.
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk vi forskjellige hudfarger på den tiden?
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Ja, om mennesket var udødelig kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, spesielt med tanke på den gjennomsnittlige levealderen opp gjennom åra. Vi har økt fra rundt 30 til nesten 80 bare iløpet av de siste 100åra eller så. Tidligere levde visst mennesker bare til de var 20, altså akkurat nok til å forplante seg, så dø.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Perkele
Tror egentlig ikke mange kristne tenker på datering, jordens alder, dinosaurer osv. Litt skuffet over dem..
De er mer opptatt av å opplyse at Jesus har dødt i vårt sted, og for våre synder. Jeg likestiller begge tingene.
Vis hele sitatet...
Ehh... så svaret ditt er at du legger like stor vekt ved jesus som alle tingene i bibelen som ikke stemmer... Da svarer du jo ikke på spørsmålet? Forekommer det dinosaurer i bibelen?

Jeg synes du gjør et tappert forsøk i å holde fast ved troen din ihvertfall, selv om det hagler med motbevis til bibelens teorier
Sist endret av SilverKhan; 28. mars 2004 kl. 22:01.
Opprinnelig postet av oivind
Med god hjelp av flerkoneri, incest og andre koselige saker.
Vis hele sitatet...
Greit. Men alt har ikke vært det samme alltid. Muligens ikke et problem da.

Det går nedover med oss mennesker, ikke oppover, slik evolusjonen sier.
Opprinnelig postet av Perkele
Tror egentlig ikke mange kristne tenker på datering, jordens alder, dinosaurer osv. Litt skuffet over dem..
De er mer opptatt av å opplyse at Jesus har dødt i vårt sted, og for våre synder. Jeg likestiller begge tingene.
Vis hele sitatet...
Netopp det liker jeg ved deg. Du tar ihvertfall spørsmålene på alvor, selv om svarene du kommer med ofte er litt drøye etter min smak. Skulle på en måte ønske flere kristne var som deg.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Ja, om mennesket var udødelig kanskje?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så vanskelig å godta vel? To blir til fire, fire til åtte.. komanigjen..
I like turtles
Skyfex's Avatar
Gah! Det er greit nok at dere er kristne.. Og jeg bryr meg ikke om hva dere tror på. Men det er to ting som irriterer meg:

1. Når dere prøver å frelse oss som har valgt å ikke tro på en 1700-2700 år gammel historiebok. Vi har gjort et valg, og vi driter langt faen i om Jesus elsker oss. Piss... OFF

2. Når dere prøver å bevise at alt i bibelen er riktig. Det går ikke ann. For det første peker alt annet enn bibelen på at jorden faktisk er eldre enn 6000 år gammel. Og det er mange andre ting i bibelen som er rett og slett umulig. Det morsomste er når bibelen motsier seg selv.

Ta bibelen for det det er! En fin bok med historier som skal fortelle oss hvordan vi burde oppføre oss. Kristne som gjør det har jeg faktisk litt sans for. Kristne som sier at Jorda er 6000 år gammel og gjentar gang på gang, "Jesus er glad i deg", er bare irriterende..
Opprinnelig postet av Perkele
Greit. Men alt har ikke vært det samme alltid. Muligens ikke et problem da.

Det går nedover med oss mennesker, ikke oppover, slik evolusjonen sier.
Vis hele sitatet...
Helt riktig! Vi har nedviklet oss fra avanserte Neandertalere
Opprinnelig postet av Perkele
Det er ikke så vanskelig å godta vel? To blir til fire, fire til åtte.. komanigjen..
Vis hele sitatet...
ja.. To blir til fire... to dør... oi, da er det vist bare to igjen da... to blir til fire... nei, pokker.. nå daua to til... etc.

Å øke befolkningen tar grufullt lang tid i begynnelsen, og 10 mennesker kan IKKE bli 6 milliarder mennesker på 4700 år. Ha også sykdommer/epedemier som svartedauden i bakhodet. Den kosta Europa 1/3 av befolkningen
Opprinnelig postet av SilverKhan
Da svarer du jo ikke på spørsmålet? Forekommer det dinosaurer i bibelen?
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg vet om, som nok er det eneste som er også: er i Jobs bok, når (hvis jeg husker riktig) Job spør Gud om han var der når store dyr vandret på jorden.

Hehe, sikkert helt feil, fant det ikke i bibelen nå, men jeg vet det nevnes (i et slags bilde) litt om dinosaurer i Jobs bok.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
ja.. To blir til fire... to dør... oi, da er det vist bare to igjen da... to blir til fire... nei, pokker.. nå daua to til... etc.

Å øke befolkningen tar grufullt lang tid i begynnelsen, og 10 mennesker kan IKKE bli 6 milliarder mennesker på 4700 år. Ha også sykdommer/epedemier som svartedauden i bakhodet. Den kosta Europa 1/3 av befolkningen
Vis hele sitatet...
Ikke drit deg ut nå.. :P


.. Må gå, fattern skal ha laptopen, og jeg se på Tabloid. Gudd Najt.
Okey, svar meg på denne kristenfolk! Kristne hevder Gud ga oss fri vilje og dermed muligheten til å synde (og muligheten til å motta Gud og Jesus og snu seg vekk fra syndenskapet). La oss bruke litt logikk:

(1). Gud vet alt som skjer i fremtiden.
(2). Vi kan ikke forandre hva Gud vet, for da ville han ta feil (og Gud er ufeilbarlig).
(3). Vi kan altså ikke forandre noe i fremtiden.


Dette tilsier altså at mennesket egentlig ikke har fri vilje og at Gud vet AKKURAT hvem som kommer til helvete i det han skaper dem. Hvorfor vil han da skape mennesker som kommer til en evighet i helvete?
Opprinnelig postet av SkyFex
Gah! Det er greit nok at dere er kristne.. Og jeg bryr meg ikke om hva dere tror på. Men det er to ting som irriterer meg:

1. Når dere prøver å frelse oss som har valgt å ikke tro på en 1700-2700 år gammel historiebok. Vi har gjort et valg, og vi driter langt faen i om Jesus elsker oss. Piss... OFF

2. Når dere prøver å bevise at alt i bibelen er riktig. Det går ikke ann. For det første peker alt annet enn bibelen på at jorden faktisk er eldre enn 6000 år gammel. Og det er mange andre ting i bibelen som er rett og slett umulig. Det morsomste er når bibelen motsier seg selv.

Ta bibelen for det det er! En fin bok med historier som skal fortelle oss hvordan vi burde oppføre oss. Kristne som gjør det har jeg faktisk litt sans for. Kristne som sier at Jorda er 6000 år gammel og gjentar gang på gang, "Jesus er glad i deg", er bare irriterende..
Vis hele sitatet...
Slike folk som deg som får meg til å ville fortelle folk hva jeg tror... Ikke for å frelse deg , men for å opplyse deg om hvorfor jeg kan tro på noe (i dine øyne) så umulig som en ny jord, og at Jesus var Guds sønn.

'gone'
Opprinnelig postet av Kinseek
Okey, svar meg på denne kristenfolk! Kristne hevder Gud ga oss fri vilje og dermed muligheten til å synde (og muligheten til å motta Gud og Jesus og snu seg vekk fra syndenskapet). La oss bruke litt logikk:

(1). Gud vet alt som skjer i fremtiden.
(2). Vi kan ikke forandre hva Gud vet, for da ville han ta feil (og Gud er ufeilbarlig).
(3). Vi kan altså ikke forandre noe i fremtiden.


Dette tilsier altså at mennesket egentlig ikke har fri vilje og at Gud vet AKKURAT hvem som kommer til helvete i det han skaper dem. Hvorfor vil han da skape mennesker som kommer til en evighet i helvete?
Vis hele sitatet...
Arrgh.. Må virkelig gå :P!!

Men Gud kjenner ikke hvilke valg vi vil komme til å ta.
Derfor: spørsmålene dine forsvinner.
Kjenner ikke Gud framtiden? Trodde han visste absolutt ALT. Og hvis Gud ikke kjenner framtiden så kan Gud også gjøre feil. Og hvis Gud kan gjøre feil så rakner hele kristendommen...
Opprinnelig postet av SkyFex
2. Når dere prøver å bevise at alt i bibelen er riktig. Det går ikke ann. For det første peker alt annet enn bibelen på at jorden faktisk er eldre enn 6000 år gammel. Og det er mange andre ting i bibelen som er rett og slett umulig.
Vis hele sitatet...
Vel, de prøver vel bare å bevise at bibelen ikke nødvendigvis tar feil. Og det klarer de, på nippet. Det virker helt opplagt for meg at bibelen tar direkte feil mange steder, men helt 100% sikkert er det vel allikevel ikke (mer som 99.99999%).
En svakhet ved empirisk vitenskap er jo netopp at man kan ta feil, selv om alt tyder på det motsatte.
^At vitenskapen åpner for at teorier/fakta kan være feil er en styrke, ikke en svakhet...
Tja, men det medfører jo samtidig at ingenting noensinne vil vites med 100% sikkerhet. Men det er nå en gang bare slik det er.
Perkele, tror du på Helvete? Hva mener du Helvete er?
Jeg kunne tenkt meg forklaring på hvordan dinosaurene ble utryddet, og ikke vi, Perkele?
And shepherds we shall be, for thee my lord for thee. Power hath decended forth from thy hand so our feet may swiftly carry out thy command. And we shall flow a river forth to thee and teeming with souls shall it ever be.
Og meningen med den posten var?
Opprinnelig postet av mongeland
Jeg kunne tenkt meg forklaring på hvordan dinosaurene ble utryddet, og ikke vi, Perkele?
Vis hele sitatet...
Jeg var på byn for en stund siden, og hørte tilfeldigvis en eller Amnesty kis som snakket med en student om at dinosaurer aldri har eksistert, at de skjellettene og fossilene som har blitt funnet har blitt plantet av myndighetene.
sa han noe om hvor han hadde det ifra? eller var han slik som Perkele og magneuss, og sa at sånn er det bare
Virker jo fornuftig at myndighetene vil føre oss bak lyset og få oss til å tro at det faktisk levde store reptiler for lenge siden. De tok oss skikkelig der. De luringene.
Opprinnelig postet av Perkele
Ikke drit deg ut nå.. :P


.. Må gå, fattern skal ha laptopen, og jeg se på Tabloid. Gudd Najt.
Vis hele sitatet...
Han har faktisk veeeldig rett. Det er komplett umulig.
Hehe, hvem gidder legge ut liksom fosiler over hele verden da? Men det som er litt vanskelig å tenke på er:

Etter dinosaurene ble utrydda, hvor lenge etter kommer vi, og ikke minst hvor fra? Har sett i slike bøker og filmen at det er nærmest bakterier i vannet som utvikler seg tilforholda, blir til fisker, så får fiskene "armer og ben" så lunger til å gå på land, så "vips" et menneske (evt menneske-ape) Dette må jo ta en helvetes tid for å si det mildt. Hva om menneske forandrer seg og blir noe helt annet om millioner av år. (Så lenge sola ikke slutter å "virke" da)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Opprinnelig postet av Bat2reZ
And shepherds we shall be, for thee my lord for thee. Power hath decended forth from thy hand so our feet may swiftly carry out thy command. And we shall flow a river forth to thee and teeming with souls shall it ever be.
Vis hele sitatet...
tydeligvis sett seg til en alvorlig overdose boondock saints?
Opprinnelig postet av Human-Xit
Hehe, hvem gidder legge ut liksom fosiler over hele verden da? Men det som er litt vanskelig å tenke på er:

Etter dinosaurene ble utrydda, hvor lenge etter kommer vi, og ikke minst hvor fra? Har sett i slike bøker og filmen at det er nærmest bakterier i vannet som utvikler seg tilforholda, blir til fisker, så får fiskene "armer og ben" så lunger til å gå på land, så "vips" et menneske (evt menneske-ape) Dette må jo ta en helvetes tid for å si det mildt. Hva om menneske forandrer seg og blir noe helt annet om millioner av år. (Så lenge sola ikke slutter å "virke" da)
Vis hele sitatet...
Nå må du huske at dette kan du ikke argumentere med til en kristen person, for i følge biblen skapte Gud mennesket i sitt bilde, altså mennesket har i følge biblen ikke evolvert... bare *poff* kommet fra ingensteds.

Men det er spennende å tenke på hvordan mennesket evolverer og kommer til å se ut om noen millioner år.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Men det er spennende å tenke på hvordan mennesket evolverer og kommer til å se ut om noen millioner år.
Vis hele sitatet...
Enig. Siden liv hele tiden tilpasser seg forholdene, kanskje menneskeheten vil bli mindre og mindre fysisk sterke og mer og mer intelligente. Jo mer jobb teknologien gjør for oss, jo mindre behøver vi selv å være fysisk sterke. Kanskje dette medfører at vi blir en slags rase med hyperintelligente slange-mennesker etterhvert?
nFF Marshall
morten's Avatar
Nå har dere grusa denne tråden så sinnsykt. Viser til en post tidligere i tråden hvor dere skulle TILBAKE til topic. Oh well.