Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1138
Jeg prøvde og spørre i en annen tråd men fikk null svar så da prøver jeg igjen. Har bestemt meg for å bytte ut min bensin scooter med elektrisk da veien til jobb er så kort. Har fått tilbud på en med 1.5 kw motor og en med 3.5 kw motor. Det er ikke akkurat flatt i møre og romsdal så vili teorien en 1.5 kw motor holde når jeg er 100 kg? Eller skal jeg bare ta den andre kandidaten først som sist med 3.5 kw motoren. (forbehold om at det er kw det heter med elmotorer)

Bensin tar vi når jeg kommer meg så langt at jeg tar MC lappen i Norge.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du sier ikke hvor langt du skal dra, du sier heller ikke noe om hvilke batterier du har tenkt å bruke/må bruke.
Jeg har 7 km hver vei til jobb. Bruker de batteriene som står I scooteren (moped). Regner med at det er bly batterier.
Sitat av creavator Vis innlegg
Jeg har 7 km hver vei til jobb. Bruker de batteriene som står I scooteren (moped). Regner med at det er bly batterier.
Vis hele sitatet...
Med det batteriet har du mindre en 1 Km med rekkevidde. 12V og kanskje 10A. 12*10=120Wh.


Scooter med 30-50 Km rekkevidde.
Scootere med 1500W har rundt 1000-1500 Wh.
Med 3000W så ligger det på 2000-3000Wh.

Moped har begrensning på 2,5 HP = 1840W motor effekt. Så større en det blir lett sykkel.

så til din 7km reise, så burde du ha 500-700 Wh.
Sitat av Markula Vis innlegg
Med det batteriet har du mindre en 1 Km med rekkevidde. 12V og kanskje 10A. 12*10=120Wh.


Scooter med 30-50 Km rekkevidde.
Scootere med 1500W har rundt 1000-1500 Wh.
Med 3000W så ligger det på 2000-3000Wh.

Moped har begrensning på 2,5 HP = 1840W motor effekt. Så større en det blir lett sykkel.

så til din 7km reise, så burde du ha 500-700 Wh.
Vis hele sitatet...
Moped har begrensning på 5Hk men?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Moped har begrensning på 5Hk men?
Vis hele sitatet...
Ja stemmer!

" Andre typer forbrenningsmotorer og elektriske motorer kan har en maksimal effekt på 4kW (5,3 HK)."

Så 3000W kan du bruke på moped.