Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1540
Hei, jeg har lenge tenkt på å få en tatovering. Har kommet frem til at jeg skal ha en på underarmen under albuen-ish(?).

Etter mye tenking har jeg kommet frem til 2 setninger/quotes jeg ønsker. Vil høre deres mening om de siden jeg har store problemer med å finne ut hvilken jeg liker best siden jeg liker begge.

Den ene er: "What goes around, comes around"
Den andre: "Honestly, I just dont care"

Har en ganske avslappet holdning til livet, derfor kom jeg frem til nmr 2.

Begrunn gjerne meningen deres.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Tror ingen av de to er en god ide.
Tar du den første burde du iallefall tatovere den rundt armen.
Det første: Utbrukt ordtak. Hvis du først skal kjøre på med klisjéer, hva med "carpe diem"?
Det andre: Hvor kul er egentlig den gi faen-holdningen når du ikke er tenåring lenger?

Jeg ville gått inn igjen i tenkeboksen hvis jeg var deg.
Har en følelse at du vil angre dersom du velger en av disse tatoveringene.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Teite ordtak som er lite gjennomtenkt fordi du prøver å virke "dyp". Dette er gjort tonnevis av ganger, og funker ikke i praksis. At du vil legge litt arbeid i tattoveringen og faktisk prøve å gi den litt mening er kjempebra, men da burde du bruke minst et par år med tenking for å se om du blir lei tanken på den.
Kugel's Avatar
Trådstarter
Jeg tar en tatovering for meg selv, ikke for andre. Hva 40 år gamle meg synes om tatoveringen er egentlig ikke mitt problem akkurat nå. Vil bare ha meninger om begge, om dere har noen gode idéer selv så er det bare å komme med de.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Teite ordtak som er lite gjennomtenkt fordi du prøver å virke "dyp". Dette er gjort tonnevis av ganger, og funker ikke i praksis. At du vil legge litt arbeid i tattoveringen og faktisk prøve å gi den litt mening er kjempebra, men da burde du bruke minst et par år med tenking for å se om du blir lei tanken på den.
Vis hele sitatet...
Prøver da ikke å virke dyp jeg, men blir jo litt kjekt om det ligger ei mening rundt tatoveringen.
Tenk deg om nå. Du er sjef for et selskap og har ansvar for ansettelser. Det kommer inn en fyr som sier at han er positiv og hjelpsom osv På armen har han en tatovering som sier: Honestly? I don't give a fuck.

Jeg hadde hyret ham om han kom med en latterlig god forklaring på grunnlaget for denne idiotien.

Hva 40 år gamle deg synes ER ditt problem, kanskje ikke akkurat nå, men at du sier det på den måten der, er et problem, som du har, akkurat nå.

Forøvrig så er jeg enig i at det skal være en tatovering for deg og ikke for oss, men still, tenk deg om noen ganger før du slenger sånne ting på deg.
Sist endret av random42099; 22. mars 2013 kl. 18:12.
Kugel's Avatar
Trådstarter
"Honestly? I dont give a fuck.", er da ikke det jeg skrev, "Honestly, I just dont care" er det jeg skrev, blir noe annet.

Skal ikke ta tatoveringen med tanke på fremtiden, om jeg skal finne noe jeg kommer til å like for alltid blir det vanskelig, skal representere forskjellige faser. Finnes da langermede skjorter?
Tekst og "ordtak" bør overveies nøye før de blekkes inn.
1: tekst kan som regel ikke bortforklares slik som teite figurer.
2: det er vanskelig å finne noe du garantert kommer til å stå for og mene resten av livet.
Smak litt på de siste ordene der. "Resten av livet". Se for deg degselv i pensjonisttiværelsen, se for deg at du har vært gjennom et helt liv med oppturer og nedturer. Passer den teksten du ønsker inn i det bildet?

Tekst bør i aller høyeste grad representere noe konstant i livet ditt. Noe du aldri vil kunne endre mening om eller endre på.
Hvis du føler at "Honestly, I just don't care" er noe du foralltid kommer til å mene, go for it.
Sitat av Kugel Vis innlegg
"Honestly? I dont give a fuck.", er da ikke det jeg skrev, "Honestly, I just dont care" er det jeg skrev, blir noe annet.

Skal ikke ta tatoveringen med tanke på fremtiden, om jeg skal finne noe jeg kommer til å like for alltid blir det vanskelig, skal representere forskjellige faser. Finnes da langermede skjorter?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal spise den og svelge, men igjen - Er det egentlig SÅ forskjellig? Det gir akkurat det samme inntrykket på meg ihvertfall.
Ser du har svart at du ikke bryr deg om hva fremtidige deg mener om tattoveringen. Da sier jeg bare: kjør på.
Kugel's Avatar
Trådstarter
Har tenkt litt på en tatovering med bildemotiv også, men strever med å finne noe jeg vil ha. Vil ikke ha en så stor tatovering, men om jeg da finner en vet jeg ikke hvor jeg skal ha den.

Nok moralpreken, mitt liv - noen som har noen gode forslag?
En urovekkende lite kreativ tattoo.
Hvis du er så usikker på tatoveringen din at du må spørre freaks på et forum om hva som er best så sier det seg selv at du burde revurdere hele greia. Bruk heller mer tid på å finne ut hva du er sikker på at du vil ha.
Kugel's Avatar
Trådstarter
Du mener jeg burde tenke nøye gjennom tatoveringen min, det gjør ikke jeg. Ferdig med saken, jeg spurte etter forslag, ikke en moralpreken. Det kan jeg få hjemme.
Jeg fikk min første (profesjonelle) tatovering i dag. En knøttliten en bak øret. Symbolet for BDSM. Madammen og jeg tok den samtidig, etter å tenkt på den i halvannet år. Slike ting bør man overveie grundig.
Tatover heller "biff chop-suey" på kinesisk. Så kan du fylle ut med resten av menyen etterhvert.
Sitat av Bolverk Vis innlegg
Tatover heller "biff chop-suey" på kinesisk. Så kan du fylle ut med resten av menyen etterhvert.
Vis hele sitatet...
Dude, det var jo egentlig en fantastisk idé!
Eller du kan tatovere:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.