Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 483
En kompis har klart å skade ene usb kontakten på sin Acer Aspire bærbar. Derfor så har begge usb'ene stoppet å fungere. Det var iflg ham en liten bit som kom ut av plugg hullet. Er det mulig å få byttet usb på sånne bærbare? Han liker laptopen så godt at han nekter å bytte maskin om det går an å reparere på ett eller annet vis.
Selvsagt går det an å reparere den, men spørsmålet er vel heller om dere har kompetansen til det siden dere spør her.

Bestill dere noen nye USB porter på ebay eller hvor som helst, finn frem loddebolten, fjern den gamle, lodd på en ny.
Takk for informasjon OxFF. nei vi skal ikke gjøre jobben selv. Jeg har venner som driver og utdanner seg som nettverks ansvarlige eller hva man skal kalle det på bedrifter så de skal få jobben. Siden det går an å gjøre så er det verd å sende maskinen med posten halve Norge rundt. Da får jeg ta meg en tur på Ebay og lete etter usb porter.
Du trenger ikkje nettverks ansvarlige til dette, det du trenger er en person med elektronikk kunnskaper/utdannelse.
Nettopp det jeg gjør derfor jeg bruker min kompis som har satt sine ben i en PC før og faktisk vet hva han gjør i forhhold til meg som syns det er vanskelig nok å installere linux.