Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 571
Kjøpte ny pc 5. august. Husker datoen godt for en halv time før jeg skulle på jobb etter ferien så krasjet den gamle så ille at alt av harddisker osv gikk fløyten greit maskinen var 11 år men alikevel.

Nå har jeg windows 7 på en Compaq stasjonær maskin. 2 ganger så langt siden 5 august så har den brukt mer enn 5 minutter på å skru seg av så etter noen minutter kommer det opp en blå skjerm full av skrift og det jeg skjønner av den er at nederst står det noe om foretar minnedump som teller seg til 100 prosent. Så starter maskinen igjen og da kan den slås av normalt. Hva kan være galt her? fikk beskjed av butikken hvor jeg kjøpte maskinen om at jeg kunne trykke F10 eller F11 og da ville maskinen automatisk reinstallere windows for det kunne være noe feil med ei fil påsto de?

Så mine enkle spørsmål er: Er det sant at jeg kan trykke F10 eller F11 og få reinstallert windows uten å ha installasjons CD?

Er det andre enkle ting jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet? irriterer meg sykt siden jeg hater å faktisk måtte gjøre noe som helst med pc (skal helst funke uten at jeg behøver og tenke 1 sekund), hadde det ikke vært for at jeg er avhengig av Yahoo messenger så hadde jeg slettet hele WIN 7 og brukt Linux Zorin. For den har jeg intallert på ene laptopen min og liker best den linux varianten. Har prøvd og har cd fra mint, ubuntu, open suse og Zorin.

Sånn ca ved midnatt hver natt så skrur internet tilgangen i pc'n seg av i 2 sec eller noe slikt. hvorfor det? hvordan får jeg win 7 til å kutte ut og bry seg med nettverks kortet mitt?

Håper dette innlegget ble halvveis leselig og at dere har gode råd vær vennlig å forklare det på tåteflaske metoden. Jeg er totalt ukjent med denne program varen. Kan faktisk heller tenke meg å betale noen for å fikse maskinen enn å røre en eneste innstilling selv. Så lite interessert i å styre med maskinen er jeg.