Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1456
Heisann !

Når jeg spiller slik at basselementet får beveget seg litt hører jeg en rar klikkelyd fra elementet.
Jeg tok det ut for å se hva det var, men fant ingenting spesielt, og heller ikke kilden til lyden.

Høyttalerne er bi-wire'd med en NAD 355 til diskant/mellomtone og en Yamaha MX-1 2 x 200W til basselementet.

Hva kan være galt?
Lastet opp en film for å vise dere.

http://www.youtube.com/watch?v=BTRURYlu_Yw
Mulig filmen ikke er ferdig behandlet enda.
Det er da bare med et rytmeinstrument der? Hehe!
Flott og forklarende vidoy! Kanskje du bør levere problemhøytaleren til forhandler og få deg et nytt element?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Det er da bare med et rytmeinstrument der? Hehe!
Flott og forklarende vidoy! Kanskje du bør levere problemhøytaleren til forhandler og få deg et nytt element?
Vis hele sitatet...
w00t? Det kalles lav frekvens om det var det du lurte på.
Minner jeg litt om lyden da jeg kjørte "mottorsykkel" med en lapp bak slik at lappen gikk i eikene :P

Kanskje det er noe lignende?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Minner jeg litt om lyden da jeg kjørte "mottorsykkel" med en lapp bak slik at lappen gikk i eikene :P

Kanskje det er noe lignende?
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, men har tatt en titt inni der.

Den andre høyttaleren er i Danmark på reparasjon for samme problemet. Og nå har det begynt å komme på den andre også.

Jeg spiller ikke VELDIG høyt, men på den andre siden skal jo sikringen gå om det blir overbelastet.

Er iallefall ikke underbelastet da bassen har egen effektforsterker.
Du tåler ikke en fleip nei?
Klikkelyden tyder kanskje på at litt av spolen har løsnet.. Det er det ingenting du klarer å gjøre mye med vil jeg tro. Da er nok alternativet nytt element som sagt.....
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Du tåler ikke en fleip nei?
Klikkelyden tyder kanskje på at litt av spolen har løsnet.. Det er det ingenting du klarer å gjøre mye med vil jeg tro. Da er nok alternativet nytt element som sagt.....
Vis hele sitatet...
Hva er sjansen for at spolen løsner på to stk. høyttalere, da?
Relativt stor da du sikkert har brukt samme forsterker & musikk.....
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Relativt stor da du sikkert har brukt samme forsterker & musikk.....
Vis hele sitatet...
Først hadde jeg kun NAD 355BE 2 * 80W, og dro kanskje de litt for mye da.

Men senere bi-wira jeg den andre høyttaleren (mens den andre var på rep), og da kan jo kanskje det ha noe med saken å gjøre?

Om jeg kjøper nye elementer til begge vil det samme problemet komme da?