Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1426
Heisann. Skal handle meg hjemmekino, og har et budsjett på 4000,-.

Trenger ikke dvd eller noe sånt, da jeg har playstation 3. Men jeg trenger høytalere med litt trøkk i, og en receiver.

Takker for svar. Blir takknemlig hvis dere linker til produktet dere snakker om.
Hvis du kan strekke deg en tussing anbefaler jeg følgende anlegg: http://www.surround.no/product/54556...5.0-Black.html
Du vil ikke bli misfornøyd, anlegget er verdt hver eneste krone ++++.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
4000,- er strengt tatt ett rimelig tynt budsjett - men jeg vil som spelley anbefale deg å spare en ekstra tusing og legge pengene i noe annet enn slike pc-anlegg. Dette anlegget kan jo også utvides med en sub senere når du får råd til det.
Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg helt definitivt brukt 3 990 kr på Yamaha Pianocraft E730. http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...ductTabcontent

Yamaha sin pianocraft-serie spiller den aller reneste lyden jeg noen sinne har hørt fra et så lite anlegg, og jeg har hørt en del! Prisen er i tillegg veldig snill.

Hvis du med "trøkk" mener skittent mye bass og at du driter i lydbildet generelt kan du egentlig bare ha det så godt. Du finner sikkert noen brukte superdigre cervin wega på finn.no, og en reciever...
Logitech z-5500, det eier !
Logitech er et rent helvete, men får man logitech i sourond anlegg?

Men, Jeg har en boss til 1200,- 5 år gammel.
Men et hælvetes lyd gir den, å enda ikke klart å sprenge den. Fytti faen jeg anbefale deg merket Boss! får 5000,- får du en ulovelig bra hjemmekino !
Sitat av Golder Vis innlegg
Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg helt definitivt brukt 3 990 kr på Yamaha Pianocraft E730. http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...ductTabcontent

Yamaha sin pianocraft-serie spiller den aller reneste lyden jeg noen sinne har hørt fra et så lite anlegg, og jeg har hørt en del! Prisen er i tillegg veldig snill.

Hvis du med "trøkk" mener skittent mye bass og at du driter i lydbildet generelt kan du egentlig bare ha det så godt. Du finner sikkert noen brukte superdigre cervin wega på finn.no, og en reciever...
Vis hele sitatet...

Han ville ha hjemmekino. Ikke stereo...?

Men 4000? Du får jo ikkje en drit til den prisen. Du får kansje en helt grei reciever langt i lavere klasse uten høyttalere.

Mest for pengene får du vel på finn.no eller lignende...?
Sist endret av Naturgrønn; 2. september 2010 kl. 17:42.
Sitat av Golder Vis innlegg
Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg helt definitivt brukt 3 990 kr på Yamaha Pianocraft E730. http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...ductTabcontent

Yamaha sin pianocraft-serie spiller den aller reneste lyden jeg noen sinne har hørt fra et så lite anlegg, og jeg har hørt en del! Prisen er i tillegg veldig snill.

Hvis du med "trøkk" mener skittent mye bass og at du driter i lydbildet generelt kan du egentlig bare ha det så godt. Du finner sikkert noen brukte superdigre cervin wega på finn.no, og en reciever...
Vis hele sitatet...
Anlegget du anbefaler duger ikke som hjemmekinoanlegg. Reciveren støtter verken Dolby Digital eller DTS (noe jeg vil kalle minstekrav for en forsterker til en hjemmekino).
Sist endret av Jaso; 2. september 2010 kl. 17:43.
Selv har jeg z-5500 både i stua og på rommet, og vi er fornøyde. Kommer helt annn på plassering av subwooferen hvor bra og dyp bassen. Finnes guide på nett hvordan man oppnår best mulig bass , og dypde

+ bytta ut alle ht kabler med supra 2.5 mm, satt på spikes på subwooferen og tetta igjen bassporten. Åpn opp satelitt og sett på dempemateriale så du får enda mer fyldigere lyd, siden de er kjente for å være jævlig spisse i lyden, men etter litt tweaking her og der så har du plutselig kongeannlegg ( for min del hvertfall, på budsjett) Funker det som faen til film og musikk. Men smak og behag
Sitat av Jaso Vis innlegg
Anlegget du anbefaler duger ikke som hjemmekinoanlegg. Reciveren støtter verken Dolby Digital eller DTS (noe jeg vil kalle minstekrav for en forsterker til en hjemmekino).
Vis hele sitatet...
?

Selvfølgelig vil den ikke duge til hjemmekino, det er bare 2 kanaler.
Så den støtter naturligvis ikke en drit av surround.

Minstekrav for at en reciever skal brukes til hjemmekino er at den har 5 kanaler
Skjønner ikke hva folk har i mot Logitech Z-5500. Ingenting vrenger seg, man kan koble til digitalt og det fir full 5.1 system, har hatt dette i ca 1 år nå, aldri hatt problemer, aldri angret, bare nytt alt det har å by på! (bruker det til xbox 360 med optisk kabel koblet i, fungerer 110%)
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Skjønner ikke hva folk har i mot Logitech Z-5500. Ingenting vrenger seg, man kan koble til digitalt og det fir full 5.1 system, har hatt dette i ca 1 år nå, aldri hatt problemer, aldri angret, bare nytt alt det har å by på! (bruker det til xbox 360 med optisk kabel koblet i, fungerer 110%)
Vis hele sitatet...
z-5500 er helt ok til den prisen man må betale for det. I den prisklassen kan man aldri forvente noe særlig mer enn 5 lusne satelitthøyttalere og en sub som egner seg best til å plage naboene.

Jeg vil påstå at man aldri kan få noe som ligner konseptet hjemmekino for 4000 kroner. Det man kan få er en helt ok begynnelse i form av 2 høyttalere og en stereoforsterker som man enkelt kan bygge videre på når man får mer penger. Til 4000 får du f.eks en NAD C316 og et par Dali Concept 1. Når du har klart å spare opp til en surroundreceiver og to fronthøyttalere er det bare å selge forsterkeren og oppgradere del for del.
Denne tenker jeg på å kjøpe:
http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...kyo-hjemmekino
4k , 3hdmi inn, 1 ut. 1080p