Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  612 47644
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, vi kaller det skaut. Og eg kan sei at eg ved fleire høve har sett norske personer gå med skaut.
Vis hele sitatet...
Vil også si, som den lille hijab motstanderen jeg er, at jeg hadde nektet skaut på uniformen akkurat som jeg hadde nektet annet "bling".

Tenk om jeg hadde stått med russelue bak ferskvaredisken jeg jobber i og sagt at den norske feiringen av avsluttende videregående skole var så viktig for meg at jeg ville ikke la en uniform være til hindring. Selvsagt hadde sjefen min bedt meg om å ta av den lua, og likt skal det være med skaut, hijab, flosshatt, smykker, linser også videre. En uniform skal representere noe, en stat, en bedrift, men ikke deg.

Om du vil vise deg frem kan du kle deg slik du vil på fritiden, denne regelen skal være lik for politiet som for alle andre.

Dette innlegget er ikke ment som et mot-argument hvor jeg tolker innlegget til Slashdot som at han hadde tillatt skaut slik jeg kan se for meg at folk kan tolke det.
Sitat av Sio Vis innlegg
En uniform skal representere noe, en stat, en bedrift, men ikke deg.

Om du vil vise deg frem kan du kle deg slik du vil på fritiden, denne regelen skal være lik for politiet som for alle andre.
Vis hele sitatet...
Dette argumentet ville jeg ha tildelt 10 kvalitetspoeng dersom jeg hadde hatt muligheten.

La oss sette denne saken på spissen; hva hadde skjedd om feks. jøder hadde insistert/krevd å få bære religiøse hodeplagg innen politiyrket i en muslimsk stat?
La oss si feks. i Saudi-Arabia?

Tror nok at det hadde blitt relativt hett for å si det enkelt.


Hvorfor skal da Norge åpne for denne debatten?
Det er jo ikke måte på hvor mye blest det har vært rundt denne debatten!

Som Sio sa: En uniform skal representere noe, en stat, en bedrift, men ikke deg.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dette argumentet ville jeg ha tildelt 10 kvalitetspoeng dersom jeg hadde hatt muligheten.

La oss sette denne saken på spissen; hva hadde skjedd om feks. jøder hadde insistert/krevd å få bære religiøse hodeplagg innen politiyrket i en muslimsk stat?
La oss si feks. i Saudi-Arabia?

Tror nok at det hadde blitt relativt hett for å si det enkelt.


Hvorfor skal da Norge åpne for denne debatten?
Det er jo ikke måte på hvor mye blest det har vært rundt denne debatten!

Som Sio sa: En uniform skal representere noe, en stat, en bedrift, men ikke deg.
Vis hele sitatet...
du sammenligner Norge med Saudi-arabia i en slik debatt?
Hvorfor må det være slik at sidne folk ikke kan bruke hijab i Saudi-arabia så kan vi ikke gjøre det i Norge? Jeg synes det er et dårlig argument.

Og ja, en uniform skal representere noe. Men hva som vi lager en hijab med våpenskjoldet på? Uniformer skal representere noe, det er jeg enig i. Men er ingenting som stopper oss fra å gjøre endringer på en uniform for å tilpasse oss kulturen.
Hvis denne ikke er linket tidligere synes jeg den fortjener en plass her http://infidelsunite.typepad.com/.a/...3e59970c-800wi
Sitat av etse Vis innlegg
du sammenligner Norge med Saudi-arabia i en slik debatt?
Hvorfor må det være slik at sidne folk ikke kan bruke hijab i Saudi-arabia så kan vi ikke gjøre det i Norge? Jeg synes det er et dårlig argument.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sammenligner ikke Norge og Saudi-Arabia.

Det var ikke ment som et argument, det var ment som et utspill man kunne reflektere litt over.
Dessuten var det ikke det jeg sa heller.
Sitat av PurpleMozell Vis innlegg
Nå tenker jeg ikke på alle Muslimer i seg selv men heller måten Islam er bygget på, Og noen tenker på den måten, og nei jeg er ikke noe rasist som du initsierer.
Vis hele sitatet...
Du har også de mest ekstrimistiske kristne også, og jeg vil tørre å tippe at dette er noe du finner innenfor enhver religion. Du vil alltid ha noen som ødelegger for de andre, og en skal jo ikke legge sjul på at det kommer lite positivt frem om muslimer i media. Det vi får høre om er jo flaggbrenning, drap, voldtekter og den slags, ikke at det heller er noe overraskende, hva skal dem heller skrive om? Måten du ordlegger deg gjør at du generaliserer veldig mange muslimer, noe jeg mener blir feil. Jeg "initsierer" (mener du insunierer?) ikke at du er en rasist, men jeg begynner å bli rimelig overbevist at du er en person av mange fordommer.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sånn går det når folket får bestemme, bare se i Sveits f.eks. der er jo ikke minareter lovlig lenger... Og der har de jo direkte demokrati.. dvs. at alle enkeltpersonene har stemt ja eller nei (eller valgt å ikke stemme)
Demokrati er tingen!

(egentlig gir jeg blanke i hvordan de kler seg, de kan godt se ut som kjole-ninjaer for min del....)
Politiuniformen burde ikke tillate Hijab, no mer enn den burde tillate synlige kors, eller andre religiøse symboler.
Politiet er til for å tjene politiets regler og lover, ikke de kristnes regler og lover. Slik er det jo bare.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nei, jeg sammenligner ikke Norge og Saudi-Arabia.

Det var ikke ment som et argument, det var ment som et utspill man kunne reflektere litt over.
Dessuten var det ikke det jeg sa heller.
Vis hele sitatet...
Hva var poenget ditt da?
Hva er det å reflektere over? At Saudi-Arabia er et mye mer konservativt og strengere land enn Norge?
Har sett det argumentet(ja, det er ett argument) som du kommer med flere ganger i denne tråden og andre tråder, ofte i sammenheng av muslimer i Norge. Det er fortsatt et like latterlig argument fordi man vil gjerne ikke sammenligne Norge med Saudi-Arabia, Irak osv.
Sitat av Widow Vis innlegg
Hva var poenget ditt da?
Hva er det å reflektere over? At Saudi-Arabia er et mye mer konservativt og strengere land enn Norge?
Har sett det argumentet(ja, det er ett argument) som du kommer med flere ganger i denne tråden og andre tråder, ofte i sammenheng av muslimer i Norge. Det er fortsatt et like latterlig argument fordi man vil gjerne ikke sammenligne Norge med Saudi-Arabia, Irak osv.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var ganske enkelt at vi er FOR liberale.
Jeg snudde saken helt på hodet slik at folk kunne prøve å forestille seg spetakkelet som hadde oppstått.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Poenget mitt var ganske enkelt at vi er FOR liberale.
Jeg snudde saken helt på hodet slik at folk kunne prøve å forestille seg spetakkelet som hadde oppstått.
Vis hele sitatet...
Er vi for liberale i Noreg fordi Saudi-Arabia ville ha gjort det annleis?

Klart det hadde blitt spetakkel i Saudi-Arabia, eit land med sharia-lover, og som wikipedia seier det så pent:
"Religious freedom is virtually non-existent"

Det blir såpass fjernt å sammenligne hypotetiske hendingar i eit av verdas strengaste land med Noreg, at argumentet/utspelet ditt blir for polarisert og ikkje høyrer heime i debatten som angår Noreg.

Når det er sagt, er eg ikkje for hijab i politiet om det hindrar arbeidet til politikvinnene som brukar det. Om det ikke gjer det ser eg ingen grunn til og ikkje tillate hijab.