Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2266
Jeg skylder en del penger til Statens innkrevingsentral, som jeg har gjort ganske lenge. Har vokst seg til en ganske betydelig sum pga flere bøter med årene.

Saken er at jeg får kun faktura på kravet en gang så hører jeg aldri noe mer. Jeg får ingen purringer eller noe som helst.

De eldste bøtene er vel 7 år gamle nå.

Dette synes jeg er alvorlig merkelig. En kompis fikk en gang en bot, som han ville vente litt med å betale.

Jeg sier det går helt fint, statens innkrevingsentral er de snilleste og gir jo aldri purring eller gebyrer. Da snakket jeg jo fra egen erfaring da jeg hadde hatt bøter på vent en del år uten å høre noen ting. Noen uker senere fikk han en purring med ekstra gebyr om jeg ikke husker helt feil. Da begynte jeg å lure på hvorfor har ikke jeg fått noen purringer?

Det er kun 1 bot jeg har blitt purret på, som de til slutt ble trukket direkte fra lønningen min. Og den var en liten en fra Tollvesenet og ikke politiet, siden det går igjennom statens innkrevingsentral på samme måte som vanlige bøter (?) så begynner jeg å lure grådig på ka det gåri, og hvorfor de ikke begynte å trekke for de andre bøtene. Eller hvorfor dem i det hele tatt ikke sendte purring slik de gjorde med boten fra tollvesenet.

Noen som kan tenke seg til hvorfor bøtene jeg har fått fra politiet aldri blir purret på meg eller rett og slett ikke hører noenting fra dem etter den første fakturaen? Synes det er ganske merkverdig med tanke på at det har gått 7 år siden den første og jeg tørr ikke ringe å undersøke da jeg regner med at da havner nok en del fakturaer ned i postkassen min.

Jeg er nysgjerrig å finne ut om det er noen andre som har fått bøter som de har latt vær å betale og aldri hørt om igjen? Eller om det bare er meg..?
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg skylder en del penger til Statens innkrevingsentral, som jeg har gjort ganske lenge. Har vokst seg til en ganske betydelig sum pga flere bøter med årene.

Saken er at jeg får kun faktura på kravet en gang så hører jeg aldri noe mer. Jeg får ingen purringer eller noe som helst.

De eldste bøtene er vel 7 år gamle nå.

Dette synes jeg er alvorlig merkelig. En kompis fikk en gang en bot, som han ville vente litt med å betale.

Jeg sier det går helt fint, statens innkrevingsentral er de snilleste og gir jo aldri purring eller gebyrer. Da snakket jeg jo fra egen erfaring da jeg hadde hatt bøter på vent en del år uten å høre noen ting. Noen uker senere fikk han en purring med ekstra gebyr om jeg ikke husker helt feil. Da begynte jeg å lure på hvorfor har ikke jeg fått noen purringer?

Det er kun 1 bot jeg har blitt purret på, som de til slutt ble trukket direkte fra lønningen min. Og den var en liten en fra Tollvesenet og ikke politiet, siden det går igjennom statens innkrevingsentral på samme måte som vanlige bøter (?) så begynner jeg å lure grådig på ka det gåri, og hvorfor de ikke begynte å trekke for de andre bøtene. Eller hvorfor dem i det hele tatt ikke sendte purring slik de gjorde med boten fra tollvesenet.

Noen som kan tenke seg til hvorfor bøtene jeg har fått fra politiet aldri blir purret på meg eller rett og slett ikke hører noenting fra dem etter den første fakturaen? Synes det er ganske merkverdig med tanke på at det har gått 7 år siden den første og jeg tørr ikke ringe å undersøke da jeg regner med at da havner nok en del fakturaer ned i postkassen min.

Jeg er nysgjerrig å finne ut om det er noen andre som har fått bøter som de har latt vær å betale og aldri hørt om igjen? Eller om det bare er meg..?
Vis hele sitatet...
Jeg har fått en god del forelegg gjenom tidene.
Har som regel fått betalt !

Men det var en jeg glemte når jeg flytta, denne ble jeg da lagt til mener det var 750 Kr,- siden jeg ikke betalte.

Så er nok du som er griseheldig!
Fikk selv en bot på 12.000kr i fjor sommer som jeg ikke har betalt.
Og for et par dager siden fikk jeg et brev om at det blir trekk i lønn med 2700kr. Bota hadde også gått opp til litt over 13K..
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg har fått en god del forelegg gjenom tidene.
Har som regel fått betalt !

Men det var en jeg glemte når jeg flytta, denne ble jeg da lagt til mener det var 750 Kr,- siden jeg ikke betalte.

Så er nok du som er griseheldig!
Vis hele sitatet...

Skjønner at det kan skje en glipp 1 gang, men når det baler på seg med flere bøter må det være noe annet..

De 2 siste bøtene mine har jeg faktisk ikke fått noe fra statens innkrevingsentral en gang. Snart 2 år siden det..

Kan ikke klage på det, hehe.. men lurer ekstremt mye på hva som har skjedd.

Hadde skjønt hva som hadde skjedd om jeg var VIF her på frimurerforumet..
Av statensinnkrevingsentral får du purring ca 1. gang i året, kan hende det det er 2. ganger i året, ikke heelt sikker. Men at dem ikke har glemt det og det kommer en purring en dag, det kan du være sikker på :P Litt usikker på hvordan det funker, siden det ikke renter seg o.l. , men skulle tro de sjekket om man har jobb og startet trekk systematisk fra lønn. Sikker på du ikke allerede har betalt den bota da? Gikk flere år fra jeg fikk ei bot for ikke bruk av belte til den faktisk kom. Rundt 3 år om jeg ikke tar feil