Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4667
Hei. Jeg har meldt meg inn på dette forumet i håp om å få hjelp. Jeg er totalt uvitende hva gjelder all form for teknologi og eventuelle svar på mitt problem håper jeg kan beskrives i særdeles enkel form.

Mitt problem: Jeg er nå ganske overbevist om at iPaden min blir overvåket av noen i samme husholdning. Etter jeg begynte å fatte mistanke har jeg vært nøye med at den ikke ligger framme. Selv etter jeg begynte å passe den har jeg skjønt at informasjon om hva jeg foretar meg på nett blir kjent for vedkommende. Så, hvordan finner jeg det ut, og hvordan få "kastet ut" vedkommende fra min iPad?????
http://support.apple.com/kb/ht2110?viewlocale=no_NO

Og ikke legg inn dine gamle kontoer på iPad'en, lag nye kontoer. Og sett passord for å logge inn på iPaden etterpå.
Det er nok ingen som overvåker deg...litt paranoid?
Hvis noen vet hva du går gjør på iPaden kan det komme av at noen andre i husholdningen bruker din konto(iCloud) på sin egen iPad, iPhone, mac...og da vil logg, apper, musikk, bilder dokumenter etc. synkroniseres over på de andre enhetene og de vil da kunne se hva du gjør på iPaden din.

Det du kan gjøre er å skru av iCloud eller be de andre i husholdningen skaffe seg egen iCloud bruker slik at den ikke synkroniseres med din.
det er ingen som har fått tilgang til min konto. Jeg har i hvert fall ikke delt passord med noen. Men, kan man dersom man får sitte litt med iPaden få synliggjort passordet?

og, ja, jeg er klar over at det virker litt paranoid...hehe. Det er bare veldig mange tilfeldigheter som kommer fram på kort tid i så fall. Hun jeg tror har "hacket" meg er psykisk syk og veldig smart. Det er ikke alt jeg vil hun skal vite at jeg sjekker på nettet. Tror hun hater meg nok fra før...

På denne PCen jeg sitter på nå fant jeg ut at "noen" har tuklet litt.