Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2045
Hei. Når jeg skal bestille telefon fra TELE 2.no får jeg beskjed om at leverer kun til folkeregistrert adresse. Jeg skiftet adresse for 2 uker siden ca via nettet, altinn.no.

Men tele2 har fortsatt den gamle adressen min og det er ikke noe jeg kan gjøre med dette via nettet. Er det vanlig at det tar en stund før de kan se den nye adressen min?

Måtte legge til at altinn.no viser min Riktige adresse
Sist endret av torsken; 12. oktober 2009 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøver du å bestille via nett eller via telefon? Hvis det er sistnevnte, be de om å oppdatere informasjonen, de skal kunne hente slikt rett ut fra folkeregistreret.
Det var via nettet. Altinn har registrert riktig adresse, men tele2 får fram feil adresse etter de har "søkt i folkgeregisteret"
Sitat av torsken Vis innlegg
Det var via nettet. Altinn har registrert riktig adresse, men tele2 får fram feil adresse etter de har "søkt i folkeregisteret"
Vis hele sitatet...
De søker ikke i folkeregistret, de bruker en egen database som blir oppdatert mot folkeregistret ca hver fjortende dag. Skulle de ha tatt det direkte mot folkeregistret hadde det blitt dyrt, mener at det var ca 25,- per oppslag mot den databasen. Så det enkleste du gjør er å bruke telefon for å bestille.
Meitemark: Okay. Det høres logisk ut. Når jeg sjekker så er det faktisk en måned siden jeg meldte flytting så det er fortsatt litt merkelig. Når jeg logger meg inn på posten.no så har den fortsatt den gamle adressen min, men den spør om jeg skal bytte til den nye adressen.

Merkelig at tele2 ikke har den oppdaterte adressen min. Kan det være fordi; Sist gang jeg var kunde hos tele2 var for et år siden, etter det har jeg vært kunde hos telenor fram til i dag, kanskje tele2 ikke har oppdatert min folkeregistrerte adresse siden jeg ikke har vært kunde hos dem?
Sitat av torsken Vis innlegg
Meitemark: Okay. Det høres logisk ut. Når jeg sjekker så er det faktisk en måned siden jeg meldte flytting så det er fortsatt litt merkelig. Når jeg logger meg inn på posten.no så har den fortsatt den gamle adressen min, men den spør om jeg skal bytte til den nye adressen.

Merkelig at tele2 ikke har den oppdaterte adressen min. Kan det være fordi; Sist gang jeg var kunde hos tele2 var for et år siden, etter det har jeg vært kunde hos telenor fram til i dag, kanskje tele2 ikke har oppdatert min folkeregistrerte adresse siden jeg ikke har vært kunde hos dem?
Vis hele sitatet...
Kan være så mangt, jeg husker bare fra hvordan Telenor har det, og der var det hver fjortende dag. På den annen side var det enkelte adresser som ikke bestandig fulgte helt med, det skjedde en gang i blant at vi måtte forfriske den interne databasen selv på folk som aldri hadde bodd noe annet sted, og likefullt hadde ikke vi adressen. Men, jeg tror fortsatt du vil få bedre resultat ved å ringe til de.
Hallo.
Har du fått bekreftelse på at adressa er endret?..
Jeg sjekket telenor sine nettsider og de hadde min oppdaterte adresse, så det er et tele2-problem

Verdaling: Jeg har faktisk ikke fått noen bekreftelse, men jeg fikk bekreftelse på at flyttemelding var sendt. I tillegg til det har altinn.no min oppdaterte adresse, telenor også. Jeg tror ikke man får noen bekreftelse på at de har behandlet saken vanligvis.
CheapCall tele2 og be de om å oppdatere databasen. Betal dem for å oppdatere din oppføring.. 25 kroner, som Meitemark sa!
Sist endret av Verdaling; 12. oktober 2009 kl. 22:23.
Det går greit, jeg bor fortsatt på min gamle adresse fram til slutten av måneden så det var ganske deilig.

Lurte bare på hvorfor den ikke var oppdatert i forbindelse med andre ting.