Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2342
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
skal fortelle om mitt første møte med sopp. Selv om effektene ikke var store, eller helt det jeg forventet (tror jeg tok en for liten dose) var det en opplevelse som sent går i glemmeboka. Hendelsen tar plass den 21 desember, i utkanten av Bergen i leiligheten til en veninne. hun har ett helt hus for seg selv, noe som gjør det en fin setting.

vi går av bussen, og finner raskt ut at jeg (selvfølgelig) har glemmt å ta ut penger. etter mye om og men tar vi bussen til nærmeste butikk, kjøper to bokser spagetti, og tar ut 400kr.

Jeg og vennen min ankommer huset til "dealeren" (hun dealer, men er mer venn enn selger, rimelig kult individ) og setter oss ned. Hun sitter på sofaen og pilser med en kompis. De ser på en dokumentar om maya-kalenderen og hva 21 desember 2012 EGENTLIG handlet om. Vi kjøper 1 gram sopp og 2 gram pot. Vi fortsetter så til å røyke litt av weeden vi har anskaffet av henne, den er knallgod, og jeg med min søte tolleranse grunnet en laaaang (2-3 måneder) pause blir rimelig på bæret. Jeg blir egentlig bare sittende der, sjenert som jeg er, mens de andre spiller musikk og gamer tekken.

Hva jeg hadde forventet til dagen: noe. jeg kan ikke forklare det nærmere. apocalypse på gresk betyr "åpningen av sløret" eller noe i den duren ("revelation of the veil" på engelsk), så jeg hadde forventet en slags åpenbaring, ikke det kristne mener med åpenbaring, men noe i en mer spirituell retning.

jeg og kompisen min gæffler i oss sopp, ikke store dosen, men dette var visstnok "meksikans flein" eller noe (brydde meg fint lite om navn på dette punktet egentlig) og gamer litt tekken. viser seg at jeg faktisk ikke er så dårlig som jeg skulle tro, og jeg mirakulæst slår verten som er en CHAMP ett par ganger, sammt de fleste andre i rommet.

Begynner å få litt effekt av soppen, ting blir klarer, lys sterkere, og allt som lyste fikk en sirkulær form av lysstråler rundt seg.

Jeg husker ikke helt når hva skjedde, men på ett punkt skulle vi ut for å se på stjernene. Vi gikk ut og så opp på himmelen. Det var nydelig. Grunnet lysforurensning gikk vi ut på ett lite jorde like ved. Å gå over jorde var en opplevelse i seg selv. De forfryste gresstråene glimtet og ga av seg skimmer, som ett lite hav av juveler, jeg holdt på å gå på trynet fordi jeg fokuserte for mye på bakken. Men det var verdt det. Tid og rom eksisterte ikke. bare meg, de to andre, havet av diamanter og en endeløs tomhet brutt av glimrende stjerner omsluttet av mørket. vi sto der i nesten en time, i frysende vinterkulde og så på himmelen. vi la merke til at noen blinket i forskjellige farger! det var ikke lett å se, men det var tydelig at de var både blå, rød, orange og gul. Vi konkluderte med at de ravet som en feiring over slutten på uvitenhet.

Så gikk vi inn, jeg hadde som før blikket festet på den nydelige åkeren og diamantbelagte gresstrå. Da vi kom inn, begynnte effekten å gå av. Jeg og kompisen min lagde mat, spiste, og var mett. Ågud så godt det var!

Vi så noen filmer, jeg satt med nesa i tegneblokka (kan laste opp det som ble laget om det blir etterspurt), og var helt oppslukt i det. Er herlig å føle den friheten i en slik tilstand, og jeg sitter der oppslukt i mine egne tanker om verden, opplysthet og kjærlighetfor medmennesker. Jeg og verten går ut på kjøkkenet og sitter der og prater litt om diverse, mens kompisen min legger seg; klokka er tross allt 7 om morningen.

Så var det senga!
Jeg kunne godt tenkt meg å sett tegningene
Hvorfor tror du at du tok for lite? Høres jo helt perfekt ut, det der.
Parkettetterligning
Det er egentlig aldri noen vits i å ta for mye. Det at man vil ha "høyest" mulig rus er egentlig oppskrytt. Folk burde egentlig bare kost seg og holdt seg der hvis de synes det går bra.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvorfor tror du at du tok for lite? Høres jo helt perfekt ut, det der.
Vis hele sitatet...
var vell egentlig det, ett lite nirvana å gå over det jorde

Sitat av Manualah Vis innlegg
Jeg kunne godt tenkt meg å sett tegningene
Vis hele sitatet...
on it litt stress å laste opp ting her, men skal få fiksa det
høres ut som en knallfin opplevelse! "Meksikansk flein" tilsier vel at
det er snakk om kultivert sopp, trolig Psilocybe cubensis. Hvis du
snakker med dem du fikk soppen fra kan du jo spørre. Ett gram
på to personer er jo ikke voldsomt mye nei, men man vet egentlig
aldri med første turen.

Sitat av trappetryne Vis innlegg
Det er egentlig aldri noen vits i å ta for mye. Det at man vil ha "høyest" mulig rus er egentlig oppskrytt. Folk burde egentlig bare kost seg og holdt seg der hvis de synes det går bra.
Vis hele sitatet...
Når man snakker om psykedeliske stoffer er vel dette veldig subjektivt,
ettersom forskjellen mellom lave/moderate og store doser kan utgjøre
nær sagt et univers av forskjell. Intensjon er gjerne også avgjørende.
Jeg kan ha intense opplevelser på relativt lave doser. Heldigvis!
På høye doser finner man gjerne ut at sopp ikke er noe man spøker med.
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Det er egentlig aldri noen vits i å ta for mye. Det at man vil ha "høyest" mulig rus er egentlig oppskrytt.
Vis hele sitatet...
Dette er vel rimelig subjektivt?
Og hva mener du med at det er oppskrytt?

Jeg har hatt mine turer etter det jeg vil anse som å ha inntatt relativt store mengder sopp, men det har aldri falt meg inn at det har vært oppskrytt på noen som helst måte, men har snarere fått opplevelser så fantastiske at jeg kan sitte her og smile bare av tanken på det lenge etter en tripp.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
høres ut som en knallfin opplevelse! "Meksikansk flein" tilsier vel at
det er snakk om kultivert sopp, trolig Psilocybe cubensis. Hvis du
snakker med dem du fikk soppen fra kan du jo spørre. Ett gram
på to personer er jo ikke voldsomt mye nei, men man vet egentlig
aldri med første turen.
Vis hele sitatet...
det var det ^^ var neppe cubensis, da soppen var ekstremt liten (kunne stablet en haug på en tikroning), riktignok var den tørket, men den lignet veldig på norsk flein (utifra det jeg har sett på bilder).
Hobby Filosof
Kan legge ved at dagen før, spiste jeg 1 hatt av samme soppen, og jeg satt og studerte alt av frostkrystaller på turen fra festplassen i Bergen til Sandviken - En hel del CEV og, så jeg vet ikke helt om det er 21. som lekte med oss den kvelden.. alt i alt gikk det 8g sopp på 3 stk, fordelingen kan jeg ikke utale meg om, men både jeg og verten satt fingeren på at noe er veldig uvant/rart idag..

Og tidligere på dagen som ts har skrevet om, spiste jeg 2 sopp, hoppet i dusjen, satt meg på bussen-for og så studere auraen til folk

For og så føle meg helt normal da jeg går av (40 min med buss)
For og spise 3 til og ikke merke stort.

Alt i alt en toppers dag!
Regner igrunn med at vi var grisetura hele gjengen .. Og bare følte oss oppegående.
Sist endret av WhyNot!; 12. januar 2013 kl. 16:57.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Kan legge ved at dagen før, spiste jeg 1 hatt av samme soppen, og jeg satt og studerte alt av frostkrystaller på turen fra festplassen i Bergen til Sandviken - En hel del CEV og, så jeg vet ikke helt om det er 21. som lekte med oss den kvelden.. alt i alt gikk det 8g sopp på 3 stk, fordelingen kan jeg ikke utale meg om, men både jeg og verten satt fingeren på at noe er veldig uvant/rart idag..

Og tidligere på dagen som ts har skrevet om, spiste jeg 2 sopp, hoppet i dusjen, satt meg på bussen-for og så studere auraen til folk

For og så føle meg helt normal da jeg går av (40 min med buss)
For og spise 3 til og ikke merke stort.

Alt i alt en toppers dag!
Regner igrunn med at vi var grisetura hele gjengen .. Og bare følte oss oppegående.
Vis hele sitatet...
jeg og du spiste neppe mer enn maks ett gram hver ihvertfall, da jeg ikke hadde hatt penger til potten ellers

men ja, det ser ut til å være noe rart her.. hadde heller ikke spist noe før inntak, og forbrenningen min er rimelig rask :/

var uansett en minneverdig kveld
Man vet aldri helt hvor mye en sopp virker, noen virker voldsomt mens andre ikke har noen effekt i det hele tatt.
vi la merke til at noen blinket i forskjellige farger! det var ikke lett å se, men det var tydelig at de var både blå, rød, orange og gul. Vi konkluderte med at de ravet som en feiring over slutten på uvitenhet.
Vis hele sitatet...
Det dere så var antageligvis satelitter, som blinker rødt og grønt. Rimelig enkelt å se om natten.
Hobby Filosof
Sitat av fth Vis innlegg
Det dere så var antageligvis satelitter, som blinker rødt og grønt. Rimelig enkelt å se om natten.
Vis hele sitatet...
Gir mening, må ærlig si at jeg aldri har brukt så mye tid på og bare stirre opp på stjernehimmelen, men er blitt en vane nå, stjernehimmelen virker så mye klarere nå enn tidligere år, men nå er jo vi på vei mot senteret av galaksen igjen, kan vel ha noe med det og gjøre?

Bor på en plass med lite lysforurensing og, er så chill!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
Det dere så var antageligvis satelitter, som blinker rødt og grønt. Rimelig enkelt å se om natten.
Vis hele sitatet...
gikk egentlig ut ifra det, men i hetens øyeblikk er logikk og fortåelse for omverdenen helt urelevant "ett kreativt menneske er ett barn som aldri vokste opp"
Men ser man nøye etter, trenger ikke ta sopp engang, så ser man at alle stjernene opptrer i ulike farger. Men farger skapes jo i hjernen vår, så kanskje litt individuelt. Når kommer tegningene?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
nåh.
Name:  freak 1.jpg
Views: 265
Size:  64,1 KB

Name:  freak 2.jpg
Views: 265
Size:  80,2 KB

Name:  freak 3.jpg
Views: 268
Size:  50,7 KB

Name:  freak 4.jpg
Views: 265
Size:  64,6 KB

Name:  freak 5.jpg
Views: 264
Size:  43,5 KB
De tre øverste var jævli kule! De andre også forsåvidt Kan tenke meg det var digg å tegne de mønsterene..
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Manualah Vis innlegg
De tre øverste var jævli kule! De andre også forsåvidt Kan tenke meg det var digg å tegne de mønsterene..
Vis hele sitatet...
takker og neier Alltid digg å tegne på den måten