Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2301
Hei!
Bare så det er sagt så strøk jeg i norsk på vg1, så vet dere det.....
Jeg vil benytte anledningen til og fortelle om gårdagens røyke session. Det var en helt vanlig torsdag, så vi prøver som vanlig og få tak i penger og stuff. Det var meg, broder M og broder R. Etter langt om lenge, etter utallje komplikasjoner fikk vi endelig hendene våre på noe solide saker. På vei hjem stakk vi innom narvesen og hamstra munch og leide film. Vi var klar!

røyke session
Broder M fikk den geniale ide'en om og bruke en tom 5 liters dunk og bruke den til og røyke på, i bøtta altså. Det som er ganske fantastisk er at det faktisk godt går an og sluke i seg en hel slik, selv om det i seg selv ikke er en god ide.

Først fyrer broder M opp. Vi hadde dempa lyset, noe som gjorde at gloa virkelig syntes og man kunne bare fårestille seg hvor sjukk røyken var. Det måtte 2 trekk til for og tømme den. Så var det broder R sin tur, samme prosedyre. Mens R trekker på bøtta, begynner M og rappe, freestyle. Jeg har ikke kjent han så lenge, og dette var første gangen jeg hørte han. Det skapte en herlig stemning, og alt var bare chillmode. M rapper enda, og det er min tur. Jeg lader godt opp, og bare føler på rytmen i rappinga til M. R tilbyr seg til å fyre opp til meg, mens jeg gjør klar et glass brus. Jeg puster helt ut for og lage mest mulig plass til mest mulig røyk, og begynner å dytte dunken nedover og kjenner røyken blir pressa in i lungene mine. Vannet i bøtta var ganske kladt, noe som gjorde at røyken også ble kjølt litt ned. Effekten av dette gjorde at røyken ble mildere og jeg klarte og presse i meg hele dunken. Jeg holder trekket i et par sekunder før jeg blåser det ut og nesten hyperventilerer fordi det føltes ut som kroppen fikk for lite oksygen. Det som nettop skjedde kan sammenlignes med og sette en "mental pistol" med timer til tinningen for og så armere den. Jeg bare lente meg tilbake og kjente den vanlige hasj rusen bre en rolig følelse i hele kroppen. M rappa enda og alt er bare digg. Jeg lener meg tilbake og lukker øynene. Jeg begynner og få en type bilde serie i hode og alt som skjedde er nesten hammra in i hodet mitt. Jeg husker det så godt, akkurat som det var mer ekte en hva verden normalt virker. Det er jævlig klare bilder og situasjoner som vises, altså inni hodet mitt. Det starta med at jeg bare ser en tunell som svinger og bukter seg i tilfeldige retninger. Den besto av en grafikk du kan tenke deg på en nokia telefon ifra rundt år2000. Deretter kommer det grønne, røde og blå/lilla prikker som varierer i størrelse og antal og lager diverse møstre. Disse fargene begynner og endre seg og situasjonen merger over i nattehimmelen hvor man på en måte er time-lapsa og ser stjernene som former melkevien fare forbi over himmelbildet. Noe av det som skjer nå tror jeg faktisk jeg leste noen andre hadde opplevd og fortalt i en rapport. Kansje det var underbevistheten min som brukte det, hvem vet. Iallefall, dette bilde vris så jeg ser det ifra siden, men nå ble plutselig bakken og alt rundt meg borte, og et lilla laser lys begynner og blinke. Jeg kunne se hele lystrålen fra der den starta, til der den traff . Lyset formet et simpelt møster som blinka rundt om kring. Jeg tenkte at dette blir for spaca og fant ut at det kansje var på tide og åpne øynene og ikke loke så jævlig.

M og R sitter og prater, men klarer ikke og følge med på hva di sier og blir sittende og se tomt ut i luften. De bildene i hode begynner og komme tilbake, og jeg er i ferd med og falle tilbake til loka tilstand. Jeg så noe i sidesynet som rørte på seg og ser at gardinene blaffrer, og spørr di andre hvorfor viduet står oppe når det er så kaldt her. Jeg går for og lukke vinduet og skru på ovnen, og finner ut at vinduet ikke var oppe. Det bare hadde sett ut som det blaffra. Bildene i hodet begynner og overlappe bilde jeg får fra øynene, så det føles som om jeg ser på en sammensetning av disse. For og få disse bildene til og merge så måtte jeg på en måte konsentrere meg. Det er umulig og forklare nå, men det falt helt naturlig der og da. Denne lilla laseren kommer tilbake og jeg ser den lyse på veggen, helt likt som den lyste på himmelen når jeg så dt med lukka øyne. Til nå så føltes det som om at det hadde gått driiiitlang tid. R sier: snap out of it D, og jeg kommer til meg selv. Vi tar et par trekk til, men hallisene er over og jeg er bare helt stein. Vi muncher litt, trekker en runde til og setter på filmen. Jeg sovna nesten med en gang mens de ser ferdig filmen.

Ettertanke
Idag prata jeg med di og fortalte hva jeg opplevde igår, og ingen av de hadde fått noe anna en en deilig, god hasj rus. Det de også kunne meddele var at det bare tok 40 min fra vi starta og røyke til jeg hadde sovna. Det føltes ut som om tida hadde gådd dritfort, men fredeles at hadde tatt minst et par timer.

Har røyka i ca. 3 år og har aldrig opplevd noe slik før. Siden vennene mine ikke opplevde noe spesielt, så er det ganske usansynlig at jeg skal få en såpass sterk opplevese av et stoff jeg trodde var rimelig uskyldig. Og det kunne jo heller ikke vært noe annet i hasjn. Har en kompis som fikk en "ut av dæ sjæl" opplevelse og så seg selv bli skutt. Han trodde da at han var død og måtta godta sin egen død før han klarte og komme tilbake til hektene for og legge seg i senga si og spy mens han sov i det hele natta. han har også bare opplevd det en gang av alt for mange ganger. Det ble bare røyka hasj den kvelden, og blandet ikke med noen ting bare så det er sagt. Beklager igjen dårlig formulerte setninger og skrivefeil

Håper det ikke ble for space'a og at dere syns det var interesant.

Peace out!
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Bare si at det jeg stusset mest over var at du strøk i norsk. Du er da ikke noe dårlig i skriftlig norsk såvidt jeg kan se!

Uansett; artig rapport, men har aldri selv opplevd halliser på cannabis, dog jeg har bare prøvd det i form av weed!
Trådstarter
Hva i f*** skjedde?
Er ikke mange som oppnår det, men om man har forutsetningene for det, og god tjall så er detta helt mulig
THC (Tetrahydrocannabinol) er et PSYKOAKTIVT stoff, som mange ikke husker på.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Er ikke mange som oppnår det, men om man har forutsetningene for det, og god tjall så er detta helt mulig
THC (Tetrahydrocannabinol) er et PSYKOAKTIVT stoff, som mange ikke husker på.
Vis hele sitatet...
"Et psykoaktivt eller psykotropisk stoff et kjemisk stoff som i hovedsak virker på sentralnervesystemet der det forandrer hjernens funksjon og fører til midlertidige endringer i persepsjon, humør, bevissthet, eller adferd." Fra Wikipedia.

Heroin og koffein er også psykoaktive stoffer, jeg tror du blander "psykoaktiv" med "psykedelisk".
Men jeg har selv opplevd hallusinasjoner på hasj, for eksempel så lukket jeg øynene en gang jeg hadde røykt litt vel mye, da så jeg space greier. På en måte pixlede figurer og former som ikke gav noen mening, var bare helt løk. Altså ikke noen store dimensjoner av arkitektiske figurer som bevegde seg som i ett maskineri med masse lys, som på sopp hehe.
Sist endret av Swam; 11. mai 2012 kl. 22:52.
Sitat av Swam Vis innlegg
"Et psykoaktivt eller psykotropisk stoff et kjemisk stoff som i hovedsak virker på sentralnervesystemet der det forandrer hjernens funksjon og fører til midlertidige endringer i persepsjon, humør, bevissthet, eller adferd."

Fra Wikipedia. Heroin og koffein er også psykoaktive stoffer, jeg tror du blander "psykoaktiv" med "psykedelisk"
Vis hele sitatet...
Beklager, da har jeg missforstått definisjonen av psykoaktivt. Men det er et kjent fenomen at cannabinoler og cannabis kan fremkalle slike halusinasjoner
Trådstarter
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Bare si at det jeg stusset mest over var at du strøk i norsk. Du er da ikke noe dårlig i skriftlig norsk såvidt jeg kan se!

Uansett; artig rapport, men har aldri selv opplevd halliser på cannabis, dog jeg har bare prøvd det i form av weed!
Vis hele sitatet...
Kan kansje være noe med at jeg hater autoriteter (f.eks. lærere!) som missbruker makten sin. Men det kom da ut norske ord som tydligvis ga iallefall litt mening? :P
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Men det er et kjent fenomen at cannabinoler og cannabis kan fremkalle slike halusinasjoner
Vis hele sitatet...
Jeg tenker du mener cannabinoider, som aktiverer cannabinoid-reseptorene i nervesystemet. Cannabinol er CBN, en metabolitt av THC (tetrahydrocannabinol). Det vil si at den er et resultat av THC-nedbrytning; derfor får man flere CBN-cannabinoider på høsteklare planter dersom man forlenger høstetidspunktet. CBN er primært en agonist på CB1-reseptoren, men påvirker også CB2-reseptoren. CBN er heller ikke spesielt psykoaktivt, hvert fall ikke sammenliknet med THC.

Har tro på at høye doser av THC kan resultere i semi-psykedeliske opplevelser. Av personlig erfaring kan jeg relatere til et par episoder, da etter oralt inntak.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Det vi har funnet ut i ettertid var at dette var pot som var høstet inn en smule for tidlig. har denne cannabinoid mixen planten har da noe og si, eller kan dette skje uansett med panser rev?
Jeg kan lett få svake halliser når jeg røyker grønt, da er det snakk om at jeg ser forskjellige farger på veggen og tendenser til mønster hvis jeg fokuserer og er ganske spaced out. Kan også få det på brunt hvis den er veldig bra
Dytter man nedpå med litt alkohol også, så blir det veldig forsterket, hvertfall for min del. Ting kan bli litt trippy, og folk verden kan nesten bli litt tegneserie aktig, men ikke like mye som på f.eks truffler/sopp.
Trådstarter
Herlig at du får disse semi-hallisene så lett, men skjønner at det må potente saker til for og oppnå dette. Men du sier også at du måtte fokusere for å få frem disse fargene og mønstrene. Det kan jeg virkelig forstå fordi det føltes likens. Kunne ikke forklare hvordan det skulle gjøres eller hvorfor jeg viste det, men det falt helt naturlig der og da. Men det er bare og glede seg til sopp sessongen, da blir det vell andre boller...
Trådstarter
Kom akkurat over noe interesang info. Cannabidolid (CBD) er den største komponenten vi ekstrakterer fra planten, og det er den som motvirker psykoser. Det er forsåvidt CBD som er virkestoffet som i all hovedsak hjelper mot kramper, angst og kvalme. CBD nivået i planten blir høyere jo lengre den blomstrer. Altså: En plante som er høstet litt tidlig vil ha mindre CBD som motvirker psykoser og halliser og da har man større sjangser for og faktisk se litt forskjellige greier?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol
http://www.rollitup.org/harvesting-c...hc-vs-cbd.html
Sitat av xaliuz Vis innlegg
Kom akkurat over noe interesang info. Cannabidolid (CBD) er den største komponenten vi ekstrakterer fra planten, og det er den som motvirker psykoser. Det er forsåvidt CBD som er virkestoffet som i all hovedsak hjelper mot kramper, angst og kvalme. CBD nivået i planten blir høyere jo lengre den blomstrer. Altså: En plante som er høstet litt tidlig vil ha mindre CBD som motvirker psykoser og halliser og da har man større sjangser for og faktisk se litt forskjellige greier?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol
http://www.rollitup.org/harvesting-c...hc-vs-cbd.html
Vis hele sitatet...
Hovedkomponenten av psykoaktiv betydning i cannabis er THC, så følger CBD. Mengde THC kontra CBD tilstede i planten kan variere fra strain til strain. Dette blir såklart enkelt forklart. Egentlig finnes det lite THC (Δ9-THC) og CBD i plantene. Det er i hovedsak THCA og CDBA som er i overtall hva mengde angår, og som omgjøres til hhv. THC og CBD ved høye temperaturer (når man røyker det).

THCA -> THC
CBDA -> CBD

Se et mer detaljert bilde her.
Her og her er noen videoer som også kanskje kan være interessante.

Angående det siste du skriver så ber jeg deg ta en titt på det forrige innlegget mitt, hvor jeg nevner at CBN, ikke CBD, er et resultat av THC-nedbrytning.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har selv opplevd noe lignende flere ganger på bra grønt