Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2296
Bakgrunn: Før jeg begynte å eksperimentere med disse fantastiske stoffene hadde jeg røyka hasj i tre-fire år (nesten daglig) samt hatt sporadiske opplevelser med E, amfetamin og kokain. Hasj har alltid vært favorittrusmiddelet mitt, og jeg har opplevd såpass mange syke ting i sterk hasjrus (blant annet gjennom spising av 5g osv) at jeg trodde jeg var rimelig forberedt på hva jeg kunne forvente av andre psykedelia. Der tok jeg kraftig feil. Under følger mitt første skremmende møte med sopp:

På min første tur til amsterdam følte jeg at tidspunktet var inne for å teste sopp. Jeg og en kompis stakk på en smartshop der den veldig hyggelige betjeningen faktisk solgte oss tørka thai, vi kjøpte en standard mengde hver, tror det var mellom 1,5-2g. Vel hjemme på hostelet vi bodde på knaska vi soppen uten noen videre planer for hva vi skulle foreta oss de neste timene, dette tror jeg i ettertid at var en stor feil. Etter ca en halvtime begynte jeg å kjenne effektene, farger ble klarere/annerledes og jeg begynte å kjenne en slags merkelig bobling i hodet. På dette tidspunktet satt jeg og knuppa opp noe god mangopot, og lyden av dette var ekstremt festlig. Jeg skjønte at jeg var på tur.

Etter dette begynte oppturen å bli ekstremt kraftig, mønstre og farger overalt, samt at vegger og golv pusta. Jeg måtte legge meg ned på senga, og lå der og lo mens jeg så på bildene rundt omkring i rommet. Husker spesielt et bilde av en skute på åpent hav, dette var ekstremt levende og fett å se på. Det begynte å bli vanskelig å kommunisere med trippekompisen min, som forøvrig hadde spist en lav dose mexican et år før. Det var også en tredje kompis i rommet, som er rimelig anti-drugs og ikke har røyka hasj engang. Jeg ser bort på kompisen min som sitter og tar seg selv på hodet, babler og ler om hverandre, ser ut som han har det utrolig fett=)

Den tredje kompisen begynner imidlertid å tro at det har bikka litt over for oss, og ber oss være forsiktige så vi ikke detter ut av vinduet osv (vi var i sjette etasje tror jeg). I det han begynner å pese med dette, får jeg sinnssykt noia for at dette skal skje med trippepartneren min, siden jeg ikke skjønner i det hele tatt hvor påvirka han er. Dette fører til forferdelige tankelooper, "har det klikka for han", "har det klikka for meg siden jeg tror det har klikka for han" osv. Kompisene mine begynner å skjønne at jeg ikke har det helt bra, og spør hvordan det går, og jeg sier som sant er at det ikke går noe spes bra og at jeg må ligge litt i fred på senga og rette opp tankene.

Kompisene mine stikker ut en tur, noe jeg ikke er så hypp på (først og fremst pga de mange og smale trappene ned til gatenivå.) Jeg ligger alene på senga og kjenner på den uvante følelsen, og mye angst begynner å bygge seg opp. Før jeg tok soppen hadde jeg nesten forventa meg ordentlige hallusinasjoner (å se personer som ikke er der osv), og jeg hadde fortsatt ikke helt skjønt om dette kom til å skje eller ikke. Jeg begynte å utvikle en sinnssyk noia for at jeg hadde hallusinert kompisene mine "vekk", altså at det ikke lenger var mulig for mitt tura sinn å oppfatte at de var i rommet. Jeg lå lenge og tenkte på dette før jeg fysisk sjekka om det var noen i de andre sengene=) det gjorde det så klart ikke, og det var halvveis beroligende å vite at jeg hvertfall SÅ virkeligheten, selv om tankegangen min var rimelig skrudd.

Etter noe som føltes ut som mange timer (men som var kanskje en time) kom de andre tilbake, og så hva slags forferdelig form jeg var i. Etter dette blir ting ganske blurry, men jeg husker bruddstykker:
-Jeg trodde jeg hadde bæsja og tissa på meg. Fant ut etterpå at det var nærmere 40 grader på rommet, så klærne mine var så og si gjennomvåte av svette, dette var nok grunnen.
-Jeg trodde det hadde klikka for meg, og at jeg lå på sinnsykehus i norge uten å klare å skjønne det.
-Jeg trodde kompisene mine var foreldra mine, men at jeg ikke klarte å oppfatte dette før jeg fikk "brutt gjennom" virkeligheten jeg opplevde. Når jeg tenker tilbake på det hadde jeg sjelden øynene åpne, "the minds eye" styrte opplevelsen min.

Dette fortsatte i et par timer (tror jeg), helt til frykten begynte å bli blanda med gode følelser. Det ble bedre og bedre, opp til et punkt der alt jeg så var hvitt lys samtidig som jeg kjente en mild deilig bris og hørte fuglekvitter. Ekstatisk følelse, tror nesten jeg grein av lykke. Dette varte i noen minutter, før jeg sakte begynte å komme ned og skjønne hva som var virkelig igjen. Ca 7 timer etter inntak var jeg nede, litt shakey men frisk i hodet og i stand til å tolke verden rundt meg riktig. Jeg røyka et par jointer og la meg, takknemlig for at jeg var tilbake som meg selv og takknemlig for de gode stundene jeg faktisk også hadde opplevd under trippen. Dagen etter merka jeg ikke noe spesielt, vi fortsatte å nyte coffeeshoppene i amster og hadde noen strålende dager. Men det skulle gå ett år før jeg prøvde sopp igjen, dette forteller jeg om senere.

PS: Jeg har tatt sopp fem ganger etter dette, og alle har vært fantastiske. I ettertid tror jeg at jeg skjønner hvorfor den første gikk som den gikk:
-Jeg hadde ikke peiling på effektene
-Jeg hadde ikke noe annen input enn en tv og kompisene
-Tredjemann som var der uten å trippe likte ikke at vi gjorde det i utgangspunktet
-Det var altfor varmt i rommet, og jeg hadde spist en for stor/for crappy middag rett før

Dette er hverken en advarsel eller oppfordring ang soppbruk, men hvis du skal gjøre det så LES alt du kan finne om psykedelia på forhånd.
jaG
Produktutvikler
God og innholdsrik rapport, kudos
Veldig god rapport!
Turen din minner veldig mye om min egen første spiss flein tur...
Opplevde også at jeg hadde liksom hadde tisset på meg, at jeg hadde blitt klin spenna gal osv. Så også for meg foreldrene mine som prøvde å "riste vettet mitt tilbake".
Jeg lo og gråt om hverandre, og der og da ville jeg at turen skulle slutte.
Det var som du sikkert også opplevde enormt deilig å komme tilbake til gode, trygge moder jord igjen. I ettertid er det uten tvil den mest interessante og sterkeste turen jeg har opplevd. Det er noe sinnsvakt spessielt når man kommer til dette stadiet!
Magi er ordet
Sitat av intronaut
-Tredjemann som var der uten å trippe likte ikke at vi gjorde det i utgangspunktet
Vis hele sitatet...
Tror det kanskje var hovedgrunnen til at du fucka opp trippen din. Hvis ikke alle kompisene er med på tur kan det være litt vanskelig å la seg rive helt med.

Dessuten tror jeg det skal mye til for å være helt mentalt forberedt for hva du kommer til å oppleve på din første sopptripp
Sist endret av Bothrops; 22. oktober 2007 kl. 23:51.
Å herregud, kjenner til bading på sopp. Smart som jeg var heiv jeg i meg 2 gram første gangen jeg prøvde, satt alene , klokka var 5 om morran og rommet var mørkt, hadde bare pc-skjermen, så visste egentlig at det var duket for bad trip da jeg prøvde dette.

Satt en x timers tid og smålo av ingenting og hadde en ball av energi i brystet som jeg ikke fikk utløp for. Etter dette var over så jeg meg selv i speilet og etter det bar det nedover. Kammeraten min er ekstremt sur om han våkner når han er trøtt så det hjalp ikke stort når han fyller på med negativitet. Jeg sitter bare og har den verste følelsen jeg -noen- gang har opplevd og dette fikk jeg ikke bort, så etter 5 timer, da var klokka 10 om morran , gikk jeg til en kammerat som bor rundt 4 kilometer fra her. Alt var helt rart ute, verden så helt absurd ut og hele veien gikk jeg bare og tenkte intenst "IKKE SETT DEG NED, VINN MOT SOPPEN, GÅ OG FÅ VANN HOS KAMMERATEN DIN!". Etter en laaang gåtur var jeg endelig fremme og der møtte jeg en kammerat som har erfaring med dette som fikk roa meg litt ned, men jeg satt enda med en helt forjævlig følelse i hele meg. Klarte til slutt å sovne på en sovetablett av en eller annen sort, men våkna etterhvert og spydde kebab ut over hele gulvet (skikkelig kos). I ettertid har denne trippen ironisk nok vært til det HELT positive for meg, jeg tenker mye mer positivt og jeg har blitt myyye mer utadvent. Trippen hjalp meg til å realisere en hel del ting så jeg angrer ikke et sekund på det jeg gjorde.

Kom litt pot senere på dagen og da var alt bare stas


Bra rapport!

Edit: Var snakk om hjemmedyrket, opphakket fleinsopp. Ytterligere informasjon har jeg desverre ikke.
Sist endret av Polmen; 23. oktober 2007 kl. 00:22.
Bra rapport, ja! Helt enig angående det siste poenget ditt. Folk som prøver psykdelia burde være godt forberedt.
Godt forberedt, tja, man kan egentlig ikke forberede seg på en psykedelisk trip i en stor grad. Man vet jo aldri hva som kan skje, eller spesifikt hva man burde forberede seg på. Men det viktigste punktet er god setting og godt til sinns, det er i mine øyne den beste forberedelsen du kan gjøre.
Sist endret av Sky; 23. oktober 2007 kl. 02:43.