Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 36051
Vanligvis snuser jeg 1 boks General løs hver dag.
I går kjøpte jeg en tobakk og nikotinfri snus som heter Onico. Den kjøpte jeg på en bensinstasjon i Bergen for 30 kroner! (altså halv pris). Merkelig nok, har jeg bare snust en "vanlig" snus idag og resten av denne nikotinfrie snusen!

Jeg planlegger nå for fult å slutte å snuse ved hjelp av denne snusen og anbefaler alle andre snusere til å prøve det samme!

Du kommer til å bli overrasket over hvor utrolig likt det smaker\føles som vanlig snus!


Ingredienser: Vann, fiber av mais, smaksforsterker, salmiakk, aromar og lakris.
Dette høres ut som bra saker. Hvilken type bensinstasjon var det? Etter at jeg regna ut hvor mye jeg har brukt på snus iløpet av militæret og påfølgende måneder har jeg hatt store planer om å slutte. Å få noe billigere, som også hjelper deg å slutte er jo som å finne gullet i Eldorado.
Man blir vel ikke akkurat roa ned av denne typen da, men sviinga er jo det beste med snus og det er vel enda der så kan jo hende det funker Akkurat som når man skal slutte å røyke, finner man noe anna å røyke (Tenker ikke weed) så slutter man mye lettere.
Dette høres veldig bra ut for alle som er avhengige av snus.. Er det aldersgrense på dette? Det er vel ikke grunnlag for det om snusen ikke inneholder nikotin?
tipper det er like stor aldersgrense på, som det er med rullepapir til tobakk. altså, det spørs sikkert hvem du kjøper det av.
jeg kjøpte det på hydro texaco mellom nesstun og skjold i fana.

ja, det svir godt, men jeg har merka en hodepine idag uten snusen! hehe
Ganske så genialt Men,
Sitat av playozzy
men sviinga er jo det beste med snus
Vis hele sitatet...
Det er når det begynner og renne som er det beste med snus
Kommer denne i løs, eller bare i pose ?
bare pose desverre
har prøvd denne typen erstatning før og det er bare en placebo effekt. Det man er mest avhengig av nemlig nikotinet gjør seg gjeldende med et helvetes sug etter et par dager. Og da hjelper ikke de liksomposene kroppen forventer nikotin og får det ikke. Førte bare til at jeg ble aggressiv og at jeg fikk en hodepine fra helvete!
nettopp! men jeg tror dette er genialt i en nedtrappingsperiode først da! som jeg sa, har snust en vanlig snus idag og har vondt i hodet!
Jeg har aldrig fått vondt i hodet av nikotinsug... Tror jeg (Kansje derfor jeg hadde mye vondt i hodet fra den dagen jeg slutta å kjøpe røyk)^^
det er noe annet med snus. jeg lover deg. alle jeg vet har prøvd å slutte med snus, evt gått litt for lenge uten, sier de får hodeverk.
Sitat av Myhre
Dette høres veldig bra ut for alle som er avhengige av snus.. Er det aldersgrense på dette? Det er vel ikke grunnlag for det om snusen ikke inneholder nikotin?
Vis hele sitatet...
Leste en artikkel i en eller annen nettavis om at butikkene ikke måtte sette aldersgrense på denne snusen, men alikavel anbefalte de 18 års aldersgrense, slik at ikke mindreårige skal kunne få tak i snus
det angående hodepine er jo sant da! går jeg en dag uten snus blir jeg aggresiv som F*** og hodepine!
er det like mye "snus" i denne dåsa som i andre eller?
Alders grense?!
Sitat av Remien
Leste en artikkel i en eller annen nettavis om at butikkene ikke måtte sette aldersgrense på denne snusen, men alikavel anbefalte de 18 års aldersgrense, slik at ikke mindreårige skal kunne få tak i snus
Vis hele sitatet...
tror det går under tobakksimitasjon og derfor skal det være 18 år viss jeg ikke tar helt feil
Bortsett fra en liten sprekk i begynnelsen av september (snuste en boks, ble bare kvalm og gav meg) så har jeg ikke snust siden 11 februar. Jeg mener eneste måten å slutte på er å slutte uten noe form for hjelpemidler. Ta en cold turky eller hva det nå heter og bare lide seg gjennom det. Enhver form for erstatning (med eller uten nikotin) vil ikke fjerne det psykiske suget som jo er det de fleste ryker på etter å ha vært borte en stund.

Man må slutte på samme måte som man fjerner et plaster: Riv det raskt av.
Høres bra ut det her! Har ikke snust siden søndag, i et forsøk på å slutte å snuse, noe som ser ut til å gå ganske mye enklere enn jeg hadde ventet meg. Det jeg merker er at så lenge jeg bare kan legge noe oppi der, type bollebit eller tyggis, så funker det enkelt for meg.

Skal anbefale denne boksen til kompiser, er flere som gir seg i gang med å slutte nu=)
Sitat av |24/\/\0
tror det går under tobakksimitasjon og derfor skal det være 18 år viss jeg ikke tar helt feil
Vis hele sitatet...
Det er dumt, iom at veldig mange mindreårige er avhengige av nikotin, og å "kriminalisere" mindreårige for å ville kjøpe et alternativ som kan hjelpe dem med å slutte med dette, er leit.
De mange mindreårige klarer å skaffe det om de klarer å skaffe andre nikotinholdige produkter.
Så har vi jo alle disse kule fjortissene som ville kjøpt det fordi det er kult?
Har fått inn denna snusen på bensinstasjonen der jeg jobber. (Esso) den er nikotinfri, billigere enn de andre, men likevell er det 18 år på å kjøpe.
Har også smakt på denne snusen, de selger den på Voss også.
Den smaker ikke så veldig likt. Men er sikkert fin å bruke visst man vil slutte å snuse o.l.
Dette er jo ypperlig for en eller annen fjortis som vil være blant de "kule" men tør ikke snuse ekte saker. Stemmer for nedsatt aldersgrense.
nja, nikotinfri snus? Tar mye av gleden bort... Eneste positive må kanskje være placebo effekten du kan bruke den til.
"De fleste" som røyker og snuser er ikke nødvendigvis avhenige av virkestoffene.
Og de gangene jeg har prøvd å slutte så har ikke suget etter nikotinen vært noe problem.
Det værste er lysten til å sitte med røyken å hånda, det å sysselsette seg selv mens man glor på tv.
Samme problemet da jeg skulle slutte å snuse.
Det var betydelig enklere, da jeg fremdeles røykte. Men det var det at det "manglet" noe under leppa mi.

Super oppfinnelse for de som vil slutte, hvertfall =)
- Kutte ned på giftstoffen hvertfall...
For nicotin tyggis og plaster er for pingler =P
Wow, kanskje dette jeg skulle hatt. Har hatt "slutteprosjekter" før, men plages av irriterende kløe og følelsen av at noe "mangler" under leppa. Nikotinen/tobakken i seg selv har jeg ingen problemer å slutte med.
Tror jeg skal prøve ut denne når jeg tenker meg om. Går en boks hverandre dag for meg, syns det blir litt dyrt i lengden i Norge. Jeg tror denne kan funke bra, jeg merker hvis jeg er tom hjemme så får jeg vekk suget ved å stappe en papirsnus i leppa
Bruker Onico når jeg sover... brukte vanlig porsjonssnus før... ja.. du kan si jeg er avhengig.. men det er jo så godt
Jeg har snust Onico lenge, og må si at det er en fin erstatning for porsjonsnus, men i og med at jeg foretrekker løssnus har jeg et problem. Noen som vet om den finnes i løs?
Sitat av GoodGod
Bruker Onico når jeg sover... brukte vanlig porsjonssnus før... ja.. du kan si jeg er avhengig.. men det er jo så godt
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig poenget med snus når man sover? For min del virker det bare som et evig søl, uten noen som helst positive sider.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Franklin
Hva er egentlig poenget med snus når man sover? For min del virker det bare som et evig søl, uten noen som helst positive sider.
Vis hele sitatet...
Ingenting er som å våkne med trynet i en diger dam av brun gugge som lukter faenskap! mmmmmm....

Å bruke snus uten nikotin er forsåvidt som å røyke tobakk uten nikotin.
Ser ikke helt poenget i det.
Sitat av |24/\/\0
tror det går under tobakksimitasjon og derfor skal det være 18 år viss jeg ikke tar helt feil
Vis hele sitatet...
Kan godt hende, men slik jeg tolker det, så kan de ikke sette 18-årsgrense på det ettersom den ikke inneholder tobakk eller nikotin.

Edit:

Acidous

Poenget med å snuse snus uten nikotin i, er at de fleste som vil slutte å snuse, ikke har noe de kan gå over til for å få vekk "suget" etter en pris. Denne snusen her fungerer ypperlig til dette.

Når jeg ikke har snus eller penger, så klarer jeg å få tankene vekk fra snusen så lenge jeg har noe å tygge på.
Sist endret av Remien; 2. oktober 2007 kl. 14:37.
Her ligger det en liten artikkel om nikotinfrie snus-alternativer, hvor det også er linket til et par nettsider hvor man kan bestille disse snus-variantene.
Nå har jeg prøvd å slutte å snuse, har ikke tatt en pris siden Onsdag!(yey)

Men det er sant hva folk sier om at dette faktisk funker bare for å få den følelsen av å ha noe under leppa, men smaken av Onico er forferdelig, ligner ikke litt på snusmaken engang! Det smaker zalo, rett og slett. Men ellers et topp virkemiddel for de som vil slutte, har hjulpet meg masse ihvertfall.
Om noen ønsker Onico har jeg 7-8 bokser i kjøleskapet. Vil ikke ha de lengre, da det ikke er noe nikotineffekt i de (naturligvis).
Om noen vil ha de, klikk her.
Sitat av |24/\/\0
har prøvd denne typen erstatning før og det er bare en placebo effekt. Det man er mest avhengig av nemlig nikotinet gjør seg gjeldende med et helvetes sug etter et par dager. Og da hjelper ikke de liksomposene kroppen forventer nikotin og får det ikke. Førte bare til at jeg ble aggressiv og at jeg fikk en hodepine fra helvete!
Vis hele sitatet...
Det er så absolutt feil ettersom nikotinen og dens absinenser forsvinner etter en drøy halvtime..Er det psykiske det går på

[quote=Acidous]Ingenting er som å våkne med trynet i en diger dam av brun gugge som lukter faenskap! mmmmmm....QUOTE]

Jævli bra:P Know the feeiling når du sover med ei bakt snus under leppa og våkner på med det som ser ut som diaree fra feil side:P
hehe, ingen ting er kan erstatte følelsen av å sovne med en fet kule under leppa! sover som en unge har mange gang prøvd å slutta selv men har alltid gått til helvette!
føler at det mangler noe under leppa! kansje dette kan funke
Sitat av pryl
Har fått inn denna snusen på bensinstasjonen der jeg jobber. (Esso) den er nikotinfri, billigere enn de andre, men likevell er det 18 år på å kjøpe.
Vis hele sitatet...
hmm sikker på at det er 18 år pådet ? og at det ikke er anbefalt aldersgrense
mener at det var anbefalt 18 år i sverige, men ikke no påbud...
De selger Onico, choice og XQs(som er det samme bare med litt flere smaker) på de fleste tobakksbutikker rett over grensa..... Har selv 2 bokser med XQs nå. Det skal sies at det svir hefftig men utover det er det ikke noe særlig effekt mener nå jeg da..... koster ca 20 sek for en boks
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Produksjon av Onico stoppet
Noen som vet om/når den er i salg igjen?
Sitat av DrMight
Produksjon av Onico stoppet
Noen som vet om/når den er i salg igjen?
Vis hele sitatet...
Sweidsh Match regner med at produksjonen vil være igang igjen om noen uker.
Vis hele sitatet...
Go figure, da vil det jo ta +- noen ekstra uker til den er tilbake i Norge.
Sitat av Volch0k
Go figure, da vil det jo ta +- noen ekstra uker til den er tilbake i Norge.
Vis hele sitatet...
14.04.2008 07:13:43
Vis hele sitatet...
7 uker og 1 dag siden det ble skrevet...
Hadde såklart ikke spurt om det bare var 2-3 uker siden..
Sitat av DrMight
7 uker og 1 dag siden det ble skrevet...
Hadde såklart ikke spurt om det bare var 2-3 uker siden..
Vis hele sitatet...
Har du spurt der du kjøpte den tidligere om de skal fortsette å ta den inn?
Uansett så tror jeg ikke 7 uker er formye å vente.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg jobber i en Rimi-butikk nå i sommer, og jeg lurer på: Hvis en kid på 12 og et halvt år kommer og sier han skal kjøpe en boks Onico, har jeg lov til å selge til han?
Altså, personlig mener jeg det skal være tillatt, siden Onico ikke inneholder noe nikotin. Men, jeg vet ikke hvordan retningslinjene er, verken med lover rundt nikotin eller hvilke retningslinjer Rimi har.
Sitat av charz0r
Jeg jobber i en Rimi-butikk nå i sommer, og jeg lurer på: Hvis en kid på 12 og et halvt år kommer og sier han skal kjøpe en boks Onico, har jeg lov til å selge til han?
Altså, personlig mener jeg det skal være tillatt, siden Onico ikke inneholder noe nikotin. Men, jeg vet ikke hvordan retningslinjene er, verken med lover rundt nikotin eller hvilke retningslinjer Rimi har.
Vis hele sitatet...
Jeg tror sjefen din, eller daglig leder kan gi deg et mye bedre svar på hvilke rettningslinjer din butikk har, en hva noen som helst her inne kan.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
De selger denne typen snus på Prix i nærheten av hjemmestedet mitt. Den står sammen med all annen snus i "18+" skapet.

Så regner med det er 18 årsgrense :/
Er nok ganske blandet hva butikker jobber med, jeg selv kjøpte onico uten noe problem på mange butikker før, hvis noen nektet sa jeg at den var tobakksfri og uten nikotin og henviste til boksen, da sa de at det var greit. Var foresten når jeg var 15 år.
Kjøpte endel forskjellige typer nikontinfrie snus bokser i sverige for å teste.
Ble kvalm av onico og de fleste andre typene. For mye pepper eller salt smak i de syntes jeg.

Fant en jeg likte da :-) XQs
Fikk den i lakris (svarte boksen).
På den hvite boksen fikk jeg høre at jeg luktet tiger balsam hehe.
Bilde av XQs boksene på linken under.
http://www.snuskaufen.com/
Jeg vil prøve å slutte å snuse og tenkte på denne snusen som trådstartet snakker om. Leste litt rundt, og kom over denne artikkelen: http://www.nrk.no/nyheter/1.5608662
Der er det en svenske som har brukt den i et år, og har endt opp med et sett mindre pene tenner pga denne snusen. Noen som har opplevd eller hørt om liknende tilfeller.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.dinside.no/helse/diverse/...art787521.html

Les denne linken her

Jeg råder alle til å holde seg unna denne...
kjenner flere som har brukt den med samme resultat !

Jævlig stygge tenner!