Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2152
Her har jeg ett bilde som jeg laget for kansje ett år siden.

Grunnen til at jeg legger det ut her på skryteplassen nå, er for å få ris og ros og insperasjon til å lage ett nytt i samme sjanngeren (flere av meg i ett og samme bilde).

Har noen noen forbedrings forslag, ting som jeg burde gjøre annerledes neste gang eller ting som faktisk er bra er jeg glad for å høre om det.

http://www.lorenskogbedrift.com/private/bilder/n855515284_3604576_5355.jpg
Hva er spesielt med det?

Sånn bortsett fra det, så var det kjedelig.
Så lite som det er så SER det kult ut. Er liksom ikke noe mer enn det man kan gi kritikk på, liksom?.. Har du bilde i større versjon?
Minne mye om mitt kontorbilde.

http://www.tempestlords.com/labben.JPG
Sitat av Pippole Vis innlegg
Hva er spesielt med det?

Sånn bortsett fra det, så var det kjedelig.
Vis hele sitatet...
Ser du ikke at han har klart å klone seg selv i photoshop 4 ganger, mens han holder oppe en sofa?

Klarer du å forklare hvordan han fikk det til?

Det klarer ikke jeg.

Imponerende!
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pippole Vis innlegg
Hva er spesielt med det?

Sånn bortsett fra det, så var det kjedelig.
Vis hele sitatet...
Meningen med det er at det skal være flere at meg i samme bilde og at vanlige folk skal lure litt på hvordan jeg har lagd det.

Men det ble kansje ikke så bra.
Neste gang bør du ha en reinere bakgrunn hvis mulig, slik at du får mer fokus på det sentrale, f.eks. gulvet, sofaen osv. Det er veldig forstyrrende i dette bildet med bl.a. kommoden til venstre og vinduene bak.

Edit*
Ser nå at der er fire av deg, men det var vanskelig... Du burde fremheve det bedre
Sist endret av shalabais; 26. desember 2008 kl. 01:22.
Jeg for min del syns at bildet var ganske kult ! Men lurer på hvordan det hadde blitt om du hadde på deg de samme klærna i alle de fire "posisjonene/klonene".
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av simdal Vis innlegg
Så lite som det er så SER det kult ut. Er liksom ikke noe mer enn det man kan gi kritikk på, liksom?.. Har du bilde i større versjon?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke hjemme nå i jula og har bare med meg laptoppen, skal se om jeg kan finne ett når jeg kommer hjem.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Minne mye om mitt kontorbilde.

http://www.tempestlords.com/labben.JPG
Vis hele sitatet...
Artig bilde

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ser du ikke at han har klart å klone seg selv i photoshop 4 ganger, mens han holder oppe en sofa?

Klarer du å forklare hvordan han fikk det til?

Det klarer ikke jeg.

Imponerende!
Vis hele sitatet...
Takk, jeg trives best med "Paint shop pro" siden det var det første jeg lærte meg sikkert.
Sist endret av hbrath; 26. desember 2008 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ser du ikke at han har klart å klone seg selv i photoshop 4 ganger, mens han holder oppe en sofa?

Klarer du å forklare hvordan han fikk det til?

Det klarer ikke jeg.

Imponerende!
Vis hele sitatet...
Han har Photoshoppet inn sofaen Du ser at kantene ikke helt matcher overalt
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av shalabais Vis innlegg
Neste gang bør du ha en reinere bakgrunn hvis mulig, slik at du får mer fokus på det sentrale, f.eks. gulvet, sofaen osv. Det er veldig forstyrrende i dette bildet med bl.a. kommoden til venstre og vinduene bak.

Edit*
Ser nå at der er fire av deg, men det var vanskelig... Du burde fremheve det bedre
Vis hele sitatet...
Skal ta det med meg

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Jeg for min del syns at bildet var ganske kult ! Men lurer på hvordan det hadde blitt om du hadde på deg de samme klærna i alle de fire "posisjonene/klonene".
Vis hele sitatet...
Den røde tsjorta mi vises i to av bildene, hehe

Sitat av shalabais Vis innlegg
Han har Photoshoppet inn sofaen Du ser at kantene ikke helt matcher overalt
Vis hele sitatet...
Haha, godt tenkt.


Men ikke riktig, skal se om jeg finner orginal bildene også når jeg kommer hjem fra ferien
Sist endret av hbrath; 26. desember 2008 kl. 01:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om det skal være deg de 4 personen burde du bruke samme klær kanskje? fks legge til forskjellige luer eller noe, bare ikke selve klea, ellers så ser man ikke så godt at det er deg alle 4.
Det å kunne lage et bilde der det er flere av samme person i photoshop er ikke så veldig imponerende i seg selv. Men at du har klart å få det til å se ut som du holder sofaen opp i lufta slik er ikke så værst
Sitat av Pippole Vis innlegg
Hva er spesielt med det?

Sånn bortsett fra det, så var det kjedelig.
Vis hele sitatet...
Vel, med tanke på at det er bare han i bilde så var det jo egentlig drit fett.
Jeg liker det, og måten du har gjort det med sofaen kewlt
Ser ut som om det er noe galt med den ene gardinen din!

http://www.freakforum.nu/forum/attachment.php?attachmentid=5557&d=1230293031
Sist endret av zorro; 26. desember 2008 kl. 13:05.
Jeg liker denne å leke med bilder selv, men dette blir litt tynt. At sofaen er sånn er jo simpelt som bare det... hehe. morsomt bilde, men det mangler noe som kan få meg som titter interessert.
Sitat av shalabais Vis innlegg
Neste gang bør du ha en reinere bakgrunn hvis mulig, slik at du får mer fokus på det sentrale, f.eks. gulvet, sofaen osv. Det er veldig forstyrrende i dette bildet med bl.a. kommoden til venstre og vinduene bak.

Edit*
Ser nå at der er fire av deg, men det var vanskelig... Du burde fremheve det bedre
Vis hele sitatet...

sant som han sier, få bedre fokus på det du vil fremheve. Bilde blir litt rotete og forrstyrrende.

For å få sofaen i lufta, kan han jo bare fått en kompis til å hjulpet han å løfte sofaen, også ta bilde. Etter det tar han bilde fra samme sted der det ikke er noen personer på bildet, så legger han bildene over hverandre i photoshop og eraser vekk personene : )))
Er ikke så vansklig det...
Sist endret av Zeco; 26. desember 2008 kl. 16:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
likte dette bildet jeg

men det kunne godt vært ei litt større oppløsning, du får lete etter bildene dine etter ferien du

KP
Sitat av zorro Vis innlegg
Ser ut som om det er noe galt med den ene gardinen din!

http://www.freakforum.nu/forum/attachment.php?attachmentid=5557&d=1230293031
Vis hele sitatet...
haha, ja, jeg tror åsså det er noe galt med gardinen din

KP
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av Coccomeister Vis innlegg
Om det skal være deg de 4 personen burde du bruke samme klær kanskje? fks legge til forskjellige luer eller noe, bare ikke selve klea, ellers så ser man ikke så godt at det er deg alle 4.
Vis hele sitatet...
Jeg tengte litt på det selv men hensikten med bilde var bare å få ett litt kult bilde på Facebook og at de som ser det der kjenner meg jo.

Men absolutt noe og ta med seg.

Sitat av shakin Vis innlegg
Det å kunne lage et bilde der det er flere av samme person i photoshop er ikke så veldig imponerende i seg selv. Men at du har klart å få det til å se ut som du holder sofaen opp i lufta slik er ikke så værst
Vis hele sitatet...
Takk for komplimanget.

Sitat av hayer Vis innlegg
Vel, med tanke på at det er bare han i bilde så var det jo egentlig drit fett.
Vis hele sitatet...
Takk, det er det med soffan som er greia ja

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg liker det, og måten du har gjort det med sofaen kewlt
Vis hele sitatet...
Hehe,
Jeg må bare takke alle dere med posetiv respons

Sitat av zorro Vis innlegg
Ser ut som om det er noe galt med den ene gardinen din!

http://www.freakforum.nu/forum/attachment.php?attachmentid=5557&d=1230293031
Vis hele sitatet...
Hehe, i starten når jeg var ferdig med bildet var det mange flere feil jeg har rettet opp etter vert, jeg tengte at det med gardinen kan forsvares med at den henger skjevt bak soffan

Tror fortsatt det er ett par enkle feil til jeg ikke rettet opp.

Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg liker denne å leke med bilder selv, men dette blir litt tynt. At sofaen er sånn er jo simpelt som bare det... hehe. morsomt bilde, men det mangler noe som kan få meg som titter interessert.
Vis hele sitatet...
Jeg er åpen for kritikk..
Hva kan jeg gjøre bedre ved en senere anledning på ett sånt bilde.

Hva er kjedelig, stedet? jeg? klærne? lyset?

Sitat av Zeco Vis innlegg
sant som han sier, få bedre fokus på det du vil fremheve. Bilde blir litt rotete og forrstyrrende.

For å få sofaen i lufta, kan han jo bare fått en kompis til å hjulpet han å løfte sofaen, også ta bilde. Etter det tar han bilde fra samme sted der det ikke er noen personer på bildet, så legger han bildene over hverandre i photoshop og eraser vekk personene : )))
Er ikke så vansklig det...
Vis hele sitatet...
Men det var ikke slit det ble gjort.

Kan også si at jeg kjedet meg og var alene den kvelden jeg lagde bildet.
Så alt er gjort selv og kameraet gikk på selvutølser.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
likte dette bildet jeg

men det kunne godt vært ei litt større oppløsning, du får lete etter bildene dine etter ferien du

KP
Vis hele sitatet...
Jeg skal gjøre det.
Sist endret av hbrath; 26. desember 2008 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville kanskje brukt like klær hele tiden. Selv så jeg ikke at det var deg 4x med en gang, men først når du påpekte det. Kanskje fordi bilde er litt lite, men dog; Like klær er tingen.

En annen ting er å få litt vinkler i bildet, slik som AtXbYeA. Få deg selv til å dukke opp på "underlige steder". Bildet ditt er litt firkanta, hvis du forstår hva jeg mener. Du er under, over og på sidene. Lite ansiker head-on + blurry = kjedelig. Skarpere, nærmere og mer fres!

Ellers knall.... og god idé.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bobben Vis innlegg
Jeg ville kanskje brukt like klær hele tiden. Selv så jeg ikke at det var deg 4x med en gang, men først når du påpekte det. Kanskje fordi bilde er litt lite, men dog; Like klær er tingen.

En annen ting er å få litt vinkler i bildet, slik som AtXbYeA. Få deg selv til å dukke opp på "underlige steder". Bildet ditt er litt firkanta, hvis du forstår hva jeg mener. Du er under, over og på sidene. Lite ansiker head-on + blurry = kjedelig. Skarpere, nærmere og mer fres!

Ellers knall.... og god idé.
Vis hele sitatet...
Hadde det vert bedre om jeg hadde hendt bak soffaen?

*Hengt opp bak soffaen
Sist endret av hbrath; 26. desember 2008 kl. 22:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du skal lage bildet på nytt, noe jeg syns du bør gjøre da ideen er veldig kul. Ideen kan benyttes på mange måter og har stort tolkningspotensiale.

Fokus mer på kontraster og fremheving av sentrale objekter. Det samme bildet, bare erstattet av en knall rød sofa og en enkel hvit vegg uten detaljer bak, hadde vært mer effektivt.

Slik det er nå er det for mange bakgrunnsdetaljer - som kommoden, vinduet, gardinene, plantene etc. Dette forstyrrer det sentrale i bildet, nemlig sofaen og deg selv. Gjør bakgrunnen enklere, mer naken, selektiv fargebruk etc.

Bildet hadde vært utrolig fett om sofaen var lagt nederst i et rom, hvor rombredden var relativt smal, slik at man så romlinjene, karmen nederst etc. løpe innover i bildet, slik at fokuset ville bli forsterket ytterligere - veggen bak ville utgjøre en naturlig ramme rundt sofaen.

Jeg tror bildet kunne vært tatt nærmerere hovedobjektet, og at du muligens kunne benyttet deg av mer kraftfulle utrykk, både kroppslig og ansiktsmessig.

Summert opp: enklere bakgrunn, bevissthet rundt fargebruk, mer fokus på hovedobjekt, generell tydeliggjøring av grunnideen.

Jobber du med dette, eller evt. får ideer selv, tror jeg bildet kan bli svært, svært bra. Litt tam gjennomføring, men knallgod ìdè!
Sitat av zorro Vis innlegg
Ser ut som om det er noe galt med den ene gardinen din!

http://www.freakforum.nu/forum/attachment.php?attachmentid=5557&d=1230293031
Vis hele sitatet...
jeg så det ikke før du sa det!... Nå ødela du alt..
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=86919
Jeg og kameraten min har dratt denne type bilder noe lenger.
Sist endret av Harp0; 29. desember 2008 kl. 14:27.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Første jeg tenkte: For en kjedelig crop!
som andre har påpekt; dårlig klesvalg, men bra sofa. Stå på.