Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1785
Hei! Hver gang jeg går inn på Youtube, VGTV, Soundcloud eller andre sider som tar noen mb. slutter nettet å fungere. For å få internett-tilgang igjen må jeg koble fra det trådløse nettet fra macen, og så koble til igjen. Så fungerer det helt til jeg går på youtube, soundcloud, eller andre sider hvor mange mb lastes inn på en gang. Telefoner, nettbrett og andre pc’er fungerer fint på samme nettverk, så problemet må ligge mellom routeren og macen. Er det noen innstillinger jeg kan fikse på for å forbedre dette?

Navn på router: Ukjent
Tilgang til Router: Nei (I huseiers leilighet)
Internettleverandør: Lokal kabeltv-leverandør.
Mac: Imac 27” (mid 2011)
OS: OS X Yosemite 10.10.3
hei freak! mange som opplever denne ustabiliteten med de siste oppdateringene til Yosemite. men det er ikke sikkert det er dette som er feilen. det kan selvfølgelig ha noe med routeren og macen. håper noen andre kanskje kan hjelpe deg
De gangene jeg har opplevd noe lignende har det vært ruteren som enten har behøvd en restart eller holdt på å krepere.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har dette problemet igjen etter å ha oppdatert til El Capitan. Noen som har noen løsninger? Dette problemet forekommer KUN på macen, ikke laptop, Apple TV, iPhone eller iPad.
Hvilket trådløst punkt har du? Min mac mister alltid kontat med wifi når det kommer en windows laptop på besøk, vi har en eldre type airport express.