Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 36052
Har tenkt på denne snusen hvis jeg noen gang har planer om å slutte men har altid tenkt at det var akuratt som å putte en snus du har skyldt i vasken eller noe under leppa. hørtes bra ut så kansje jeg skal prøve den
Sitat av TroNnY
Jeg vil prøve å slutte å snuse og tenkte på denne snusen som trådstartet snakker om. Leste litt rundt, og kom over denne artikkelen: http://www.nrk.no/nyheter/1.5608662
Der er det en svenske som har brukt den i et år, og har endt opp med et sett mindre pene tenner pga denne snusen. Noen som har opplevd eller hørt om liknende tilfeller.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte Onico en gang for å lindre det psykiske suget og etter en stund merka jeg løse, brune hudbiter på innsiden av leppa. Litt nasty, i tillegg til at det kan svi som bare det til tider.
jeg testet onico i sommer, og det gikk dårlig å lure denne kroppen... tror det tok tre timer før jeg ga opp onico. Syns ikke det smakte særlig likt heller..
Dette selger de på omtrent alle butikker som selger vanlig snus, men her kommer mitt spørsmål; er det aldersgrense på denne snusen? Jeg er bare 17 år gammel...
Sitat av Muradi
Dette selger de på omtrent alle butikker som selger vanlig snus, men her kommer mitt spørsmål; er det aldersgrense på denne snusen? Jeg er bare 17 år gammel...
Vis hele sitatet...
Ja det er aldersgrense. Les noen poster litt oppi her også, Onico ødelegger kjeften din så jeg vil ikke akkurat anbefale det...
Ja, skumle ting folkens ! Jeg hørte en saftig historie om den famous Onico. Det var en jente rundt 30 år som gikk å undersøkte om det var tollfri å få det kjøpt og tilsent fra sverige. Hehe, hun ringte til tollvesenet å spurte, trur meg eller ikke men det er tollbelagt akkurat som andre nikotin produkt.
Så for å konkludere så man betaler toll for å kjøpe maisfiber....mmmmm hvorfor ikke prøve en popcorn under leppa...different but just the same !
Testa Onico tidligere i vår for å prøve og kutte ut snus for n'te gang, men endte bare opp med å snuse konstant for å ha noe der og lindre det enorme suget etter nikotin.
Funka relativt bra egentlig, bedre enn andre forsøk ihvertfall.
Etter å ha lest de rapportene om herping av tannkjøtt så tror jeg at jeg står over fremtidige forsøk, går heller tilbake til den gamle metoden min med å bake priser av innmaten til Heksehyl
Sitat av |24/\/\0
har prøvd denne typen erstatning før og det er bare en placebo effekt. Det man er mest avhengig av nemlig nikotinet gjør seg gjeldende med et helvetes sug etter et par dager. Og da hjelper ikke de liksomposene kroppen forventer nikotin og får det ikke. Førte bare til at jeg ble aggressiv og at jeg fikk en hodepine fra helvete!
Vis hele sitatet...
Når du først har blitt avhenig av nikotin og deretters lutter med det,så spør kroppen etter nikotin kun de neste 3-5dagene, hvis du klarer å holde deg uten nikotin disse dagene er det ikke kroppen som spør etter nikotin lenger, men du som bare er sugen på det, og tror du trenger det.
Heilt canooon
Det skal komme en ny versjon, som ikke ødelegger tannkjøtt.
Denne snusen fungerte for meg i ca 1 måneds tid, men så eksploderte nikotinsuget helt. Men om man har sterk psyke (noe jeg absolutt ikke eier), så kan nok Onico hjelpe om man vil slutte.
Husker jeg så et innlegg om en som fikk skikkelige skader på tennene etter bruk av onico kun en uke, siden det er sykt mange andre syrer isteden for nikotin ol.
DinSide om nikotinfri snus

Det er jo en sjanse jeg ikke er villig til å ta.
ser/kjenner ut som samme. Men smaker .... vel...skal ikke beskrive det. Men uansett, det er sikkert en kjekk ting å ha dersom man skal ha det for å slutte med snusing.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva smaker denne snusen? Jeg snuser liksom nick and jhonny, general ekstra sterk, eller general bake noen ganger.. jeg syns ikke de smaker så mye lenger, så jeg hopper litt frem og tilbake i håp om å få smaken... Noen som vet om noen aldersgrense? såurte på shell engang å da fikk jeg nei:P Men er det billigere, eller var det bare han ene som var heldig?
Onico er billigere, smaker rart(en slags jallafruktsmak) og fucker kjeften din. Les linken postet ca. 3 poster over.
Sist endret av Archj; 4. februar 2009 kl. 20:26.
oki. så det smaker ikke det samme... men hva er det som skjer med munnen sånn spesifikk?:P er det mer skadelig for munnen liksom?

Ville dere anbefale meg å trappe ned med vanlig snus, eller å bruke en boks Onico først?
Sitat av Archj Vis innlegg
Onico er billigere, smaker rart(en slags jallafruktsmak) og fucker kjeften din. Les linken postet ca. 3 poster over.
Vis hele sitatet...
Det er fikset nå http://www.dinside.no/787521/skulle-...utte-med-snus/

Dessuten kostet Oncio 30 spenn når det ble solgt her i Tromsø, syntes personlig det småkte grønnsåpe og hoppet rett på onico når jeg prøvde å slutte.
What? Vil det si at de bør sette aldersgrense på vørterøl (Munkolm osv) da?

Tips til de som tyr til dette kun fordi de har dårlig råd: Kronan porsjon koster 40kr eska;p
Sist endret av Berre; 4. februar 2009 kl. 22:26.
▼ ... flere år senere ... ▼
er onico farligere enn vanlig snus?
Sitat av Spøkelseflekken Vis innlegg
er onico farligere enn vanlig snus?
Vis hele sitatet...
Var tydelig vis linket til det, flekken.
Vil si att det skulle komme en forbedret versjon, men jeg har og dårlig erfaring med Onico, og vil ikke tro att det blir noen stor forandring.
I Sverige kjøpte jeg en snus som også var nikotin og tobakkfri, med mineraler og vitaminer.
Snusen heter KickUp. Dette er en snusetterligning basert på svart te, vitaminer, mineraler, ginseng og koffein.
Fungerer kjempebra hvis man skal slutte!
Sitat av Rustyflower Vis innlegg
Var tydelig vis linket til det, flekken.
Vil si att det skulle komme en forbedret versjon, men jeg har og dårlig erfaring med Onico, og vil ikke tro att det blir noen stor forandring.
Vis hele sitatet...
Ser klart og tydelig at det er linket til det, Rusty.
Men som du kanskje la merke til så var den artikkelen nesten 4 år gammel.
Noe som sannsynligvis betyr at de har endret innholdet, eller på en eller annen måte forbedret det. Og så vidt jeg har skjønt, så har de fjernet disse maisfibrene som fucker opp kjeften!

Hvorfor har du så dårlig erfaring med Onico?
Kom over denne, vet ikke om den eller lignende er postet før?

Av ren nyskjerrighet: Siden denne ikke inneholder nikotin og tobakk, kan den kjøpes av folk under 18?
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Kom over denne, vet ikke om den eller lignende er postet før?

Av ren nyskjerrighet: Siden denne ikke inneholder nikotin og tobakk, kan den kjøpes av folk under 18?
Vis hele sitatet...
Også en artikkel som er lagt ut i 2008, så jeg vet ikke om den i hele tatt er relevant for den nåværende onico merket. Dog, jeg ser ingen grunn til at du ikke skal få kjøpt "snusen" selvom du er under 18 år

Dog, jeg ser heller ingen grunn til å kjøpe onico hvis du ikke skal bruke den som en erstattning for snus pga førsøk på å slutte :P
Sist endret av Spøkelseflekken; 8. februar 2012 kl. 19:22.
Sitat av Spøkelseflekken Vis innlegg
Også en artikkel som er lagt ut i 2008, så jeg vet ikke om den i hele tatt er relevant for den nåværende onico merket. Dog, jeg ser ingen grunn til at du ikke skal få kjøpt "snusen" selvom du er under 18 år

Dog, jeg ser heller ingen grunn til å kjøpe onico hvis du ikke skal bruke den som en erstattning for snus pga førsøk på å slutte :P
Vis hele sitatet...
Og hva om man skal forsøke å slutte?
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
I Sverige kjøpte jeg en snus som også var nikotin og tobakkfri, med mineraler og vitaminer.
Snusen heter KickUp. Dette er en snusetterligning basert på svart te, vitaminer, mineraler, ginseng og koffein.
Fungerer kjempebra hvis man skal slutte!
Vis hele sitatet...
De selger disse på Teknikmagasinet her i Norge og.
Dette høres veldig bra ut!

Jeg har snust i en del år nå, og har i det siste klart å redusere forbruket mitt fra å snuse en boks på to dager, til litt over en boks per uke! Vurderer å se etter nikotinfri snus i butikken i morgen, men er litt skeptisk om det fucker opp tenna/tannkjøttet.

Noen som vet om det har blitt forbedret? Eller er det fortsatt dårlig?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Folkens, hør her! Begynte i oktober med onico etter å ha snuset i 6-7 år. Brukt onico i noen måneder før skadene kom, nå er det seriøst en femte tann som har gått sunn hos meg. Lette opp om onico på nettet å fant denne forum tråden, håper dere tenker dere godt om før dere begynner å bruke den. Jeg brukte veldig mye av den, det skal sies. Men hvis noen lurer på om den virket, så ja, jeg greide å slutte å snuse. men til hvilken pris? kommer til å kontakte selskapet.
Sitat av sverto Vis innlegg
Folkens, hør her! Begynte i oktober med onico etter å ha snuset i 6-7 år. Brukt onico i noen måneder før skadene kom, nå er det seriøst en femte tann som har gått sunn hos meg. Lette opp om onico på nettet å fant denne forum tråden, håper dere tenker dere godt om før dere begynner å bruke den. Jeg brukte veldig mye av den, det skal sies. Men hvis noen lurer på om den virket, så ja, jeg greide å slutte å snuse. men til hvilken pris? kommer til å kontakte selskapet.
Vis hele sitatet...
Tusen takk!! Selv har jeg kjøpt min boks nr. 3 med Onico snus.. Blir nok den siste, hehe.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tror dere onico er et bra hjelpemiddel for å bare redusere litt på den valige snusbruken. Har ikke tenkt å slutte helt siden jeg liker å snuse, vil bare redusere litt og få tilbake nikotin kickene når jeg tar en snus en gang i blandt
▼ ... flere år senere ... ▼
Begynner å bli noen år siden jeg opprettet denne tråden, og det har antageligvis skjedd en utvikling. Det jeg lurer på nå er om det er noen erfaringer med slikt bruk? Tenker på skadeomfanget i munnen.

Og er det noen som har erfaring med bestilling av dette fra Sverige? Det er vel ikke det samme som snus ved import, selv om det klassifiseres som snus/etterlignende. Erfaringer tas i mot!

Der fant jeg denne:

Sitat av toll
Departementet har på denne bakgrunn kommet til at det ikke skal betales tobakkavgift ved innførsel og produksjon av denne type produkt.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.toll.no/no/1/rundskriv1/s...987-5-42-08-1/

Regner med det bare er å bestille.
Sist endret av reklame; 11. september 2015 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke personlig erfaring, kun via en veldig god kompis.

Han bestilte bl.a Onico fra Sverige. Etter hva han sa, måtte han ikke betale tobakkavgift for denne type "snus.
Kan selvfølgelig ikke bruke han som sikker kilde, selv om han ikke har noen grunn til å lyve om dette.
Det som kan være verd å finne ut ang Onico, er om den har lav pH, da vil dette gå utover tennene i
større grad enn hva vanlig snus vil.


Edit: Glem siste setning. Overså setningen hvor dette sto hos Onico's egne sider
"Dessutom har Onico basisk pH-nivå, vilket hjälper till att motverka syraattacken mot rotytorn."
Sist endret av CeaCare; 12. september 2015 kl. 03:24.