Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2918
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt problemer med søvnen i lang tid. Etterspurte Imovane fra ny lege, men han ville heller gi meg Stilnoct. Greit nok det, men er de like i virkning? Har lest noen tråder her inne om folk som får syke hallusineringer, og er litt nervøs for å oppleve det når jeg bor alene. Sliter allerede med søvnparalyse i perioder så vil ikke akkurat at det skal bli verre. Imovane fungerte som en drøm, bokstavelig talt, under en halvtime etter jeg tok 7,5 mg sovna jeg som en stein. Fikk 10 mg av Stilnoct og skal ta en halv tablett.

Leser også at halveringstiden er svært kort, men kan jeg risikere å bli så trøtt at jeg ikke klarer å våkne etter 6-7 timer? Er på tredje natta med bare et par timers søvn og er i full jobb, og kjenner at jeg må nesten teste den ut snart, men skal tidlig opp i morgen også.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man leser det jeg lenker til:
https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-69?source=relisdb

Så kan man se at:
I Felleskatalogen opplyses at behandling med zopiklon ikke bør vedvare utover 2-4 uker på grunn av tilvenningsfare, og for zolpidem er tilvenningsfaren liten når preparatet brukes som forskrevet (3).
Vis hele sitatet...
Dette kan kanskje være en forklaring på hvorfor legen vil gi deg Stilnoct og ikke Imovane.

Min erfaring er at begge deler i utgangspunktet hjelper på samme måte, bare at det er forskjellige stoffer.

Jeg kan ikke se noen grunn til å være bekymret for at kortere halveringstid kan gjøre deg trøttere.
Du klarer fint å våkne etter 6-7 timer. Det er innsovningstabletter, og ikke sovetabletter. Hilsen en som brukte Stilnoct i flere måneder i strekk.

Jeg syns Stilnoct er bedre. For meg funker den både kjappere, og treffer "hardere" enn Imovane. Slipper også metallsmaken som så mange får av Imovane også. Utrivelig når alt smaker metall/kjemisk et døgn etter inntak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Leser også at halveringstiden er svært kort, men kan jeg risikere å bli så trøtt at jeg ikke klarer å våkne etter 6-7 timer?
Vis hele sitatet...
Jeg kan våkne 2t etter jeg har tatt Imovane og føle meg helt fin til sammenligning.