Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1409
Hei Hei

Er det noen som har noen formeninger om sopp som en selvtillit boost?
Vet sopp kan hjelpe på blant annet PTSD og har selv kurert min angst med flein. Så soppen burde vell ha ett potensiale til og bryte opp i dårlige tankemønster og fikse litt på dårlig selvtillit? om man går inn i opplevelsen med temaet.

hva tror dere? og isåfall dose og setting osv?..
Er fort gjort å le høyt og lenge over ting du har slitt lenge med som du skjønner egentlig ikke er noen big deal under store bildet.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Hei Hei

Er det noen som har noen formeninger om sopp som en selvtillit boost?
Vet sopp kan hjelpe på blant annet PTSD og har selv kurert min angst med flein. Så soppen burde vell ha ett potensiale til og bryte opp i dårlige tankemønster og fikse litt på dårlig selvtillit? om man går inn i opplevelsen med temaet.

hva tror dere? og isåfall dose og setting osv?..
Vis hele sitatet...
At soppen åpner opp for en større fortåelse av hvor vanvittig stort og "magisk" alt er rundt deg, og at den for oss til å vite med 100% sikkerhet at vi er en del av alt det vanvittig store og magiske er sikkert med på å øke trygghets følelsen vår. for ikke å snakke om at den hjelper oss til å "løfte blikket" vekk fra vår egen lille boble av selvbevisthet. "Meg" i sentrum glir over i en "alt og alle i en suppe".

Denne bevisstheten som dukker opp av sopp, er faktisk ikke bare "på liksom" mener jeg
Sist endret av oriento; 2. mars 2016 kl. 17:11.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Sitat av oriento Vis innlegg
Denne bevisstheten som dukker opp av sopp, er faktisk ikke bare "på liksom" mener jeg
Vis hele sitatet...
Enig, Har fått mange kloke tanker under de få trippene jeg har hatt
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Enig, Har fått mange kloke tanker under de få trippene jeg har hatt
Vis hele sitatet...
Likevel vil jeg råde til å holde seg til sesongen, ut å plukke selv når sesongen er der og spis men de er ferske og ikke "overblast" hodet ditt...

den tryggheten du har ved moderat bruk går fort over til "mistet kontakt med virkeligheten" ved overdrevent bruk.. (tror jeg) Hehe
Det er ofte en smule bingo hvordan psykedelika virker. Har man i utgangspunktet dårlig selvtillitt, så kan dette medvirke til dårlig mindset, som igjen kan gi større sjangse for en kjip opplevelse, og så baller det på seg. (Kan ende opp i dårligere forfatning enn man hadde før tripp)

Ellers er teorien grei. Dårlig selvtillitt har ofte med overaktivt ego å gjøre, paradoksalt nok. Man setter ens eget ego i sentrum for enhver begivenhet.

"Hva vi skje med meg hvis jeg snakker med den dama? Hva tenker de andre om meg? Ingen liker meg. Etc etc. " Psykedelika kan hjelpe å bryte ned ego, og i teorien dermed ta bort noe av roten til problemet når det gjelder dårlig selvtillitt. Selv om det som sagt er en smule bingo om dette blir effekten eller ikke, spesielt siden dårlig selvtillitt kan influere mindset. En fremgangsmåte vil være å gjøre settingen og intensjonen ved trippen klar før tripp, for så å eventuellt potensiere oppbyggelige resultater iform av bedre selvtillitt.
Sist endret av Bearass; 2. mars 2016 kl. 18:45.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Godt poeng!

Men lurer på hva i alle dager skjedde med angsten min? etter første flein tur?
Tema kom ikke opp engang og jeg hadde mer eller mindre en blanding av euforisk bliss og angst nesten hele turen, men merket noen dager i etterkant at jeg ikke hadde angst for sånne urealistiske scenario som jeg har tenkt meg spent i hæl på før. Fleinen koblet rett og slett om hodet mitt til det mye bedre! + jeg sluttet og røyke tobakk (som var intensjonen med turen) lurte liksom på om det hadde samme potensialet med selvtilliten min som ikke er helt på topp for og si det sånn (ikke 100% på bånn heller da)

Men selvtillit er ett tema som soppen har tatt opp, tanker som sier jeg må gi faen i hva andre tenker osv...
Kjenner en fyr som sa at hans sosiale angst forsvant etter sopp. Nøyaktig slik du beskrev det. Skremmende likheter.
Sist endret av Relevant; 2. mars 2016 kl. 19:04.
Sitat av Alge Vis innlegg
Godt poeng!

Men lurer på hva i alle dager skjedde med angsten min? etter første flein tur?
Tema kom ikke opp engang og jeg hadde mer eller mindre en blanding av euforisk bliss og angst nesten hele turen, men merket noen dager i etterkant at jeg ikke hadde angst for sånne urealistiske scenario som jeg har tenkt meg spent i hæl på før. Fleinen koblet rett og slett om hodet mitt til det mye bedre! + jeg sluttet og røyke tobakk (som var intensjonen med turen) lurte liksom på om det hadde samme potensialet med selvtilliten min som ikke er helt på topp for og si det sånn (ikke 100% på bånn heller da)

Men selvtillit er ett tema som soppen har tatt opp, tanker som sier jeg må gi faen i hva andre tenker osv...
Vis hele sitatet...
Hyggelig at du fikk slike effekter av sopp Alge. Den begrensede forskningen som er på psilocybin viser at psilocybin kan ha lovende effekter som kur mot angst og depresjoner. Forskningen til David Nutt er ganske interresant der han peker på rent fysiologiske årsaker for dette (hvor f.eks psilocybin kobler ut visse deler av hjernen som er linket til depresjoner).

Dårlig selvtillitt er en litt mer sammensatt problemstilling, men angst og depresjoner har jo ofte en finger med i spillet, så å kurere dette vil nok ofte hjelpe til å gjøre en mer trygg og komfortabel med seg selv / altså å ha god selvtillitt.