Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6336
Hei og hopp!

Har fått henda mine på nok en pose med god MDMA og tror neppe jeg kan unngå å ta det til helgen, til tross for at jeg tok forrige helg.

Jeg vet selvsagt at det ikke skal være særlig bra for skallen, men lurer på om noen har noen erfaringer/tips å dele ved gjentatt bruk over kort tid?
To helger på rad går fint. Men det er fint å ikke gjøre det til vane.
Heihei!

Tenkte selv mye på dette de første stundene. Men etter erfaring nå over lenger tid, merker jeg ikke noe forskjell på skallen e.l om jeg tar det 2-3 helger på rad, ingen problem. Det er snakk om god MDMA drops også, fra Spania.


Havefun!
Tips:
ikke ta med deg mer mdma ut på byen enn det du har planer om å få i deg iløpet av natten.
Ikke redoser når peaken er over, du blir bare tilbakestående. Eneste som funker for meg er startdose + 50% når det begynner å peake (feks 120 + 60mg)
Sitat av Karalis Vis innlegg
Heihei!

Tenkte selv mye på dette de første stundene. Men etter erfaring nå over lenger tid, merker jeg ikke noe forskjell på skallen e.l om jeg tar det 2-3 helger på rad, ingen problem. Det er snakk om god MDMA drops også, fra Spania.


Havefun!
Vis hele sitatet...
Dette er helseskadelig. Du bør være jævlig forsiktig i å poste slike ting. Greit nok at du forklarer hvordan du reagerer på det, men mange folk har rett og slett ikke evne til å tenke at folk reagerer forskjellig, og måten du skrev det på får det til å virke som om det er totalt harmløst for alle å ta MDMA 2-3 helger på rad, og at dette som en vanesak ikke virker spesielt farlig. Mener ikke å være krass, men tenk før du skriver. Misskrevede ord på fora kan virkelig ødelegge et liv.

Til TS: Nei, du vil antakeligvis ikke ta særlig skade av det ved mindre du er spesielt utsatt. Men ikke begynn å gjør dette gjevnlig.
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Takk for svar! Gleder meg
Sitat av starmelt Vis innlegg
Takk for svar! Gleder meg
Vis hele sitatet...
Akkurat.. Så du stoler da på alt random folk på nett sier?

Lykke til. Får håpe du er en av de heldige som våkner opp søndag med psyken i behold.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Lykke til. Får håpe du er en av de heldige som våkner opp søndag med psyken i behold.
Vis hele sitatet...
Er faktisk enig med hva #Saerdna sier her, det er umulig å vite om du tåler dette eller ikke, og at du ikke klarer å vente to uker med bekostning på din mentale helse kan koste deg dyrt, dyrere enn noe annet. Du må ikke glemme at hele livet ditt kan bli snudd helt opp-ned ved å ta denne sjangsen. Du får jo selvsagt ta denne avgjørelsen selv, dog jeg vil fraråde deg dette på det sterkeste. Det er som med de fleste andre droger; Jeg skjønner ikke at folk har slikt et hastverk til å ta stoffene når man har hele livet sitt forran seg.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Er faktisk enig med hva #Saerdna sier her, det er umulig å vite om du tåler dette eller ikke, og at du ikke klarer å vente to uker med bekostning på din mentale helse kan koste deg dyrt, dyrere enn noe annet. Du må ikke glemme at hele livet ditt kan bli snudd helt opp-ned ved å ta denne sjangsen. Du får jo selvsagt ta denne avgjørelsen selv, dog jeg vil fraråde deg dette på det sterkeste. Det er som med de fleste andre droger; Jeg skjønner ikke at folk har slikt et hastverk til å ta stoffene når man har hele livet sitt forran seg.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig. Jeg er helt enig i hva du sier om at dette potensielt kan være hans verste avgjørelse i livet, og at han ikke burde gjøre det, og at vedkommende ikke bør ta imot svar fra fora uten å gjøre skikkelig grunnforskning. Men, jeg tenker at vedkommende egentlig bare spurte om hva andres erfaringer var med det. Deretter sier ts ''takk for svar'', og jeg mener ikke at ts skal bli dømt for dette. Det går nok fint. Men det gikk ikke fint for meg. En kan vel dømme sjansene dine for skader etter dine tidligere erfaringer med bi-effekter. Jo sterkere og mer langvarig comeown du får jo høyere sjanse for varige men tenker jeg. Men dette er jo kun en spekulasjon. Vil du vite om det stemmer får du lese forskningsrapporter.
Sist endret av Relevant; 25. februar 2016 kl. 09:27.
Nå er det mange her i verden som gjør dette, regner med at de færreste blir grønnsak etterpå. Men jeg prøvde å ta med bare 2 ukers mellomrom en gang, og fikk bare ikke rett effekt andre gangen. Etter at jeg desperat hadde tatt like stor andredose som førstedose (pleier som rævsnerk å ta 50% av førstedose når effekten begynner å komme, typisk 90+40 for meg), og deretter tatt enda en dose i nesa, ble jeg bare speedet. Ikke rett mdma-effekt i det hele tatt. Mens 3-4 uker pause derimot, da merker jeg faktisk ingen toleranse. Folk er åpenbart forskjellige.
Kommer btw aldri til å ta i nesa igjen. Mye finere rus av oral RoA.
Bortsett fra potensielt verre comedown kommer du antageligvis til å trenge større dose og likevel ikke få rett effekt, så jeg vil si det er bortkastet mdma, pluss at da resetter du jo ventetiden til neste gang.
Uavhengi om du tar skade av det eller ikke, er det ikke spesielt gunstig med tanke på effekt. Har selv opplevd å ta store doser uten å oppnå ønsket effekt grunnet skjødesløs bruk.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Uavhengi om du tar skade av det eller ikke, er det ikke spesielt gunstig med tanke på effekt. Har selv opplevd å ta store doser uten å oppnå ønsket effekt grunnet skjødesløs bruk.
Vis hele sitatet...
Helt enig, hadde en mnd det ble en overdreven bruk av MDMA, ikke noe ille bortsett fra at den siste MDMA droppen ikke funket. Men igjen alle er forskjellige, og mange trenger faktisk 3 mnd for å lade opp batteriene igjen.
Effekten blir sannsynligvis ikke den samme denne helgen, i hvert fall ikke med samme dose. Er heller ikke bra for hodet, personlig ville jeg venta et par uker til om jeg hadde vært supergira, men har en regel på 4 uker mellom hver gang minimum. Noen sier 3 mnd.
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Var på forhånd innstilt på å rolle til helgen uansett, da det er en litt spesiell occation (en kompis av meg har mdmabursdagsfest). Ville rett og slett bare høre litt fra ulike vinkler - tusen takk for det!

Forresten viktig å legge til at jeg ikke hadde tatt mdma hvis jeg ikke følte meg fysisk og psykisk klar for det
Sist endret av starmelt; 26. februar 2016 kl. 02:13.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette er helseskadelig. Du bør være jævlig forsiktig i å poste slike ting. Greit nok at du forklarer hvordan du reagerer på det, men mange folk har rett og slett ikke evne til å tenke at folk reagerer forskjellig, og måten du skrev det på får det til å virke som om det er totalt harmløst for alle å ta MDMA 2-3 helger på rad, og at dette som en vanesak ikke virker spesielt farlig. Mener ikke å være krass, men tenk før du skriver. Misskrevede ord på fora kan virkelig ødelegge et liv.

Til TS: Nei, du vil antakeligvis ikke ta særlig skade av det ved mindre du er spesielt utsatt. Men ikke begynn å gjør dette gjevnlig.
Vis hele sitatet...

Hele poenget med forum som dette er at dem som lurer på kan få svar som faktisk er verdt noe. "Alle vet at alt er helseskadelig" - for å sette det på spissen.

Om det skal være konsensusdreven "føre-var & ryggen-bar" her på freak kan folk like gjerne gå til helsesøster med spørsmålene sine.

Hvis du er av en annen oppfatning enn hva andre påstår - argumenter imot gitte påstander. Ikke belemre folk om at de skal være forsiktig med å spre ikke-konstruktive holdninger. Dette er tross alt et forum hvor fakta skal diskuteres, ikke et sted der forsiktige holdninger skal formes på bekostning av kvaliteten i svarene.
Sist endret av Tøffetom; 26. februar 2016 kl. 05:19.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hele poenget med forum som dette er at dem som lurer på kan få svar som faktisk er verdt noe. "Alle vet at alt er helseskadelig" - for å sette det på spissen.

Om det skal være konsensusdreven "føre-var & ryggen-bar" her på freak kan folk like gjerne gå til helsesøster med spørsmålene sine.

Hvis du er av en annen oppfatning enn hva andre påstår - argumenter imot gitte påstander. Ikke belemre folk om at de skal være forsiktig med å spre ikke-konstruktive holdninger. Dette er tross alt et forum hvor fakta skal diskuteres, ikke et sted der forsiktige holdninger skal formes på bekostning av kvaliteten i svarene.
Vis hele sitatet...
Svaret han ga TS var i all hovedsak at det går fint. Ikke et tips engang. Påpekte at det ikke nødvendigvis går fint og at folk er forskjellige, og at en bør være forsiktig ved å dele slike innlegg. Freak er også et sted for skaderedusering. Basike tips er jo spis sunt, tren, innta antioksidanter, få i deg hva du trenger for å bygge opp nivåene serotonin.
Altså i utgangspunktet må man la kroppen bygge seg opp igjen, da MDMA blir mer en utløser/trigger og kroppen gjør resten.

Kan si det sånn da, at 1 gang i mnd, i et helt år er ikke helt bra.
Men du kan fint ta 2 tripper på 1 mnd, og vente et halvt årstid for eks, skal ikke se hvordan man skal ta skade av det
Effekten blir kanskje ikke like sterk, og nedturen blir muligens kjipere.
Du kan føle deg "tom" og deprimert. Hold deg til peak-dose og fyll på med 50% etter en times tid.
Det er absolutt ikke noe vits i å "dippe" som mange gjør, det er totalt bortkastet.

Har selv tatt emma flere helger/dager på rad, og det er liksom ikke så kult i lengden. Selv prøver jeg å ikke ta det oftere enn minimum hver 6 uke.
Sist endret av kn^tte; 26. februar 2016 kl. 10:34.
This is bat country!
gregory's Avatar
Tenk føre-var prinsippet! JEG ville ikke tatt det to helger på rad. Tviler på du får like god funk.
Har tidligere tatt det to helger på rad og fikk faktisk ca. like god funk, bare at det ikke varte like lenge. MEN, den nedturen er noe av det mest skremmende jeg har opplevd innen rus. Dette var etter 110mg.
Det første jeg merket var at rusen brått dabbet av, altså skikkelig kontrast. Begynte å kaldsvette samtidig som jeg kjente en ekstrem følelse av håpløshet og depresjon kom snikende. Prøvde desperat å rulle en jay, men rista så fælt at det ikke gikk. Gikk inn på badet for å få noe kaldt vann på hendene. Stod der på gråten i 10 minutter mens jeg tenkte over hvor jævlig og håpløst alt var, trodde jeg aldri skulle bli den samme igjen. Helt ut av det blå ble jeg sugd opp i en litt sliten afterglow. Skikkelig rollercoaster til hjernen med andre ord. Mulig det bare var et panikkanfall, men samtidig så bar det preg av noe 'mer'.
Av mine egne erfaringer har dette gått bra. Men det er ikke alle det går bra med, så du burde være forsiktig med det. Istedet for å ta det helga etter, prøv å vent 3-4uker. Bedre for skallen
Det var en periode jeg brukte mdma 2-3 helger i mnd. Gikk helt fint heldigvis, ingen særlig mindre virkning eller psykiske problemer, men er ikke til å anbefale for det går fint helt til det går til helvette..
Sitat av Relevant Vis innlegg
Svaret han ga TS var i all hovedsak at det går fint. Ikke et tips engang. Påpekte at det ikke nødvendigvis går fint og at folk er forskjellige, og at en bør være forsiktig ved å dele slike innlegg. Freak er også et sted for skaderedusering. Basike tips er jo spis sunt, tren, innta antioksidanter, få i deg hva du trenger for å bygge opp nivåene serotonin.
Vis hele sitatet...
Ok, da. Jeg gir meg.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Tror Starmelt (tråd starter) er på en god trip for lengst, så den saken er vel grei :P
hei og hopp! :-)

Som du selv skriver, så føler du deg fysisk og psykisk mentalt klar for en runde til. Det er bra at du spør det viser bare at du tar dette på alvor.

Men din venn har en MDMA bursdagsfest, så hva vi sier spiller vel egentlig ikke noe rolle? Du har jo bestemt deg uannsett som du selv skriver. Og jeg tror det kommer til å gå kjempebra, bare ikke gjør det til noe vanesak :-) Kos deg masse i selskapet og nyt livet, vennen Gjør deg selv den tjenesten å vent noen måneder etter denne bursdagen.

Jeg kunne kommet med en hel masse her, men tenk på det på denne måten:

Se for deg at hjernen din er en bøtte med vann, hvor vannet er seronotin. Når du tar MDMA stikker du ett hull i bøtta og vannet renner over dine følelser og venner. For så å fylle seg opp dråpe på dråpe før den etter 1-2 måneder er full. Hver gang bøtta blir tømt kan den ikke holde på vannet like effektivt. Stikker du enda ett hull i bøtta før den er fylt opp skikkelig risikerer du å skade bøtta.
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Jeg hadde kontroll til jeg mistet den, verdt å notere seg at man ikke vet om man har underliggende psykiske lidelser - dem 2 turene kan trigge dem frem langt mye tidligere. Men huusk litt god kosthold og litt trening etter turene bare, så skal det nok gå fint. Kos deg!
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Ja se her ble det aktivitet! Hadde selvsagt en fin tur i går, men som forventet (og som tidligere påpekt) kicka det ikke like godt som det vanligvis gjør. Formen i dag er upåklagelig, med god hjelp fra en kaffekopp og en joner i solveggen

Skal forøvrig på mdma-party litt seinere i dag også, men er ikke så veldig sugen på å ta noen sjanser i kveld. Får holde å ruse seg på smørblide fjes og kjærleik i kveld.
Jeg var i dette "gamet" i 10 år. Mine erfaringer er at det finnes ikke noe godt svar. Jeg så mange som flippet ut etter ett år, og hadde sjelden noen positiv effekt av rusen, mest sannsynlig grunnet "dårlig psyke". Jeg selv kjørte på og tenkte aldri konsekvenser. Og tok gjerne flere helger på rad, i tillegg tok jeg gjerne alt for mye for å prøve å oppnå rus igjen, noe som var like bortkastet hver gang. 8 år etter jeg sluttet så sliter jeg med angst, og tror at det kommer av livet jeg levde.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg holder min mening om at MDMA er men enn bare "kan være helsefarlig".

Dette har jeg ikke bare kastet opp fra google, men sett skje hos utallige mennesker(noen tok 1, andre tok 30). Poenget er at MDMA er veldig uforutsigbart. Det har jeg lært, og etter over 25 år med experimentering av MDMA, må jeg få lov til og si at jeg har masse erfaring og dette kan være "russisk rulett". (sier det igjen.lol)

Under er det litt google oppkast:

"Some studies indicate repeated recreational users of MDMA have increased rates of depression and anxiety, even after quitting the drug. Other meta analyses have reported possibility of impairment of executive functioning.Shown to produce marked neurotoxicity in serotonergic axon terminals"