Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9040
Jeg så Never back down 1 og 2 for en stund tilbake. Elsket de. Har noen av dere freaks noen filmforslag som er noe i samme dur som de nevnte over?
For dere som ikke har sett Never back down. Filmene handler om en gutt som starter på en ny skole med ingen venner. Når filmen er ferdig er han blitt en kar med skolens peneste jente og venner i massevis. Altså; filmer som handler om motivasjon.
Takker på forhånd
Fight Club er sykt motiverende for min del. Lærer deg om å gi slipp på illusjonene dine. Den er faktisk også veldig Zen.
Sitat av SmokeyTheMan Vis innlegg
Når filmen er ferdig er han blitt en kar med skolens peneste jente og venner i massevis. Altså; filmer som handler om motivasjon.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om motivasjon. Det du beskriver er plottet til omtrent samtlige "teenage movies"!
Hvis du tenker mye på hvilken retning du går i i livet, din jobb og yrke og dette med penger, så anbefaler jeg denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=ehbn-NQX3Jg

Mange mener det bare er tull, men jeg har sett den kanskje 40-50 ganger nå og skal nok se den like mange ganger til
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du tenker mye på hvilken retning du går i i livet, din jobb og yrke og dette med penger, så anbefaler jeg denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=ehbn-NQX3Jg

Mange mener det bare er tull, men jeg har sett den kanskje 40-50 ganger nå og skal nok se den like mange ganger til
Vis hele sitatet...
Merker at jeg var ganske upresis i innlegget jeg skrev. hehe. Jeg søker forslag til filmer/serier der hovedpersonen er inne i en vanskelig periode. Men han reiser seg opp igjen!
Sist endret av SmokeyTheMan; 7. desember 2013 kl. 04:26. Grunn: Skrivefeil.
Blir alltid glad og positiv etter Yes Man.
Sitat av SmokeyTheMan Vis innlegg
Merker at jeg var ganske upresis i innlegget jeg skrev. hehe. Jeg søker forslag til filmer/serier der hovedpersonen er inne i en vanskelig periode. Men han reiser seg opp igjen!
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. For meg så må det være humor i bildet, for jeg liker ikke depressive ting.

Anbefaler They call him bulldozer:

https://www.youtube.com/watch?v=ZbvJStMXv_g
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det handler ikke om motivasjon. Det du beskriver er plottet til omtrent samtlige "teenage movies"!
Vis hele sitatet...
What he said. Jeg trodde det kun var 14 åringer som syns det er kult å sloss som likte Never Back Down filmene.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du tenker mye på hvilken retning du går i i livet, din jobb og yrke og dette med penger, så anbefaler jeg denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=ehbn-NQX3Jg

Mange mener det bare er tull, men jeg har sett den kanskje 40-50 ganger nå og skal nok se den like mange ganger til
Vis hele sitatet...
Hvorfor se den så mange ganger? Har du tungt for det?
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvorfor se den så mange ganger? Har du tungt for det?
Vis hele sitatet...
Jeg er en som lever i dypet, jeg surfer ikke rundt på overflaten som en hjerneløs apekatt. Dem er det mange nok av fra før.

Noen ting er verdt å ta seg tid til å lære skikkelig.
Sist endret av Taurean; 7. desember 2013 kl. 17:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg er en som lever i dypet, jeg surfer ikke rundt på overflaten som en hjerneløs apekatt. Dem er det mange nok av fra før.

Noen ting er verdt å ta seg tid til å lære skikkelig.
Vis hele sitatet...
Du går i djupna på eit tema ved å sjå timelange promovideoer på youtube? Gratulerer.

(Forøvrig - gitt timelønn på 150,- som du har skreve tidlegare, så har du tapt 7500,- på å sjå den videoen 40-50 ganger istadenfor å jobbe overtid)
usertitle import
bleh's Avatar
Lille Ole måtte gå 4. klasse tre år på rad - han skjønte ikke like mye som sine jevnaldrende.

Mange år senere blir Ole spurt om dette; hvorfor han gikk fjerde klasse så mange ganger på rad.
Ole var snar med sitt svar, og sa:
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg er en som lever i dypet, jeg surfer ikke rundt på overflaten som en hjerneløs apekatt. Dem er det mange nok av fra før.

Noen ting er verdt å ta seg tid til å lære skikkelig.
Vis hele sitatet...
---
Får vondt på innsiden når folk setter seg så mye høyere enn "de andre".
Sist endret av bleh; 7. desember 2013 kl. 19:03.
The Incredible Love Story of Nick Vujicic and His Wife
Det er helt utrolig hvor positiv denne mannen er, og hva han får til mtp. hans handikap. Slikt får meg til å reflektere over eget liv og hvor heldig jeg har vært, samtidig som jeg forstår at det jeg har utrettet ikke er særlig mye, og at jeg kunne ha godt av å smile og leve mer. Nick Vujicic viser at ingenting er umulig og han inspirerer meg til å endre på hvordan jeg lever livet mitt, noe som jeg for tiden tenker mer og mer på, og som jeg sånn smått har kommet i gang med.

If you've never failed, you've never lived.
Kanskje ikke helt det du leter etter, men dette er en skikkelig motivasjonsbooster, så jeg legger den med:)
Rocky filmene er alltid gode å se. Hvordan man plutselig kan klare å ta en joggetur i ti minus. Mye god film, musikk, motiverende sitater og den hele "underdog" følelsen. Heldigvis blir jeg aldri lei de filmene.

heartslava.
Regner med noen har sagt det, men de uovervinnelige.
Filmen om skapelsen av Pixar
Rocky filmene! <3 finner ikke bedre motivasjons filmer!
Linsanity. Dokumentar om basketballspilleren Jeremy Lin og hans vei til NBA. Sykt bra og veldig motiverende.
Dum&Dummere

Motiverer meg til å tenke at man alltids kan bli smartere en andre mennesker *stikker ut i kulden og slikker på lyktestolpe*
Sist endret av Obster; 8. desember 2013 kl. 05:07.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du går i djupna på eit tema ved å sjå timelange promovideoer på youtube? Gratulerer.

(Forøvrig - gitt timelønn på 150,- som du har skreve tidlegare, så har du tapt 7500,- på å sjå den videoen 40-50 ganger istadenfor å jobbe overtid)
Vis hele sitatet...
Jeg setter spørsmålstegn ved din aggressive natur.

Det kan hende jeg har tapt noen timer overtid på å se den, men vi mennesker har et hav av tid til rådighet. Hvorfor er det snakk om å jobbe flest mulig timer for timelønn? Jeg tenker mer på å starte virksomhet av noe slag og heller ha folk til å jobbe for meg på ett eller annet tidspunkt. Jeg jobber heller mot muligheten til å tjene penger på den måten.

Hvorfor MÅ vi jobbe for andre? Veldig få som tar seg tid til å tenke over dette. Vi innfinner oss alt for lett med at så lenge vi ikke har foreldre som kommer fra virksomhetsbakgrunn så kan ikke vi det selv.

Kiyosaki sier i en annen video han har: "En unge som prøver å reise seg opp og detter, tenker ikke at han er en taper i livet. De lærer det på skolen"

Han mener at vi læres opp til å tenke at å gjøre feil er dumt, at vi belønnes for å ikke gjøre feil. Vi oppmuntres til ikke å ta feil hele livet. Og det er derfor så få tør å gjøre noe for seg selv.

Vi læres ikke opp til å håndtere penger i skolen. Det vi lærer, lærer vi ofte av foreldre, og det er de samme gyldne rådene hele veien:

- Jobb hardt
- Spar penger
- Spar langsiktig

Det er rett og slett ikke nok kunnskap i dag til å kunne håndtere penger.

Sitat av bleh Vis innlegg
Lille Ole måtte gå 4. klasse tre år på rad - han skjønte ikke like mye som sine jevnaldrende.

Mange år senere blir Ole spurt om dette; hvorfor han gikk fjerde klasse så mange ganger på rad.
Ole var snar med sitt svar, og sa:


---
Får vondt på innsiden når folk setter seg så mye høyere enn "de andre".
Vis hele sitatet...
Ditt eksempel har overhodet ingenting med hva jeg ser på å gjøre. Eksemplet ditt er så dumt at det vitner om selvinnsikt på størrelse med en klinkekule.

Jeg svarte på den måten til han fordi han var stygg mot meg. Folk må tåle å bli tatt igjen med når de angriper.
Sist endret av Taurean; 8. desember 2013 kl. 14:17.
The Intouchables!
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg trodde det kun var 14 åringer som syns det er kult å sloss som likte Never Back Down filmene.
Vis hele sitatet...
Jeg er over 25 år, har aldri sloss men likte Never Back Down filmene. Du trodde feil.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Rise of the footsoldier, green street hooligans 1-2, blood and bone
Sjekk ut denne serien - følger en gjeng som prøver å bli navy SEALS. Drit i politikken som disse gutta blir sendt for å utkjempe og la deg heller inspirere av hva mennesket er i stand til å oppnå.

http://www.youtube.com/watch?v=wQFRePXMI9M
The Toxic Avenger (1984)
Filmen handler om en puslete gutt ved navn Melvin som jobber på et treningssenter der han blir daglig utsatt for mobbing av alt som kan røre på seg og har ingen venner.
Men ved et "uhell" faller Melvin i en tønne full av radioaktivt avfall noe som resulterer i at livet hans blir snudd fullstendig på hodet.
Når filmen er ferdig er han kongen på haugen og dater byens peneste blinde jente og alle ønsker å være hans venn.
Hans navn er The Toxic Avenger!
Trailer:http://www.youtube.com/watch?v=6shWTKAC7Q4