Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7098
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg lurer på om det er noen som vet hvor lang prøvetid man har om man har tatt lappen i 2012? Har hørt forskjellig fra 2 til 5 år, men ingen jeg har spurt vet helt sikkert. Noen som vet noe om dette? På forhånd, takk! : )
også verdt å vite at man får dobbelt så mange prikker under prøvetiden.
Sitat av mo3 Vis innlegg
også verdt å vite at man får dobbelt så mange prikker under prøvetiden.
Vis hele sitatet...
+ at man må ta ny oppkjøring hvis man mister lappen under prøvetiden.
Her er ett lite top tip for deg: På baksiden av førerkortet, helt nederst står det noen tall. Tallkode 100, etterfulgt av en dato. Tallkode 100 er når prøvetiden din går ut.

I mitt tilfelle ser det slik ut: 100(2012-12-17). Dvs. at min prøvetid gikk ut for omtrent ett år siden

Mer om tallkoder hos vegvesenet
hei saageen, jeg trur nok hva folk har forvekslett mellom.
prøveperioden på billappen er 2år sammenhengende.
mens for å kunne øvelseskjøre med noen må du være over 25 og ha hatt lappen i minst 5år.

litt annet små fakta, mens vi er så godt i gang:
- tar du billappen får du klasse M(moped) også.
- tar du BE(bil med henger) får du klasse T(traktor)
- under prøveperioden kan du ikke kjøre en traktor med last over 25tonn.
- det er ikke teori for BE, BE trenges for hengere som tar over 750kg og gjør det lettere for deg å velge henger.
- fartsgrensen for å miste lappen i 60 sone er 85. 75 i 50, og 50 i 30sone.