Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1929
Jeg sliter med å få i meg nok mat. Jeg kan alt om næringsinnhold og kalorier.
Har veldig lite aktivitet på grunn av smerter.
Ønsker å få en normal vekt , over tid. Nå er den 168 cm og 49 kilo. Dette hadde kanskje vært om jeg var 23 år, men jeg er kvinne 57!
Når jeg bøyer meg ned trenger jeg noe å holde i for å komme meg opp. Jeg har mange sykdommer ellers, men fravær av littt vekt plager meg.
Prøvd cannabis for smerter/matlyst? Høres ut som det kunne vært innafor.
Hva slags mat har du vært glad i før ting ble så vanskelig? Noe spesielt land eller mat-tradisjon som sitter godt?

edit: første som slo meg når jeg tenkte på problemstillingen din + cannabis var den greia her
https://youtu.be/I1bKrrdBGTM
Sist endret av Benway; 4. april 2021 kl. 20:00. Grunn: chankonabe
du skal ikke tenke så mye på vekta.
om du har smerter som gjør at du ikke kan bruke muskler
tror jeg mye av vekta du legger på deg kommer være av typen du ikke vil ha allikevel.

det du trenger er styrke, men det avhenger altså av hva du er i stand til når det kommer til fysisk aktivitet.
når du har litt styrke, så kommer appetitten, deretter massen eller vekta du søker.
Kanskje fastlegen din kan henvise deg til noen med kompetanse på området dersom han mener at det er bra for deg å gå opp i vekt? Ellers vet jeg at kalorier er enklest å få ned da man drikker dem. Shakes med nøtter, melk, og hva enn annet med kalorier skal være fint. Det er også veldig kaloririkt med nøtter, så å ha (helst usaltede eller lettsaltede) nøtter i en skål på bordet som man tar av gjennom dagen er nok lurt.
Sist endret av Relevant; 4. april 2021 kl. 20:05.
Hei, anbefaler deg å prøve carnivore-dietten i 1 mnd. Sjekk ut Joe Rogan podcasten med paul saladino
Støtter forslaget med å drikke kalorier.
Kjøp deg mass-gainer, det er gratis kalorier du kan drikke. Smaker godt og, finnes ulike smaker.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Kjøp deg mass-gainer, det er gratis kalorier du kan drikke. Smaker godt og, finnes ulike smaker.
Vis hele sitatet...
Gratis kalorier?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Gratis kalorier?
Vis hele sitatet...
Ja. Rundt 800 kalorier på to servinger, svært lett å få ned og.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Ja. Rundt 800 kalorier på to servinger, svært lett å få ned og.
Vis hele sitatet...
Koster penger for gainer, så gratis blir det ikke
Bruk litt tid (hvis du har) på å lage tre retter til middag hver dag.
En tallerken suppe m/brød og krutonger.
Middag
Dessert eller kake
(eller begge deler )
+kaffe med sukker og fløte.
Spiser du til faste tider? Hvis ikke vil jeg anbefale at du begynner med det. Og frokost. Hvis du ikke spiser frokost.
Mange føler det er vanskelig å begynne å spise frokost. Men det trenger ikke å være flesk og bønner. En yoghurt og litt frukt kanskje.
Prøv å spis litt mat (mellom måltidene) som er litt ekstra. Kose mat. Spander på deg en øl.