Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2592
Skal kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel. Står fast mellom hvilket merke jeg skal velge, Miele eller AEG. Får både vask og tørk uansett merke til ~16.000kr. Tanken er at dette er maskiner som skal holde og dekke behovene i mange år fremover.

Eneste forskjellen jeg kan finne mellom vaskemaskinene er at AEG har steam/damp-program.

Noen som har erfaring med nevnte modeller/merker?


Modellene det er snakk om er:

Miele

Miele WCF130

Miele TCE530

AEG

AEG L8FEP965E

AEG T8DEK946E
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Har jobbet som elektroreparatør og jobber nå som servicetekniker hos Elkjøp.

Kort og godt sagt; har du rå til en Miele maskin, ikke velg noe annet.
Jeg ville valgt Miele. Dette er maskiner som varer og varer. Servicen er også upåklagelig viss det skulle være noe feil med produktet.
Hei. Jobber hos Power. Send meg en PM, kanskje du bor i nærheten av der jeg jobber, så kan jeg gi deg en uforpliktende tilbud på de miele maskinene. Gå alltid for Miele om du har råd til det. Jeg har hatt kunder som har hatt vaskemaskinen sin fra Miele i 20-25 år.
Hvor bor du?

Om du bor i nærheten av slependen (sandvika)
Så har miele lager og b-vare salg der.

Anb. På det sterkeste å stikke innom der om du kan.

Der har de 30-70% på alt fra miele.

Alt er nytt der.
Det brukte er kun brukt på messer.

Kjøpte komplett hvitevare der (induksjon, ovn, kjøleskap og oppvaskmaskin) for 20k der.
Under halv pris på alt.
Er du sikker på det med B-vare greiene? En kollega kjøpte hvitevarer på såkalt b-vare salg og når de feilet etter ganske kort stund så viste det seg å være brukte greier. De var allerede registrert online på en annen person. Husker ikke hvem merke det var men hele greia hørtes veldig shady ut. Selge brukte varer som b-varer. Ganske stor butikk som ofte kjører store annonsekampanjer. Hun fikk levert tilbake varene og fikk hevet kjøpet men det først når hun truet med å gå til avisen med at hun hadde blitt solgt brukte varer til tross for at butikken reklamerte med at de var nye.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er du sikker på det med B-vare greiene? En kollega kjøpte hvitevarer på såkalt b-vare salg og når de feilet etter ganske kort stund så viste det seg å være brukte greier. De var allerede registrert online på en annen person. Husker ikke hvem merke det var men hele greia hørtes veldig shady ut. Selge brukte varer som b-varer. Ganske stor butikk som ofte kjører store annonsekampanjer. Hun fikk levert tilbake varene og fikk hevet kjøpet men det først når hun truet med å gå til avisen med at hun hadde blitt solgt brukte varer til tross for at butikken reklamerte med at de var nye.
Vis hele sitatet...

Ja. Det står på alle varene hvorfor de er B-vare.
Som oftes ødelagt embalasje.
Noen ganger feilbestilt.
Noen ganger "messevare".
Og få ganger skade på varen. Typ bulk på siden av kjøleskapet f.eks.
Ingen betyding for funksjonen, men kan ikke selges for fullpris.
Ok kult. Ja jeg har egentlig aldri sjekket opp b-varer selv etter at jeg hørte om den kjipe episoden men da er handler om å finne rett butikk. Takk for tipset skal huske det neste gang det skal handles.