Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4883
Har en Sony Xperia Z Ultra C6833.
OS: Android 5.1.1

Når jeg har en telefonsamtale gående. Så deaktiveres Mobildata'en (3G/4G) Hvorfor det?

Hvor er 'check boxen' for å deaktivere denne funksjonen?
Bruker Telenor sitt nett Djuice. Om det har noe med saken.

Bruker Mobilen som HotSpot for å ha WiFi til pc'en her.

Håper på svar!
Ingenting du kan gjør med den saken! Thats life, straighten your back and deal with it! : p
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Huff. Hva IKKE det jeg håpet på. Noen andre forslag?
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Huff. Hva IKKE det jeg håpet på. Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
Eneste mulighet du har er å få deg ett tvilling data-sim med egen tlf/egen router som du kjører hotspot over.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Eneste mulighet du har er å få deg ett tvilling data-sim med egen tlf/egen router som du kjører hotspot over.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en dårlig idé. Ang router så finnes det mange sånne oppladbare hotspots man kan putte tvilling-SIMet i. F.eks:

https://www.komplett.no/product/8101.../tp-link-m5250

Bonus: Man kan ta den med på ferie og kjøpe kontantkort m/data i utlandet og bare gå rundt med hotspoten i sekken og ha mobilen koblet opp til ditt eget wifi med mobilt internett.
evt ta samtalen via skype, så mister du ikke dataforbindelsen.
Jeg har djuice, og mister noen ganger dataforbindelsen, og noen ganger beholder jeg den. Har ikke funnet ut hvorfor det varierer.... Har LG G4.
Jeg er usikker på hvor du kan gjøre det på Android, men sett samtaler til å kun gå over GSM. Jeg gjetter at du detter ut fordi telefonen oppgraderer tale fra GSM til 3G, og da stopper eksisterende datatrafikk.
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Takker for svar. Likte ideen om bærbar bredbånds router.
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Takker for svar. Likte ideen om bærbar bredbånds router.
Vis hele sitatet...
Det sparer ihvertfall mobilbatteriet noe vanvittig.
Det skal ikke skje på 3G, siden tale er støttet over 3G. Er du derimot tilkoblet 4G, vil den koble ned til 3G eller 2G ved samtale. Tale over 4G er på vei og vil være tilgjengelig litt ut i 2016 på Telenors mobilnett, så sant du har mobiltelefon som støtter det.
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av aerox88 Vis innlegg
Jeg har djuice, og mister noen ganger dataforbindelsen, og noen ganger beholder jeg den. Har ikke funnet ut hvorfor det varierer.... Har LG G4.
Vis hele sitatet...
Samme her, kan sitte i enn samtale i noen minutter med mobildata på. så hakker det litt i lyden fra andre sia av røret. så stopper mobildata'en helt opp.