Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1651
Vi har fulgt litt med på pris, MacAir 13" 128 gb HD. Denne har ligget på 8500,- (pluss/minus), men nå er den over 9000,-!!! Selv kjøpte jeg denne modellen på Expert for et par år siden, et ukestilbud som da kostet 7 900,-.

Datteren som har spart til denne, fikk nedtur nå som det ser ut til at den plutselig har blitt dyrere enn før jul???
Ja, alle Apple produkter skulle stige i pris i 2015.
er ikke bet bare og sjekke på prisjakt også gå på pris historikk?
Aner ikke hva en MacAir og finer ikke den på prisjakt, kanskje du må søke med modell nr?
Trådstarter
Jeg har googlet, Apple har tillatt seg en gigantisk priøkning grunnet valutakursene: http://www.side3.no/teknologi/na-har...e/8526045.html

Et nytt Appleprodukt her i huset kommer overhodet ikke påtale!

Så får vi se om dem jenker seg når valutaen går ned igjen da, jeg venter så gjerne.
Problemet er at økonomien i Norge vil bli dårligere, så stiger Apple i enda større pris.
Finnes det noen nettbutikker som fortsatt selger apple produkter til den prisen det var før prisstigningen?
Trådstarter
Da finnes det i såfall mange andre alternativer som funker ypperlig. Eller vår datter får spare så lenge hun orker
Sitat av stortallerken Vis innlegg
Finnes det noen nettbutikker som fortsatt selger apple produkter til den prisen det var før prisstigningen?
Vis hele sitatet...
Lite trolig, da det er innkjøpsprisen til distributør og forhandler som er skrudd opp. Tror heller ikke noen differansierer dette på partier mottatt før eller etter nyttår heller...
Sitat av m0nte Vis innlegg
Tror heller ikke noen differansierer dette på partier mottatt før eller etter nyttår heller...
Vis hele sitatet...
Ville være svært teit å gjøre det slikt, siden prisen man må ta må være nok til at man klarer å kjøpe inn en ny tilsvarende enhet. Eneste grunnen til å noen vil bruke til å skru prisen markant ned er om man ønsker å få varen fortest mulig ut av hyllene sine, og det er heller sjeldent når det kommer til eple-produkter.
Prisene har steget ekstremt, bestilte en Macbook Pro 15,4" 2 januar til 12,990,- nå koster den ca. 20k hos alle.
Sist endret av Exonize; 11. januar 2015 kl. 03:06.
Jeg irriterer meg grønn for at jeg ikke bestilte når Lefdal hadde den på tilbud til 6800,-

Jeg bestilte for noen dager siden på netonnet til 8990,-. Det var nesten 1000-lappen billigere enn hva Lefdal skal ha nå, men 2000 dyrere enn når tilbudet var.

Svak krone er grunnen til prisjusteringen til Apple, og det ventes at flere henger seg på fremover.
Bro-tip: 2015 er året man ringer/mailer butikker og spør om de har en demo modell av det du skal ha.