Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2577
Har lyst å investere i en tablet (alla Apple iPad osv) men aner ikke hvilken jeg skal gå for, og har liten informasjon om noen som helst. La opp en tråd tidligere i dag der jeg la valget mellom Galaxy Tablet og iPad 2, men kun ett svar.

Så nå legger jeg ut en til tråd, der jeg lar dere få si hvilken tablet jeg burde gå til innkjøp av. Gi gjerne begrunnelse hvorfor den og hvorfor ikke den.

Skal hovedsakelig bruke tablet'en til skriving, surfing og litt musikk. Spill å diverse er ikke nødvendig, bare et pluss.
Uten at jeg har en tablet, ville jeg vel kanskje tatt standpunkt til om du vil ha Apple sitt produkt? Hvis ja, gå for iPad, hvis ikke så ville jeg sett på de andre mulighetene dine. Det er nemlig dette som er det største spørsmålet sånn jeg ser det
For ditt bruk passer en Galaxy Tablet perfekt :-)
Sitat av Stijey Vis innlegg
Uten at jeg har en tablet, ville jeg vel kanskje tatt standpunkt til om du vil ha Apple sitt produkt? Hvis ja, gå for iPad, hvis ikke så ville jeg sett på de andre mulighetene dine. Det er nemlig dette som er det største spørsmålet sånn jeg ser det
Vis hele sitatet...
ja har tengt litt på det selv. Har hatt noen Apple produkter tidligere, og har irritert meg grønn etter jeg har hatt de en liten stund da jeg føler meg veldig begrenset om jeg ikke skal jailbrake de å miste garantien, da jeg KUN kan bruke apple sine produkt til å synkronisere dem. Å at dem kun kan synkroniseres med en pc av gangen er jo no dritt.

f.eks hvis jeg er på besøk hos en kompis som har no fet musikk på pcn, så er jeg nødt til å formattere hele sjiten for å få koblet til iTunes'en hans og kan ikke synkronisere den med min pc igjenn før jeg har formattert den på nytt. BS

Noen som vet om Galaxy Tablet har noen slike begrensninger ?
Sist endret av WayGone; 30. november 2011 kl. 18:10.
Sitat av WayGone Vis innlegg
ja har tengt litt på det selv. Har hatt noen Apple produkter tidligere, og har irritert meg grønn etter jeg har hatt de en liten stund da jeg føler meg veldig begrenset om jeg ikke skal jailbrake de å miste garantien, da jeg KUN kan bruke apple sine produkt til å synkronisere dem. Å at dem kun kan synkroniseres med en pc av gangen er jo no dritt.

f.eks hvis jeg er på besøk hos en kompis som har no fet musikk på pcn, så er jeg nødt til å formattere hele sjiten for å få koblet til iTunes'en hans og kan ikke synkronisere den med min pc igjenn før jeg har formattert den på nytt. BS

Noen som vet om Galaxy Tablet har noen slike begrensninger ?
Vis hele sitatet...
Man kan synkronisere dem med opptil 5 PCr.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Man kan synkronisere dem med opptil 5 PCr.
Vis hele sitatet...
Galaxy eller iPad ?
Det er ingen slike begrensninger på Galaxyen.

Den kommer opp som egen hardisk på pc'en, og på grunn av dette ville jeg gått for Galaxyen, samt det at det i mine øyne er en del større muligheter med Galaxyen.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. november 2011 kl. 18:59.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Galaxy eller iPad ?
Vis hele sitatet...
Ipaden ja.
ThinkPad er jo jææævlig heftig! Se på en ThinkPad 10.1
Folk vil ikke ha tablets, de vil ha iPad
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
ThinkPad er jo jææævlig heftig! Se på en ThinkPad 10.1
Vis hele sitatet...
Hva gjør den som ikke de andre kan da?
Ville selv gått for en Galaxy Tab.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Folk vil ikke ha tablets, de vil ha iPad
Vis hele sitatet...
å en iPad er ikke en tablet? :P *pirkepirk*

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er ingen slike begrensninger på Galaxyen.

Den kommer opp som egen hardisk på pc'en, og på grunn av dette ville jeg gått for Galaxyen, samt det at det i mine øyne er en del større muligheter med Galaxyen.
Vis hele sitatet...
Okei, takker for svar. Det er noe slikt jeg er ute etter ja

Sitat av Vemund1 Vis innlegg
ThinkPad er jo jææævlig heftig! Se på en ThinkPad 10.1
Vis hele sitatet...
Den var jo RÅDYR spør som Fuzzybossen, hva gjør den som ikke noen av de andre gjør? IOM at den er grisedyr?

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
samt det at det i mine øyne er en del større muligheter med Galaxyen.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med større muligheter ?
Med det mener jeg blandt annet designmessig hvor du kan endre på absolutt alt for å få den slik du ønsker det. Du kan og endre alt av programmer slik at du får den slik som du ønsker.

Du kan det til en viss grad med Ipad og, men da må den jailbreakes først.

Muligheten for widgets er og noe som taler for Galaxyens fordel.

Og for å ikke snakke om at du slipper unna det faktum at med Ipad er du og avhengig av PC, noe du ikke er med andre tablets.

Til syvende og sist handler det mye om smakssak.

Og jeg har heller ingenting i mot Apple i den forstand, men det handler mye om brukervennlighet og fornuft.
okei. Bruker den noe form for "AppStore" som apple sine produkt bruker, med en hau med nedlastbare programmer spill og div?

fannt akkurat ut at Galaxyen er Android-basert. Da går jeg for den!
Sitat av WayGone Vis innlegg
okei. Bruker den noe form for "AppStore" som apple sine produkt bruker, med en hau med nedlastbare programmer spill og div?
Vis hele sitatet...
Ja Android har "Android marked"
Apple store har en del flere apps, men jeg vil likevel kunne påstå at det du ikke finner på Android marked har du ikke brukt for.
ja fannt ut at det var Android OS på den, da var valget klart ;p
Noen som har erfaringer med Asus Eee Pad ?
Har ikke noe erfaring med eee pad, men Asus er et av de beste pc merkene, sinnsyk bra kvalitet på alt. Hvis jeg har forstått riktig så er Asus en av de få som også lager sine egne komponenter.

Den ser jo veldig bra ut, anbefaler deg egentlig bare å gå til elkjøp eller lignende og se hva du liker best.

Lenovo Thinkpad tablet koster jo bare 500 dollar på sitt billigste. Det blir rundt 2200 kr, tar man med toll og frakt blir det rundt 3000 kr. Lenovo er jo kjent for utrolig bra kvalitet, jeg hadde blant annet en thinkpad i 3 år (som var brukt) og mishandla den veldig, fungerte fortsatt like fint.

Hadde faktisk satsa på den!

http://www.lenovo.com/products/us/tablet/
til skriving så ville jeg nokk ha valgt den nye asus eee pad transformer prime. men den kommer ikke til norge før i januar vis jeg har forstått det rett.
Sitat av Hightemplar Vis innlegg
til skriving så ville jeg nokk ha valgt den nye asus eee pad transformer prime. men den kommer ikke til norge før i januar vis jeg har forstått det rett.
Vis hele sitatet...
Jeg vurderer sterkt å få den over dammen med en kompis Får den for 2900, det blir sikket mye billigere enn i norge.
Har galaxy tab hjemme og er veldig fornøyd. Har også testet ipad en god del, så kan vel si meg godt kjent med begge.

Galaxy tab har flere muligheter, men har ikke den samme brukervennligheten som iPad har. Vil du ha det enkelt og litt mindre muligheter går du for en iPad. iPaden har også en mye diggere touch-skjerm synes jeg.

Ipad:
+ brukervennlig
+ awesome touch skjerm
- lite muligheter i forhold til Android

Galaxy tab:
+ Masse muligheter
- Litt dårligere touch skjerm
- Litt mer trøblete å bruke for de som ikke er vant til å bruke slike ting

Hvertfall min mening
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg vurderer sterkt å få den over dammen med en kompis Får den for 2900, det blir sikket mye billigere enn i norge.
Vis hele sitatet...
Hey denne fikk jeg også sykt lyst på, men tenkte at hvis man bestiller fra USA må man for det første kjøpe eget strømadapter som kanskje ikke er så dyrt, så får man heller ikke norsk tastatur. Men har sykt lyst på denne selv.
Ærlig talt, en brukbar laptop/ultrabook, android, pluss nettbrett for 5000? Knalltilbud og perfekt for studenter!
Sitat av williams123 Vis innlegg
Hey denne fikk jeg også sykt lyst på, men tenkte at hvis man bestiller fra USA må man for det første kjøpe eget strømadapter som kanskje ikke er så dyrt, så får man heller ikke norsk tastatur. Men har sykt lyst på denne selv.
Ærlig talt, en brukbar laptop/ultrabook, android, pluss nettbrett for 5000? Knalltilbud og perfekt for studenter!
Vis hele sitatet...
Koster bare rett under 4000 i Norge da. Her i Nederland må jeg punge ut med 3500NOK ca. (449EUR)

Spaserte inn på sjappa for kjøpe meg en Acer Eee og fortalte ekspeditøren hva jeg hadde tengt å bruke den til. Så kom han med "Hvis det bare er det du skal bruke den til, hvorfor ikke bare kjøpe en iPod Touch 4G? Den kan det samme men er en brøkdel av prisen" (Jeg vet, ikke serlig selger-aktig, men fordel for meg da)

Fikk leke meg litt med en iPod Touch og endte med å gå ut av butikken med den. (Kjøpte den såklart, stjal den ikke). Veldig fornøyd, sitter på den i skrivende stund. Betalte 149EUR for den. Det er vell bare litt over høvdingen så, da kan jeg kjøpe flere julegaver
Hey waygone, tror ikke vi snakker om det samme produktet. Asus Transformer Prime kommer til salgs i Norge i midten av januar og vil koste ca. 5000 kr.

http://www.itavisen.no/884137/dette-...este-nettbrett

Jeg kommer aldri mer til å røre noen Apple produkter...så nei takk
Du har rett kompis, jeg tengte på Eee, de ser VELDIG like ut. Også har de samme mulighet med koble til eksternt tastatur. My bad.

Er lite fan av Apple selv, men ble solgt av iPod Touchen. Den er midt i blinken for det jeg skal bruke den til. Dessuten er det bare midlertidig, til jeg har klart å bestemme meg hvilken Tab jeg skal gå for. Men tror jeg blir å gå for Asus sin nye som kommer over ny-året en gang så da har jeg en super-mp3-spiller nå som jeg kjøpte iPod Touch.
Du har med andre ord kjøpt en iphone, uten ringe muligheter? :P
Når du kunne kjøpt en ipad, med samme funksjoner, bare større skjerm og generelt litt diggere ;P
Ja, det har jeg. Ville ikke hatt iPhone om noen kastet den på meg.
Ja kunne kjøpt en iPad til 3x prisen av det jeg kjøpte iPod touchen. Ikke verd det.
Er som sagt ikke fan av Apple sine produkter, har kjøpt den kun i vente på å kjøpe en Asus tablet.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Ja, det har jeg. Ville ikke hatt iPhone om noen kastet den på meg.
Vis hele sitatet...
Men så kjøpte du en Ipod? Der skjønner jeg ikke helt greia, Ipod touch er jo like stor som en mobil, bare at den kun kan brukes til mediefiler og ikke noe annet, da hadde jeg liksågodt kjøpt Iphone istedet, samme størrelse, men mye mer funksjon, men ok nok om det.

Er det bare jeg som synes denne Asus Prime er et sabla bra tilbud eller? her får du jo i pose og sekk for en pris til godt under en ultrabook i dag. Selvfølgelig ikke samme ytelse, men hva gjør vel det så lenge man ikke driver med noen krevende oppgaver?
iPhone koster også flesk. Ikke verdt å betale så mye bare for å ha et halvspist eple på baksiden av mobilen sin mener nå jeg iallefall :P Er merket som koster vettu.

Har Galaxy S2 så orker ikke å nedgradere meg til iPhone. Dessuten var jeg var ute etter noe å skrive på, surfe på å høre på musikk. iPod touchen fungerer utmerket til det. Det gjør forsåvidt Galaxy'en også, men ikke like bra på surfing å musikk som iPoden.

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet til Asus'en kom ut i Norge før jeg kjøpte den. Det er ikke så lenge å vente at det ikke er verdt det. Da får du i det minste norskt tastatur og slipper å betale toll å moms.
Du sier du blir irritert av at Apple er som et fengsel, noe som er sant.

Da trenger du Galaxy Tab, denne e fri og har ingen begrensninger sånn sett.
Sitat av WayGone Vis innlegg
å en iPad er ikke en tablet? :P *pirkepirk*
Vis hele sitatet...
Er bare et uttrykk jeg hørte på radioen engang
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av WayGone Vis innlegg
Har Galaxy S2 så orker ikke å nedgradere meg til iPhone. Dessuten var jeg var ute etter noe å skrive på, surfe på å høre på musikk. iPod touchen fungerer utmerket til det. Det gjør forsåvidt Galaxy'en også, men ikke like bra på surfing å musikk som iPoden.
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør iPoden bedre på surfing og musikk?