Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 17701
Lurer på om noen kan svare meg på om det er lovlig å importere 5-HTP, L-Theanine & L-Tyrosine?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De er visst klassifisert som legemiddel i norge, og da setter de nye importreglene en effektiv stopper for privatimport:
Alle legemidler (selv om de er fullt lovlige unnenfor EU/EØS) må ha Norsk pakningsvedlegg og etikett.

Kilde.

Myndighetene vil heller at du skal bestille fra Norske importører/produsenter/distributører.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Myndighetene vil heller at du skal bestille fra Norske importører/produsenter/distributører.
Vis hele sitatet...
Veit du om noen Norske importører/produsenter/distributører hvor jeg kan kjøpe 5-HTP, L-Tyrosine og L-Theanine?
L-tyrosine og l-theanine kan du søke opp på prisjakt.no. Vet at gymgrossisten har l-tyrosine i hvertfall, og ser ut til at tights.no og urtesenteret har l-theanine. Kan ikke gå god for de to sistnevnte nettsidene, men ser i hvertfall ut til at de sender fra Norge.

Vær skeptisk til mange av sidene som tilsynelatende ser ut til å være norske, mange av de sender fra utlandet.

5-HTP er ulovlig i Norge.
kilde på at 5-htp er ulovlig i Norge? Jeg har jo nettopp kjøpt alle disse tre fra en engelsk side, en side som sluttet å selge bl. a. 5-htp til Norge en kort periode i fjor da det var ulovlig, men så trodde jeg reglene ble endret igjen. Har i hvert fall bestilt det flere ganget helt uten problemer.
Ulovlig var kanskje feil ordvalg. Det er ulovlig i den grad at det er et reseptbelagt legemiddel, og det er ulovlig å bestille fra utlandet i tillegg til at det ikke selges reseptfritt i Norge.

Jeg har bestilt narkotika fra utlandet flere ganger uten problemer, det gjør det ikke lovlig av den grunn.
Hehe neida, sier ikke at det at det gikk bra er et perfekt mål på om det er lovlig eller ei. Men den siden jeg alltid har bestilt fra sluttet faktisk å selge bl.a. 5-htp til Norge den perioden i fjor hvor det ble ulovlig, men så ble regelverket såvidt jeg forstod gjort litt om på igjen, husker at jeg fikk mail med den gledelige nyheten om at de nå hadde mulighet til å selge til Norge igjen. Har ikke tid til å sjekke lovdata i dette øyeblikk, men skjønner at det må jeg visst, vil ha oppklaring.
Har selv kjøpt massevis av L-theanine på Powdercity til en billig penge. Har alltid fått det frem til postkassen.
Uvaksinert 👍
Sitat av candela Vis innlegg
Hehe neida, sier ikke at det at det gikk bra er et perfekt mål på om det er lovlig eller ei. Men den siden jeg alltid har bestilt fra sluttet faktisk å selge bl.a. 5-htp til Norge den perioden i fjor hvor det ble ulovlig, men så ble regelverket såvidt jeg forstod gjort litt om på igjen, husker at jeg fikk mail med den gledelige nyheten om at de nå hadde mulighet til å selge til Norge igjen. Har ikke tid til å sjekke lovdata i dette øyeblikk, men skjønner at det må jeg visst, vil ha oppklaring.
Vis hele sitatet...
Eneste endringen er at vitaminer og mineraler med unntak av jod er tatt ut av legemiddellisten slik at man kan bestille hva og hvor man vil av akkurat det. 5-HTP er ikke hverken vitamin eller mineral så det er like ulovlig. Man kan få bot, det var en som fikk 10.000,- i bot for å bestille melatonin og vil vel tippe at 5-HTP fort kan havne i samme kategori.
Sitat av neiass Vis innlegg
Har selv kjøpt massevis av L-theanine på Powdercity til en billig penge. Har alltid fått det frem til postkassen.
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg også, men powdercity selger ikke lenger til Norge.
Sitat av candela Vis innlegg
Hehe neida, sier ikke at det at det gikk bra er et perfekt mål på om det er lovlig eller ei. Men den siden jeg alltid har bestilt fra sluttet faktisk å selge bl.a. 5-htp til Norge den perioden i fjor hvor det ble ulovlig, men så ble regelverket såvidt jeg forstod gjort litt om på igjen, husker at jeg fikk mail med den gledelige nyheten om at de nå hadde mulighet til å selge til Norge igjen. Har ikke tid til å sjekke lovdata i dette øyeblikk, men skjønner at det må jeg visst, vil ha oppklaring.
Vis hele sitatet...
Hvor er det du handler 5-HTP, Candela?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noe svar på siste spørsmål i denne tråden?
Sitat av daffe Vis innlegg
Eneste endringen er at vitaminer og mineraler med unntak av jod er tatt ut av legemiddellisten slik at man kan bestille hva og hvor man vil av akkurat det. 5-HTP er ikke hverken vitamin eller mineral så det er like ulovlig. Man kan få bot, det var en som fikk 10.000,- i bot for å bestille melatonin og vil vel tippe at 5-HTP fort kan havne i samme kategori.
Vis hele sitatet...
10.000 kroner i bot for melatonin?!
Greit dette landet er en barnehage der trygghet er prioritet nr.1, men fy faen. Eksisterer ikke grenser på hvor lett dette landet dyr til forbud og straff osv... Er du sikker dette gjaldt melatonin? Er jo ikke så lenge siden dette var ok, nå kjører dem plutselig noe som kan minnest på full narkotika politisk strategi? Jaja, politi og toll må jo noe ekstra til for og pynte på statistikk. Fææle nordmenn som bestiller melatonin og lignende må jo straffes hardt. Blir oppgitt viss dette stemmer, dog ikke overrasket...
Sist endret av sneipen; 5. mars 2017 kl. 20:07. Grunn: Bruker telefon, skrivefeil...
Sitat av PeterHamilton Vis innlegg
Noe svar på siste spørsmål i denne tråden?
Vis hele sitatet...
L-Theanine og L-Tyrosine får du kjøpt lovlig på myprotein.no

5-HTP har blitt klassifisert som et legemiddel.
Kjøpte 5-HTP på http://www.esupplements.com/products/nutricost-5-htp/

Pakken ble stoppet i tollen. Fikk bare et brev om at pakken hadde blitt stoppet og at den ville bli returnert til avsender er destruert.
Sist endret av stresser; 6. mars 2017 kl. 00:23. Grunn: Feil url
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av stresser Vis innlegg
L-Theanine og L-Tyrosine får du kjøpt lovlig på myprotein.no

5-HTP har blitt klassifisert som et legemiddel.
Kjøpte 5-HTP på http://www.esupplements.com/products/nutricost-5-htp/

Pakken ble stoppet i tollen. Fikk bare et brev om at pakken hadde blitt stoppet og at den ville bli returnert til avsender er destruert.
Vis hele sitatet...
Og det var det? Ingenting annet som skjedde?

Sitat av stresser Vis innlegg
L-Theanine og L-Tyrosine får du kjøpt lovlig på myprotein.no

5-HTP har blitt klassifisert som et legemiddel.
Kjøpte 5-HTP på http://www.esupplements.com/products/nutricost-5-htp/

Pakken ble stoppet i tollen. Fikk bare et brev om at pakken hadde blitt stoppet og at den ville bli returnert til avsender er destruert.
Vis hele sitatet...
Also, dette var ganske nylig?
Sist endret av hollatchaboi; 19. mars 2017 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk nylig brev om at pakken min med 5-HTP ble stoppet i tollen og ville bli destruert eller returnert. (med mindre jeg hadde dokumentasjon.) Har ikke hørt noe siden.
Trådstarter
Sitat av hollatchaboi Vis innlegg
Og det var det? Ingenting annet som skjedde?



Also, dette var ganske nylig?
Vis hele sitatet...
Dette var i desember 2016. Fikk bare et brev om at det jeg hadde bestilt ikke var lovlig og at det enten ville blitt destruert eller sendt tilbake til sender.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har akkurat bestilt L-Theanine og L-Tyrosine fra urtesenteret.no
Noen som har noen erfaring med disse stoffene? vet de brukes i ganske mange nootropics. Når det gjelder 5-HTP selgest dette på darknet bare veldig mye dyrere.
Sist endret av hzn; 30. mars 2017 kl. 23:06.
Sitat av hzn Vis innlegg
Har akkurat bestilt L-Theanine og L-Tyrosine fra urtesenteret.no
Noen som har noen erfaring med disse stoffene? vet de brukes i ganske mange nootropics. Når det gjelder 5-HTP selgest dette på darknet bare veldig mye dyrere.
Vis hele sitatet...
http://www.esupplements.com/products/nutricost-5-htp/

Du får også kjøpt 5-HTP pulver på samme side, det er ikke dyrt.
Jeg blander 1g med L-Theanine i kaffekoppen, det funker stimulerende. L-Tyrosine øker T3 verdiene dine, noe som gjerne fører til at du har det bedre. Jeg bruker 2000mg med L-Tyrosine x3 hver dag.
Takk skal prøve å bestille der. Fikk L-Theanine og L-Tyrosine i posten idag og prøvde nå å dosere som du sa med kaffe. Tar du Tyrosine på tom mage eller ved måltider?
Ta L-tyrosine på tom mage. L-theanine anbefaler jeg sublingualt.
Sitat av hzn Vis innlegg
Har akkurat bestilt L-Theanine og L-Tyrosine fra urtesenteret.no
Noen som har noen erfaring med disse stoffene? vet de brukes i ganske mange nootropics. Når det gjelder 5-HTP selgest dette på darknet bare veldig mye dyrere.
Vis hele sitatet...
Hvis du bestemmer deg for å bestille L-Theanine og L-Tyrosine, så burde du handle det på myprotein.no
Du får en pose med 500g L-Tyrosine for 170kr.
Du får en pose med 100g L-Theanine for 180kr eller så får du en pose med 200g for 380kr.

Jeg blander alltid L-Theanine med kaffe og jeg bruker sikkert 10g med L-Tyrosine om dagen. Blander det i shakes og fyller kapsler som jeg har kjøpt på nettet.
Prøvd L-Theanine med kaffe noen dager nå, kjenner det tar bort endel uro jeg får av koffein. Får bestille fra myprotein neste gang ser det er mye billigere. Hvor kjøper du tomme kapsler?
Trådstarter
Sitat av hzn Vis innlegg
Prøvd L-Theanine med kaffe noen dager nå, kjenner det tar bort endel uro jeg får av koffein. Får bestille fra myprotein neste gang ser det er mye billigere. Hvor kjøper du tomme kapsler?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper dem på ebay! Kjøp størrelse 00.

http://www.ebay.com/itm/Capsule-Conn...3D111771007400
Sitat av stresser Vis innlegg
Hvis du bestemmer deg for å bestille L-Theanine og L-Tyrosine, så burde du handle det på myprotein.no
Du får en pose med 500g L-Tyrosine for 170kr.
Du får en pose med 100g L-Theanine for 180kr eller så får du en pose med 200g for 380kr.

Jeg blander alltid L-Theanine med kaffe og jeg bruker sikkert 10g med L-Tyrosine om dagen. Blander det i shakes og fyller kapsler som jeg har kjøpt på nettet.
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, hvorfor tar du så mye som 10g daglig?
▼ ... over en måned senere ... ▼
5-HTP vet jeg 100% sikkert at en kan importere til norge sålenge det er bestilt innenfor Europa. United Kingdom bestiller jeg min ifra
Uvaksinert 👍
5-HTP vet jeg 100% sikkert at man IKKE kan bestille fra noe som helst sted lovlig. Det er ett legemiddel uten markedsføringstillatelse i Norge. Man må få legen til å søke og når søknaden har gått igjennom kan man få apoteket til å bestille det opp, hvis apoteket ikke kan skaffe det så kan man importere det selv.
Sitat av daffe Vis innlegg
5-HTP vet jeg 100% sikkert at man IKKE kan bestille fra noe som helst sted lovlig. Det er ett legemiddel uten markedsføringstillatelse i Norge. Man må få legen til å søke og når søknaden har gått igjennom kan man få apoteket til å bestille det opp, hvis apoteket ikke kan skaffe det så kan man importere det selv.
Vis hele sitatet...
Har du noe kilder på det der?
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg
Har du noe kilder på det der?
Vis hele sitatet...
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565

https://www.felleskatalogen.no/medis...extSearch=true

Det han sier stemmer. Jeg fikk 5-HTP på resept før.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der ble jeg overasket, var rimelig sikker på at det var annerledes.

Snublet over en tråd ang. dette her på freak for et par år siden, etter litt lesning ville jeg teste det så jeg søkte og søkte etter regelverket rundt import. Fant ingenting, såvidt noe forskning rundt det. Så jeg bestilte en flaske med kapsler, 200mg fra USA. Fikk brev i posten 2 måneder etter der det sto at helsekostmidler må bestilles innen EU for og komme lovlig igjennom.

Ikke noe bot eller bråk, that's it. 2 uker senere bestilte jeg ifra United Kingdom og pakken kom 4 dager senere, bestilt flere ganger siden fra samme fyren.
Uvaksinert 👍
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg
Snublet over en tråd ang. dette her på freak for et par år siden, etter litt lesning ville jeg teste det så jeg søkte og søkte etter regelverket rundt import. Fant ingenting, såvidt noe forskning rundt det. Så jeg bestilte en flaske med kapsler, 200mg fra USA. Fikk brev i posten 2 måneder etter der det sto at helsekostmidler må bestilles innen EU for og komme lovlig igjennom.
Vis hele sitatet...
Det er fordi at det faktisk var lov før, men etter de nye reglene som kom på slutten av 2015 (var det vel) så var det ikke lenger lov selv fra EU, men man kan ta det med seg hvis man er ute å reiser og innenfor EU inntil 1 års forbruk. Mange tror jo også at hvis man får det igjennom så er det lov og særlig hvis man klarer å få det igjennom flere ganger, men slik er det desverre ikke.
Sitat av daffe Vis innlegg
Det er fordi at det faktisk var lov før, men etter de nye reglene som kom på slutten av 2015 (var det vel) så var det ikke lenger lov selv fra EU, men man kan ta det med seg hvis man er ute å reiser og innenfor EU inntil 1 års forbruk. Mange tror jo også at hvis man får det igjennom så er det lov og særlig hvis man klarer å få det igjennom flere ganger, men slik er det desverre ikke.
Vis hele sitatet...
Da vet jeg det, utrolig synd da jeg er meget fornøyd med det. Rart det ikke har blitt stoppet i tollen? Forrige bestilling var for drøye 3-4 uker siden og produktet kom uten problemer.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt offtopic men hvordan er det med kratom? Verste som kan skje er at det blir konfiskert eller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt offtopic men hvordan er det med kratom? Verste som kan skje er at det blir konfiskert eller?
Vis hele sitatet...
Kratom faller under narkotikaloven så der kan det skje mye verre ting enn konfiskering.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Kratom faller under narkotikaloven så der kan det skje mye verre ting enn konfiskering.
Vis hele sitatet...
Narkotikalov eller legemiddel klassifisert? Spør fordi jeg er usikker selv.

Lovdata, står oppført som legemiddel
Wikipedia, oppført som regulert samt kontrollert legemiddel
Sist endret av NarkoPolo; 18. mai 2017 kl. 21:37.
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg
Narkotikalov eller legemiddel klassifisert? Spør fordi jeg er usikker selv.

Lovdata, står oppført som legemiddel
Wikipedia, oppført som regulert samt kontrollert legemiddel
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.php?t=243255
Trådstarter
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg
Narkotikalov eller legemiddel klassifisert? Spør fordi jeg er usikker selv.

Lovdata, står oppført som legemiddel
Wikipedia, oppført som regulert samt kontrollert legemiddel
Vis hele sitatet...
http://www.mb.no/nyheter/2016/02/09/...t-12137086.ece