Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 7679
Tenkte jeg skulle reklamere litt for The Expanse. Det er en helt ny scifi serie basert på en rekke bøker av James S. A. Corey.

"The Expanse is an American space opera / mystery science fiction drama television series on Syfy, based on the series of novels by James S. A. Corey. Set in a future where humanity has colonized the Solar System, it follows police detective Miller (Thomas Jane), ship's officer Jim Holden (Steven Strait), and his crew as they unravel a conspiracy that threatens peace across the System and the survival of humanity."

Så langt er det bare 6 episoder ute, men det er en av de beste seriene jeg har sett på mange år. Hvertfall hvis du er glad i scifi. Det har vært lite promotering av serien, så tenkte å få spredd det litt. Jeg anbefaler alle å ta en titt! Det er en serie som suger deg inn med utrolig bra plot, karakterutvikling, spesial effekter, historie og alt.


The Expanse IMDB
The Expanse trailer
Bygdetulling
varg300's Avatar
Ser absolutt interessant ut ja
Hvor ser man dette? Er det på netflix, eller er det popcorntime, etc som gjelder?
Uvaksinert 👍
Mange av disse seriene kunne hatt ett mye større seertall hvis de hadde vært enkle å se. Fant den ikke på netflix så hvor kan jeg se den da da?
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
Mange av disse seriene kunne hatt ett mye større seertall hvis de hadde vært enkle å se. Fant den ikke på netflix så hvor kan jeg se den da da?
Vis hele sitatet...
Må si meg enig der. Er en helt utrolig bra serie, som jeg tror taper mye på tilgjengeligheten og lite promotering.

Hvis du har abonnoment kan man se det her; http://www.syfy.com/episodes
Ellers må man nok bare finne andre alternativer som bukta eller popcorntime dessverre.

"Starting November 23 and available through the series’ Syfy premiere on December 14, The Expanse’s first episode can be viewed via Syfy On Demand, Syfy.com, the Syfy Now App, Hulu, Amazon, Google Play, Vudu, iTunes, Playstation, Xbox, Facebook and YouTube."

Var det eneste jeg fant uten at jeg har noe kjennskap til det selv.
Sist endret av dinosauren; 13. januar 2016 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Expanse er absolutt en av de bedre sci-fi seriene jeg har sett på en god stund. Skikkelig sci-fi med verdensrommet og alt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fett å se at flere likte The Expanse, er min all-time favorite Sci-fi serie. Synd det er så lenge til season 2 ://
Sist endret av EliteBook; 14. mars 2016 kl. 23:30.
Første boken var fantastisk (dog Amos er så ripped off av Jayne fra firefly, at det gjør vondt). Klarte ikke helt å komme med inn i neste bok, syns de kuker for mye med universet det er satt i.

Serien er kul og fungerer der boken ikke helt gjør det. med skikkelig atmosfære, musikk, og skuespillerpresantasjoner. binga meg igjennom sesongen på 2 uker tror jeg. gleder meg til neste. Jeg er sykt dårlig på å se serier så dette er vel den eneste jeg følger med på at the time.

PS. Er det bare jeg som ikke skjønne helt hva som skjedde med Belters/Marsian/Earth kroppsfysikken? virker som de prøvde å være tro mot boken for så å droppe det midveis. noen av Belterne er syltynne og høye, og andre er runde og korte.
Sist endret av Marori; 15. mars 2016 kl. 00:03.
▼ ... over et år senere ... ▼
Elsker serien. Verden tenger å få ambisjonene sine opp og ut forbi atmosfæren
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Gikk glipp av denne tråden da den først dukket opp!

Må si meg veldig enig med trådstarter, jeg har ikke lest bøkene dessverre og jeg har til gode å se sesong 2 av serien da bare sesong 1 er å Netflix, ryktene sier sesong 2 kommer når serien runder av sesongen til sommeren.

Foruten alt som har blitt sagt her må jeg si at serien er visuelt tiltrekkende også, bruken av lys og farger i nesten hver eneste scene er veldig forlokkende, de har virkelig gjort jobben sin her.
Så ferdig sesong 1 nå for et par dager siden. Jeg likte den virkelig. Tror det er beste sci-fi-serien jeg har sett siden Battlestar Galactica.
Heelt uaktuelt å vente til sesong 2 kommer på Netflix...