Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4325
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er en person som har ødelagt mye for meg for en god stund siden. Jeg har tenkt til å ringe han midt på natta et par ganger for å ødelegge søvnen hans, ringer kun 1 gang pr natt og med skjult nummer. Gidder ikke si noe..

Dersom denne mannen faktisk går til politiet og anmelder det, hva er det som skal til for at politiet faktisk gidder å etterforske saken videre?

Og når er det egentlig telefonterror å regne? Hvis jeg plutselig får en anmeldelse i posten så kan jeg vel bare si at vi 2 faktisk er venner og at han ba meg om å ringe han?

Og hva slags straff er det for telefonterror? Er det noen her som har blitt dømt eller anmeldt for det før?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er en person som har ødelagt mye for meg for en god stund siden. Jeg har tenkt til å ringe han midt på natta et par ganger for å ødelegge søvnen hans, ringer kun 1 gang pr natt og med skjult nummer. Gidder ikke si noe..

Dersom denne mannen faktisk går til politiet og anmelder det, hva er det som skal til for at politiet faktisk gidder å etterforske saken videre?

Og når er det egentlig telefonterror å regne? Hvis jeg plutselig får en anmeldelse i posten så kan jeg vel bare si at vi 2 faktisk er venner og at han ba meg om å ringe han?

Og hva slags straff er det for telefonterror? Er det noen her som har blitt dømt eller anmeldt for det før?
Vis hele sitatet...
Hva om personen har telefonen sin på lydløs? Ødelegger du ikke din egen søvn av å være våken for å plage denne personen?
Setter bare tlf på lydløs så kan du ringe til det gror mose på deg.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Hva om personen har telefonen sin på lydløs? Ødelegger du ikke din egen søvn av å være våken for å plage denne personen?
Vis hele sitatet...
Han har ikke satt telefonen på lydløs ennå ihvertfall for da hadde han ikke svart telefonen når det ringte midt på natta. Dessuten så har han en jobb der han mest sannsynlig trenger å være kontaktbar kanskje hele døgnet.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
går nok greit så lenge du ikke sier at du skal drepe han eller noe i den duren, det blir slått ganske hardt ned på! (iallefall hvis du er litt yngre så blir det tatt ganske serriøst). Du har vel lov til å ringe han så mange ganger du vil og det er ekstremt liten sjanse for at politi bryr seg, dette sier jeg vel og merke uten å ha satt meg inn i lovverket rundt dette men jeg tviler sterkt på at det er ulovlig og ringe noen på natta så lenge du ikke gjør det typ 10 ganger på rad.

meeen... kanskje på tide å legge dette bak seg? han har jo fortsatt ganske kontroll over livet ditt da tydeligvis hvis du er villig til å bruke såppas tid av livet ditt på å ta igjen, jeg skal ikke si hva du skal gjøre, men jeg ville vurdert å bare glemme karen..
Straffeloven § 390a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn.
Vis hele sitatet...
Men da snakker vi mer ekstreme saker.

Uansett så er det ingen måte vedkommende å finne ut av hvem det er som ringer. Men det er ekstremt lett å unngå ved at personen skrur på lydløs evt ikke svarer på ukjente anrop.
Så er det ikke verre enn å blokkere anrop fra skjult id så ingen får ringt med skjult id.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske lite plagsomt egentlig. Det er nok mye enklere å få flere folk på banen som bare er ute etter å trolle folk. Finnes flere slike mørke kroker på nettet. Fra andre land selvfølgelig så man kan spamme telefonene til vedkomne så hardt at den blir ubrukelig i en periode på dagtid.

4chan hadde jo rykte for å gjøre slike ting før før men tror ikke de gjør det lengre. Not Your Personal Army. Men det finnes alternativer. Spørs hvor mye napp man får da. Du får lage en interessant fake story som lokker folk.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det mer alvorlig dersom den man ringer til skjult er en lege? Er det sånn at om en lege blir "terrorisert" så blir det superprioritert hos politiet? (Legen har sikkert nevnt oppringningene til kollegaene sine som så igjen har rådet han til å nevne det til politiet..) ikke at jeg er synsk da men, burde jeg være redd for å plutselig få politiet på døra og beslaglagt telefonen? Jeg har vel ringt totalt 9 ganger nå..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det mer alvorlig dersom den man ringer til skjult er en lege? Er det sånn at om en lege blir "terrorisert" så blir det superprioritert hos politiet? (Legen har sikkert nevnt oppringningene til kollegaene sine som så igjen har rådet han til å nevne det til politiet..) ikke at jeg er synsk da men, burde jeg være redd for å plutselig få politiet på døra og beslaglagt telefonen? Jeg har vel ringt totalt 9 ganger nå..
Vis hele sitatet...
Helt seriøst, om du går og bekymrer deg for at politiet kommer og tar telefonen din så dropper du dette.

Du har ringt færre ganger enn jeg blir oppringt av markedsundersøkelser på en måned og jeg føler meg ikke plaget av de.
Har du ringt noen ni ganger, og noier for om politiet kommer og tar deg? Du bør tenke over om det er legen eller deg selv du terroriserer med dette prosjektet.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En lege som har ødelagt mye for deg? Han gjør bare jobben sin på mest forsvarlig måte, og pasienter kan ikke alltid få vilja si. Særlig mtp medikamenter eller utredning. Psykisk helse svikter desverre men det er ikke legens feil men staten. Har du derimot blitt utsatt for seksuelle overgrep av legen forstår jeg ditt behov for hevn og håper du har anmeldt det.

Nei politiet kommer ikke på døra di etter 9 ring, men om legen oppfatter det som sjikanering og føler seg truet fordi han kanskje knytter det til person og sak så kan de helt klart etterforske det. Det er ikke så vanskelig for politiet eller noen andre å finne ut hvem som gjemmer seg bak skjult nummer innstillingen. Det er bare utad på displayet, både ditt telefonselskap og mottakers telefonselskap har jo full oversikt over hvem som egentlig ringer.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vet at man kan uthente trafikkdata fra mobiloperatøren sin, som også viser innkommende samtaler fra skjult nummer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du vet at man kan uthente trafikkdata fra mobiloperatøren sin, som også viser innkommende samtaler fra skjult nummer?
Vis hele sitatet...
Nei det kan man ikke. Jeg laget selv en tråd om dette for noen måneder siden da jeg selv ble plaget med at noen ringte meg med skjult nummer 2-3 ganger i uken, tråden finner du her: https://freak.no/forum/showthread.php?t=313341

Jeg har også selv snakket med kundeservice og dem har selv sagt at det ikke er mulig å hente ut info.

Eneste håpet etterhvert blir å bruke TrapCall appen hvis det noen gang skulle støttes i Norge: https://support.trapcall.com/hc/en-u...in-my-country-
Synes dette var en jævla stusselig greie. Vær nå mann å ta det om med typen om du mener dere har noe uoppgjort. Å drive telefonterror er sånn man gjorde når man var 12 år.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Nei det kan man ikke. Jeg laget selv en tråd om dette for noen måneder siden da jeg selv ble plaget med at noen ringte meg med skjult nummer 2-3 ganger i uken, tråden finner du her: https://freak.no/forum/showthread.php?t=313341

Jeg har også selv snakket med kundeservice og dem har selv sagt at det ikke er mulig å hente ut info.
Vis hele sitatet...
Ok men visste du at det er forskjell på samtaler med skjult nummer fra utlandet og ikke? I tråden din skriver du at de ringer fra utlandet, og da stemmer det at man ikke får hentet ut trafikkdata.
Lokale samtaler får du all informasjon om, inntil 90 dager tilbake i tid.

Du kan forøvrig også blokkere samtaler fra skjult nummer på telefonen din, som en løk i tråden din også sa ikke var mulig. Det er bare å google fremgangsmåte, og er en smal sak på alle moderne telefoner.

Videre er det mange måter du kan lure til deg informasjon om hvem som eier nummeret du blir ringt av, ved bruk av litt social engineering inn mot operatørens kundeservice, uten at jeg skal gå i detaljer på det.
Lykke til.