Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7252
Mitt problem gikk ikke ut på avhengighet men tankeløs og uvettig bruk. Det tok meg et par uker bare ettersom jeg ble for fysisk og psykisk sliten til å holde følge med kappløpet. Min historie: http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=73

Har til tider hatt ønske om å få tilfredsstilt behov etter cannabis men det er relativt enkelt å få bukt med. Ble mye i juleferien men nå, i skrivende stund, er jeg kun avhengig av Goji Acai-te.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
helt sannt, rusmiddel burde ikke bli vane!
Vis hele sitatet...
Det begynner vel som oftest med "jeg tar det bare i helgene", men så føler du deg bra på rusen og føler du får mer selvtillit, så da blir det fort at du tar det hver dag for å klare å holde på den selvtilliten..

Jeg tror nok de fleste er fullt klar over at det ikke er bra, farlig og alt det der, men ja.. hva kan jeg si, er veldig irriterende med folk som ikke har slitt med samme problem selv og evt kommet ut av det, for de skjønner ikke at noen folk kanskje har hatt det vansklig opp igjennom på skole ol, og da har blitt veldig innestengt og kanskje deprimert.. da er dop et "hjelpemiddel" om jeg kan si det slik.

Jeg husker før jeg begynte med noe, jeg var en helt normal jente som holdt på med hest og hadde greie venner som ikke holdt på med noe de heller. Men jeg ble mobbet av elever og læreren min på hele barneskolen, og det gjorde en del med meg. Det er det jeg har slitt med hele tiden, men istedenfor å ta tak i problemet så ble det mye fravær på ungdomsskolen, jeg turde ikke å gå ut med venner lenger og satt bare på rommet helt alene. Jeg skulket skolen og mistet interessen for alle rundt meg, bla hestene mine.

Jeg hørte jo selvfølgelig om folk som var eldre enn meg som havnet langt ute på kjøret. Det begynte "uskyldig" med litt røyking av hasj, men så ble de vel nysjerrige og ville prøve andre ting.. noe som er forståelig. Han ene var jeg litt med av til, og det var han jeg røyket hasj med første gang. Nå har han sluttet helt, holder på med en ganske bra utdanning og prøver å hjelpe folk ut av det. Så mye respekt til han

Det var også mange som endte opp på sprøyten, og det var jo sjokk historier for meg på bare 16 år. Jeg tenkte at jeg aldri kom til å prøve noe annet enn hasj, og slik ble det frem til nå i fjor.

Jeg begynte forsiktig med speed i desember, jeg var borte i england hos en jeg kjenner som selger speed... så da fikk jeg viss jeg spurte. Vi satt og tok speed hver dag, drakk mye og var skikkelig dårlige.. men alikevell ble jeg veldig nysjerrig og syntes det gidde en bra opplevelse når man var ruset på det. Så da jeg kom tilbake til norge igjen ville jeg prøve mer, ble kjent med en som holder på med det og selger det selv, så vi tok det av og til sammen. Han bor et stykke unna meg så det er bare viss jeg besøker han at vi tar det sammen.

Men så kom jeg tilbake igjen til der jeg bor og følte trangen for mer. Jeg ville ta litt før jeg skulle ut å trene, så jeg tok kontakt med noen jeg vet er inne i miljøet.. det gikk ikke lange tiden før vi var med hverandre hver dag, og det føltes som om vi hadde kjent hverandre i flere år.

Nå tar jeg litt metamfetamin hver dag(vil ikke anbefale det, er bedre med speed) men ikke for jeg føler at jeg MÅ ta det, jeg bare liker rusen den gir..og ja, jeg kan ærlig innrømme at tanken på å slutte helt med det er skremmende.

Ble veldig langt dette her, men det jeg vil frem til er at det er veldig fort gjort å bli en av de selv. Plutselig sitter du der med sprøyten i hånden og lurer på hvorfor du ikke hørte på alle rådene du fikk fra de som sliter med det selv!
Sist endret av Wonderland; 11. februar 2012 kl. 12:10.
▼ ... over en uke senere ... ▼
er nok en del år siden jeg skjønte det, men det å faktisk gjøre noe med det er noe helt annet ;p
Når jeg ble født