Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1579
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i oppstartsfasen av en bedrift og jobber ekstremt mye. Kommer ila kort tid til å hyre inn et par ansatte, slik at jeg kan avlastes, men må bare få økonomien til det! Dette går selvfølgelig ikke i lengden.

Uansett, spesielt på lørdager og søndager merker jeg at jeg virkelig trenger et PUSH for å holde tempoet oppe. Er det trygt for meg å bruke Ritalin / Attentin på disse dagene som en oppkvikker ? Har ikke adhd btw.

Har hatt ultralyd og arbeids-EKG av hjertet i fjor i forbindelse med steroidebruk. Hjertet var 110% perfekt sa legen.
(Går ikke på steroider nå).

Ellers frisk.

Merker at jeg får litt angst når jeg leser på nett om «plutselig død» som en bivirkning av rettis.

Thoughts?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du sjekket årene med ultralyd? Om du ikke har oksehjerte, flimmer, høyt blodtrykk eller tette årer så det vel ikke spesielt farlig å ta litt ved behov? Og ser du det i lys av tidligere bruk av steroider så blir ritalin som ren helsekost å regne. Steroidene var sikkert fra et skittent underground lab og det sprøytes inn i kroppen. Ritalin er rent fra godkjent laboratorium. For en kortere periode går det sikkert greit. De som går fast på ritalin får tett oppfølging i forhold til hjerte&kar.
Tempoet du holder høres skadelig ut i seg selv men, om ikke dosene dine er ekstreme så skal nok dette gå fint. Kjenner du alvorlige bivirkninger så må du jo stoppe selvfølgelig.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Ingen kan si det er trygt.

Har tre kamerater som starta med ritalin for å konsentrere seg bedre, endte opp som coke addicts og alle spenna går til det istedet for firmaet de jobba har for. Kjenner også til to som har fått langvarige psykoser av ritalin, ene så syk at han ble henta av politi og ambulanse og ble tvangsinnlagt.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du sjekket årene med ultralyd? Om du ikke har oksehjerte, flimmer, høyt blodtrykk eller tette årer så det vel ikke spesielt farlig å ta litt ved behov? Og ser du det i lys av tidligere bruk av steroider så blir ritalin som ren helsekost å regne. Steroidene var sikkert fra et skittent underground lab og det sprøytes inn i kroppen. Ritalin er rent fra godkjent laboratorium. For en kortere periode går det sikkert greit. De som går fast på ritalin får tett oppfølging i forhold til hjerte&kar.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Ja, dette er 2 år siden. Har hatt scan av lever, hovedpulsåre etc etc
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Tempoet du holder høres skadelig ut i seg selv men, om ikke dosene dine er ekstreme så skal nok dette gå fint. Kjenner du alvorlige bivirkninger så må du jo stoppe selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. 10-50 mg rettis og 15mg attentin er meste jeg har tatt (ikke samtidig).

Personlig syns jeg folk flest koser seg alt for mye med godteri og kebab, netflix og dataspill.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei. Ingen kan si det er trygt.

Har tre kamerater som starta med ritalin for å konsentrere seg bedre, endte opp som coke addicts og alle spenna går til det istedet for firmaet de jobba har for. Kjenner også til to som har fått langvarige psykoser av ritalin, ene så syk at han ble henta av politi og ambulanse og ble tvangsinnlagt.
Vis hele sitatet...
Dette er definisjonen på et ubrukelig svar.
At dine kompiser er coke addicts og psykotiske har lite med rita å gjøre og mer med miljø og mengder dop de har pakket i seg.
Ritalin eller attentin i terapeutiske doser gjør deg ikke til colamonster eller psykotisk.

Det du snakker om er brukerfeil.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar. 10-50 mg rettis og 15mg attentin er meste jeg har tatt (ikke samtidig).
Vis hele sitatet...
Jeg bruker selv attentin mot adhd og klarer meg fint med 7,5-10mg, har vært oppe i 15 og 20 men føler det gir en litt for speeda tilstand, blir litt for effektiv og glemmer verden rundt, så jeg gikk ned på dosering for å klarer å vedlikeholde det sosiale rundt meg, kanskje ikke så relevant i ditt tilfelle, men noe å ha i bakhode iom. at sentralstimulerende burde gi deg uten uten adhd en bedre effekt på lavere dosering enn meg med adhd. Det er en fin linje mellom effektiv og speeda.
Sist endret av Kjelldriver; 18. desember 2019 kl. 07:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Tempoet du holder høres skadelig ut i seg selv men, om ikke dosene dine er ekstreme så skal nok dette gå fint. Kjenner du alvorlige bivirkninger så må du jo stoppe selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei. Ingen kan si det er trygt.

Har tre kamerater som starta med ritalin for å konsentrere seg bedre, endte opp som coke addicts og alle spenna går til det istedet for firmaet de jobba har for. Kjenner også til to som har fått langvarige psykoser av ritalin, ene så syk at han ble henta av politi og ambulanse og ble tvangsinnlagt.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Vet du hva som typisk skal til for å få psykose på noe sånt?

Er det om du holder deg våken sammenhengende 36 timer og stapper i deg 10MG Ritalin hvert 10ene minutt? Eller er det vanlig forbruk som kan føre til plutselig crazy mode?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Jeg bruker selv attentin mot adhd og klarer meg fint med 7,5-10mg, har vært oppe i 15 og 20 men føler det gir en litt for speeda tilstand, blir litt for effektiv og glemmer verden rundt, så jeg gikk ned på dosering for å klarer å vedlikeholde det sosiale rundt meg, kanskje ikke så relevant i ditt tilfelle, men noe å ha i bakhode iom. at sentralstimulerende burde gi deg uten uten adhd en bedre effekt på lavere dosering enn meg med adhd. Det er en fin linje mellom effektiv og speeda.
Vis hele sitatet...
Jepp. Dette stemmer veldig bra. Merker at effekten av attentin er best de første timene. Derfor har jeg tatt ca 5 MG som kickstart, deretter 2.5MG ca annen hver time, følte meg ganske speeda på slutta etter 15 MG 😂😂

Kanskje ikke helt anbefalt dosering.
Det virker ganske tullete å ta Attentin med to timers mellomrom. Det har lang halveringstid og gjør bare at du har virkestoffet i kroppen mye lengre enn du sikkert hadde planer om. Når du re-doserer etter to timer så har akkurat den forrige dosen nådd maksimalt opptak. Med stoffer som har lang halveringstid er det gjerne bedre å ta en større dose hvor man opplever seg selv som litt påvirket i begynnelsen, men som jevner seg fort ut.

Det er heller ikke uvanlig å bruke en kombinasjon, hvor man tar begge deler samtidig, et hurtig- og langtidsvirkende. Ritalin brukes ofte som en kicker dose siden den rask tas opp av kroppen, mens Attentin med sin lange halveringstid holder seg i kroppen over lengre tid. Jeg tror de fleste som går på disse stoffene kan attestere på at en jevn dosering er mye bedre enn berg og dalbanen du begir deg utpå.

Men for all del, om du vil gå rundt å føle deg speeda så er det sikkert toppers med re-dosering av Attentin hver andre time. Deg om det. Jeg tror du fort går i fellen av å tro at du er spesielt produktiv i den perioden. All erfaring tilsier noe helt annet.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjekk bivirkningene på de fleste medisiner og det vil stå at de kan medføre død, dette er dog veldig sjeldent.
Typisk måte å starte et misbruk på.
Har stått nok i Brugata og sett mye håndtverkere være lynkjapt innom for å kjøpe speed. Tenker de startet rolig, som du prater om, for så å føle så mye mer mestringsfølelse og produktivitet på fart.
Og dette gjelder garantert ikke bare håndtverkere.


Attentin er amfetamin, og får jævlig fort et helt spesielt grep på deg. For du blir ikke rusa og mongo, du blir sylskarp, en bedre deg og verden er vakker.
Sist endret av krystallkongen; 18. desember 2019 kl. 19:22.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar! Vet du hva som typisk skal til for å få psykose på noe sånt?
Vis hele sitatet...
Ja, om du sitter for lenge av gangen uten søvn eller tar store doser over tid. Du burde ikke sitte våken utover det du vanligvis ville gjort.
Sist endret av Alge; 18. desember 2019 kl. 19:28.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Dette er definisjonen på et ubrukelig svar.
At dine kompiser er coke addicts og psykotiske har lite med rita å gjøre og mer med miljø og mengder dop de har pakket i seg.
Ritalin eller attentin i terapeutiske doser gjør deg ikke til colamonster eller psykotisk.

Det du snakker om er brukerfeil.



Jeg bruker selv attentin mot adhd og klarer meg fint med 7,5-10mg, har vært oppe i 15 og 20 men føler det gir en litt for speeda tilstand, blir litt for effektiv og glemmer verden rundt, så jeg gikk ned på dosering for å klarer å vedlikeholde det sosiale rundt meg, kanskje ikke så relevant i ditt tilfelle, men noe å ha i bakhode iom. at sentralstimulerende burde gi deg uten uten adhd en bedre effekt på lavere dosering enn meg med adhd. Det er en fin linje mellom effektiv og speeda.
Vis hele sitatet...
Feil. At din hjerne som har adhd kan tåle ritalin og attention betyr ikke at det er hvertfall det er godt for kjemien i hjernen hos de som ikke har adhd. Man skal heller ikke bruke antibiotika om man ikke er syk.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar! Vet du hva som typisk skal til for å få psykose på noe sånt?

Er det om du holder deg våken sammenhengende 36 timer og stapper i deg 10MG Ritalin hvert 10ene minutt? Eller er det vanlig forbruk som kan føre til plutselig crazy mode?
Vis hele sitatet...
Det var av helt vanlig konsentrasjonsforbruk. Han ene, som jeg bodde med den tiden, fikk psykose den andre gangen han tok ritalin. En enkelt dose men hvor mange mg er jeg ikke sikker på. Han hadde testa cocain noen få ganger før, men ikke noe mer rusbruk enn en vanlig ellers streit og ordentlig kar. Ca tyve minutter etter inntak var han i psykose og den vedvarte lenge
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var av helt vanlig konsentrasjonsforbruk. Han ene, som jeg bodde med den tiden, fikk psykose den andre gangen han tok ritalin. En enkelt dose men hvor mange mg er jeg ikke sikker på. Han hadde testa cocain noen få ganger før, men ikke noe mer rusbruk enn en vanlig ellers streit og ordentlig kar. Ca tyve minutter etter inntak var han i psykose og den vedvarte lenge
Vis hele sitatet...
Der har du det, du vet ikke engang hvor mye han tok... Jeg vil også si at kompisen din er spesielt utsatt for psykoser, det er det faktisk noen som er og dem burde vel generelt holde seg unna rus bruk selv alkohol, men spesielt stimulanter.

Det at det finnes noen som burde holde seg unna visse stoffer betyr ikke at det ikke kan brukes av dem fleste andre her i verden. Jeg kjenner f.eks en med alkohol intoleranse, han blir helt sinnssyk og kadese på noen få pils. Betyr det at resten av verden skal holde seg unna alkohol? nei det gjør jo ikke det...

Alt med måte sier jeg bare...
Sist endret av Alge; 18. desember 2019 kl. 19:47.