Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  650 79121
Sitat av Azarat Vis innlegg
Jaja, mye merkelig spill på lave stakes...
Satt på et 0.02$/0.04$ 6-spillers NL Hold'em cashgame for noen minutter siden.

Jeg får AA på hånden og er på d-knappen.
(A) Small blind (om jeg husker rett) limper 0.04$ og en annen (B) fyr raiser til 0.20$.
Jeg re-raiser til 1$, A går all in 1,4$ og B kaster. Jeg caller selvfølgelig 1,4$.

(A) har 10Jo (LOL) og floppen kommer 7 5 Q, turn 8 og river...9 (han vinner
Vis hele sitatet...
that's poker, de fleste hadde gjort som deg

hadde det derimot vært 10/20 dollar blinds og all inn med 800 dollar hadde du nok tenkt deg om en gang til, sjansen for å vinne med aa er ikke så enormt mye bedre, typ 75% sjanse for å vinne

å høyne såpass mye, doble pot osv er jo ren gambling

btw, side som kan hjelpe
http://www.pokerlistings.com/online-...dds-calculator
Sist endret av Spirituell; 4. januar 2012 kl. 22:26.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Jaja, mye merkelig spill på lave stakes...
Satt på et 0.02$/0.04$ 6-spillers NL Hold'em cashgame for noen minutter siden.

Jeg får AA på hånden og er på d-knappen.
(A) Small blind (om jeg husker rett) limper 0.04$ og en annen (B) fyr raiser til 0.20$.
Jeg re-raiser til 1$, A går all in 1,4$ og B kaster. Jeg caller selvfølgelig 1,4$.

(A) har 10Jo (LOL) og floppen kommer 7 5 Q, turn 8 og river...9 (han vinner
Vis hele sitatet...
Ikke la dette bli en badbeat-tråd nå.
Det er forøvrig ALDRI badbeats når det er all-in preflop.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er forøvrig ALDRI badbeats når det er all-in preflop.
Vis hele sitatet...
Du vil altså ikke kalle AA som taper mot AK (all in preflop) for en badbeat?


Sitat av Vanlig Definisjon av BadBeat
When a very strong hand that is a statistical favorite to win loses to a much weaker hand that hits a lucky draw, it’s called a “bad beat.”
Vis hele sitatet...
Når pengene kommer på er mindre relevant, men vi er helt enige om at badbeat tråder er en uting!
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du vil altså ikke kalle AA som taper mot AK (all in preflop) for en badbeat?

Når pengene kommer på er mindre relevant, men vi er helt enige om at badbeat tråder er en uting!
Vis hele sitatet...
Klart, jeg føler meg jo kraftig snytt når jeg taper med aces uansett hvilken hånd det er mot, men jeg har vokst opp med den regelen at når alt går inn preflop, så er det nesten bingo. Ingen hender er noen gang så suverene favoritter. Selv en standard 3-outer på flop er jo mer badbeat enn hva som helst preflop... Klart, jeg skal ikke hevde at jeg sitter på noen definisjoner og sannsynlighetsgrenser, men den der "Jeg hadde AA, fikk det inn preflop, men tapte likevel" er best å vokse seg av, både for egen og andres del.
Du tar feil, en aa mot kk gir i utgangspunktet to outs, og er altså mer badbeat enn en random tre outer på floppen. Men du kan selvsagt kalle det hva du vil, for meg handler badbeat om statistisk vinnersjanse, ikke om når pengene kommer på...
Ville noen vært interessert i å bli med i en Freak turnering/sng? Kan hoste en på Stars eller 888. Med forskjellige buyins og kanskje får vi i gang noen cash games samtidig
Sitat av IpN Vis innlegg
Ville noen vært interessert i å bli med i en Freak turnering/sng? Kan hoste en på Stars eller 888. Med forskjellige buyins og kanskje får vi i gang noen cash games samtidig
Vis hele sitatet...
Så lenge ikke buying er så forferdelig stor, så er jeg med jeg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Så lenge ikke buying er så forferdelig stor, så er jeg med jeg.
Vis hele sitatet...
Neida, 5-10$, er bare for fun

Hvis vi får med flere kan vi kjøre noen cash games med forskjellige limits også.

Meld dere på her hvis dere er interessert og si en dag/klokkeslett som passer og hvilken buyin dere vil ha så mekker jeg en sng og legger ut passordet her.
Lag nå heller en homegame på stars og sett opp noen turneringer / cashbord... Da kan du sette opp turneringer på kortere varsel. Ellers er det turneringer / cashgames i RadioGamingHill sin homegame hver dag!

Klubb NR 8565
Passord: radio123

(på pokerstars altså)
Sitat av Cikey Vis innlegg
Lag nå heller en homegame på stars og sett opp noen turneringer / cashbord... Da kan du sette opp turneringer på kortere varsel. Ellers er det turneringer / cashgames i RadioGamingHill sin homegame hver dag!

Klubb NR 8565
Passord: radio123

(på pokerstars altså)
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg skal..... Men kan jo være greit å vite når det passer?
Sitat av IpN Vis innlegg
Ville noen vært interessert i å bli med i en Freak turnering/sng? Kan hoste en på Stars eller 888. Med forskjellige buyins og kanskje får vi i gang noen cash games samtidig
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg tørr å spille mot dere med mine små pokererfaringer
I allefall ikke hvis det er stor buy-in. Hvor stor buy-in(s) tenker du på? Mindre enn 10$?

Sitat av IpN Vis innlegg
Akkurat det jeg skal..... Men kan jo være greit å vite når det passer?
Vis hele sitatet...
For meg passer det stort sett fint når som helst så lenge det ikke er på hverdager (mye skole etc. for tiden)
Sist endret av Azarat; 5. januar 2012 kl. 20:35.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg tørr å spille mot dere med mine små pokererfaringer
I allefall ikke hvis det er stor buy-in. Hvor stor buy-in(s) tenker du på? Mindre enn 10$?



For meg passer det stort sett fint når som helst så lenge det ikke er på hverdager (mye skole etc. for tiden)
Vis hele sitatet...
Mindre enn 10 ja i første omgang, er bare for fun. Kun for Freak-medlemmer. Burde vel være 6 stk minst, så fett om flere blir med
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du tar feil, en aa mot kk gir i utgangspunktet to outs, og er altså mer badbeat enn en random tre outer på floppen. Men du kan selvsagt kalle det hva du vil, for meg handler badbeat om statistisk vinnersjanse, ikke om når pengene kommer på...
Vis hele sitatet...
Vel, de to Hold'em-kalkulatorene jeg har prøvd, er uenig med deg.

[As Ad] Win 82.36 % Draw 0.54 %
[Ks Kd] Win 17.09 % Draw 0.54 %
Så selv om KK er i samme suit som AA, så har likevel KK over 17% sjanse for å slå AA preflop.

Her er en random 3-outer på flop:
Board [9s 6d 3c]
[Ad Kh] Win 12.73 %
[Ks Kc] Win 87.27 %


Worst-case-scenarioet du nevner med AA mot AK er faktisk ikke så hakkande langt unna det heller.

[Ad Kd] Win 11.51% Draw 1.26 %
[As Ah] Win 87.23 % Draw 1.26 %


Du ser at det faktisk er MINDRE sjanse for å slå AKs med AA preflop, enn at man taper når motstanderen trenger en 3-outer på flop.

Her er det verst tenkelige preflop-scenarioet det er mulig å konstruere, med suitdominert konge.
[As Ah] Win 92.80 % Draw 1.35 %
[Ac Ks] Win 5.86 % Draw 1.35 %

Altså vil man faktisk i oftere enn 1 av 14 tilfeller ikke vinne med AA i denne situasjonen. Jeg vil likevel føye meg til å være enig i at denne er stygg.

Jeg vil forøvrig at du omformulerer denne:
for meg handler badbeat om statistisk vinnersjanse, ikke om når pengene kommer på...
for det du skrev her, vet jeg at du er for god til å mene. ALT handler om når pengene kommer på. Hvis du limper inn med AA, og jeg får checke min 72o, floppen kommer 222 og vi ender all-in. Jeg nekter å tro at en rutinert spiller som deg kaller dette en bad beat. Greit at du ikke ville spilt aces på denne måten, men det er heller ikke poenget. Det går selvfølgelig på statistisk vinnersjanse, men først NÅR PENGENE KOMMER PÅ. Jeg husker enda den verste beaten jeg har tatt, som forøvrig er den verste som er mulig å konstruere i Texas Hold'em:

Sitter på AA, floppen er A93 rainbow. Motspiller snakker først, og instant-fyrer all-in. Jeg caller naturligvis, og motstander flipper over QQ. Turn kommer Q og river bringer den siste Qen. Her har jeg 99.90 % sjanse for å vinne, mens motstander har 0.10 % sjanse for å vinne. Nå var denne hånden såpass "hissig", og mot en så aggressiv spiller, at denne nok var dømt til å ende all-in helt fra børjan av, men likevel. Vil du sidestille dette med en standard AA vs QQ AIpre (som JEG ikke mener er en badbeat)?

Når en hånd utspiller seg slik at bordet bringer kort som gjør de dominerte hole-kortene til vinnerkort, så er det en del av gamet. Det er først når kortene flippes over at ting overlates til tilfeldighetene. Mener du virkelig at tidspunktet pengene kommer på, ikke har noe å si for om det er en badbeat eller ikke? For i så fall betyr det at du mener felleskortene ikke har en dritt å si, det er hole-cards vs hole-cards hele veien, og that's it..?

Edit: I denne posten brukte jeg forøvrig denne kalkulatoren for å regne ut prosentene.
Sist endret av Realist1; 6. januar 2012 kl. 01:23.
You got me, det er 5% forskjell, forsåvidt helt uvesentlig for debatten om hva som er en badbeat eller ikke, men fair enough.

Jeg forstår hva du mener og hadde du latt sitatet stå i kontekst hadde vi nok være helt enige om akkurat den biten.

I eksempelet ditt er det 72 som er en massiv favoritt til å vinne, og det er en badbeat for ham om AA vinner hånden. Men det er fordi AA ikke har spilt hånden sin, her er det jo ikke noe spill før 72 er massiv favoritt.

Det jeg vil frem til med den setningen som du siterer (utenfor konteksten) er at det ikke spiller noen rolle om pengene kommer på før, på, eller etter floppen. Det er en badbeat dersom du taper som statistisk massiv favoritt når pengene kommer på, uansett når pengene kommer på.

Den var altså en kritikk av ditt bombastiske (og i mine øyne helt feilaktige) utsagn

Sitat av Realist1
Det er forøvrig ALDRI badbeats når det er all-in preflop.
Vis hele sitatet...
Sitat av Cikey Vis innlegg
You got me, det er 5% forskjell, forsåvidt helt uvesentlig for debatten om hva som er en badbeat eller ikke, men fair enough.
Vis hele sitatet...
5% forskjell mellom AAvKK og 3-outer på flop, og 5% forskjell mellom 3-outer på flop og AAvAK.. Ikke mye om å gjøre, nei.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg forstår hva du mener og hadde du latt sitatet stå i kontekst hadde vi nok være helt enige om akkurat den biten.

I eksempelet ditt er det 72 som er en massiv favoritt til å vinne, og det er en badbeat for ham om AA vinner hånden. Men det er fordi AA ikke har spilt hånden sin, her er det jo ikke noe spill før 72 er massiv favoritt.

Det jeg vil frem til med den setningen som du siterer (utenfor konteksten) er at det ikke spiller noen rolle om pengene kommer på før, på, eller etter floppen. Det er en badbeat dersom du taper som statistisk massiv favoritt når pengene kommer på, uansett når pengene kommer på.

Den var altså en kritikk av ditt bombastiske (og i mine øyne helt feilaktige) utsagn
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke helt hvordan jeg tok sitatet ut av kontekst, all den tid jeg siterte hele innlegget, og uten at innlegget var direkte relatert til noe annet enn min egen påstand, men det var i alle fall ikke meningen å ta det ut av kontekst. Slikt anser jeg som dårlig debattskikk, og dermed ikke noe jeg forsøker å gjøre med vilje. :-)

Bra vi er enige, likevel, da. :-) Det eneste vi er uenige om nå, er hvor grensen går for å kunne kalles en badbeat, og siden den grensen er høyst subjektiv, må det være lov å være enig om å være uenige. ;-) Jeg har som sagt allerede føyd meg til å erkjenne at jeg kan anse enkelte preflop-AI's som badbeats, men jeg tror fremdeles jeg har en tightere badbeat-range enn deg...
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvis du spiller på nett? Spill ekstremt tight, tightere enn det er mulig, og gjerne på 2-10 bord like samtidig. Ikke "gamble" i det heletatt, bare spill hvis du vet at du vinner.
Vis hele sitatet...
probably det mest idiotiske tipse jeg noen gang har lest!

vil anbefalle 4-5 bord sngs turbo tight/agressiv pre flopp/on flopp

vær tight de 2-3 første nivå så løser du opp da blindsa legger seg på 25/50-50/100

ikke gamble? så hvis du har JQ Diamonds du sitter i button folk limer inn med med bb som er 100 du velger og raise for verdier så du drar raisen til 275 2 calls og 2 andre limpere kaster seg dermed er poten (975) floppen havner 910x 2 diamonds en byr hardt og dermed kaster du deg ? for du skal jo ikke gamble forsto jeg deg rett? du har jo ingen hånd enda men du har 9 kort for flush og 8 kort for stright.. da lønner det seg nok og smekke inn alt du har kompis..

og spille altfor tight er bare idiotisk..

det folk driter seg ut på er og raise i button på A med ræva kicker eller K med ræva kicker eller Q med ræva kicker og ikke greier og legge seg på flopp da man mest sansynelig burde.

du kan raise på alt annet en a og K og q med dårlig kicker i poss hvis du er gira på og stjele.. er seff lov og spille kj suit og kq suit osv.. men k10 off er kast lørdag og søndag og resten av uka med mindre du er short og ligger godt under 10x bb da gambler du på any cards.

du vil aldri vinne en turnering/ stor sng på og bare spille AK AQ AJ og par hender osv.. og du vil heller aldri vinne en turnering uten om og være en gambler på et eller annet tidspunkt.

early stage= kast de fleste hender med mindre det er verdier for og syne)

midd stage= da begynner man og bli mer aktiv da har man fått respekt folk på bordet dit vet du er tight dermed løser du opp litt og raiser for og stjele i poss og øker agressiviteten din ved treff

late stage= ikke raise på hender med mindre du har god stack og god hånd! sett press på small stacksa ved fold ifra big stacksa med halv greie hender. har du ak aa kk er det all in! call får du uansett av en short stack eller en big stack eller så er det plenty av ante og bb og small blind til at du får pay off uansett.

er du short selv smekker du kun i poss og ved kast til deg selv.

i cashgame er det greit nok og være tight der stiger ikke blindsa så du har ikke behov for og stresse.

btw selvom en spiller raiser og byr på flopp må han ikke ha treffi.. poker er like mye psykologi som et spill det handler om og følge med sine motstandere og forstå spillet dems og konstant legge et press på dem hvis du har funnet svakhetene dems.

Sitat av IpN Vis innlegg
Ville noen vært interessert i å bli med i en Freak turnering/sng? Kan hoste en på Stars eller 888. Med forskjellige buyins og kanskje får vi i gang noen cash games samtidig
Vis hele sitatet...
er gira jeg vi kunne jo kanskje kjørt det på stars? med 5-11 d buy in 1-2 ganger i uka? hvis flere joiner blir det jo cool
Sist endret av mr-martinss; 6. januar 2012 kl. 12:10.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
probably det mest idiotiske tipse jeg noen gang har lest!

vil anbefalle 4-5 bord sngs turbo tight/agressiv pre flopp/on flopp

vær tight de 2-3 første nivå så løser du opp da blindsa legger seg på 25/50-50/100

ikke gamble? så hvis du har JQ Diamonds du sitter i button folk limer inn med med bb som er 100 du velger og raise for verdier så du drar raisen til 275 2 calls og 2 andre limpere kaster seg dermed er poten (975) floppen havner 910x 2 diamonds en byr hardt og dermed kaster du deg ? for du skal jo ikke gamble forsto jeg deg rett? du har jo ingen hånd enda men du har 9 kort for flush og 8 kort for stright.. da lønner det seg nok og smekke inn alt du har kompis..

og spille altfor tight er bare idiotisk..

det folk driter seg ut på er og raise i button på A med ræva kicker eller K med ræva kicker eller Q med ræva kicker og ikke greier og legge seg på flopp da man mest sansynelig burde.

du kan raise på alt annet en a og K og q med dårlig kicker i poss hvis du er gira på og stjele.. er seff lov og spille kj suit og kq suit osv.. men k10 off er kast lørdag og søndag og resten av uka med mindre du er short og ligger godt under 10x bb da gambler du på any cards.

du vil aldri vinne en turnering/ stor sng på og bare spille AK AQ AJ og par hender osv.. og du vil heller aldri vinne en turnering uten om og være en gambler på et eller annet tidspunkt.

early stage= kast de fleste hender med mindre det er verdier for og syne)

midd stage= da begynner man og bli mer aktiv da har man fått respekt folk på bordet dit vet du er tight dermed løser du opp litt og raiser for og stjele i poss og øker agressiviteten din ved treff

late stage= ikke raise på hender med mindre du har god stack og god hånd! sett press på small stacksa ved fold ifra big stacksa med halv greie hender. har du ak aa kk er det all in! call får du uansett av en short stack eller en big stack eller så er det plenty av ante og bb og small blind til at du får pay off uansett.

er du short selv smekker du kun i poss og ved kast til deg selv.

i cashgame er det greit nok og være tight der stiger ikke blindsa så du har ikke behov for og stresse.

btw selvom en spiller raiser og byr på flopp må han ikke ha treffi.. poker er like mye psykologi som et spill det handler om og følge med sine motstandere og forstå spillet dems og konstant legge et press på dem hvis du har funnet svakhetene dems.



er gira jeg vi kunne jo kanskje kjørt det på stars? med 5-11 d buy in 1-2 ganger i uka? hvis flere joiner blir det jo cool
Vis hele sitatet...

Gode tips du kommer med, ligner litt på 'strategien' jeg bruker i SNG'er.
Har i det siste funnet litt den beste spille-stilen min ved å ikke stresse med å stacke opp i tidlig fase (har prøvd å stacke opp litt tidligere i SNG'ene, men da har jeg som oftest gått ut tidlig). Jeg bare lar de andre løse spillerne gå ut/stacke opp. Når blind'sene øker til et passende nivå, begynner jeg å stjele litt smått i posisjon (da har jeg fått et ganske konservativt inntrykk av de andre spillerne), spille litt mer hender og angripe løse spillere (ofte med høy stack). Når jeg da har fått en høyere stack, setter jeg meg 'på siden' igjen og lar de andre spille hverandre ut. Etter bobbla, er det såpass lite spill (om ikke blinds'ene er fortsatt ganske lave da) igjen at da er det mest veldig aggressivt spill/stjeling (etter spillestilen til motstanderen(e) + litt luck som skal til =)

Bra kurs: http://www.pokernorge.no/articles/SN...e-fasen?page=3
Sitat av Azarat Vis innlegg
Gode tips du kommer med, ligner litt på 'strategien' jeg bruker i SNG'er.
Har i det siste funnet litt den beste spille-stilen min ved å ikke stresse med å stacke opp i tidlig fase (har prøvd å stacke opp litt tidligere i SNG'ene, men da har jeg som oftest gått ut tidlig). Jeg bare lar de andre løse spillerne gå ut/stacke opp. Når blind'sene øker til et passende nivå, begynner jeg å stjele litt smått i posisjon (da har jeg fått et ganske konservativt inntrykk av de andre spillerne), spille litt mer hender og angripe løse spillere (ofte med høy stack). Når jeg da har fått en høyere stack, setter jeg meg 'på siden' igjen og lar de andre spille hverandre ut. Etter bobbla, er det såpass lite spill (om ikke blinds'ene er fortsatt ganske lave da) igjen at da er det mest veldig aggressivt spill/stjeling (etter spillestilen til motstanderen(e) + litt luck som skal til =)

Bra kurs: http://www.pokernorge.no/articles/SN...e-fasen?page=3
Vis hele sitatet...
eneste jeg stresser med er turbo turneringer der er det ut og bygge god stack tidlig mener feks 2x turbo eller 11 d turbo osv må jobbes raskt i så der er jeg gjerne lose canon og kan gjøre en del villt men det er fordi at hvis man skal ha noen som helst form for sjanse der må man ha god stack til første pause da blindsa allerede er 150/300 eller 250/500 ved første pause så prøver om regel og ha 7-8 k eller mer til pause i turbo tørns..
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
probably det mest idiotiske tipse jeg noen gang har lest! vil anbefalle 4-5 bord sngs turbo tight/agressiv pre flopp/on flopp
Vis hele sitatet...
Å spille tight er da et av de beste tipsene man kan gi til en nybegynner. Ikke la deg lokke med på dritthender. Drit i å raise QJ når 5 stykker allerede har meldt seg på (siden du av en eller annen grunn nevner den hånden under her). Spill kun nuts, og folk gir deg action i massevis. Vi snakker da selvfølgelig om de laveste nivåene, og jeg regner med han mente cashgame også.

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ikke gamble? så hvis du har JQ Diamonds du sitter i button folk limer inn med med bb som er 100 du velger og raise for verdier så du drar raisen til 275 2 calls og 2 andre limpere kaster seg dermed er poten (975) floppen havner 910x 2 diamonds en byr hardt og dermed kaster du deg ? for du skal jo ikke gamble forsto jeg deg rett? du har jo ingen hånd enda men du har 9 kort for flush og 8 kort for stright.. da lønner det seg nok og smekke inn alt du har kompis..
Vis hele sitatet...
Du er altfor generell. Det er greit at det ofte er bra å gå all-in med 17 outs på floppen, men ikke alltid. Hvis du er en så god turneringsspiller som du later som, så vet du dette. Det er en tid og et sted for alt.

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
midd stage= da begynner man og bli mer aktiv da har man fått respekt folk på bordet dit vet du er tight
Vis hele sitatet...
Gje meg en break. Folk på lave nivåer følger ikke med på slik. Seriøst. Du kan flippe over nuts 20 av 20 ganger, og likevel caller de deg den 21. gangen med et middels par.

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
i cashgame er det greit nok og være tight der stiger ikke blindsa så du har ikke behov for og stresse.
Vis hele sitatet...
Se der ja, du er enig du også.

Bortsett fra disse, så er jeg mye enig med deg ang strategi.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ikke gamble? så hvis du har JQ Diamonds du sitter i button folk limer inn med med bb som er 100 du velger og raise for verdier så du drar raisen til 275 2 calls og 2 andre limpere kaster seg dermed er poten (975) floppen havner 910x 2 diamonds en byr hardt og dermed kaster du deg ? for du skal jo ikke gamble forsto jeg deg rett? du har jo ingen hånd enda men du har 9 kort for flush og 8 kort for stright.. da lønner det seg nok og smekke inn alt du har kompis..
Vis hele sitatet...
Er vel fremdeles bare 15(9+6 eller 7+8 alt etter hvordan du ser det) kort til sammen da 2 av disse overlapper hverandre. 15/47 er fremdeles godt da
Sist endret av woowoo; 6. januar 2012 kl. 19:29.
Hei poker Freaks.

Har en konto på Bet24 som jeg ikke har brukt på en stund. Overførte en 100 kr for noen minutter siden. Disse har ikke kommet opp på min konto hos Bet24 enda. Tidligere så kom pengene med det samme jeg overførte. Har det skjedd en forandring?

Pengene er trekt fra konto, så har ikke gjort noe feil.
Det kan ofte gå noen minutter før pengene kommer inn.

Nå spiller ikke jeg på Bet24, men mange betting sider har egne kontoer for poker, slik at du må flytte pengene fra hovedkontoen til pokerkontoen før de dukker opp i pokerklienten
vant 45 dollar på freeroll isted, og tapte alt akkurat nå

FML og fuck bad beats, folk som går all in 50 dollar med 2 og 7 og får par 7 på flop mens jeg sitter der med AA burde blitt utestengt lols
Sitat av Spirituell Vis innlegg
vant 45 dollar på freeroll isted, og tapte alt akkurat nå

FML og fuck bad beats, folk som går all in 50 dollar med 2 og 7 og får par 7 på flop mens jeg sitter der med AA burde blitt utestengt lols
Vis hele sitatet...
Hvis du vant 45 dollar burde du ikke spille på 50NL... :P

Dessuten hvis de hadde par i 7 på floppen vinner du med AA?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det kan ofte gå noen minutter før pengene kommer inn.

Nå spiller ikke jeg på Bet24, men mange betting sider har egne kontoer for poker, slik at du må flytte pengene fra hovedkontoen til pokerkontoen før de dukker opp i pokerklienten
Vis hele sitatet...
Tok sin tid. Var ikke verre. Takk for innspill.
Sitat av IpN Vis innlegg
Hvis du vant 45 dollar burde du ikke spille på 50NL... :P

Dessuten hvis de hadde par i 7 på floppen vinner du med AA?
Vis hele sitatet...
par dukker opp i flop + 7 in hand så han hadde 3 like :/
og ja, blir litt for fort revet med hehe
Sist endret av Spirituell; 6. januar 2012 kl. 23:54.
Okey folkens, sorry for at jeg kommer med ett 'bad beat' innlegg igjen, men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å peke ut noen feil jeg har gjort:

Jeg satt nettopp i en 100-spillers 60 FFP Turbo NL turnering.

Alle startet med 1000$.
Jeg spilte ganske passivt i starten, foldet det meste da det er flere donks på bordet som høyner (med alle slags hender).

Etter noen hender og jeg hadde 955$ stack fikk jeg AA på hånden i nest siste posisjon. Blind'sene er 15$/30$ og 2 før meg limper, jeg høyner til 240$, alle kaster, utenom en spiller med 2300$ stack som caller 240$.

På floppen kommer det 6 6 3, han byr 150$ - Her tror jeg han byr for å prøve å stjele potten (med å representere tre like, 6 6 6) siden jeg tror at han er ganske sikker på at jeg ikke ville bydd så mye med 6'er på hånden preflop, noe jeg også tror om han. Jeg tipper han kanskje kan sitte med et par på hånden (tenker da 1010+, eller kanskje en 9'er med et overcard på hånden i det drøyeste laget).

Jeg går All in med 715$, han caller. Det viser seg at han har 69 (offsuit) på hånden og vinner med tre like 6'ere.

Når jeg tenker meg om burde jeg ikke gått All in, eller var det et greit move? Jeg tenkte vel at det om jeg hadde re-raiset hadde jeg hatt såpass liten stack igjen, at det var like så greit å gå All in (også med tanke på et det var en Turbo turnering)...
Sist endret av Azarat; 7. januar 2012 kl. 00:37.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Okey folkens, sorry for at jeg kommer med ett 'bad beat' innlegg igjen, men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å peke ut noen feil jeg har gjort:

Jeg satt nettopp i en 100-spillers 60 FFP Turbo NL turnering.

Alle startet med 1000$.
Jeg spilte ganske passivt i starten, foldet det meste da det er flere donks på bordet som høyner (med alle slags hender).

Etter noen hender og jeg hadde 955$ stack fikk jeg AA på hånden i nest siste posisjon. Blind'sene er 15$/30$ og 2 før meg limper, jeg høyner til 240$, alle kaster, utenom en spiller med 2300$ stack som caller 240$.

På floppen kommer det 6 6 3, han byr 150$ - Her tror jeg han byr for å prøve å stjele potten (med å representere tre like, 6 6 6) siden jeg tror at han er ganske sikker på at jeg ikke ville bydd så mye med 6'er på hånden preflop, noe jeg også tror om han. Jeg tipper han kanskje kan sitte med et par på hånden (tenker da 1010+, eller kanskje en 9'er med et overcard på hånden i det drøyeste laget).

Jeg går All in med 715$, han caller. Det viser seg at han har 69 (offsuit) på hånden og vinner med tre like 6'ere.

Når jeg tenker meg om burde jeg ikke gått All in, eller var det et greit move? Jeg tenkte vel at det om jeg hadde re-raiset hadde jeg hatt såpass liten stack igjen, at det var like så greit å gå All in (også med tanke på et det var en Turbo turnering)...
Vis hele sitatet...
Du hadde aldri i verden kommet deg unna den hånden uansett hva, så pushen er helt grei selv om du kunne spilt hånden litt annerledes.

Laber interesse for en Freakforum turnering ser jeg
Sitat av IpN Vis innlegg
Laber interesse for en Freakforum turnering ser jeg
Vis hele sitatet...
Det er vel bare til å lage en og slenge ut passord og sånt det, vel. Er det ingen som joiner, så er det alltids andre å dele passordet med så det blir turnering likevel.

Og vær så snill å ikke la dette bli en badbeat-tråd. Vi er en del her inne som er glade i å diskutere poker, men vi er sikkert like mange som er lei av å lese om badbeats og "badbeats". Jeg vet i alle fall for min egen del, at dersom denne tråden begynner å ta den vendingen, så havner den i /ignore-mappa mi... Og det er synd, for jeg har lyst å være her og diskutere.
Sitter i en 2+R FPP Gtd turnering nå, SYKT mye All in's, hele tiden. Irriterende.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Sitter i en 2+R FPP Gtd turnering nå, SYKT mye All in's, hele tiden. Irriterende.
Vis hele sitatet...
2+R FPP...? Som i TO FPP ?? Det er jo verre enn PlayMoney. Verre enn Facebookpoker. Folk på PlayMoney PRØVER i alle fall å være litt seriøs, men RM-spillere som spiller TO FPP driter vel loddrett i det..
Sitat av Realist1 Vis innlegg
2+R FPP...? Som i TO FPP ?? Det er jo verre enn PlayMoney. Verre enn Facebookpoker. Folk på PlayMoney PRØVER i alle fall å være litt seriøs, men RM-spillere som spiller TO FPP driter vel loddrett i det..
Vis hele sitatet...
Ja, det er nok sant, men det er fortsatt irriterende
Roet seg litt nå som registreringen er lukket.
Man kan ikke spille fpp turneringer som det å forvente at folk spiller poker, alle som spiller der gamler.
Jeg ville nok pushed AA pre med så mange limpere, ved et rais som du gjorde er 1/3 av stacken din borte og man møter så og si alt mulig. Push er nok det beste over tid
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Å spille tight er da et av de beste tipsene man kan gi til en nybegynner. Ikke la deg lokke med på dritthender. Drit i å raise QJ når 5 stykker allerede har meldt seg på (siden du av en eller annen grunn nevner den hånden under her). Spill kun nuts, og folk gir deg action i massevis. Vi snakker da selvfølgelig om de laveste nivåene, og jeg regner med han mente cashgame også.


Du er altfor generell. Det er greit at det ofte er bra å gå all-in med 17 outs på floppen, men ikke alltid. Hvis du er en så god turneringsspiller som du later som, så vet du dette. Det er en tid og et sted for alt.


Gje meg en break. Folk på lave nivåer følger ikke med på slik. Seriøst. Du kan flippe over nuts 20 av 20 ganger, og likevel caller de deg den 21. gangen med et middels par.


Se der ja, du er enig du også.

Bortsett fra disse, så er jeg mye enig med deg ang strategi.
Vis hele sitatet...

vel hvis du følger med på spillerne dine du vet disse fisker hele tiden og du har råd til og tape så hvorfor ikke flippe JQ Diamonds der på bet? kan godt calle betten og men sjansen for at du treffer det du er intr i er såpass stor at det er like greit og kjøre en all in for verdier.. men vi er nå ivartfall enige i strategien og det er det jeg vil frem til.. ja et tight spill er vel og bra men du vil aldri og da mener jeg aldri vinne en 20 k gua på stars med 4500 med på bare gull hender som ak aq aa kk qq osv.. glem det er ikke mulig engang. isåfall må stars være utrolig snill mot deg og gi deg rush of cards.. viktige i early stage er og spille få men store potter det samme er det i midd stage.
Satt inn nye 16,5$ igjen i dag. Har spilt godt over gjennomsnittlig bra. Har funnet en god spillerstil i 9-spillers NL sng. Spillte 2 1,5$ sng'er i dag (+noe småtteri med NL cashgames), 1. plass (av 9 spillere) og en 2. plass (av 9 spillere).

Dagenst gevinst: 9,5$ (24,64$), noe jeg synes er greit

Er gjerne med en Freak-SNG/Turnering om flere ønsker.
Ser det dabbet av litt med dette, så etter det jeg har forstått er vi 6 's som er gira på ei Freak-turnering:

- IpN
- mr-martinss
- Bombasa
- Cikey (?)
- Realist1 (?)
- Azarat (meg)

(ikke skyt meg om jeg har utelatt noe, sent på kvelden nå )

Jeg vet ikke hvordan man setter opp noe slikt
Noen som vil ta på seg oppdraget til å sette opp noe slikt? (om det er mye stress/arbeid kan vi jo legge i en aldri så liten pengehonnør/kp til den som gjør det) =)
Sist endret av Azarat; 8. januar 2012 kl. 03:54.
Har hatt gevinst 4/4 sng'er jeg har spilt i de to siste dagene, men det går dårlig med poker når man har Anal Digital som internettleverandør...
Klarer å miste AA og KK (og taper til slutt på 9. plass) med nesten All in på hånden pga. internetten - ikke bare det, jeg hadde akkuratt høynet fra 1,5$ sng's til 3,5$, stort tap i BR'en min.

Noen flere som har mye imot Anal Digital (har maaange jeg kjenner som har mye imot AD) ?
Sjøl om jeg har den nest dyreste internett-tjenesten til AD og en ruter til 1,5k har jeg fortsatt lav styrke (maks).
Internetten til AD er borte minst 1-2 dager hver andre uke. Det tar 45-60 min å ringe de opp (fakta). De tok de 2-3 uker å sende nytt modem og den 3. dekoderen (som ikke er min skyld er ødelagt).

Hadde ikke hatt noe imot å skifte til en mye bedre leverandør, men det hjelper lite når det ikke er jeg som betaler.
Får vel ringe og skjelle ut AD for xxx gang...
Kjedet meg igår, så jeg satt meg ned i en 10$ MTT inatt.
Endte ganske greit oppe og vant nesten 800kr sammenlagt.

Videre gjorde jeg noe jeg normalt aldri gjør. Jeg tok dem ut istedenfor å fortsette å spille!

*småstolt*
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
SNIP
Vis hele sitatet...
Mente såklart cash-games, ikke sNg. På sNg er jeg enig i det meste av strategien din
Har en bankroll på 33,2$ nå (ja, jeg vet det er latterlig lite, men jeg liker å lære uten å risikere så alt for mye peng), startet med 16,5$. Da har jeg ca. dobblet bankrollen min siden Fredag, noe jeg er fornøyd med.

Føler jeg begynner å få mer tak på vanlige 9-spillers sng'er. Har siden Fredag spilt 8 sng'er, hvor jeg har kommet blandt pengene 6 ganger (bare på 1. og 2.plass). Den ene gangen hvor jeg tapte, gikk jeg ut av turneringen på 9.plass pga. dårlig/ingen internett-forbindelse (se rage/tilt innlegget mitt 3 innlegg opp :P), så jeg sier meg godt fornøyd med 6/7 premie-gevinster, stor forbedring fra tidligere.

Hadde vel hatt 36$ om jeg ikke hadde tapt på en sleip en (QQ vs A5s) på cashgame i dag, men jeg får si meg nøgd med ett par sleipinger når jeg har vunnet en del coinflips ellers (i SNG'er).

Fint om noen mer erfarne kunne lest/kommentert dette (ære og kp belønnes, hehe):
Jeg har lest at en god regel er å aldri betale større buy-in's med mer en ca. 10% av bankrollen, stemmer ikke det?

Siden jeg da har en passende bankroll til å delta i 3,5$ sng'er (ikke sant?) og gjør det ganske bra, tenker jeg da å fortsette å grinde i 3,5$ til min bankroll når ca. 70$ og da begynne med 7$ SNG'er. Høres dette ut som en god plan?

Har tidligere gått over til cashgames (nl holdem) når jeg taper en del på sng'er og har klart som oftest å 'tette igjen' hullene etter tapte buy-in's for å fortsette med sng'er igjen. Har lest at det er lurest å konsentrere seg om ett spill om gangen, men er det noe som har erfaring/tips med dette?

Tilleggsspørsmål til dere:

Når du spiller (online);

- Hører du ofte på musikk?
- Spiser/drikker du ofte, hvis ja, hva? (jeg liker litt inntak av koffein-innholdig drikke da jeg konsentrerer meg bedre)
- Hvor lenge spiller du som oftest i strekk? Har du ofte pauser? Hvor lange pauser?

Sist endret av Azarat; 9. januar 2012 kl. 19:46.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Har en bankroll på 33,2$ nå (ja, jeg vet det er latterlig lite, men jeg liker å lære uten å risikere så alt for mye peng), startet med 16,5$. Da har jeg ca. dobblet bankrollen min siden Fredag, noe jeg er fornøyd med.

Føler jeg begynner å få mer tak på vanlige 9-spillers sng'er. Har siden Fredag spilt 8 sng'er, hvor jeg har kommet blandt pengene 6 ganger (bare på 1. og 2.plass). Den ene gangen hvor jeg tapte, gikk jeg ut av turneringen på 9.plass pga. dårlig/ingen internett-forbindelse (se rage/tilt innlegget mitt 3 innlegg opp :P), så jeg sier meg godt fornøyd med 6/7 premie-gevinster, stor forbedring fra tidligere.

Hadde vel hatt 36$ om jeg ikke hadde tapt på en sleip en (QQ vs A5s) på cashgame i dag, men jeg får si meg nøgd med ett par sleipinger når jeg har vunnet en del coinflips ellers (i SNG'er).

Fint om noen mer erfarne kunne lest/kommentert dette (ære og kp belønnes, hehe):
Jeg har lest at en god regel er å aldri betale større buy-in's med mer en ca. 10% av bankrollen, stemmer ikke det?

Siden jeg da har en passende bankroll til å delta i 3,5$ sng'er (ikke sant?) og gjør det ganske bra, tenker jeg da å fortsette å grinde i 3,5$ til min bankroll når ca. 70$ og da begynne med 7$ SNG'er. Høres dette ut som en god plan?

Har tidligere gått over til cashgames (nl holdem) når jeg taper en del på sng'er og har klart som oftest å 'tette igjen' hullene etter tapte buy-in's for å fortsette med sng'er igjen. Har lest at det er lurest å konsentrere seg om ett spill om gangen, men er det noe som har erfaring/tips med dette?

Tilleggsspørsmål til dere:

Når du spiller (online);

- Hører du ofte på musikk?
- Spiser/drikker du ofte, hvis ja, hva? (jeg liker litt inntak av koffein-innholdig drikke da jeg konsentrerer meg bedre)
- Hvor lenge spiller du som oftest i strekk? Har du ofte pauser? Hvor lange pauser?

Vis hele sitatet...
10% er kanskje litt høyt, skal "bare" tape 10 ganger på rad så er du blakk. Men jeg har ikke så mye jeg skulle sagt når det kommer til bankroll management lengre

- Hører du ofte på musikk? - Sjeldent.
- Spiser/drikker du ofte, hvis ja, hva? (jeg liker litt inntak av koffein-innholdig drikke da jeg konsentrerer meg bedre) - Sjeldent, men går mye snus
- Hvor lenge spiller du som oftest i strekk? Har du ofte pauser? Hvor lange pauser? - Har (hadde) ofte 7-8 timers sessions, noen ganger kunne jeg multitable 12 timer i strekk. Ingen pauser.
Å satse 10% av bankrollen sin hver gang er galskap dersom man ønsker å bygge seg opp uten å måtte reloade. Uansett hvor god man er kan man fint tape ti ganger på rad ved å være "uheldig" uten at det er noe statistisk uasannsynlig.

Les her, eller google "SNG Bankroll Management" så finner du flere tips!

http://www.sitandgoplanet.com/sitand...anagement.html
Sitat av Cikey Vis innlegg
Å satse 10% av bankrollen sin hver gang er galskap dersom man ønsker å bygge seg opp uten å måtte reloade. Uansett hvor god man er kan man fint tape ti ganger på rad ved å være "uheldig" uten at det er noe statistisk uasannsynlig.

Les her, eller google "SNG Bankroll Management" så finner du flere tips!

http://www.sitandgoplanet.com/sitand...anagement.html
Vis hele sitatet...
Takker. Ser ut som jeg bør fortsette med 1.5$ sng'er
Sitat av Azarat Vis innlegg
Har en bankroll på 33,2$ nå (ja, jeg vet det er latterlig lite, men jeg liker å lære uten å risikere så alt for mye peng), startet med 16,5$. Da har jeg ca. dobblet bankrollen min siden Fredag, noe jeg er fornøyd med.

Føler jeg begynner å få mer tak på vanlige 9-spillers sng'er. Har siden Fredag spilt 8 sng'er, hvor jeg har kommet blandt pengene 6 ganger (bare på 1. og 2.plass). Den ene gangen hvor jeg tapte, gikk jeg ut av turneringen på 9.plass pga. dårlig/ingen internett-forbindelse (se rage/tilt innlegget mitt 3 innlegg opp :P), så jeg sier meg godt fornøyd med 6/7 premie-gevinster, stor forbedring fra tidligere.

Hadde vel hatt 36$ om jeg ikke hadde tapt på en sleip en (QQ vs A5s) på cashgame i dag, men jeg får si meg nøgd med ett par sleipinger når jeg har vunnet en del coinflips ellers (i SNG'er).

Fint om noen mer erfarne kunne lest/kommentert dette (ære og kp belønnes, hehe):
Jeg har lest at en god regel er å aldri betale større buy-in's med mer en ca. 10% av bankrollen, stemmer ikke det?

Siden jeg da har en passende bankroll til å delta i 3,5$ sng'er (ikke sant?) og gjør det ganske bra, tenker jeg da å fortsette å grinde i 3,5$ til min bankroll når ca. 70$ og da begynne med 7$ SNG'er. Høres dette ut som en god plan?

Har tidligere gått over til cashgames (nl holdem) når jeg taper en del på sng'er og har klart som oftest å 'tette igjen' hullene etter tapte buy-in's for å fortsette med sng'er igjen. Har lest at det er lurest å konsentrere seg om ett spill om gangen, men er det noe som har erfaring/tips med dette?

Tilleggsspørsmål til dere:

Når du spiller (online);

- Hører du ofte på musikk?
- Spiser/drikker du ofte, hvis ja, hva? (jeg liker litt inntak av koffein-innholdig drikke da jeg konsentrerer meg bedre)
- Hvor lenge spiller du som oftest i strekk? Har du ofte pauser? Hvor lange pauser?

Vis hele sitatet...
Du gjør den klassiske nybegynnerfeilen med å tro at 8 turneringer gir noe som helst indikasjon på hvor bra spillet ditt er. Jeg har startet 14 turneringer nå i dag siden jeg kom hjem kl 18:30. Spiller fremdeles i 9 av dem (5 min break nå). Røk ut av de 5 andre på all-ins der jeg hadde best hånd i samtlige situasjoner. Sånn skjer. Starter flere turneringer nå i løpet av det neste kvarteret.

- Ja, jeg pleier alltid å høre på musikk, om jeg ikke ser på noe på TV eller lignende (slik som nå, ser på gullballutdelingen nå).
- Pleier å drikke noe kullsyreholdig, f.eks. brus eller (alkoholfri) cider. Mest av vane egentlig. Digg det. Har også en Fruktnøtt-plate ved min side nå, men det tror jeg er første gang.
- Spiller nesten bare MTTs for tiden, så jeg starter ikke å spille hvis jeg ikke har en del timer ledig foran meg. Da spiller jeg til jeg er ferdig og ikke har tid til å starte flere nye. 5 min pause hver hele time. ;-)

Ellers:
det Cikey skrev!

PS: Se der, ja. Der røk jeg ut av enda en turnering. KK mot AK, A på river. Samtidig vant jeg en annen hånd all-in med AKs mot KTo i en annen turnering. Kjipt å bestandig ryke ut med best hånd, men jeg ser det positive i det - at jeg er så ofte inne med best hånd. Det lønner seg i lengden! /whine

QQ mot 44 når floppen er 552. 4 på turn. Best hånd igjen, woho
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du gjør den klassiske nybegynnerfeilen med å tro at 8 turneringer gir noe som helst indikasjon på hvor bra spillet ditt er. Jeg har startet 14 turneringer nå i dag siden jeg kom hjem kl 18:30. Spiller fremdeles i 9 av dem (5 min break nå). Røk ut av de 5 andre på all-ins der jeg hadde best hånd i samtlige situasjoner. Sånn skjer. Starter flere turneringer nå i løpet av det neste kvarteret.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden klarer du å spille i 9/14 games samtidig?
Kom på 1.plass igjen (i 1,5$ sng), men denne gangen var det 6-spillers

36,70$ bankroll nå

Hadde 3-4x stack gjennom nesten hele sng'en. Var ganske passive-tight/aggressive spillere, så det var en lett sak når jeg først fikk et greit read på dem.
Sist endret av Azarat; 9. januar 2012 kl. 21:49.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Hvordan i all verden klarer du å spille i 9/14 games samtidig?
Vis hele sitatet...
MTT's.
myyyeeee venting og masse folding.

9-14 cashgames hadde nok vært litt mer stress.
Da var det pause igjen..

Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Hvordan i all verden klarer du å spille i 9/14 games samtidig?
Vis hele sitatet...
Bare til å spille, det. Bare å registrere seg, så popper de opp etter hvert.

Røk forresten av enda en, hadde AQ i hjerter. Bordet lå Q25T med to hjerter når jeg (SB) ender all-in mot BB. Han viser 58 i hjerter. Forstår tankegangen hans. Blindekrig og med et par og flushdrag så er det forståelig at han caller. Men jeg har topp-par og høyere flushdrag. River kommer en flott 8er. Det var den dyreste turneringen jeg har spilt i kveld.. Menmen, best hånd igjen, woho... Det er en så god trøst../ironi

Men NÅ gidder jeg ikke å poste flere favoritthender jeg taper, det får være måte på hvor hyklersk jeg skal være (som sagt ikke noe fan av badbeats/whine-innlegg).. GL til dere andre i kveld!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Er lett med på turnering, men har ikke peil på hvor mange kroner jeg har igjen på kontoen atm. Putta forsåvidt inn 20 dollar på stars forrige uke, men klarte å spille bort hele bankrollen jævlig fort da jeg er mer vant til cash games enn s&g, + tonnevis med badbeats.
Freak Home Games Club?
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Nå for tiden leser jeg boken "Power Hold'em Strategy" av Daniel Negreanu
Vis hele sitatet...
Han er en underholdende spiller, alltid noe lurt på gang.
Vurderer å lese den boka selv, er glad i spillestilen hans.

1. Hvor lenge har du spilt poker?
Har vell spilt med kronestykker siden barneskolen, etter det har det bare blitt mer og mer.
Hadde 3 år sammenhengende pokerspilling, noen få pauser når uflaksen blir for jævlig.
Alltid spilt på fulltiltpoker men den plassen gikk ikke så bra på slutten, starter vell opp igjen på europoker neste måned ellerno.
Har egentlig spilt mest livepoker, da jeg hadde utallige kompiser og bekjente som alle spilte aktivt.
Hadde pokerbord stående i stua over 1 år, satt vell til bords 3 - 4 i uka hjemme og andre plasser i 2 år.
Merket stor utvikling på hele gjengen etterhvert som folk fikk skikkelig roen på sakene, good times!
Spiller livepoker enda en gang i ny og ne enda, flytta vekk fra alt og alle så har enda ikke funnet noe nytt pokermiljø her oppe i Trondheim.
Håper på og finne et snart viss de i det heletatt eksisterer.

2. Hva spiller du mest? (texas hold'em, omaha? Limited eller NL? etc.)
Naturligvis veldig mye hold em no limit, da denne varianten er veldig populær og ikke minst den kjekkeste sånn overall.
Er også veldig glad i omaha pot limit men da helst på nettet, går litt tregt når man spiller det live.
Når jeg spiller på nettet kjører jeg ofte 2 bord med hold em NL og 2 bord med omaha PL, på denne måten får jeg masse variasjon og hjernen får samtidig bra trim.


3. Hvor stor innsatts/investering/stakes?
Jeg spiller sjeldent med store innsatser i nettpoker da jeg ikke er ute etter store penger, gjør det for å knuse mest mulig spillere på flest mulige bord at the same time.
Når jeg spiller 4 bord om gangen spiller jeg med ca 1/4 av det innsatsen min hadde vært om jeg kun hadde spilt 1 bord av gangen, viss ikke fucker bankrollen seg og vips så er du blakk.

Livepoker ligger vell på alt 50 til 1000 på en match, kommer helt ann på hvilken gjeng du sitter med og hvor seriøse folka er.
I Cashgame går jeg sjeldent over 500 i innkjøp da jeg tenker at andre heller kan ta seg av disse store innkjøpene, så kan jeg heller vinne pengene deres.
I Tournament er det jo samme innkjøp for alle så der er jeg med på stort sett det meste.

4. Hvor mye har du tapt/vunnet?
Livepoker lå jeg vell stort sett alltid et par tusen i pluss, men har vært nede på null et par ganger. Hadde egen "pokerlommebok" der alle pengene jeg hadde vunnet låg slik at jeg bare brukte penger jeg hadde vunnet.
Lagde et eget system i excel der jeg hadde full over alle matchene jeg hadde spilt og hvor mye jeg hadde vunnet/tapt slik at jeg hadde god oversikt over når ting begynte å bli bra/dårlig.

Nettpoker har jeg aldri tjent spesielle store penger på, kansje et par hundrelapper i pluss sånn gjennomsnittlig.
Var vell oppe på 4 - 5k på det meste, spilte nesten bare småbord så summene tok aldri av selv om det var drit artig.

5. Anser du deg som god/proff spiller?
Er definitivt ingen "proff", da dette krever en god del mer en å bare være jævla god i poker.
Anser meg selv som en ganske stabil spiller som ofte lar andre gjøre feilene og heller utnytte disse fullt ut. Kan virke aggro til fordi jeg better og raiser ofte når jeg spiller hendene mine, dette er for å markere at jeg aldri spiller med dritt. (Selv om sannheten kansje er en annen. )

Betsa er hele tiden regnet ut i forhold til:
- Hvor mye som ligger i potten.
- Hva som ligger på bordet, dette kan også være uavhengig av hva jeg sitter med. Noen flopper er bare bedre å bette på en andre.
- Hvor mye jeg har totalt.
- Hvor mye jeg tåler og tape, slik at jeg kan hive meg god sikkerhet viss stratten går til hellvette.

5. Noen tips til en nybegynner?
Se på spillet som ren business, chipsa dine er "firmaets" kapital og alle bets/calls/raises er investeringer du gjør for at firmaet skal gå i pluss slik at de kan bli større og delta i større forhandlinger. Ha et eget pokerbudsjett og legg ett bestemt beløp av alt du vinner til sies slik at disse blir dine faste pokerpenger, på denne måten vil du slippe og blande privatøkonomien din for mye inn i spillet. Beløpet kan du regne ut i f.eks x antall prosent av det pengene du har vunnet.
Aldri vær for godtroende, det er bedre å kaste kortene i situasjoner der man har driti seg ut en å calle helt ut bare for å være sta, dette er noe jeg ser ofte i livepoker cashgames. Er mange som better mye i starten fordi dem har gode kort, treffer på floppen og better igjen, blir overkjørt på turn men caller store summer helt til riveren er ferdig bare fordi det kunne hende at dem vant.
Gjør du slike tabber for ofte kommer du til å slite etterhvert, det kan ende med kroken på døra det..
Jeg vil si forskjellen på de gode og de skikkelig gode pokerspillerene er at de beste klarer å folde skikkelig gode hender som f.eks straight fordi motstanderen kansje hadde en flush osv.
Til slutt vil jeg bare råde deg til å finne en spillestil med god variasjon, lag deg gjerne en tanke om hvordan du vil spille de forskjellige hendene slik at du alltid har en ide om hva du skal gjøre når du først havner i vanskelige situasjoner.
Studer andre spillere når dem tenker, better, prater i spillet osv.
Gjør mest mulig av tenkinga di mens andre spiller, slik at når det er din tur så kan du virke bestemt å gjøre investeringene dine kjappe, harde og direkte.
Si aldri mer en du må når det er din tur, hva du gjør og hvor mye holder plenty.
Jobb med pokerfjeset slik at du f.eks kan gi et diskré nervøst utrykk når du treffer som faen og omvendt, roter på disse falske signalene slik at folk som tror de kan lese deg aldri vet hvor de har deg. Det hele handler om å forvirre motspillerne i alle retningene slik at de mottar feil signaler og tabber seg ut, men aldri overdriv det.. poenget er at motspilleren skal tro at han leser deg mens du prøver å skjule "det elendige pokerfjeset ditt."

Uansett, lykke til og ta vare på deg selv!
Ta de rette avgjørelsene og spill hver jævla hånd som om det skulle være den viktigste slik at du er forberedt for alt.

Nå har jeg egentlig bare rabla nedover, sikkert litt rotete men er litt for skakk til å rette på saken.
Sist endret av Kimbobo; 9. januar 2012 kl. 22:54.