Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2583
Hello. Eksamenstiden nærmer seg og jeg gruer meg. Sliter vanligvis med presentasjonsangst under presentasjoner/foredrag og dette påvirker min mulighet til å prestere i STOR GRAD.

Jeg tenkte jeg skulle være lur, så jeg bestilte Phenibut fra USA. For dere som ikke er kjent med Phenibut, så er det et sentralnervesystemdepressivt middel med angstdempende effekter som er litt i "gråsonen". Står hverken på legemiddellisten eller dopinglisten. Den ble selvfølgelig stoppet i tollen, men utålmodig som jeg er bestilte jeg fra to andre vendors; en fra UK og en fra Polen.

Mulig jeg har vært litt tjukk i hodet og bestilt mer? Er egentlig lite gira på at politiet skal komme på dør angående Phenibut. Ligger stort sett på den "riktige" siden av loven, så det hadde vært kjipt om det ble konsekvenser av dette. Hva tror dere? noen erfaringer?
Sist endret av Mhattifix; 29. april 2020 kl. 18:31. Grunn: Hadde oppgitt hvilke butikker jeg kjøpte fra
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Phenibut/Fenibut er ikke spesifikt klassifisert som legemiddel men glir under definisjonen da
§ 1.Definisjon av legemiddel

Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.​1
Vis hele sitatet...
Praksisen har vært at legemiddelimport ofte blir henlagt, unntakene er en kombinasjon av å være litt kjenning av politiet og lite sted med et politikammer som har lite å gjøre.
Skulle jeg gjette så vil du i værste fall bli kallt inn til et avhør, men sansynligheten er stor for at du får et brev med at saken er henlagt etter bevisets stilling om noen måneder.
Mhattifix's Avatar
Trådstarter
7 1
Okay. Holder til i en av Norges tre største byer, så det er godt å høre. Noen andre her på freak som har vært borti noe lignende? har undersøkt litt, men virker som de fleste har kommet unna med det.
R.i.p 23.04.2021
Det er en gamble, tolletaten vil konfiskert alt som regnes som et legemidell uansett derivat/ kjemisk sammensetning. Dem har null toleranse på innførsel av legemidler / urter. Dem går dom regel sending vis det ikke er snakk om narkotika og gir deg en beskjed om at den er sendt tilbske til avsender eller destruert. Tviler på du får bot for phenibut.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blitt mye strengere etter mva og toll-endringene.

Jeg får heldigvis stuff som dette sendt som gave av venner i utlandet �� (Kamuflert som multivitaminer) ��
Mhattifix's Avatar
Trådstarter
7 1
En liten oppdatering her. Etter seks dager i tollen gikk pakken gjennom!
Var pakken bestilt før 1. april? Hvordan fungerer det med den nye mva ordningen mtp toll?
Mhattifix's Avatar
Trådstarter
7 1
Sitat av Skumnisse Vis innlegg
Var pakken bestilt før 1. april? Hvordan fungerer det med den nye mva ordningen mtp toll?
Vis hele sitatet...
Jepp! Ble 0 i toll selv om pakken kostet $58.
Pakken var åpnet og sjekket, men gikk gjennom
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Åpner tollen alt av post om du er merket av tolletaten? Det vil si at jeg alltid blir stoppet fysisk. Nå har de åpnet ett brev. Første gang
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Selvforsynt Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har en pakke som ligger i tollen med 400g HCL Phenibut pulver og et titals antall gram Fluoro-Phenibut. Pakken har lagt der 3-4 uker, men fikk sms fra posten i dag at jeg må sende inn "Faktura angående sendingens innhold og verdi må skaffes." Dette må jeg sende innen 18/12, hvis ikke sendes pakken i retur til avsender.

Er det safe å sende dokumentasjon for kjøpet? Eller går jeg i en "felle" hvis jeg sender inn bevis på at jeg har kjøpt det, og vil jeg eventuelt få pakken gjennom hvis jeg sender dokumentasjon?
Bare send dokumentasjon på en annen ting som ikke heter det samme.
Jeg har bestilt phenibut regelmessig i flere år, aldri blitt stoppet. Har dog alltid bestilt fra samme leverandør, vet ikke om innpakning har noe å si? Har også bestilt CBD derifra som ikke har blitt stoppet.