Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1642
Mener å huske at jeg tidligere år har sett masse annonser på Finn fra familier som ønsker et lite besøk av en person som skal innta rollen som julenissen på julaften for å glede sitt avkom.

Det var da mulighet til å få en relativt god timelønn.


Nå finner jeg ingen annonser? Folk er kanskje generelt skeptiske til både nisser, skuespillere og andre gjester i disse tider.


Er det noen andre som kan huske noe lignende?
Det har nok med situasjonen å gjøre, men du kan jo legge ut en annonse selv i en lokal facebookgruppe.
Hadde du hatt mulighet til å være mere konkret angående krav til lønn og lokasjon?

Sitat av 1000bein Vis innlegg
Mener å huske at jeg tidligere år har sett masse annonser på Finn fra familier som ønsker et lite besøk av en person som skal innta rollen som julenissen på julaften for å glede sitt avkom.

Det var da mulighet til å få en relativt god timelønn.


Nå finner jeg ingen annonser? Folk er kanskje generelt skeptiske til både nisser, skuespillere og andre gjester i disse tider.


Er det noen andre som kan huske noe lignende?
Vis hele sitatet...

Du blir ikke rik av å være være nisse en kveld. Men om du virkelig ønsker å glede noen ser det ut som at denne familien kunne trengt det.

Dette er snakk om til privat familie..vår familie har hatt ett tøft år, søsteren min var i en ulykke tidligere i år, hun ble lam fra livet å ned,hun lå lenge i koma,mannen hennes døde av skadene.
Jeg har 3 barn,i alder 5, 7 å 11 år..11 åringen er barneautist,7 åringen er i samme spekter..
Siden min søster er avhengi av rullestol,er det slik at vi i år skal være hos henne(vi følger korona regler)det eneste barna våre er bekymret for,er om ikke nissen skal finne oss der..de har alle 3 sammen skrevet brev til nissen å fortalt at onkel er i himmelen å vi skal være med tante på julaften..
Vi ønsker at nissen kommer innom med ett par gaver til barna..
Ta gjerne kontakt med info om netopp du har lyst å mulighet.
Vis hele sitatet...
250kr/t i Sarpsborg. Bare å nisse ned dit og nisse litt på ungene. Hvis penger er motivasjonen kan du jo bevege deg sakte, som et dovendyr. Forklar at nissemor lagde grøt til alle alvene, men at du kom over gryta først og tenkte alvene likevel var så opptatt med overtid for å hente seg inn etter all susinga. Du kan jo fortelle ganske mye om hvor plagsomme og late alver egentlig er, og at de egentlig bare fikk som fortjent når de måtte gå en hel dag uten grøt. Da tenker jeg mor blir så glade at du får betalt i natura. Tips til ankomst: småfull og klagende over hvor vanskelig det er å finne folk når de faen ikke klarer å holde seg hjemme på julaften nå i coronaen en gang.

Eller så kan du søke jobben PST har utlyst som Snikende alvebetjent på Nordpolen
Sist endret av knert1; 5. desember 2020 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tidsvitne
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hadde du hatt mulighet til å være mere konkret angående krav til lønn og lokasjon?
Vis hele sitatet...
Markedet mitt er Oslo vest, og jeg hadde sett for meg en høyere lønn. Selv om jeg ikke har satt noen nedre eller øvre grenser.

Nå kommer julen min til å bli kjipere, fordi jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er nisse for de du foreslo. Takk.
Sist endret av 1000bein; 5. desember 2020 kl. 12:14.
Har aldri kommet over noen som betaler store summer for dette, og selvom timelønn er 250 kr (jeg syns det var mye jeg!) eller i bestefall 400 kr så er du ute av døra igjen etter en halvtimes tid uansett. Ingen er hypp på at nissen skal bruke hundre år på besøket, man er slitne på julaften, må ha tid til mat, til julequiz og julekaker, og barna skal kanskje tidlig i seng. Husstander har gaver i ganske likt tidsrom innenfor et ganske stramt vindu så om nissen skal til flere rekker han ikke være lenge hos hver familie heller.

I et corona år som dette er det ikke tiden for å ta inn fremmedfolk som skal ha nærkontakt med barn og reise til flere hjem samme dag. Potensiell supersmittekilde så jeg tipper at de som har behov for ekstern nisse heller forteller barna at nissen også må holde corona reglene men har vært å lagt igjen en sekk på trappa.

Du tjener bedre på å lage julekranser, julepynt, julekaker å selge fra stand eller nett