Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 21880
Hei. Jeg har røkt litt marihuana i noen måneder men jeg stoppa, i og med at det ble for dyrt. Så har det seg slik at jeg har hytte et sted i vestfold, og her er det mye skog som ikke blir noe særlig vokta.
Det er en del sol og varmt her på sommeren også. Lurer da på om det er mulig å dyrke Cannabis ute (tenker bare på et par planter til personlig forbruk) Som har et brukbart THC innhold. Lurer også på hvilken type strain som passer best til slik dyrking hvis dette funker.

Takker for alle fornuftige svar, og hvis det allerede er en tråd som har AKKURATT det jeg beskriver her så flytt meg gjerne over
Hei!

Jeg har også akkurat samme spørsmål, og benytter denne tråden til å opplyse om hvilke frø jeg har skaffet til veie da jeg var i England nylig.

F.eks..hvordan følge opp plantene etter at de er satt i jorda(gjødsling?), og hva er en bra plassering i naturen..

Jeg har to fempakninger med 5 frø.. (ikke feminisert)

En heter: SD-045 Citral/Skunk red hair, photoperiod: 7-8 weeks, Harvest: end of oct., In/outside growing.

Den andre: SD-046 Early California, photoperiod 7-9 weeks, harvest: end of oct., In/outside growing

Alle tips tas i mot med takk..
lurte på det samme selv og kan skrive sånn ca det lovetogrow sa:

Vis bedde er stort nok slipper du å tenke på gjødsling.
Hvilken strain du vil bruke er opp til deg, men du må huske å se på blomstringstiden, sånn at den rekker å blomstre ferdig til slutten av sommeren.
Du må spire frøa inne for så å sette dem ut når de har begynt å spire.
Det er Lurte å begynne i april/ starten av mai...

SD-045 Citral/Skunk red hair, photoperiod: 7-8 weeks, Harvest: end of oct., In/outside growing. hadde jeg valgt om jeg var deg!

Forøvrig så har vi en egen gro-topick hvor det står mye nyttig.
Trådstarter
photoperiod 7-8 weeks, betyr det da at budsene begyner å komme etter 7-8 uker, eller er det da pollen tid?
tenkte å begyne å gro innen uken er omme, og holde på til enden av august
obs, liten feil:

starte å spire dem inne i mars for så å sette dem ut i mai når de har blitt litt større og kraftigere sånn at de overlever.
Trådstarter
Ok. Problemet er bare at jeg ikke kan dyrke dem hjemme (Det er vanskelig å bortforklare 5-6 Cannabis planter i skapet hvis moren, eller faren min finner det.)
[quote=sykofant;1415503]lurte på det samme selv og kan skrive sånn ca det lovetogrow sa:


Du må spire frøa inne for så å sette dem ut når de har begynt å spire.
Det er Lurte å begynne i april/ starten av mai...


Så dette betyr at toget har gått for i år? :/
ser sånn ut, men jeg er ingen ekspert...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Huxley: Du kan jo gjøre et forsøk.. Hvor lang den vegetative fasen skal være bestemmer du jo egentlig selv, men hvis du har en kort vekstfase vil jo plantene naturligvis bli mindre. Pass på å beskytte plantene hvis du skal dyrke ute. Jeg hadde noen planter en gang som ble spist av rådyr.
Sitat av aybara Vis innlegg
Huxley: Du kan jo gjøre et forsøk.. Hvor lang den vegetative fasen skal være bestemmer du jo egentlig selv, men hvis du har en kort vekstfase vil jo plantene naturligvis bli mindre. Pass på å beskytte plantene hvis du skal dyrke ute. Jeg hadde noen planter en gang som ble spist av rådyr.
Vis hele sitatet...
Takk for svar og tips. Jeg gjør et forsøk, og det var ikke de dyreste og beste frøene heller virket det som..

Noen som har noen formening om hvor stor jeg bør gro dem inne før jeg setter dem ut?
Tenker ift tidspress, men og hvor robust de skal bli..

Beklager ellers noen håpløse skrivefeil og kluss med siteringer.. *sjerpings*
Trådstarter
Tenkte jeg bare skulle be fyren jeg vanligvis kjøper hasj/pot av om å gi meg noen frø, hva synes dere om dette?
Sitat av Duddy Vis innlegg
Tenkte jeg bare skulle be fyren jeg vanligvis kjøper hasj/pot av om å gi meg noen frø, hva synes dere om dette?
Vis hele sitatet...
Det er vel slettes ingen selvfølge at hvem enn du handler pot og hasj fra har frø i tillegg, med mindre han gror selv, noe de færreste som selger gjør.
Er stort sett viktig at plantene får bli noen cm før de settes ut, men det er jo også tilfeller hvor folk bare har strødd frø og fått fine planter(Er faktisk egentlig et ugress...) Men må iallefall plantes mot syd(altså så de står mot syd), de er avhengige av masse sol, bør ikke vannes for hyppig og bør beskyttes for mus og andre bugs som vil spise på dem. Som nevnt av andre, se gro-topicken.

Good luck
Går fint det

du må følge opp plantene nøye, så dem ikke tar kvelden..
Trådstarter
Tenkte og på at planten faktisk er et ugress, tror jeg kommer til å la dem spire en liten stund, før jeg så setter dem ut i skogen, det eneste problemet er sauer. (Dette er på en gård) men det fixer jeg
Husk og la dem stå på et vindstille sted! Planter trives der vettu!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Husk og la dem stå på et vindstille sted! Planter trives der vettu!
Vis hele sitatet...
Hva? Planter trenger ikke stå på et vindstille sted. Litt vind vil tvert imot gjøre at planten blir kraftigere, noe som kan komme godt med om den utvikler store, tunge buds.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Den beste planten for norsk natur er typen "Lowryder", som er autoblomstrende. Det vil si at det ikke trenger å være 12 timer lys og 12 timer mørke for at den skal blomstre, noe som er for sent på sesongen her i Norge. Lowryder kan høstes inn etter ca 2 måneder fra den spirer.
Det finnes strains som tåler lys 24/7. Problemet er at det som oftest blir hanplanter av de om de står tett.

For noen år siden prøvde vi dette, og fikk noen 2 meter høye planter. Ganske fancy. Meningen var å tørke det ute (henge presening over på en stokk elns), men det ble aldri noe av da vi hadde eksamen akkurat i denne tida.

Muligheten fins, og gevinsten kan være enorm hvis man lykkes.
Hanplanter kan også fungere, det har jeg prøvd selv. Men det blir en mer fnisete rus, men hvorfor det er slik, har jeg ikke kunnskaper om.
Early misty, skal være fin ute plante i norge!

Den er også veldig motstandsdyktig mot vær vind / Skadedyr o.l.
den gir 10/15 % thc, og er mest Indica om jeg ikke tar feil!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
den gir 10/15 % thc
Vis hele sitatet...
Dette vil variere. Om planten er dyrket under optimale forhold, vil THC-nivået kunne være høyt. Er planten dyrket under mindre optimale forhold (f. eks. utendørs i Norge) vil den inneholde mindre THC.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen sier at White russian skall gå an å få til på en bra måte i norge ? er det sant ?

noen sier at blandt annet typen White russian skall gå ann å dyrke i norge vet noen om det er sant ?
Sist endret av slyweed828; 3. november 2014 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slyweed: Kort svar, ja det er sant.
Sist endret av Noxaran86; 3. november 2014 kl. 20:28.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan setter man planten ut i skogen? Kan man bruke en bøtte med jord og lage noen hull i bunnen F eks?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan setter man planten ut i skogen? Kan man bruke en bøtte med jord og lage noen hull i bunnen F eks?
Vis hele sitatet...
Bruk autostrains og sett de ute når det er garantert over 10 grader på det kaldeste. Om det er god jord der du skal ha de kan du sette de rett i jorda. Om ikke grav et hull og fyll med næringsrik jord med passelig dreneringsevne.

Har du muligheten kan du med fordel starte de inne i vinduskarmen, de første ukene er nok de mest sårbare. Blir det veldig tørre perioder kan det hende du må vanne så da bør det ikke være for langt å gå eller i nærheten av vann
Sist endret av Kloakk; 13. mai 2019 kl. 14:03.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har to planter ute som ikke er auto-frø. Sådde de i mars tror jeg og satt de ut i mai. De er blitt kjempestore men er redd de ikke rekker å blomstre ferdig før frosten. Er det noe naturen fikser selv eller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har to planter ute som ikke er auto-frø. Sådde de i mars tror jeg og satt de ut i mai. De er blitt kjempestore men er redd de ikke rekker å blomstre ferdig før frosten. Er det noe naturen fikser selv eller?
Vis hele sitatet...
de trenger 12 timer mørke før de begynner blomstre, er du heldig blir de ferdig før frosten tar de. om ikke, la de stå til frosten tar de og evt lag hasj/olje/edibles.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
de trenger 12 timer mørke før de begynner blomstre, er du heldig blir de ferdig før frosten tar de. om ikke, la de stå til frosten tar de og evt lag hasj/olje/edibles.
Vis hele sitatet...

Kan man lage olje av hele planten, og har det grei effekt selvom den mot formodning ikke blir ferdig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man lage olje av hele planten, og har det grei effekt selvom den mot formodning ikke blir ferdig?
Vis hele sitatet...
kan det ja, men kvaliteten vil gjenspeile hvor moden planta er og hvilke deler av planta du bruker til å lage olja med.
gjør et kjapt søk på høsting av cannabis så ser du hva du vil ta vare på til olje og hasj osv, blir budsa for dårlig så bruker du disse i tillegg til det de viser deg i slike guider.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kan det ja, men kvaliteten vil gjenspeile hvor moden planta er og hvilke deler av planta du bruker til å lage olja med.
gjør et kjapt søk på høsting av cannabis så ser du hva du vil ta vare på til olje og hasj osv, blir budsa for dårlig så bruker du disse i tillegg til det de viser deg i slike guider.
Vis hele sitatet...
Ikke glem at rusen kan bli dårlig om du bruker for mye plantemateriale med glassklare trikomer.
Desto mer uferdig planten er desto mer ubehagelig er rusen, du kan bli rastløs, få hodepine og noia.

Du har sikkert merket at enkelte typer hasj (pot selges sjeldent med glassklare trikomer fordi man se det med det blotte øye) gjør deg nedfor og litt kjip i formen både under og spesielt etter rusen.

Kan det være mulig å kutte bort deler av planten og dermed øke farten på ferdigstillelse av de gjenværende budene?