Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 10110
Jeg har sett de live jo. Så de i Halmstad. Niklas er idiot på scena ja. Men det er jo det som her hele sjarmen, jeg var seriøst redd for å dø igjennom hele konserten. Folk på første rad ble sparka, lugga, slått og spytta på. Maniac, Attila og Nattefrost kom også på scena og sang gjestevokal. Det er den sykeste konserten jeg noengang har vært på.
Ellers er Abruptum temmelig mørke saker, selv om "musikken" ikke er spesielt rask. Ikke hør på mens du er alene...!
Satanist musikk av verste slag som er ren pining av ørene = A1
Er ikke fan av slik musikk men Dimmu Borgir? (er ikke sikker på åssen det skrives)
Sitat av pecado
Ellers er Abruptum temmelig mørke saker, selv om "musikken" ikke er spesielt rask. Ikke hør på mens du er alene...!
Vis hele sitatet...
Nå har jeg bare hørt den skiven som ble gitt ut på DSP, men trådstarter spør om musikk Det er jo lyden av ren "ondskap" som Euronymous sa, eller bare veldig eksprimentell-industri-Black Metal.

Sitat av urge4life
Satanist musikk av verste slag som er ren pining av ørene = A1
Vis hele sitatet...
Sånne utspill er jo ren pining av intelekt.

Sitat av sLaS
Nargaroth, Urfaust, Gorgoroth, Mayhem, Ljå, Koldbrann.. BLACK METAL IST KRIEG!
Vis hele sitatet...
Nargaroth kan pokker meg ta seg selv i rompa.
Nargaroth = The main clown of Black Metal
Hahaha, Nargaroth ja, det er type! Har dere lest tekstene hans eller?
Cannibal Corpse ;D hahah!
"Piss on your maggotfilled asshole" går tekstene ;p
Last ned Necrofile Pedofile!
hei,jeg kan la deg høre litt mørk psytrance...hvis det er no mørk musikk du vil høre skal jeg vise deg han.
Sitat av pecado
Hahaha, Nargaroth ja, det er type! Har dere lest tekstene hans eller?
Vis hele sitatet...
Det virker som om han har et stort ønske om å være norsk. Da han liksom egler seg innpå gamle avdøde trommisen i Immortal og Gorgoroth, Grim. Tror neppe Kanwulf har møtt han.
Har han ikke også en sang som handler om det store oppgjøret anno 1993. "Den skjebnesvangre kampen mellom de to store krigskjempene Varg og Euronymous og hvordan Varg brutalt myrdet sin fiende og hvordan Euronymous tok med seg Black Metal ned i graven og hvor trist Kanwulf ble av det" osv. Jeg har på følelsen at Kanwulf faktisk aldri møtte hverken Øystein eller Varg eller har den minste peiling på hva han snakker om i det hele tatt. Jævla posør:P
Ken0rr: Kunne ikke vært mer enig med deg. Sangen du snakker om er "The Day Burzum Killed Mayhem" som forøvrig har en av de mest cheesy tekstene som er skrevet. En kompis av meg sa noe om at han hadde lest noe om at Kanwulf hadde møtt Varg på tidlig 90-tall for å lage musikk. Noe som Varg avfeide enkelt og greit som bare ren løgn. Han har nok aldri vært i Norge en gang, det nærmeste må vel ha vært den norske ambasaden.

Synes Kanwulf passer bedre inn i Insane Clown Posse eller hva faen de nå heter.
Sitat av St.Vitus
Ken0rr: Kunne ikke vært mer enig med deg. Sangen du snakker om er "The Day Burzum Killed Mayhem" som forøvrig har en av de mest cheesy tekstene som er skrevet. En kompis av meg sa noe om at han hadde lest noe om at Kanwulf hadde møtt Varg på tidlig 90-tall for å lage musikk. Noe som Varg avfeide enkelt og greit som bare ren løgn. Han har nok aldri vært i Norge en gang, det nærmeste må vel ha vært den norske ambasaden.

Synes Kanwulf passer bedre inn i Insane Clown Posse eller hva faen de nå heter.
Vis hele sitatet...
Har også hørt det der angående Varg. Det sies også at Kanwulf har forfalsket dataoene på de tidlige demoene til Nargaroth for å få det til å se ut som han var en del av scenen tidligere enn det han var. Fyren har også opptrådd på tysk talkshow, og du kan se klippet her: http://youtube.com/watch?v=k_jqG6NlhPI
Nå synes jeg bare synd på han. Hvis det med datoene stemmer er han jo bare patetisk.
sjekk ut Dissection, Man Must Die eller Anaal Nathrakh
Etter å ha lyttet til den nye Mayhem plata Ordo Ad Chao må jeg bare si at du får det ikke mørkere enn dette!
Sitat av Xenodwarf
Etter å ha lyttet til den nye Mayhem plata Ordo Ad Chao må jeg bare si at du får det ikke mørkere enn dette!
Vis hele sitatet...
Har akkurat hørt gjennom skiva en gang. Førsteinntrykket er meget bra, men dette er helt klart ei skive som må høres noen ganger før det sitter. Atillas vokal er i hvert fall helt uovertruffen her, det hører jeg med en gang. Anbefales!
Ordo Ad Chao var faen meg en bra skive. Atilla klarer gamle kunster like bra. Vil driste meg å si at det er den beste Mayhem skiva siden De Mysteriis... Når jeg hørte Anti før skiva ble sluppet hatet jeg trommelyden. Nå synes jeg den faktisk er rimelig bra.
Grrrr jeg bestilte limited edition for noen dager siden, men har ikke kommet enda= / Har hørt Anti though. Tok litt tid å sette seg inn i låta men når man først har gjort det så er det utrolig bra!
Synes nye Mayhem var skikkelig møkk.
Untime er bra, kan høres på uhørt. Er et band fra Tønsberg
Beklager hvis noen av disse låtene har blitt nevnt før, men men. God blanding:

Burzum - War (og alt annet av Burzum, egentlig)
Waco Jesus - Mass Pussy Obliteration
Xasthur - Cursed Revelations
Katharsis - The Last Wound
Archgoat - Whore of Bethlehem
Mayhem - Anti
Mayhem - Deathcrush
1349 - Sculptor of Flesh
Cannibal Corpse - I Cum Blood
Deicide - Kill the Christians
Deicide - Homeage for Satan
Deicide - Children of the Underworld
Funeral Mist - The God Supreme
Gallhammer - Crucifixion
Gorgoroth - Om Kristen of Jødisk Tru
Gorgoroth - Profetens Åpenbaring
Immortal - Call of the Wintermoon
Immortal - Blashyrkh (Mighty Ravendark)
Isacaarum - The Menses Exorcist
Marduk - Sex with Satan
Marduk - 502
Morbid - Disgusting Semla
Mysticum - Black Magic Mushrooms
Nattefrost - Sluts of Hell
Nattefrost - Cunt Bloody Cunt
Nunslaughter - Satanic Slut
Peste Noire - Spleen
Rompeprop - Lilliputter
Sadistik Exekution - Sister Valerie
Sadistik Exekution - Fukking Death
Alt av Shining
Skitystem - Min Borg av Hud
Thesyre - The Eagle in the Wheel
Urfaust - II (Fra Geist ist Teufel-skiva)
Urgehal - Antireligiøs
Von - Satanic Blood
Hele Weakling - Dead as Dreams-skiva

Piaf: Glemte Darkthrone - Natassja in Eternal Sleep og Darkthrone - Transilvanian Hunger (hele skiva)
Mange av de låtene du nevner kommer fra knall skiver. Stussa bare på at du hadde skrevet hele Transilvanian Hunger skiva når du brae hadde nevnt låter. Genial skive anyway.
Sitat av St.Vitus
Mange av de låtene du nevner kommer fra knall skiver. Stussa bare på at du hadde skrevet hele Transilvanian Hunger skiva når du brae hadde nevnt låter. Genial skive anyway.
Vis hele sitatet...
Han mente vel at det er meningsløst å plukke ut enkeltspor fra en så gjennomgående bra skive, kan ikke klandre ham.
Hvis du liker VON så anbefaler jeg deg til å sjekke ut SWINE - marked by the baron. Den er tungt VON-inspirert og kan kjøpes fra disorder.
Sitat av pecado
Han mente vel at det er meningsløst å plukke ut enkeltspor fra en så gjennomgående bra skive, kan ikke klandre ham.
Vis hele sitatet...
Exactly.


Hun, forresten.
Sitat av saiko
hei,jeg kan la deg høre litt mørk psytrance...hvis det er no mørk musikk du vil høre skal jeg vise deg han.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne høre hva du har i tankene
jaG
Produktutvikler
SIKFUK!!
Synger ikke, brøler i noter !
http://youtube.com/watch?v=dn7TUM-Hx5k
Sitat av Drittjippi
SIKFUK!!
Synger ikke, brøler i noter !
http://youtube.com/watch?v=dn7TUM-Hx5k
Vis hele sitatet...
Sikfuk er herlig. Men og si at rølpete death metal som Sikfuk er mørkt blir vel litt feil.
Sitat av Épitaphe
Exactly.


Hun, forresten.
Vis hele sitatet...

Enda bedre!
En jente som liker VON finner man vel ikke hver dag.
Analcunt har noen slagere....
Hvis du liker VON så sjekk ut Swine. De har en VON-inspirert skive som heter "marked by the baron". Og siden du liker Deicide så vil jeg anbefale "serpents of the light" skiva, den er bare så jævlig bra.
Sist endret av Thrillseeker; 7. mai 2007 kl. 04:37.
Liker mer eller mindre bare Deicide's første skive.
Serpents of the light er utrolig fet. Er egentlig ikke så veldig fan av den stilarten som Deicide spiller i, men kicka på denne skiva.
jaG
Produktutvikler
Sitat av St.Vitus
Sikfuk er herlig. Men og si at rølpete death metal som Sikfuk er mørkt blir vel litt feil.
Vis hele sitatet...

Sant

Hører på en del metall, men når jeg hører sikfuk, så får det meg til å le hver gang
dimmu borgir-hybrid stigmata
▼ ... over en uke senere ... ▼
URFAUST, Nargaroth, Gorgoroth, Immortal, Sargeist, Bathory, Ulver, Mayhem, Darkthorne, Dark Funeral, Black Funeral, Vreid, Burzum, Tool, Celestial Bloodshed... noen av de få.. Hvorfor i helvete skal du bruke "Bråke/skrike"-musikk, som du kaller det? Bruk no vanlig dritt, noe fra radioen!

BMIK!
Du som har hørt Celestial Bloodshed har vel hørt Mare, Vordrinn og Selvhat? synes om de banda?
hvad med raining blood? det er metall rock da. men det er det høyeste og verste du kan høre!


___________________________

if u wont to sexy, drink pepsi!!!
Sist endret av Killer 1991; 22. mai 2007 kl. 07:54.
Sitat av Killer 1991
hvad med raining blood? det er metall rock da. men det er det høyeste og verste du kan høre!


___________________________

if u wont to sexy, drink pepsi!!!
Vis hele sitatet...
Hahaha....
Sist endret av St.Vitus; 22. mai 2007 kl. 11:06.
Genialt.....
Burzum, Mayhem, Gorgoroth, Enslaved innenfor BM sjangeren. Du kan også sjekke ut band som Amon Amarth og kanskje noe Cannibal Corpse
▼ ... over et år senere ... ▼
gorgoroth å de gutta er jo mørkt pga de spiller på det i utsenende å tekster osv.

skal du ha heavy shit så går du på waking the cadaver .
Skal du ha insane.Søk på bert and Ernie goes brutal på you tube. Kødder ikke.:P
Det finnes mange sanger med en "mørk" stemning som kan virke dyp og uten at det er noen syltynne folk iført corpsepaint som skriker ut tekster som; satan is my master death shit piled up gorge ass ripped apart... osv.
finnes vel en tråd om dette fra før??
ontopic:
six feet under
cannibal corpse
windir
behemoth
decide
▼ ... flere år senere ... ▼
Om du vil ha det mektigste og mørkeste (etter min mening, utifra det jeg har hørt) Må det være Ulver.. Opeth er også ganske heftig..
vet dette er en 6 år gammel tråd, men samma faen
Mest ekstreme metallband (tempo og intensitet):
1349
Anaal Nathrakh
Dark Funeral
Cryptopsy
Cannibal Corpse
Nile
Origin
Suffocation
Sist endret av LivingDeadBeat; 13. september 2012 kl. 22:13.
Leste ikke hele tråden, men:

Taake - fantastisk black metal, rimelig mørke saker med skikkelig stemning.
Emperor - heftig norsk black metal.
Genghis tron - sykt intens grindcore med et snev av elektronika. Tar helt av..
Putrid pile - Disse folka klikker som faen. Usikker på sjanger.

Edit: så ikke at denne tråden er urgammel.
Sist endret av Needle; 13. september 2012 kl. 22:21.
▼ ... flere år senere ... ▼
Insect Warfare ‎- World Extermination FULL ALBUM HD (2007 - Grindcore) https://www.youtube.com/watch?v=voSHK1bAIN4