Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  482 35209
The Cumshots!
Myrkskog! Ikke at jeg hører på de selv eller den slags musikk, men ville bare anbefale dere death metal freaks noe som sikkert faller i smak i deres ører. DevilDriver kan også anbefales.
Sitat av DayWalker88
Lamb Of God og In Flames Uten tvil!
Vis hele sitatet...
Og enda en til som ikke vet sjangeren det er snakk om....
Sitat av diablo
The Cumshots!
Vis hele sitatet...
Der hadde vi sannelig en til.

Sitat av Archj
Satyricon har gått samme retningen som Dimmu egentlig. Ikke at Dimmu har vært noe spess bra i det hele tatt, men tenker kommers her.
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre; Bryr du deg egentlig om ett band har blitt kommerst ? Sånn ærlig ? Hadde du vært i scenen på tidlig 90-tall hadde jeg forstått.
For de blaserte: sjekk ut Darkspace og Paysage D´hiver fra Sveits! Vanskelig å få tak i ettersom det er undergrunn og trykket i små opplag, men jeg fant det nå på DC... Det ligger en gratis EP på www.darkcyberspace.com

Fantastisk ondt og stemningsfullt, sjekk ut!
Sitat av pecado
For de blaserte: sjekk ut Darkspace og Paysage D´hiver fra Sveits! Vanskelig å få tak i ettersom det er undergrunn og trykket i små opplag, men jeg fant det nå på DC... Det ligger en gratis EP på www.darkcyberspace.com

Fantastisk ondt og stemningsfullt, sjekk ut!
Vis hele sitatet...
skjønte ikke noe av sida hvor går jeg?

nvm fant utav det.
Sist endret av Lille My; 13. januar 2007 kl. 20:22.
Ja, den sida er ganske minimalistisk...
Jeg har lyst å anbefale et Polsk blackmetal band som kaller seg MGLA (navnet betyr tåke på jordbærplukkerspråk).
Du finner samples på deres hjemmeside http://hatepropaganda.org/mgla/
Bare sånn så det er sagt, siden jeg ser mange poster In Flames, så er de i litt spesiell sjanger kalt gøteborgs metall \ nu gøteborgs metall. Lamb of God derimot er trash metal, selvom enkelte sanger vipper inn mot black metal om du spør meg personlig o.O
Sitat av John B
Bare sånn så det er sagt, siden jeg ser mange poster In Flames, så er de i litt spesiell sjanger kalt gøteborgs metall \ nu gøteborgs metall. Lamb of God derimot er trash metal, selvom enkelte sanger vipper inn mot black metal om du spør meg personlig o.O
Vis hele sitatet...
Lamb Of God har noe black metal i seg. Akuratt, da må du nesten nevne noen låt-titler du.
"We play music that straddles the line between prog and traditional rock," explains Campbell. Da er det ganske langt ifra.
Men selv om In Flames er gøteborgs metall (WTF? Nye navn på sjangere er no drit) blir det jo ikke noe mer her å gjøre i denne tråden.
Sist endret av St.Vitus; 14. januar 2007 kl. 15:25.
Don Tomaso, prøv In The Wordless Chamber med Emperor. Tror den kan være akkurat hva du leter etter.
Sitat av pecado
For de blaserte: sjekk ut Darkspace og Paysage D´hiver fra Sveits! Vanskelig å få tak i ettersom det er undergrunn og trykket i små opplag, men jeg fant det nå på DC... Det ligger en gratis EP på www.darkcyberspace.com

Fantastisk ondt og stemningsfullt, sjekk ut!
Vis hele sitatet...
Vanskelig å få tak i og Underground og trykket i små opplag er ikke synonymt med god Black Metal. Mange ser ut til å glemme dette.
Sitat av St.Vitus
Lamb Of God har noe black metal i seg. Akuratt, da må du nesten nevne noen låt-titler du.
Vis hele sitatet...
Det er greit at du prøver hevde deg som en slags allviter når det kommer til metall men det får være grenser. Om ikke øra dine hører at Sacrament lener seg mot Black Metal så er de ikke verdt mer enn at du like gjerne kan stappe de der du høyest kan plukke blåbær.
Sitat av St.Vitus
Men selv om In Flames er gøteborgs metall (WTF? Nye navn på sjangere er no drit) blir det jo ikke noe mer her å gjøre i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Ny og ny sjanger fru Blom. Du kan forøvrig lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Gothenburg_metal
Sitat av Thrillseeker
Ny og ny sjanger fru Blom. Du kan forøvrig lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Gothenburg_metal
Vis hele sitatet...
Hvis du leste nøye så stod det nye NAVN på sjangere. Ikke nye sjangere. Uansett, hører denne diskusjonen til her ? Nei.

Sitat av John B
Det er greit at du prøver hevde deg som en slags allviter når det kommer til metall men det får være grenser. Om ikke øra dine hører at Sacrament lener seg mot Black Metal så er de ikke verdt mer enn at du like gjerne kan stappe de der du høyest kan plukke blåbær.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg få hørt den. Endog allviter er jeg nok ikke. Men nå består denne tråden av veldig mange poster fra meg så nå tar jeg en pause. Bare lettet min frustrasjon over hva som kalles Black Metal.
Mye bra musikk som er nevnt. Tenkte jeg skulle nevne noen flere, og legg merke til at jeg ikke nevner noen sjanger.
Dissection - Storm of the light`s bane
Necrophagist - Epitaph
Sitat av St.Vitus
Vanskelig å få tak i og Underground og trykket i små opplag er ikke synonymt med god Black Metal. Mange ser ut til å glemme dette.
Vis hele sitatet...
Det har du fullstendig rett i. Dette var noe jeg nevnte som en ren forbrukeropplysning, altså slik at folk heller skulle sjekke sitt favoritt P2P-nettverk fremfor platebutikken.

Darkspace er noe av det bedre jeg har hørt av metall på lang tid, og det bør absolutt være bedre tilgjengelig. Beklager at jeg uttrykte meg litt uklart i denne sammenheng. Det meste av obskur black metal bør faktisk forbli obskurt pga. laber kvalitet.

Men du er litt sånn "black-metal-guru" på forumet her eller?
ooo store Darkthrone!
Sitat av pecado
Det har du fullstendig rett i. Dette var noe jeg nevnte som en ren forbrukeropplysning, altså slik at folk heller skulle sjekke sitt favoritt P2P-nettverk fremfor platebutikken.

Darkspace er noe av det bedre jeg har hørt av metall på lang tid, og det bør absolutt være bedre tilgjengelig. Beklager at jeg uttrykte meg litt uklart i denne sammenheng. Det meste av obskur black metal bør faktisk forbli obskurt pga. laber kvalitet.

Men du er litt sånn "black-metal-guru" på forumet her eller?
Vis hele sitatet...
Ah flott at du er enig.

Vel er ingen guru, men da det ikke er mange her som hører på det og har litt peil på det.
Alle sammen! Jeg anbefaler å se lydverket! de sender en veldig bra dokumentar.
Helt riktig!
Metal: A headbangers journy

Meget bra dokumentar
Sitat av Torhv
Alle sammen! Jeg anbefaler å se lydverket! de sender en veldig bra dokumentar.
Vis hele sitatet...
En dokumentar som skal være om Norsk Black Metal og ikke en gang nevner Burzum og Immortal er en dårlig dokumentar.

Sitat av Xenodwarf
Helt riktig!
Metal: A headbangers journy

Meget bra dokumentar
Vis hele sitatet...
Som ikke går i dybden av noe som helst. På Metall generellt er den helt grei av kvalitet men bruker alltfor liten tid om svartmetallen. Er ikke mange interjuver. Og interjuvet med Blasphemer og Necrobutcher fra Mayhem er jo en stor flopp. Man føler jo samme skam som Blasphemer da Necrobtuher starter å åpne munnen sin.
Slayer er fett!
Var visst trash-metal, det.
Sitat av chouse
Slayer er fett!
Var visst trash-metal, det.
Vis hele sitatet...
Helt riktig på begge deler det gutten min.
Jeg er ganske sikker på at Torhv som meg selv ikke mente at denne dokumentaren omhandlet bleck metal, han kom med et vennlig tips til andre her om at det kommer noe som kan være av interesse på tv.

Jeg føler selv at dokumentaren var en bra innføring i metallens verden, og det er akkurat det den er ment å gjøre. Det er ikke så jævli mange dokumentarer om metal at denne ikke er verdt å få med seg. I tillegg er slikt ofte vanskelig å oppdrive.
Sitat av St.Vitus
En dokumentar som skal være om Norsk Black Metal og ikke en gang nevner Burzum og Immortal er en dårlig dokumentar.


Som ikke går i dybden av noe som helst. På Metall generellt er den helt grei av kvalitet men bruker alltfor liten tid om svartmetallen. Er ikke mange interjuver. Og interjuvet med Blasphemer og Necrobutcher fra Mayhem er jo en stor flopp. Man føler jo samme skam som Blasphemer da Necrobtuher starter å åpne munnen sin.
Vis hele sitatet...
På DVD'en er det en del ekstramateriale on Norsk Black Metal som ble filmet etter den originale filmen pga kritikken av Black Metal-delen.

Ellers er det en veldig god dokumentar om metal generelt hvor meningen aldri var å gå i dybden på noen av sjangerene.
Sitat av Mantus
På DVD'en er det en del ekstramateriale on Norsk Black Metal som ble filmet etter den originale filmen pga kritikken av Black Metal-delen.

Ellers er det en veldig god dokumentar om metal generelt hvor meningen aldri var å gå i dybden på noen av sjangerene.
Vis hele sitatet...
Aha daså. Fikk aldri sett ekstra materialet. Var en grunn til at jeg syntes den var litt manglende.
Tar jeg ikke feil, så nevnte de vel ikke noe om Trashen ?
Tom Araya og Kerry King var iallefall intervjuet, men det var vell lite om thrash.
Det finnes en ganske ok svensk dokumentar ute på internettene om thrash.
Er det den DVDen som pushes på Platekompaniet om dagen? Verdt pengene?
Sitat av pecado
Er det den DVDen som pushes på Platekompaniet om dagen? Verdt pengene?
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg hadde orket å se den mere enn 2 gang for å si det sånn
A headbangers journey er en fantastisk dokumentar
den gikk jo på lydverket på nrk, sist onsdag
Kan ikke si den var verdt pengene da det ikke var noe jeg ikke hadde hørt før. Men det hadde jeg heller ikke forventet meg.
Den er helt klart verdt pengene.
Men da har du sikkert lært masse nytt da. Den passer jo perfekt for en som er rimelig fersk i faget .
Nå fikk du meg til å lole IRL, St.Vitus.
Sitat av St.Vitus
Er nok mye mer som er mer dystert enn Satyricon.
Vis hele sitatet...
Handler vel ikkje om kva _du_ syntes er tungt? Metal handler om individualisme. Det er every man for himself. Mange av sangene til satyricon gir meg ein god følelse når eg hører på dem, derfor hører eg på dei. Samme med mange andre band.

Folk vil uansett ha forsjellige meininger om musikk, så korfor ikkje bare skrive din meining i staden for å kritisere andre? *kos*
Virker ikke som St.Vitus har så mye annet å stille opp med for å være ærlig.
Og hvis fødselsdatoen din stemmer St. Vitus, var du fire år gammel da Burzum ga ut første plata si, snakk om å være veteran!
A headbangers journy er grei skurring den. Men black metal delen er tragisk. Holdt på å dø av latter når jeg så Mayhem intervjuet Og den morrsomste av alt er GHAAL fra Gorgoroth. Haha for en premieidiot. Jeg blir skamfull på hans vegne, og det irriterer meg som bare fan at han skal bli intervjuet og gi et slikt bilde av bm utad. Her er en liten snutt av det nevnte intervjuet:
http://www.youtube.com/watch?v=puwllq0fBLs

Sitter der og tenker så det knaker i hønsehjerner før han stotrer ut sitt dype budskap, hvorpå han nesten nervøst, og jævlig påtatt drikker vinen sin. Huhuuhu skumle mannen, grøss. (hele intervjuet her: http://www.youtube.com/watch?v=HU2Z7Q_FAyA )

Her er enda en dokumentar som gikk på Nrk for noen år siden, verdt å få med seg:
http://www.youtube.com/watch?v=8d3bCvQYt0o
http://www.youtube.com/watch?v=obJ5UOvnkIM (lol, Åååh ringer har vi åsså, og hemmelige håndtrykk^^)
http://www.youtube.com/watch?v=PtRNQ0R4Ji8
http://www.youtube.com/watch?v=e_DXn1GL-08 (Kneip yess)

Her er et kort intervju med Varg Vikernes:

http://www.youtube.com/watch?v=WEg75Ud6z0I

Det Finnes også en bra dokumentar om kirkebrannene i Norge, hvor både Tønder og Varg er nærmere intervjuet med mer.. Men jeg finner den ikke i farten.

Tror alle bandene er nevnt allerede, men kan jo lage min liste (i random order)

Immortal
Satyricon
Carpathian forest (knokkelmann, min nye "dille" )
Dimmu Borgir
Cradle of Filth
Emperor
Mayhem
Darkthrone

Andre band som jeg føler må nevnes er, selv om det er litt blandete sjangre:

Ancient
Asmegin
Enslavement of Beauty
Windir
Einherjer
Lumks
My Dying Bride
Old mans child
Storm (mer mer vil ha mer!)
Theatre of Tragedy ( de gamle; Velvet Darkness they fear og Theatre og Tragedy. De nye suger balle )

Jeg har sett det meste som er å komme over av intervjuer, musikkvideoer osv som ligger rundt om på nettet og ellers. Har også sett en del av dem live, og ellers hørt på bm i 6-7 år nå. Og jeg synes bare mer og mer at de fleste tøffe gutta i "scenen" er som han krabaten under her

http://www.youtube.com/watch?v=lbRDKYxamCU

Sirkusklovner og posører! Nervøse og usikre (Spes Ghaal og Frost, men mange andre også). De vil så inderlig vise at de står for noe, at de har en særegen opphøyd livsfilosofi, men det skinner gjennom hos de fleste. Til tross for at de mener det ikke er et image, men en livsstil. Seriøst, hvor dumme tror de vi er? Selvfølgelig er det et image, og det klynger de seg til så det holder. Noen (Fenriz bla) er veldig god til å snakke billedlig og pent, så han høres veldig reflektert og smart ut. Men han bruker egentlig bare masse ord på å si ca ingenting. Det verste er nesten mine helter i Immortal, de musikkvideoene der tar totalt kaka. Man trenger bare ikke se Abbath trampende rundt i lærbuksa si på en ås (med kondis som et blåskjell) i solskinn og pent vær, med et grått og skurrende fargefilter over. Det ER bare ikke tøft hehe.

Noe som også irriterer meg er denne kampen frem og tilbake om hvem som var først, og størst osv. Hvem som får være med i det gode selskap, les: ”scenen”. Slike diskusjoner hører hjemme i sandkassa.

Nå har jeg sikkert terget på meg mange. MEN, jeg digger musikken!! Inge tvil om det, synes bare skuespillet blir for teit til tider.

Nå skal jeg gå og ofre en geit, mens jeg sitrer av opphisselse over min egen ondskap. Så dere får unnskylde meg.
Sist endret av Rakkern; 25. januar 2007 kl. 13:33.
Emperor, Mayhem, gammel Dimmu, Darkthrone, Hellhammer(CF i dag), gammel Sodom..
Rakkern: Tenker du på satan rides the media?

http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search

Ganske interessant forresten
Sitat av Bomber
Rakkern: Tenker du på satan rides the media?

http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search

Ganske interessant forresten
Vis hele sitatet...

Yess, der var den vet du. Takker


Edit: Den sammenligningen Jørn stubberud gjør av Opera og Black Metal er foresten det mest fornuftige jeg har hørt noen bm artist si. Stiller med 100% bak den
Sist endret av Rakkern; 25. januar 2007 kl. 17:36.
Sitat av A_O-MoP
Agalloch, Arch Enemy, Children of Bodom, Opeth, In Flames, Metallica, Nevermore, Pantera, Seigmenn, Slayer, Stratovarious. Selv om Smashing Pumpkins kanskje faller under Rock sjangeren vil jeg nevne det, elsker det
Vis hele sitatet...

INGENTING av det faller under Black Metal (gammelt, men måtte nevnes, hvis ikke ville jeg tatt livet av noe )

Perosnlig liker jeg det gamle, norske Satyricon, Burzum, Emperor, Darkthrone utgjør en god playlist. Dimmu er også bra, fra tid til annen ^^
Sist endret av Gest; 26. januar 2007 kl. 02:34.
Sitat av pecado
Og hvis fødselsdatoen din stemmer St. Vitus, var du fire år gammel da Burzum ga ut første plata si, snakk om å være veteran!
Vis hele sitatet...
Buhu Der knuste du meg virkelig. Stemmer fødselsdatoen din så var ikke du født da Black Sabbath ga ut debutten sin. Hva er poenget ?
Har jeg sagt at jeg er veteran ? Skal det alltid være den trangsynte "Jeg har vært på flere konserter enn man orker å telle på fingrene og jeg har hørt på det lengre enn deg"-Innstillingen, som avgjør hva ett fan er for noe ?

Sitat av Rakkern
A headbangers journy er grei skurring den. Men black metal delen er tragisk. Holdt på å dø av latter når jeg så Mayhem intervjuet Og den morrsomste av alt er GHAAL fra Gorgoroth. Haha for en premieidiot. Jeg blir skamfull på hans vegne, og det irriterer meg som bare fan at han skal bli intervjuet og gi et slikt bilde av bm utad. Her er en liten snutt av det nevnte intervjuet:

Immortal
Satyricon
Carpathian forest (knokkelmann, min nye "dille" )
Dimmu Borgir
Cradle of Filth
Emperor
Mayhem
Darkthrone

Sirkusklovner og posører! Nervøse og usikre (Spes Ghaal og Frost, men mange andre også). De vil så inderlig vise at de står for noe, at de har en særegen opphøyd livsfilosofi, men det skinner gjennom hos de fleste. Til tross for at de mener det ikke er et image, men en livsstil. Seriøst, hvor dumme tror de vi er? Selvfølgelig er det et image, og det klynger de seg til så det holder. Noen (Fenriz bla) er veldig god til å snakke billedlig og pent, så han høres veldig reflektert og smart ut. Men han bruker egentlig bare masse ord på å si ca ingenting. Det verste er nesten mine helter i Immortal, de musikkvideoene der tar totalt kaka. Man trenger bare ikke se Abbath trampende rundt i lærbuksa si på en ås (med kondis som et blåskjell) i solskinn og pent vær, med et grått og skurrende fargefilter over. Det ER bare ikke tøft hehe.
Vis hele sitatet...
Posører ? Håper du er klar over at du har satt Cradle Of Filth på listen din.
Ghaal er vel ingen posør. Ghaal presser jo aldri imaget sitt på alle andre som veldig mange andre gjør. Fenriz er vel mere eller mindre den eneste som har ting på greip.
Siden du er så true St.Vitus, så burde du vite at artistnavnet er Gaahl, og ikke "Ghaal".
Og Fenriz er den eneste som har det på greip? en fyr som sitter på elm dagen lang og forteller gamle vitser.. Gorgoroth er et få band i Norge med den gode gamle blackmetalånden, som vi desverre ser alt for lite av i dagens band..
Sist endret av Thrillseeker; 28. januar 2007 kl. 18:04.
Syntes det bare var så morsomt måten han hadde skrevet Gaahl på.
Vel, som du sier så aksepterer du at det er lite igjen av den gamle ånden. Er jo derfor Fenriz har greip på ting fordi han er en av de få igjen. Han har jo sett hvordan så mange band har kastet den gamle ånden som søppel for å gå etter pengene (Nuclear Blast ). Jeg tror han heller savner tiden da bandene prøvde å være litt orginale og da allt var nytt.
Jeg vil heller si at Fenriz har blitt en melankolsk person.
Sist endret av St.Vitus; 29. januar 2007 kl. 08:23.
Som regel er det bare latterlig dårlig musikk innenfor denne sjangeren, med "skumle" musikere i støgge klær.
Sitat av Onkel Stein
Som regel er det bare latterlig dårlig musikk innenfor denne sjangeren, med "skumle" musikere i støgge klær.
Vis hele sitatet...
jeg tror det er en subjektiv mening om musikken om en som har en annen musikk stil. Jeg kunne ikke fordra denne type musikk før jeg hadde hørt en del på det og faktisk klarte å forstå hva de sa og skille lydene fra hverandre.
Sitat av Onkel Stein
Som regel er det bare latterlig dårlig musikk innenfor denne sjangeren, med "skumle" musikere i støgge klær.
Vis hele sitatet...
Som regel er det bare trangsynte idioter som kommer med sånne kommentarer også.
Men siden vi har samlet så mye spisskompetanse på black metal her, kan vi kanskje diskutere musikken også? Det virker jo som at det er ganske stramme rammer for hva som kan kalles "black metal", hva med å forsøke å definere sjangeren, altså leke litt musikk-synser/journalist?

Brannfakkel: en såkalt "blackmetaller"(husker ikke hvem i dag) sa en gang på 90-tallet: "så lenge tekstene er sataniske er det black metal." Hva synes folket om dette utsagnet? Hva er black metal egentlig?
Hvis det er en country låt musikalsk, men lyrikken er satanistisk er det vel ærlig talt ikke black metal. Det er vel en smule logisk