Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 9973
De fleste har sikkert fått med seg dette allerede, men under kveldens VMA Awards ble det kunngjort at den 5. november slipper Eminem et splitter nytt album: THE MARSHALL MATHERS LP 2!

Annonseringen backes opp av albumets første singel, Berzerk, som kommer allerede på tirsdag. Vi fikk se deler av musikkvideoen til låta, hvor Slim Shady har gått tilbake til sitt blonde hår og åttitallsstemningen er til å ta og føle på.

Ekte rap er tilbake, folkens!

Trailer 1 | Trailer 2

http://i.imgur.com/ClgxB5c.png
Åhh, digg da! Dette blir bra!
Er det bare meg, eller rapper han en oktav lysere en han har gjort før?
Syntes bare det var litt høy pitch i forhold til tidligere låter.

Anyways, gleder meg
Blir spennende.

cautiously optimistic...
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Synes ikke han burde gå tilbake til angry white young blonde nå , han er tross alt 40 med en del på konto. Skal ikke dømme det før jeg har hørt det, men er skeptisk.
Slim shady is back! Digger den gamle stilen hans, dette kommer til å bli rått!
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Vi fikk se deler av musikkvideoen til låta, hvor Slim Shady har gått tilbake til sitt blonde hår og åttitallsstemningen er til å ta og føle på.
Vis hele sitatet...
Whitey, What?!
Sitat av Choobe Vis innlegg
Synes ikke han burde gå tilbake til angry white young blonde nå , han er tross alt 40 med en del på konto. Skal ikke dømme det før jeg har hørt det, men er skeptisk.
Vis hele sitatet...
Angry white? Han høres jo mer sinna ut med den ropingen han har bedrevet med de senere åra, enn på MMLP som var preget av mer humor, samtidig som det var samfunnskritikk i tillegg til politisk ukorrekthet. Jeg håper at dette blir som de gamle albumene og at produksjonen blir mer som før også.
Sist endret av Fatass Skinny; 26. august 2013 kl. 19:48.
Jeg digger gammel Eminem, utrolig mye bra, men jeg har null forventinger til dette albumet etter å ha hørt det meste Eminem har kommet ut med/vært med på de siste årene. Herregud så ekstremt fyren har tapt seg, håper han gir seg mens leken enda er halvveis god.
Har ingen forventninger. Men er spent på hvordan det høres ut.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turelli Vis innlegg
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Vi fikk se deler av musikkvideoen til låta, hvor Slim Shady har gått tilbake til sitt blonde hår og åttitallsstemningen er til å ta og føle på.
Vis hele sitatet...
Whitey, What?!
Vis hele sitatet...
Mhm. Både lyd og video er inspirert av en av hans store kilder til inspirasjon, Beastie Boys. Ta en titt på denne videoen (som riktignok ikke er fra åttitallet, men fra tidlig nittitall), så forstår du hva jeg mener. I tillegg samples rockehitten The Stroke fra 1981.
Sist endret av Kyrios; 26. august 2013 kl. 22:27.
Den som bare er der
Når du mener tirsdag, mener du i morgen?? Nå ble plutselig forventningen høyna opp til det nye albumet hans Å fy faen håper ikke han skuffer!
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Sitat av RavnX Vis innlegg
Når du mener tirsdag, mener du i morgen?? Nå ble plutselig forventningen høyna opp til det nye albumet hans Å fy faen håper ikke han skuffer!
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør jeg! Siste nytt er at enkelte radiostasjoner hevder de vil premiere låta allerede i natt (klokken fire på morgenen norsk tid), så vi vil sannsynligvis våkne opp til en splitter ny Eminem-hit.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Mhm. Både lyd og video er inspirert av en av hans store kilder til inspirasjon, Beastie Boys. Ta en titt på denne videoen (som riktignok ikke er fra åttitallet, men fra tidlig nittitall), så forstår du hva jeg mener. I tillegg samples rockehitten The Stroke fra 1981.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener ikke at være en vrang vagina, men det var derfor jeg stusset.
http://www.youtube.com/watch?v=359na4NeaVA

Bare audio enda
Sist endret av Defman; 27. august 2013 kl. 08:28.
Svak start, hater produksjonen. Bytt ut Rick Rubin!
Liker ikke denne låta. Alt for anstrengt og masete. Stressende lydbilde og vokaler. Prøver for hardt?
burde vært möderatör
Meh... dette var bedre enn 2DEEP4ME Rihanna-gnålet hans fra Recovery, det skal han ihvertfall ha.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Minte meg ikke om den originale MMLP ihvertfall, mer Biterphobia og de der ("bråkete", rask rapping og jeg får ikke med meg mye av teksten). Jeg lærer meg sikkert å like den da, etterhvert.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Låta gror på meg. Den opplevdes veldig rotete de første gangene, men så fort man lærer den å kjenne blir den langt bedre. En solid første singel til et spennende album.
+1 ^

Helt enig her, gror på deg som pokker! Føles ut som en blanding av alle "eraene" med eminem.. Tenk på det, litt av shady, litt av D12 og litt av den nye/eldre eminem med mer musikalske sanger..

Låvv itt! Albumet blir knallbra
Bare meg som liker litt sammenheng i stemmebruk og en god og jevn flow? Dette her er bare rot og høres rett og slett ikke bra ut. Blir mer og mer skuffa jo mer jeg får høre.
Buuuuuuu!

Likte ikke dette noe særlig Virker så mye mer unaturlig enn det gjorde før. "Without me" -type slim shady var forresten den slim shady stilen jeg likte best. Selv om den var loka.
Sist endret av Mofse; 27. august 2013 kl. 19:54.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Bråk. Verre enn Tech N9ne.
Dette var veldig flaut å høre på mtp albumnavnet. Er veldig glad i old school eminem, dette var skuff
Lydbildet er fucked. Han har overtenkt hele greia, og smelt sammen mange forskjellige sekvenser. Produsenten burde også ta en del av skylda.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Som flere har sagt så blir Berzerk bedre når man har hørt den et par ganger. Men den er på ingen måte perfekt, og eminem har mange mye bedre låter. Antakeligvis blir ikke hele MMLP2 lik som singlen. Han har jo alltid hatt låter hvor man tenker "Wtf Eminem, hvor mye drugs tok du før du lagde denne låta?". Berzerk er litt der, man klarer ikke helt å følge beaten, lydbildet er litt kaos, men når man lærer seg å kjenne låta blir den faktisk ganske god.

Hadde litt samme følelse med "Kill You" og "Kim" fra MMLP. "Kim" så jeg på som søppel-låt en god stund, men nå er det en av mine favoritter. Jeg har fremdeles god tro på MMLP 2 til tross for at Berzerk ikke overbeviste de fleste.

Edit: Eminem har alltid likt å eksperimentere litt med noen av låtene sine, men han har absolutt peiling på hvordan man lager musikk.
Sist endret av fy0phn; 28. august 2013 kl. 14:44.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Musikkvideoen for Berzerk er ute nå for de som ikke har sett den.. Slim shady is back

http://www.youtube.com/watch?v=ab9176Srb5Y
Her er originalen som han bruker som sample i den nye videoen.. Fengende låt!

http://www.youtube.com/watch?v=Uy8N0PGvq8A
▼ ... over en uke senere ... ▼
Covergrafikken er sluppet:

Slående lik originalen, akkurat slik det burde være.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=NlmezywdxPI
Musikkvideo til survival sluppet, vet ikke om denne er med på mllp2.
Likte refrenget, men rapen og beaten passet ikke.
Meh Berzerk var bedre enn Survival, hooken var kjedelig ass. MMLP2 virker hittil som en relativt villedende tittel. Gleder meg mer til Hopsins Knock Madness enn MMLP2 nå.
Sist endret av Fatass Skinny; 8. oktober 2013 kl. 19:50.
Tracklisten er ute, og jeg er veldig skeptisk. Recovery 2?
  1. Bad Guy
  2. Parking Lot (Skit)
  3. Rhyme Or Reason
  4. So Much Better
  5. Survival
  6. Legacy
  7. Asshole Ft. Skylar Grey
  8. Berzerk
  9. Rap God
  10. Brainless
  11. Stronger Than I Was
  12. The Monster Ft. Rihanna
  13. So Far...
  14. Love Game Ft. Kendrick Lamar
  15. Headlights Ft. Nate Ruess
  16. Evil Twin
Hentet fra Eminem.com
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Må si meg svært nysgjerrig på MMLP2 egentlig, spesielt nå som tracklisten kom. Kan han klare å gjenskape sounden til MMLP, eller ender det opp som et nytt Recovery?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har han sluppet låten The Monster sammen med Rihanna, albumet kan muligens bli et solid et, men vet ikke om jeg liker helt at dette skal være MMLP2... :-/
Rihanna, Kendrik Lamar og Skylar Grey... Og dette skal være et "ordentlig" album? Hahahaha.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Jeg forstår ikke hva The Monster har med MMLP2 å gjøre. Berzerk satt et fint lydbilde, som jeg tror kunne funket gjennom hele albumet. The Monster derimot... Den gir meg assosiasjoner til Recovery. Jeg føler at Em prøver litt for hardt med å komme tilbake til sin gamle personlighet, som jeg antar har forandret seg gjennom årene.
Tror ikke MMLP2 blir noe å samle på. Kan trøste meg med at jeg aldri blir lei de gode gamle låtene til Slim Shady.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det jeg har hørt hittil er helt forferdelig og kan ikke sammenlignes med MMLP. Kan ikke akkurat si Berzerk, Survival og Rap God i det hele tatt minner om 80-tallet eller noe av det første han ga ut. Jeg tror dette blir nok et elendig album dessverre.
Sist endret av kosepaa; 29. oktober 2013 kl. 22:46.
Virker merkelig å kalle skiva MMLP. Mener han skulle vært ganske sikker på han klarer å tilfredstille fanskaren han appelerer til når han gjør det.

Men hey, jeg synes Recovery var kul.
Albumet har leaka og er nå å finne der du stjeler musikk. Sangene jeg har hørt hittil lover godt!
Jeg tok feil. Fantastisk album!
Tekstene har han jo fortsatt i seg til tider, men dette var veldig skuffende..
Må si meg enig med tgod. Skuffende album. Likte "Rapgod" og den "The Monster" (Feat. Rihanna), sistnevnte er mer av den mainstreame typen .
Skal sies at Headlights var imponerende.
Digger Bad guy, Rhyme or reason, legacy, rapgod og headlights. Mine favoritter så langt.
Hele teksten til bad guy er jo genial. Fortsettelsen fra Stan.
Sist endret av dinosauren; 1. november 2013 kl. 14:20.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Jeg syntes "so far..." var ganske kul
Ble positivt overrasket over noen av låtene. Ikke helt det jeg hadde håpet på, men close enough.
Albumet er nå å finne på Spotify! På tross av enkelte styggedommer (The Monster), er jeg likevel fornøyd med albumet. Solid innsats fra Slim Shady!