Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 16018
Andre enn meg som følger med på live feeden?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg følger med!

Her er "first look" av Xbox One!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Virker litt vel scriptet med <1sek responstid på voicecommands og bevegelser.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
litt forvirret, er den "always online" ?

edit:
komplett.no@facebook
XBOX ONE er lansert og vi har naturligvis den klar for forhåndsbestilling. Prisen er foreløpig usikker, så vi har satt den til 4990. Blir den billigere får du penger igjen og skulle den bli dyrere, vel ... da har du gjort et svært godt kjøp.
Sist endret av zeicko; 21. mai 2013 kl. 19:34.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av 8bit Vis innlegg
Virker litt vel scriptet med <1sek responstid på voicecommands og bevegelser.
Vis hele sitatet...
Det er jo sikkert mulig...

Sitat av zeicko Vis innlegg
litt forvirret, er den "always online" ?
Vis hele sitatet...
Håper ikke det
Trådstarter
Sitat av zeicko Vis innlegg
litt forvirret, er den "always online" ?
Vis hele sitatet...
Dem har ikke nevnt noe om det ennå så vet ikke

Det er det som kommer til å avgjøre for meg om jeg skal kjøpe den eller ikke
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Uklar Vis innlegg
Dem har ikke nevnt noe om det ennå så vet ikke

Det er det som kommer til å avgjøre for meg om jeg skal kjøpe den eller ikke
Vis hele sitatet...
jeg blir mest sannsynligvis og kjøpe uansett :P
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Det er jo sikkert mulig...
Vis hele sitatet...
Er jo muligt men alt med det virket utrolig scripted.

Hmm tror ikke brodern vil bli glad for at det kommer xbox only stuff til Fifa14 ultimate team (go ps4!).
Homemade Retard
zeicko's Avatar
forza 5 kommer til one !
kommer sikker samtidig som one.
Sist endret av zeicko; 21. mai 2013 kl. 19:38.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Call of Duty Ghosts anyone?
Syns det var utrolig lite nytt dem hadde å komme med. Voice commands er jo ganske gammelt nå, både på TV og mobil, håper i det minste dem får det til å fungere skikkelig - for det i live-feeden var garantert scripted. Multi-function var spennende, men selv dette var ikke noen fremragende nyhet.

Kommer nok til å kjøpe konsollen, men etter det vi har sett så langt - så virker PS4 mer spennende. Men vi får se på E3
Kan noen forklare meg hvorfor de bruker 8 "svake" kjerner i CPU istedet for 4 "sterke"?
Call of Duty Ghosts kommer til One.
Andre spesifikasjoner:
8GB RAM, USB 3.0, Blu-ray drive, 500GB HD

Andre ting:
Xbox One blir talestyrt; Altså du vil kunne si "Xbox on", "Xbox off", "Play Music", "Watch TV" etc etc.

Jeg syns at de fokuserte veldig mye på selve "entertainmentet" i Xbox One. Ikke så mye spill. De nevner ofte "Cloud" og "Connected", så vi får nok se.
Jeg syns det var lite imponerende det de kom med. Voice control er ikke noen "wow-faktor" lenger, eneste jeg kommer på og bruke det til ville vært "Xbox, start PS4".

Cod ghost.... Meh... klarer meg fint uten, det er jo som ett nytt MW3 bare med BF3 grafikk.
Får håpe at det TV-systemet som skal følge med Xbox One fungerer med norske operatører. Det så jo genialt ut, men hadde vært typisk om det kun fungerer med leverandører i USA.
Den ttrenger ikkje internett connection 24/7 men nokon spel kjem til å trenge det. Det er alt etter kva utviklerane bestemmer
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Woow its fucking nothing. Forferdelig dårlig konferanse.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Woow its fucking nothing. Forferdelig dårlig konferanse.
Vis hele sitatet...
Utrolig mange gode argumenter. Hva mangler de? Hva gjorde de feil?

Sitat av Snipart Vis innlegg
Jeg syns det var lite imponerende det de kom med. Voice control er ikke noen "wow-faktor" lenger, eneste jeg kommer på og bruke det til ville vært "Xbox, start PS4".
Vis hele sitatet...
Jaha? Om voice control fungerer like bra som de viste nå, så er det definitivt en wow-faktor.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Utrolig mange gode argumenter. Hva mangler de? Hva gjorde de feil?
Vis hele sitatet...
Det meste. Er ingen grunner til å være optimistiske for den imo enda.
Skjønner ikke hvorfor alle klager på den så langt. Hva hadde dere forventet? Hva har PS4 som Xbox One mangler?

Personlig savnet jeg selvfølgelig flere spillavsløringer, men dette var jo tross alt en pressekonferanse for å avsløre konsollen, så jeg får klare å vente til E3 med godbitene.
Shady Banana
Quix's Avatar
Det de aller fleste som angriper Xbox One etter avsløringen nevner er det at den ikke fokuserte på spillene nok. Nei, det gjorde de ikke, men hvorfor skulle de gjøre det? Dette var for å avsløre konsollen og få unna alt av det tekniske og det underholdningsrelaterte fordi, guess what, E3 konferansen er rett rundt hjørnet. Så alle ta seg en chill-pill og ro ned hestene.

Nå som de har fått unna det meste som ikke er relatert til gaming så kan vi nyte en E3 konferanse hvor spillene endelig er tilbake i fokus og jeg tror vi har mye å se frem til!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Er ikke hva den mangler, men mer at den blir fremstilt som en mediestasjon og at du kan se på tv mens du kan være på nettet.
Hvis boksen kan gjøre noe av det samme i norge, mtp. at den kan ha spill, TV og film i samme boks, så er den verdt å kjøpe selv om jeg ikke spiller noe særlig. Jeg har lenge sett etter en boks som har alt i ett, hvis den virkelig funker som de viste, blir den nok kjøpt.

En genistrek å gå utover tradisjonen med spill og film, å gjøre det til en "hjemmemaskin" gjør det mye mer aktuelt for familier å kjøpe en boks til noen tusen, når det gagner alle. Istedenfor å være boksen som blir sett på som et tidssluk for ungene.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
vet ikke om dette er tatt opp men, litt creepy at den svarer på "Xbox ON". Det betyr vel at Microsoft i prinsippet kan overvåke deg 24/7?
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
vet ikke om dette er tatt opp men, litt creepy at den svarer på "Xbox ON". Det betyr vel at Microsoft i prinsippet kan overvåke deg 24/7?
Vis hele sitatet...
Det kan de, men ikke uten å bryte alt for mange lover. Noe som selvfølgelig ikke er bra for et såpass stort firma.
Syns navnet var litt kjedelig og tammt, kan jo forvekles med selveste 1`ern !? Hadde vært bedre med Xbox 720 !?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
vet ikke om dette er tatt opp men, litt creepy at den svarer på "Xbox ON". Det betyr vel at Microsoft i prinsippet kan overvåke deg 24/7?
Vis hele sitatet...
Den er sikkert i standby modus eller lignende. Går nok an å skru den helt av eller dra ut strømmen hvis man er litt paranoid.
Pc er OP og kommer alltid til å vere det. Konsoller er en prest for pc spillere siden de alltid henger efter på hardware fronten (8 kjerner...hva tenker de?!) Har ikke noe hat mot Xbox men kan med sikkerhet si at jeg ikke kommer til å kjøpe det. Jeg tror Playstation 4 kommer til å vinne dette racet garantert.
The Mexican Snack
NachoFreak's Avatar
18 6
Den xboxen der ser bare helt fantastisk ut. Tror ikke jeg skal prøve å skaffe meg den med det samme, men etterhvert! Blir nok en helt ny måte å spille XBOX på, men er ikke sikker på om det er negativt/positivt.
Den største nyheten for meg, annet enn selve konsollen, var at Halo-universet skal utdvides med en live-action tv-serie som er/blir skrevet av Steven Spielberg! Så utrolig fett Jeg vil egentlig bare ha en nestegenerasjons SPILLkonsoll, ikke en medieststasjon for hele familien..
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
http://abload.de/img/e0cip2e95ukr.jpg
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Kan noen forklare meg hvorfor de bruker 8 "svake" kjerner i CPU istedet for 4 "sterke"?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig på grunn av varme. En relativ tett boks med en enkel vifte
klarer ikke og kjøle ned en "sterk" CPU.
8 svakere kjerner genererer mye midre varme og er lettere og kjøle.
Sitat av minimastros Vis innlegg
Syns navnet var litt kjedelig og tammt, kan jo forvekles med selveste 1`ern !? Hadde vært bedre med Xbox 720 !?
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette var et genialt navn, tenk på det.
Alle consoller teller opp i tall, psx, ps2, ps3.

Xboxen snur litt på det, og sier: Xbox ONE, altså den ene xboxen du trenger.
Xbox Won - også en morro måte å leke med navnet på.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av daimeno Vis innlegg
http://abload.de/img/e0cip2e95ukr.jpg
Vis hele sitatet...
I didnt get it...
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Den største nyheten for meg, annet enn selve konsollen, var at Halo-universet skal utdvides med en live-action tv-serie som er/blir skrevet av Steven Spielberg! Så utrolig fett Jeg vil egentlig bare ha en nestegenerasjons SPILLkonsoll, ikke en medieststasjon for hele familien..
Vis hele sitatet...
Spielberg skulle bare produsere serien, ikke skrive den.
Sitat av OnionPower Vis innlegg
Spielberg skulle bare produsere serien, ikke skrive den.
Vis hele sitatet...
Ah, beklager. Vel, jeg er fortsatt stoked på en Halo-serie, må bli bra med Mr.Spielberg med
Litt nye fakta som har dukket opp i diverse intervjuer den siste dagen:
- Du trenger ikke å være koblet til nettet 24/7.
- Den er ikke bakoverkompatibel til verken Xbox 360 eller vanlig Xbox
- TV-funksjonen kommer ikke til å fungere for noen land utenom USA på lansering.
- Du måte ha Kinecten koblet til for at konsollen i det hele tatt skal fungere.
- Nye spill blir låst til brukerprofilen din, og du må betale en viss sum for å kunne bruke spillet på andre profiler. Summen er ukjent, men kan være forskjellig fra spill til spill.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Jeg kommer til å kjøpe denne konsollen absolutt. Først og fremst fordi Halo er en Xbox eksklusiv spillserie, men også fordi dette entertainment system greine er det nye som skal gjøre det verdt å kjøpe konsoll, på et pc-dominant marked. Hvis Xbox hadde fortsatt i retningen med BARE spill, hadde det vært ingen grunn i det hele tatt for å kjøpe konsollen, og for meg ser dette ut som et godt konsept.

Mange lurer jo også på om Xbox One funksjonaliteten med TV og de greiene der kommer til å fungere utenom USA, og det har Microsoft sagt at de prøver å få til, så det er jeg ikke redd for. Og så er jo ikke spec'sa så dumme heller:
•8 Core CPU
•64 Bit
•500 GB HDD
•8 GB RAM
•USB 3.0
•Wi-Fi direct
•Blu-Ray Drive
•HDMI In/Out


Det jeg ikke skjønner, er all haten mot konsollen. De har vist frem mer, og har mer å bringe på bordet enn PS4 til nå, men allikevel ser man flere som vil kjøpe PS4 over Xbox One etter revealen igår. Men, nå er det jo sånn at så og si alt Microsoft har kommet med de siste to åra har blitt fordømt. Ingen spesiell grunn til det, utenom en slags form for influerende fanboyisme.

Sitat av Mandokir Vis innlegg
- Nye spill blir låst til brukerprofilen din, og du må betale en viss sum for å kunne bruke spillet på andre profiler. Summen er ukjent, men kan være forskjellig fra spill til spill.
Vis hele sitatet...
"It has been confirmed that there are additional fees for the ability to play pre-owned games. However, this service allows you to install the game to the XBOX so the disc is no longer needed again. It appears Phil Harrison was wrong! The XBOX support twitter have confirmed that there will be no charge for playing used games"

Fra reddit linken fra OP
https://twitter.com/XboxSupport2/sta...67192799223808
https://twitter.com/XboxSupport/stat...57014729175040
https://twitter.com/XboxSupport3/sta...37800702238722
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det meste. Er ingen grunner til å være optimistiske for den imo enda.
Vis hele sitatet...
Det meste.. Må si du er god til a begrunne svarene dine!

Selv om jeg selv spiller på PC og altid har hatt Playstation må jeg si at Xbox virker lovende. Men den kjappe byttingen mellom spill, film, musikk også videre tror jeg ikke før jeg ser det IRL. Betyr det ingen loading i spill? Kjører da alle programmene samtidig? Drar ikke det mye ytelse?

Også er jeg redd det å gi xboxen comandoer blir litt som å snakke til "Siri" på iPhone, umulig
Sitat av Sterain;2918125
"It has been confirmed that there are additional fees for the ability to play pre-owned games. However, this service allows you to install the game to the XBOX so the disc is no longer needed again. It appears Phil Harrison was wrong! The XBOX support twitter have confirmed that there will be no charge for playing used games"

Fra reddit linken fra OP
[url
Vis hele sitatet...
Supert! Takk for at du tok deg tid til å ordne kiler og alt. Slike poster skulle vi hatt flere av
For øvrig en veldig positiv ting det da. Tror veldig mange ville droppet konsollen kun på trass dersom dette var ekte.
Shady Banana
Quix's Avatar
Er spent på hvordan tv funksjonen blir å fungere her til lands, hvis vi i det hele tatt får det.
Nå er jeg ikke helt sikker men vil ikke dette bli veldig vanskelig mtp at Canal Digital og andre KTV-leverandører "krever" egen dekoder hvis man vil ha bredt kanal-utvalg?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Quix Vis innlegg
Er spent på hvordan tv funksjonen blir å fungere her til lands, hvis vi i det hele tatt får det.
Nå er jeg ikke helt sikker men vil ikke dette bli veldig vanskelig mtp at Canal Digital og andre KTV-leverandører "krever" egen dekoder hvis man vil ha bredt kanal-utvalg?
Vis hele sitatet...
Hvis du gidder å lese andre innlegg i tråden så har Xbox sagt at det kun er tilgjengelig i Usa til lanseringen, men de skal jobbe med å gi flere tilbudet
Jeg ble egentlig helt BLOWN AWAY av det det nye call of duty spillet, det er en innovasjon for serien! De har hunder! Når man løper og hvis det kommer et gjerde foran deg så hopper man over det automatisk over det og hvis man svømmer så flytter fisken seg bort fra deg!!!! FY FAEN SÅ JÆVLIG INNOVATIVT!!!! Tror jeg aldri har vært mer excited for et call of duty spill som dette hvor grafikken er så psycho god at jeg ikke kommer til å klare å se forskjell på virkligheten og spillet!!

Vet at det egentlig er litt off topic, men synes bare det var så jævlig latterlig....
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Jeg ble egentlig helt BLOWN AWAY av det det nye call of duty spillet, det er en innovasjon for serien! De har hunder! Når man løper og hvis det kommer et gjerde foran deg så hopper man over det automatisk over det og hvis man svømmer så flytter fisken seg bort fra deg!!!! FY FAEN SÅ JÆVLIG INNOVATIVT!!!! Tror jeg aldri har vært mer excited for et call of duty spill som dette hvor grafikken er så psycho god at jeg ikke kommer til å klare å se forskjell på virkligheten og spillet!!

Vet at det egentlig er litt off topic, men synes bare det var så jævlig latterlig....
Vis hele sitatet...
Og samtidig kommer BF med et nytt spill ganske raskt etter BF3, med en "ny" engine alle kommer til å elske.
Herlig.

I tillegg...
Ble faktisk ganske imponert, jeg kommer nok til å kjøpe denne når den kommer ut.

Hardwaren på denne ser jo faktisk ganske ok ut, skal man ha 32 GB og lignende er det bare å kjøpe en PC. En konsoll er enkel og grei og kjører alle spill uten problem, fordi spillene blir lagd for at den skal funke på alle, og det er nok det mange som meg liker. Vet at PC er "bedre" hvis man tenker på hardware, men liker nå den følelsen av å slappe av i sofaen.

Uansett, så er jeg imponert over hvordan de har klart å rett og slett blande alt inn i ett. Dette er jo imponerende teknologi, uansett hvor mye du liker PC så er jo dette ganske kult. Konsollen så rask ut og alt virket fint. Er fremdeles noen usvarte spørsmål, men E3 er der vel ikke for ingenting.
Sitat av Sterain Vis innlegg

Det jeg ikke skjønner, er all haten mot konsollen. De har vist frem mer, og har mer å bringe på bordet enn PS4 til nå, men allikevel ser man flere som vil kjøpe PS4 over Xbox One etter revealen igår. Men, nå er det jo sånn at så og si alt Microsoft har kommet med de siste to åra har blitt fordømt. Ingen spesiell grunn til det, utenom en slags form for influerende fanboyisme.
Vis hele sitatet...
De har kanskje mer å bringe på bordet når det gjelder gimmicker og whatnot, men Sony satser på det som betyr noe for meg (og sikkert mange andre) når jeg skal ha meg ny konsoll, og det er spill! Om jeg kan se aldri så mye tv (foreløpig ikke andre steder enn USA) og få sportsoppdateringer betyr fint lite for min del. Det er heller ikke nødvendig for min del å kunne snakke og vinke til konsollen, så man kan vel si at de bringer MER til bordet enn Sony, men Sony bringer mer til bordet når det gjelder spill, og da spesielt social gaming. Hater ikke på XBO, men PS4 appelerte mer til meg, så for min del blir det den, kanskje jeg skaffer meg XBO senere.

Her får man en liten forklaring i hvordan spilleierskap fungerer.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av LP88 Vis innlegg
De har kanskje mer å bringe på bordet når det gjelder gimmicker og whatnot, men Sony satser på det som betyr noe for meg (og sikkert mange andre) når jeg skal ha meg ny konsoll, og det er spill! Om jeg kan se aldri så mye tv (foreløpig ikke andre steder enn USA) og få sportsoppdateringer betyr fint lite for min del. Det er heller ikke nødvendig for min del å kunne snakke og vinke til konsollen, så man kan vel si at de bringer MER til bordet enn Sony, men Sony bringer mer til bordet når det gjelder spill, og da spesielt social gaming. Hater ikke på XBO, men PS4 appelerte mer til meg, så for min del blir det den, kanskje jeg skaffer meg XBO senere.

Her får man en liten forklaring i hvordan spilleierskap fungerer.
Vis hele sitatet...
Hva er det Sony kommer med spillmessig som ikke Xbox gjør ?
Jeg personlig syntes de kunne valgt et annet navn en "Xbox One". Syntes at det navnet høres ut som noe en unge kunne ha funnet på. Ikke at navnet "720" ville vært noe bedre.
The outfit has increased to 300,000 servers to power Xbox One users -- up from 15,000 that handle the Xbox 360
- http://www.engadget.com/2013/05/21/m...es-xbox-live-/
Vis hele sitatet...
.

Må si at dette virker lovende for online stabiliteten, selv er jeg en PS person men er at par ting jeg xbox gjør bedre. Er ganske sikker på at MS slår Sony på online delen denne gangen også, selv om det er lov og håpe at de blir like :P
Sist endret av Shudo; 23. mai 2013 kl. 08:30.