Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 841
Heisann, fant en PC som er rundt 2,5 år gammel, er en compaq med Windows 7 og specifications er ganske okey. Problemet er da at når jeg prøver å skrue PC'en på så ber den meg om å sette inn Windows 7 CD'en min og installere systemet på nytt (Fikk ikke noen OS CD med laptop'en obviously) så jeg lastet ned både Windows 7 og Windows 8 og brente .iso filen til 2 forsjellige CD'er. Ingenting skjer at all, det står ''Insert your CD and then restart your computer'' eller noe lignende, men jeg da gjør som det står skjer det absolutt ingenting, akkurat det samme kommer opp igjen.


Noen som vet what's up?
Har du har brent .iso filen riktig på cden (man kan ikke bare legge den over, bruk imgburn e.l.), og skjekket at boot priority er satt til cd-rom som nr.1?
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Ikke glem og sette boot order til CD først, hvis du har glemt dette.
Det går også an å installere Windows med minnepenn, med denne metoden.
#selfie
Trådstarter
CD'en funker fint på min andre PC, så tror ikke det er problemet.


Skal prøve, men er usikker på om jeg har en minnepenn med 4GB eller mer.
Du svarte ikke om du hadde sjekka boot rekkefølgen. Det at cden fungerer på en annen pc beviser ikke at boot rekkefølgen er det den skal på den bærbare.
Vært å sjekke det før du fortsetter.
Sist endret av antring; 28. mai 2012 kl. 18:04.
#selfie
Trådstarter
Hvordan gjør jeg det? Er litt noob .
Har du virkelig fått til å legge win7 og 8 på cd plate? Isåtilfelle har du gjordt noe feil, da disse operativsystemene skal/må legges på dvd plate.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Har du virkelig fått til å legge win7 og 8 på cd plate? Isåtilfelle har du gjordt noe feil, da disse operativsystemene skal/må legges på dvd plate.
Vis hele sitatet...
Ga deg kp ved et uhell.
Nei, man kan legge det på en usb-minnepinne.