Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 12346
Hei Freaks,

Enkelt spørsmål å stille, hva var ditt favoritt spill på Nintendo 8bit? Artig og mimre litt tilbake til den tiden

Mitt var Duck Hunt, med pistolen du brukte for og sikte osv.
første mario bros <3 har det på Wii`n te kjerringa, fy som jeg koser meg en gang iblandt like morro og vanskelig den dag idag
Utvikler
Trådstarter
Ja, ikke sant. Synd dagens unge ikke vokser opp med slikt, tidenes beste spillkonsoll som for det meste ikke gikk ut på å drepe alt mulig Mario på 64 var jo en klassiker også.
De gamle Mario spilla var jo sjef.
Husker også jeg storkoste meg med Tom & Jerry, Little Samson og Bucky O'Hare.
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Ja, ikke sant. Synd dagens unge ikke vokser opp med slikt, tidenes beste spillkonsoll som for det meste ikke gikk ut på å drepe alt mulig Mario på 64 var jo en klassiker også.
Vis hele sitatet...
Mine barn skal hvertfall få retrospill servert sammen med brystmelk! Likevel er 16bit min favoritt, selv om det er drøssevis av gode spill til omtrent samtlige Nintendo-konsoller.
River ransom city(Street gangs)
Super mario bros 3
Biohazard

Vanskelig og velge 1 da det er utrolig mange kjekke spill til nes...
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Super Mario 3 var den store favoritten. Husker også alle triksene man måtte gjennom for å få startet det. Blåste både inn i maskina å inn i spillet til jeg så stjerner
Mitt favorittspill må bli Super Mario Bros 3 ! Uten tvil.

Ble en del Mario 3 i påsken på min gode gammle 8 bit. Er alltid like gøy å dra fram 8 bitern !!!

Utvikler
Trådstarter
Hahah, ja! Fikk derreter instrukser fra familien om at det var en no-go å blåse på spilla og inn i maskina. Fukten kunne ødelegge det, var det jeg lærte når jeg var liten, hehe
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
North & South, Mario 2 og World Cup Soccer.
Megaman 2.. Hvor mange timer har jeg brukt av mitt liv på det spillet.

Finner det fortsatt frem en gang i blant. =)
Megaman indeed. Og seff Super Mario Bros 3.
Liker de SMB spillene som var på NES, men liker de oppgraderte versjonene i Super Mario All Stars remaken bedre. Dessuten så har jeg fått skaffa meg Wii versjonen av den,
Som flere har nevnt, Super Mario Bros. 3. uten tvil! Track & Field, og Super Mario Bros 2, ble spilt hos meg husker jeg.
Aaah, nostalgia <3
Har fortsatt NES'en min, og en haug med spill etter qxl\tradera-rage en gang jeg ble manisk av å få lønning på over 100k Den er sjelden (aldri) i bruk, men jeg spilte her om dagen, må nok rense den litt, men det var søtt å se pikslene igjen

Blant favorittene mine back in the days var følgende:
Bubble Bobble
Rush'n Attack
Eliminator Boat Duel
Chip 'n Dale Rescue Rangers
Paperboy
og ikke minst Rollergames (youtube link)
Det var de jeg kom på, men vet det er et par andre bra også.
Sist endret av Verilon; 11. april 2012 kl. 05:12.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Forøvrig kan man få mange artige gjensyn om man søker opp titlene på Youtube, gjerne med "NES" også i søkefeltet.

Litt synd det ikke ble noe mer med denne tråden egentlig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oi dette var ikke lett. Kan nevne noen i tilfeldig rekkefølge:

Zelda
Zelda 2
Wizards & Warriors
Super Mario bros 3
Gunsmoke
World cup soccer
Battle of Olympus
Punchout
Ducktales
Metroid
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Super Mario Bros. 3 og Megaman 2.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Faen at jeg gav vekk den gamle Nintendoen min til fetteren min for en del ar tilbake.. :/
Motte han igjen under en julemiddag na i vinter hvor jeg spurte om jeg kunne fa den tilbake igjen.

"Ikke faen, den spiller vi pa minst en gang i uka i kollektivet "

Sukk....



Uansett er nok det orginale mariospillet en sann klassiker. Alle mariospillene frem til Wii er jo egentlig ganske gode, men det orginale er jo det beste.
Sist endret av Bombasa; 21. mai 2012 kl. 21:26.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Mine barn skal hvertfall få retrospill servert sammen med brystmelk! Likevel er 16bit min favoritt, selv om det er drøssevis av gode spill til omtrent samtlige Nintendo-konsoller.
Vis hele sitatet...
....HÆ? servert sammen med bryst melk? ikke kult
Husker jeg spillet utrolig mye NES når jeg var liten. Noen av spillene jeg husker ekstra godt er
Megaman 4
SMB 1
Adventure Island 2
Goonies 2
Little Nemo: The Dream Master
Chip And Dale Rescue Rangers
Contra
Teenage Mutant Ninja Turtles 2
Ufouria - The Saga

Felles for mange av dem er at de er veldig vanskelige. Spesielt når jeg var liten og ikke kunne finne guider eller koder på Internett. Mesteparten av dem er til den dag idag ikke gjennomført, men det var senest i påsken at jeg kom igjennom Megaman 4 og Zelda f.eks. så kampen er ikke over Som antydet har jeg de siste årene tatt den frem igjen med jevne mellomrom og fikset litt på den, kjøpt inn noen nye spill og spillt litt gamle spill. Jeg kjøpte noen spill på ebay som gjorde at jeg måtte åpne den opp for å deaktivere lock-out chipen. Må si det gjorde litt vondt å brekke av den ene foten på chippen inni NES'en. Men det var verdt det da.

Jeg er forøvrig litt nysjerrig på om noen andre her har spillet spillene jeg nevnte, tenker da spesielt på Uforia spillet som jeg spillet veldig mye, men uansett hvem jeg spør så er det ingen som har hørt om det.
Ja Ufouria glemte jeg å skrive opp. Det er et utrolig kult spill! Hadde mange timer med det
Zelda så super mario 3. på super nintendo er det zelda så DKC spillene. skaffa meg en xperia play for å game gamle nintendo spill on the go nylig.
For meg er megaman seriene sjef! Herregud.. Husker jeg abonerte på Nintendo bladene til nintendoklubben (har massevis av dem på hytta). Husker jeg brukte å tegne alle di forskjellige "megaman'ene" hele tiden.. Satan han var kul!

Når det er sagt så er favoritt nintendo spillene selvfølgelig zelda.. Fikk aldri gleden av å spille det på Nes, men har spilt alle spillene som kom ut etter dette.. kjøpte gamecube og wii utelukkende på grunn av disse spillene.. Egentlig 3ds også :P
Blir en klassiker for min del. Supermario 3 var mitt første og mest spillte spill. Det er jo sikkert 15 år siden nå, så skal innrømme at husken er en smule dårlig når det gjelder akkurat hva som spiltes mest. Men supermario 3 er et safe bet.
W.O.T Troll
Ingen som har nevnt det enda, så da får jeg slenge med en av mine favoritter.. RcProam racing.
Mega Man 2 by far. Om ikke bare for musikken http://www.youtube.com/watch?v=WJRoRt155mA
River City Ransom
Teenage Mutant Ninja Turtles II
Super Mario Bros. 3
Chip'n'Dale Rescue Rangers
Dr. Jekyll & Mr. Hyde
DuckTales
Contra
Pirates!

etc.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
glemte helt og nevne Contra, da jeg ikke husket navnet. har utallige timer bak kontrollen sammen med en kompis med contra som eneste kasett i consollen på ca ett år
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Har dratt frem Ufouria nå nylig igjen, det var et fantastisk spill. Utgaver i mint condition går for over $500 på samlemarkedet, så det er jo litt bittert at jeg bytta hele boksen og alle spillene mine mot en sparkesykkel i fylla når jeg var 16. Nuvel, man lærer av sine feil. Vurderer å kjøpe inn en boks igjen, å ikke bare bruke emu.

tl;dr, Ufouria - The Saga. Prøv, og du vil ikke angre.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Merkelig at jeg aldri har hørt om Ufouria før nå. Sjekka det opp på youtube og det virker jævlig nice. Musikken er jo sinnsyk bra også skal testes

EDIT: Oi, det er jo laga av Sunsoft!
Sist endret av bipbapbop; 22. mai 2012 kl. 10:29.
Noen av mine favoritter:

Rollergames
SMB 1-2-3
Ducktales
Gunsmoke
World cup soccer
Megaman 2
Adventure Island 2
TNMT 1-2
Contra
Bubble Bobble
Snake Rattle 'n' Roll
Ski/Skate or Die
Double Dragon 1-2-3
▼ ... over et år senere ... ▼
Utvikler
Trådstarter
Super Mario Bros. 3 var kult da!
Husker jeg hadde et dritkult ishockey spill til min Nintendo NES!
Megaman 2 (så resten)
Punch Out
Gunsmoke (musikken!!)
Street Gangs
Mario 3
Contra
Adventure Island
Double Dragon serien
Ghosts 'n Goblins
Mega Man serien
Zelda serien
Deja Vu
Sist endret av AtXbYeA; 10. september 2013 kl. 15:28.
The guardian legend

Noen andre som spilte dette eller var det bare meg?
Ingen har nevnt Battletoads??
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Husker jeg hadde et dritkult ishockey spill til min Nintendo NES!
Vis hele sitatet...
Ice Hockey eller Blades Of Steel tenker jeg.
Castalvania
Probotector
Ducktales
Tetris
Battletoads
Skate or die
Og smb serien

Var vel de spillene det gikk når jeg var liten og de jeg husker best i dag .
▼ ... noen uker senere ... ▼
Utvikler
Trådstarter
Sitat av Putas Vis innlegg
Castalvania
Probotector
Ducktales
Tetris
Battletoads
Skate or die
Og smb serien

Var vel de spillene det gikk når jeg var liten og de jeg husker best i dag .
Vis hele sitatet...
Ducktales var jo en klassiker. Kunne man ikke ha en sånn orange pistol koblet til som man kunne skyte andene med når de dukket opp i luften der? Mener jeg hadde en slik selv.
Sitat av Hutch Vis innlegg
Ducktales var jo en klassiker. Kunne man ikke ha en sånn orange pistol koblet til som man kunne skyte andene med når de dukket opp i luften der? Mener jeg hadde en slik selv.
Vis hele sitatet...
Ducktales er Ole, Dole og Doffen på eventyr som det heter så fint på norsk. Spillet du tenker på er Duck Hunt :P
Utvikler
Trådstarter
Ja faen, det var duck hunt det het.
Little Nemo The Dream Master, ingen over ingen ved siden av.

SMB-spillene var jo essensielle, samt at jeg må innrømme å ha ødelagt noen kontrollere med Track 'n' Field :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Utvikler
Trådstarter
Jeg savner gode gamle bomberman og ninja turtles på 8biten... det var gode spill og definitivt en av mine favoritter :P
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Mine barn skal hvertfall få retrospill servert sammen med brystmelk! Likevel er 16bit min favoritt, selv om det er drøssevis av gode spill til omtrent samtlige Nintendo-konsoller.
Vis hele sitatet...
Enig! Er på vei til å få samlet alle n64 spill i pal nå. Da har unga noe å drive med en god stund
"Øko-Terrorist"
Paperboy!
Titegn
Teenage Mutant Ninja Turtles 2 (Lurer på om vi fikk en deluxe-edition, fikk 4 turtles-kostymer, alle våpna i plast og 4 sekker som var da skilpadde-skallet, hehe.)
Talespin
Duckhunt (med gunnern såklart! Ble dog pisslei av den bikkja som stod å lo av meg hele tiden.)
Nintendo World Cup
Metal Gear
Micro Machines
Paperboy
Super Mario Bros 3
Sist endret av Bruskork1; 10. juni 2014 kl. 19:00.