Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4248
Hei, jeg er en ung jente som bodde med kjæresten i halvt år.(røyka canna og levde perfekte livet)

(må beklage evnt skrivefeil)

Vi fikk en god venn til å hjelpe oss med inntektene etter en stund og han annbefalte kjæresten å ta pillerus
(jeg vil ha denne tråden på gennerell rus ettersom det gjelder vold i forhold til blanding av rusmiddler)
etter han hadde vært der en stund dro han inn Rivotril og min kjære poppet mange av disse, jeg vet ikke hvor mange men på tre dager kanskje 200.
Den første dagen på Riv, så hadde han hatt en bemerkelig dårlig dag før han begynte å ruse seg, da "alt gikk til helvette" for han og vår rom-kammerat dro, banket han meg opp, er det vanelig at Rivotril kan gi voldelig effekt? Jeg elsker denne personen og han prøver å rette feil men kan jeg tro det han nå sier at det var kun Riv. som gjorde det han gjorde eller må han ha tatt noe annet eller er hele denne saken bullshit?
Ingenting som kan unskylde det at han banka deg opp. Kom deg til h... vekk fra han fyren du. Du finner noen bedre og elske.
The lucky one
PairADice's Avatar
Det faktum at han i det hele tatt har slått ved én situasjon tilsier at han vil være i stand til det igjen. Etterhvert vil også rusterskelen for dette senkes, og ved et punkt er det ikke lenger rusen som forårsaker dette. Hør på Badapple, kom deg bort fort som faen, før dette blir styggere enn det trenger å bli! Om han elsker deg hadde han ikke reist hånden mot deg, rus eller ikke rus. Du hører om de, leser om de, kvinnene som lider under alkoholiserte menn, som i det ene øyebliket er livredde og ikke vet om de overlever neste gang mannen kommer hjem fra byen, for så å forsvare ham når han har blitt edruelig nok til å komme gråtende tilbake, for så å gjenta dette mønsteret. Bort, vekk, hjem til mor, noen andre, ikke ham! ASAP!
Sist endret av PairADice; 10. mars 2012 kl. 03:06.
Hvis du syntes det er greit at han banker deg opp, blir du hos ham. Du kan også vise din kjærlighet og skaffe ham hjelp, hvis han blir bedre kan dere begge leve happily ever after.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
på en så stor dose er det umulig å si hvordan dette påvirker fyren.
det som er sikkert er at det er særdeles uklokt av han å ta såpass mange, da det kan medføre depresjon og få personen til å bli suicidal / ønske å ta selvmord. det er en kjent bi-effekt av Rivotril.

det er lite som tyder på at Rivotrim/Klonazepam har aggressivitet som bivirkning, det er i så fall svært sjeldent og da som regel i kombinasjon med alkohol.

nei, du kan ikke tro at denne hendelsen var pga. Rivotril.
du kan derimot tro at personen er frustrert (tydeligvis) og derfor lar frustrasjonen gå ut over deg.

jeg ser ingenting som rettferdiggjører at han skulle bli voldelig mot deg.
Sist endret av somnium; 10. mars 2012 kl. 03:07.
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av Lujei Vis innlegg
Hvis du syntes det er greit at han banker deg opp, blir du hos ham. Du kan også vise din kjærlighet og skaffe ham hjelp, hvis han blir bedre kan dere begge leve happily ever after.
Vis hele sitatet...
Dette skjer ikke. Om dere på et merkelig vis skulle komme dere gjennom dette, vil det alltid henge der, som den infamøse elefanten i taket, at han faktisk har vært voldelig mot deg. Dette vil tære på forholdet, og enten sprekker det, og dere drar fra hverandre, og du kunne spart deg problemet og blitt kvitt ham nå, eller så kommer det til å bli såppass tungt for ham i lengden at han før eller siden, i beruset eller edru tilstand, vil ha en "bemerkelig dårlig dag", og du vil lide unødvendig og urettmessig.
Jeg formulerte meg visst nok ganske idiotisk. Det jeg mener er at ingen skal være i et forhold hvor det er vold inni bildet. Du er ung og har hele livet ditt forann deg og syntes ikke du skal kaste det bort på et voldelig forhold hvor du kan ende opp på legevakten. Forstår at det er hardt når du elsker personen, men jeg kan love deg at han ikke vil stoppe der.
Vil også tilføye at dette er noe som du heller burde ha diskutert med venner.
Jeg håper du gjør det rette og drar fra ham, og heller finner en som ikke bruker vold som løsning.

Lykke til!
Flytt ut! Den generelle regelen er at: Hvis det skjer en gang, skjer det igjen. Dessverre, men det er veldig ofte at det er slik. Det gir den heller ingenting positivt å bo sammen med en rusbruker. Da mener jeg ikke cannabis, men unaturlige stoffer.
KOM DEG VEKK!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
1. Det gir den heller ingenting positivt å bo sammen med en rusbruker.
2. Da mener jeg ikke cannabis, men unaturlige stoffer.
Vis hele sitatet...
1. en slik generalisering hører ikke hjemme noen plass. så det å bo sammen med noen som drikker alkohol er negativt? da er det mange i verden som har et problem gitt.

2. hvorfor mener du "unaturlige" stoffer er farligere eller mer negativt enn "naturlige" stoffer?

beklager, men du må skaffe deg litt mer kunnskap før du kommer med slike påstander.
Sitat av somnium Vis innlegg
1. en slik generalisering hører ikke hjemme noen plass. så det å bo sammen med noen som drikker alkohol er negativt? da er det mange i verden som har et problem gitt.

2. hvorfor mener du "unaturlige" stoffer er farligere eller mer negativt enn "naturlige" stoffer?

beklager, men du må skaffe deg litt mer kunnskap før du kommer med slike påstander.
Vis hele sitatet...
Det er alltid forskjell på bruk og missbruk. Når man bruker 200 rivotril på 3 dager har man et rusproblem. Om det var rivotrilen som skapte volden har jeg ikke en peiling på. Og det med alkoholen. Ja! det er mange som missbruker dette rusmiddelet, jeg snakker om missbruk, ikke forsvarlig bruk. Hvis folk klarer å ha et bra forhold til f.eks heroin. For all del! Kjør på. Det med naturlig og unaturlige stoffer var et dårlig eksempel.
Tror det er mange i denne tråden som utaler seg om et stoff de ikke har snøring på hva er.

Rivotril og et par andre benzoer (rivo er dog ikke benzo) kunne gjort en av sølvguttene om til en krakilsk voldsmann, spesielt under blandingsrus.
Må si det er en ekstremt stor porsjon typen din har opperert med og når det er snakk om så store doser kan man bli i stand til å gjøre ting man ikke kunne forestilt seg i sin villeste fantasi.

Jeg hater vold om det er mot menn eller kvinner, og det er lett for å havne i uhyggelige situasjoner når det er litt tyngre stoffer blandet inn,
Så tenk deg godt om dette er en kar som er verdt å bruke tiden sin på.

Her er jo også en tråd om hvilken galskap rivo er om det blir misbrukt
http://freak.no/forum/showthread.php?t=212766
Sist endret av Cosmos; 10. mars 2012 kl. 12:50.
Jeg kunne gjort hva enn som falt meg inn på en slik rus, uten snev av empati. Det er vel derfor folk liker det så godt??
The lucky one
PairADice's Avatar
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jeg kunne gjort hva enn som falt meg inn på en slik rus, uten snev av empati. Det er vel derfor folk liker det så godt??
Vis hele sitatet...
Dette sier vel sitt om hva du kan forvente om dette fortsetter. At du skal bo sammen med en kar som frivillig setter seg selv i en mental tilstand der han blir fullstendig robbet for empati, er vel ikke akkurat det mest helsemessige valget man kan gjøre... Å bo med en deltidspsykopat blir slitsomt i lengden.
1. Å være sammen med en missbruker er slitsom. Det går mest utover deg selv.
2. Som en annen sa; Har han banket deg, så tilsier dette at han er i stand til å gjøre det igjen. Enten det er under påvirkning av rus eller ikke.
3. Om det så var Rivotrilen som gjorde at han ble voldelig, hva hjelper det når han bruker det daglig?

Du får avgjøre selv, men det er ganske obvious hva du burde gjøre.
Sist endret av popmart; 10. mars 2012 kl. 14:37.
Mange sier piller forandrer folks personlighet. Men jeg mener at de som blir hissige å voldelige på piller allerede er det men uten pillene har dem moralen i tankene å oppfører seg bra. Når disse hemningene blir fernet av pillene kommer den rette personen ut i lyset..... Bli ferdig med han å stikk! En person som banker kjæresten sin i rus vil med stor sannsynlighet gjøre det igjen. Og ofte forsvinner empatien bare mere og mere. Nei kom deg unna du frøken. Han der er ikke no vits å spare plass til i hjertet ditt.

En kompis sa til meg i helgen at mange blir så aggressive av div piller. Jeg svarte fort, de blir ikke... De er fra før av men hemmningene blir skrudd av. Og det var han forsåvidt enig i når han tenkte seg om. Jeg har knasket enorme mengder rivotril i mitt liv og ALDRI har jeg blitt aggressiv av det. De fremhever personligheten din i mine øyne. Det gjelder egentlig alle rusmiddler.
Bare se på byen en lørdagskveld å se på fulle folk.... Noen er veldig flørtete, noen gråter og skjønner ikke hvorfor en gang, noen sloss og noen tar livet med ro og er sist ut døra lenge etter det stenger. Man kjenner igjen typene og personlighetene

Å bruke rus som unnskyldning for vold er noe av de verste unnskyldningene jeg hører.

Finn deg en type som bryr seg om deg og vil gjøre alt for at du skal ha det bra. Ha gjerne med deg noen når du forteller han at du går ifra han, i tilfelle han blir irritert og trigger.

Håper du finner en person som passer på deg og behandler deg med respekt

Lykke til
Sist endret av Rusketulla; 11. mars 2012 kl. 14:16.
ArbeidsledigProletar
Man kan snu og vende på det som man vil, men rusketulla har nok rett, piller fjerner barrierer, de legger ikke til noe som ikke er der.

På en annen side så kan man jo si at de ikke er seg selv, som på alkohol. Der er det pannelappen som er slått av og reptilhjernen som kjører oss på instinkt som gjør at vi handler. Ergo det som gjør oss til oss, personlighet osv, spiller mye mindre rolle når du er full. Piller, jeg vet ikke inngående hvordan benzoer fungerer, MEN vil tro det er det samme prinsippet.
Det finnes ikke unskyldning for vold som det der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
10 0
Jeg har forsatt ingen anelse hva jeg skal gjøre , men bor hos forelder nå . typen er på avrusning og han har sagt at han er der for meg...
er forsatt jævelig usikker og jeg tror han kommer til å ha en grudge mot meg ettersom han ble annmeldt også ... jeg har lyst til å besøke han og hjernen min er helt fucka for å si det sånn.
har heller ingen venner hvor jeg er nå( hvorfor jeg ikke spurte venner om hva jeg skulle gjøre) og blir tvunget vekk ifra sossiale sammenhenger pga hans meninger osv.
jeg prøver å være sterk men jeg vet faen ikke hvordan xD det å skulle gjøre noe som helst er som å bestige mt. everest og føler meg mer og mer som ei kone fra midt-østen med hjernefeil.

altså for å si det sånn, jeg er jævelig ung(95-unge som blir 17), kjempe forvirra og hvis dere kjente meg ville dere nok forstått men intil da så blir jeg nok betegnet som en "tennåring" noe jeg missliker ettersom mentaliteten min er ganske anderledes enn de typiske på min alder som løper rundt og ikke tenker lenger en sminken og nesa si per dag.... jeg har bare lyst til å finne lykken og smilet i livet som alle andre men det er jævelig vanskelig ( spessielt når det er null-tolleranse av canna her i huset) og jeg egentlig bare savner å være meg og kunne ta en spliff og roe ned alt og bare slippe taket av problemene oppe i hodet mitt
( har egentlig ikke problemer irl, men jeg har tankekjør til de tusen som jeg bryr meg mindre om under bruk av canna<3)
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Skal man regne med at det er troll?
Tenk om denne situasjonen er ekte, og jenta trenger råd her.
Da hjelper det ikke å melde at jenta juger.

Syns du bør finne på noe annet å gjøre 07011kid.
Om det er flytte tilbake til foreldra dine, eller flytte inn med noen venner i mellomtiden.
Du burde ikke bli hvor du opplever vold hvertfall.
Trådstarter
10 0
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Skal man regne med at det er troll?
Tenk om denne situasjonen er ekte, og jenta trenger råd her.
Da hjelper det ikke å melde at jenta juger.

Syns du bør finne på noe annet å gjøre 07011kid.
Om det er flytte tilbake til foreldra dine, eller flytte inn med noen venner i mellomtiden.
Du burde ikke bli hvor du opplever vold hvertfall.
Vis hele sitatet...
Har flytta til fattern men jeg vet jeg vil gjøre noe annet enn det som var jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Kanskje du skal slutte å bruke så mye rusmiddler å tenke framover på skole, jobb eller lignende.
Kutt all kontakt, holder du deg sammen med han er det ikke usannsynlig at det kan eskalere seg. Og jo lengre du holder deg sammen med han jo vanskeligere vil det være å gi slipp.
Jeg prøver å sortere problemene mine når alt går i ball, og rangere dem etter hva som haster mest med å fikse. Så tenker jeg ut en liten plan for hvert problem og hvordan jeg kan gjennomføre planene.

1. Hva er problemet ditt nå?
2. Hvordan kan problemet løses?
3. Gjør det.

Hvis du ikke ser noen løsning på et problem, tenk ut hvem du kan snakke med for å finne ut av det. Det er også en måte å løse et problem på Ordet "problem" kan vel byttes ut med både konflikt, hva du vil, hva du ønsker, og sikkert mye annet.
Har du tusen tanker på en gang så jobb med å få oversikt og kontroll over dem først, istedenfor å kverne det rundt og rundt.

Dette virker for meg, håper du får noe fornuftig ut av det også, 07011kid
Trådstarter
10 0
jeg vet... bare vil ikke avslutte som fiender , det gjør det litt "vanskligere" for meg i fremtiden ettersom han har vanskligheter for da å ikke skulle "ta igjen" så jeg prøver å endre den meningen så jeg kan finne andre mennesker uten at det blir noe problem, weed? altså jeg røyker kun syntes det er greit men jeg forstår forskjellen på missbruk og kose seg ^^, men ... jeg tenker at jeg bruker de neste dagene på å kutte kontakten med han, blir jævelig vanskelig men jeg må nok prøve. takk for støtten her få freak men jeg må vel bare prøve mitt eget slice of life...
Slutt å ødelegge livet ditt i en så ung alder.

Kom deg igjennom skolen, skaff deg en utdannelse.. så kan du heller ødelegge livet, men da har du i allefall noe å falle tilbake på i det minste.
Sitat av 07011kid Vis innlegg
jeg forstår forskjellen på missbruk og kose seg ^^,
Vis hele sitatet...
Nei, høres mer ut som en slags virkelighetsflukt sånn som du beskriver det med at du "bare trenger en pause fra alle tankene", og det er absolutt ikke en heldig situasjon å være i, sånne problemer løses ikke med å ruse seg, tvert imot.
Jeg vet jeg høres ut som min far nå, men tro meg, uansett hvor gammel og moden du tror du er, så vil du til slutt innse hvor ung og umoden du egentlig var.
Sitat av 07011kid Vis innlegg
jeg vet... bare vil ikke avslutte som fiender , det gjør det litt "vanskligere" for meg i fremtiden ettersom han har vanskligheter for da å ikke skulle "ta igjen" så jeg prøver å endre den meningen så jeg kan finne andre mennesker uten at det blir noe problem
Vis hele sitatet...
Er dere uvenner? Det er fullt mulig å avslutte på en vennlig måte, men hvis han allerede har gitt deg en runde juling blir det kanskje vanskelig å få til det. Hvis han er i rehab er det sikkert noe samtaler med kvalifiserte fagfolk, sjekk om du kan være med han på noe sånt og begynn der?
Trådstarter
10 0
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Nei, høres mer ut som en slags virkelighetsflukt sånn som du beskriver det med at du "bare trenger en pause fra alle tankene", og det er absolutt ikke en heldig situasjon å være i, sånne problemer løses ikke med å ruse seg, tvert imot.
Jeg vet jeg høres ut som min far nå, men tro meg, uansett hvor gammel og moden du tror du er, så vil du til slutt innse hvor ung og umoden du egentlig var.
Vis hele sitatet...
joa joa virkelighets flukt , det er noe lignende men greia mi er bare den:
Jeg har en personelighets forstyrrelse, jeg tenker merkelig og jeg blir fort stressa. nei skal ikke bruke canna da fordi jeg er stresset. men jeg bruker det for å forsterke gode opplevelser og kun ved annledning eller med gode venner. jeg har bare noen få ganger( sikkert 5-10 ganger) ruset meg på dette alene og i så fall har jeg studert i sammenheng for å bli mer intressert for det jeg driver med (lekser) evnt tegning. jeg nekter å røyke hvis det er fordi jeg føler meg ille. så klart jeg får lyst på men jeg gjør det ikke. jeg ser på ghanja som noe spirrituelt og hellig som ikke skal missbrukes slik jeg tidligre missbrukte alch. for å glemme sorger jeg nekter fordi jeg har vært der men da livet ble bedre ble jeg forelsket i plantens måte å forsterke de gode tingene i livet, ghanja skal aldri i mitt liv assosieres med de dårlige tingene

"jeg har bare lyst til å finne lykken og smilet i livet som alle andre men det er jævelig vanskelig ( spessielt når det er null-tolleranse av canna her i huset) og jeg egentlig bare savner å være meg og kunne ta en spliff og roe ned alt og bare slippe taket av problemene oppe i hodet mitt
( har egentlig ikke problemer irl, men jeg har tankekjør til de tusen som jeg bryr meg mindre om under bruk av canna<3) "

ja jeg skrev det, men jeg mente det ikke på den måten jeg mener det i sammenheng av godt selskap og god annledning til gode minner
Sitat av Badapple Vis innlegg
Ingenting som kan unskylde det at han banka deg opp. Kom deg til h... vekk fra han fyren du. Du finner noen bedre og elske.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det. Han har gjort en feil og angrer forhåpentlig. Om andre OP kan finne er bedre er opp til henne å avgjøre. Det at noe har skjedd én gang betyr ikke at det skjer igjen. Ting som ikke har skjedd kan fort skje første gang.
derfor de kalles rivotroll:-)