Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1389
Hei! Får ikke så lenge siden,kanskje et par timer siden klarte jeg å søle litt eplejuice på tastaturet til min 1,5 år gammle MacBook. Det var ikke mer en ca 2-3 spiseskjeer å jeg slo den av og snudde den ganske fort. Hvor lenge bør jeg la den stå å tørke og tror dere skadene allerede har skjedd? Beklager for alle skrivefeilene, er ikke lett å skrive på en iPod
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Mulig skaden allerede har skjedd. Sølte litt øl på min, og skadene kom ikke før et års tid etterpå, hvor kobberet hadde irret, og kretsene begynte å bli ødelagte.
Oh the irony... Du burde ikke slå den den på før det har gått minst 24 timer og legg den på feks varmekablene på baderommet slik at juicen fordamper lettere. Hvis tastaturet er klissete etter det så tyr du til vann og lar den stå enda lengre på varmekablene før du slår den på.
Idiot
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Oh the irony... Du burde ikke slå den den på før det har gått minst 24 timer og legg den på feks varmekablene på baderommet slik at juicen fordamper lettere. Hvis tastaturet er klissete etter det så tyr du til vann og lar den stå enda lengre på varmekablene før du slår den på.
Vis hele sitatet...
Takk! Tror jeg venter 2-3 dager før jeg slår den på, men har dessverre ikke noen varmere steder en i stua jeg kan sette den atm.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Pleier alltid å nappe ut strømkilden først, blåser rent med trykkluft, sprayer med elektronikkrens som oppløser det meste, samt "skyver" vannet vekk, og blåser rent med trykkluft igjen, så tørke et par dager.

Har kun hatt et par dødsfall på noen år nå, anser dette som bra, mtp hvor skjør elektronikk egentlig er.
Scenario: Heeey.... Det lekker væske fra eple-laptopen (macbook) din.
-Ja, det er eple juice.
Bla deg fram til riktig modell på ifixit.com (http://www.ifixit.com/Info/ID-your-Mac/378), se om de har guide for å skifte ut tastaturet der, skru opp, tørk godt av alt kliss med f.ex. q-tips og blå isopropanol/blårens og la tørke, følg guide for å skru sammen igjen.
Idiot
Trådstarter
Takk for alle svarene! :-)