Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1997
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal i en liten familieevent på Østlandet og tenkte å ta med meg litt hasj hjem igjen så jeg har litt å kose meg med til ny sesong av Narcos. Skal fly og gidder ikke sjekke inn bagasje så da vurderer jeg å svelge det. Er bare snakk om et par gram. Er det bare å pakke det inn i vanlig plastfolie?

Er nødt til å være sikker på at det ikke brytes ned da jeg skal kjøre bil hjem fra flyplassen.
Kunne det vært ett alternativ å sende det i posten til deg selv ekspress? Så slipper du å spise plast
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke postkasse. Er et midlertidig bosted som har blitt en smule lenger enn planlagt pga corona.
Hvis det bare er snakk om et par gram ville jeg bare hatt den i lomma på innenlandsfly. Du kan eventuelt ta den i munnen gjennom sikkerhetskontrollen, men vil tro det er bedre å bare ha den i lomma. Det er svært sjeldent kontroll på innenlandsflygninger, jeg har hvertfall aldri opplevd politi/tollere med hund der, kun på utenlandsterminalen.
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har aldri sett bikkjer på innenlands selv så det bekymrer meg ikke. Det er sikkerhetskontrollen jeg tenker mest på. Jeg har en tendens til å bli sjekket, antageligvis fordi jeg har tremorer i armene.

Men jeg kan jo alltids bake den som en snus. Skal bruke maske uansett.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Innenlands? Lomma, blir ikke stoppa innenlands. Skulle du allikevel få pakkern er det lett å kaste det diskret fra lomma.
På Gardemoen har de en maskin som kan se om det er uregelmessigheter på kroppen. Dvs om man har noe i innerlomma, teipa til beinet eller ballene osv. Den er i sikkerhetskontrollen og det er ikke alltid at alle må stelle seg i den men de tar ofte rutine- og stikkprøver som må inn å stå i den. Etter at de maskinene kom og ble en del av sikkerhetssjekken anser jeg det ikke smart å ha noe på kroppen på gardemoen. Maskina har sett både en enkelt glemt tyggis i bukselomma mi til knute på armbånd av tråd og de har bedt meg ta opp og vise hva uregelmessigheten på kroppen er hver gang. Risikoen er også ved landing ved å ha det på deg (ikke inni deg) er at det hender det er politihunder i slusa etter du har gått av flyet men hvor ofte det skjer avhenger av hvilken flyplass du skal lande på.

Hvis du bestemmer deg for å svelge pakk det først i helt stramt lag plastfolie så i to kondomer utapå hverandre. Du kan fint pakke en femmer i hver "kokong" bare form den avlang og rund i kantene. Svelg hver kokong med et stort glass vann.

Hvis du bare har tenkt til å ha med deg et par gram så ha den rå i munnen, gjem den i kinnet eller under siden av leppa og gå gjennom kontrollen å lat som ingenting. Blir du tatt ut til stikkprøve svelg den umiddelbart og blir du ikke tatt ut til stikkprøve gå på do og ta den ut og legg den i en snusboks eller what ever, samme prosedyre inn i munnen rett før du går ut av flyet også.
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok. Takk for svar.

Får se om det blir snusleppe eller kondom. Avhenger litt av mengden jeg velger å ta med meg. Mer enn fem gram blir det uansett ikke.

Livet hadde vært så mye enklere om jeg kunne kjøpt det på polet, men den gang ei.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av celtseus Vis innlegg
Risikoen er også ved landing ved å ha det på deg (ikke inni deg) er at det hender det er politihunder i slusa etter du har gått av flyet men hvor ofte det skjer avhenger av hvilken flyplass du skal lande på.
Vis hele sitatet...
Eg har flydd litt. Ganske mykje, faktisk. Eg har så langt aldri sett bikkjer utanfor tollkontrollen.

Politiet har ikkje heimel til å foreta tilfeldige kontroller med narkobikkje på offentleg stad utan konkret mistanke (e.g. skjellig grunn).
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Begynner kanskje å helle mot at det er like greit å sjekke inn bagasje. Jeg kommer til å bruke lenger tid på å pakke inn i kondomer og lignende enn det tar meg å vente på bagasjen.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
sikkerhetsvaktene er mer interessert i bomber, fenghetter, skarpe gjenstander, store mengder veske, ledninger og elektronikk i suspekt konfigurering. osv.

det er ganske vanlig å ta med noen brukerdoser på fly.
Nok med plastfolie surret godt rundt ( ca 3 mm lag utenpå med plastfolie) også brenne litt utenpå med lighter rundt for at den skal feste seg. Trenger ikke kondom.

Sjekk inn bagasje eller ta den i leppa som snus er kanskje bedre alternativer.
Jeg hadde en jobb med 180 reisedager i året og var avhengig av amfetamin den tiden.
Det er riktig som mange i denne tråden sier, du ser ikke politi og hund ved avgangskontrollen.
Jeg hadde svært ofte med meg 2-5 gram pepper til land i Europa og ved tre anledninger ved innreise i USA.
Vil ånslå jeg hadde totalt 30-50 turer med mindre mengde pepper og ble aldri tatt. Hadde stort sett en lynpose rett i mini lomma på dongerien ved utreise.
MEN så på Polen turen for et par måneder siden så lå den i øretelefonene avbildet og Securitas-duden sier til hun som ser på håndbagasje scanneren: «du ser den der?»
Han stod bak henne og så basically samme som henne.
Han tar øretelefonene og min mobil og sier han skal bare gjøre en test.
Han «swabber» høretelefoner og telefon og jeg var sikker på at helgeturen var rævkjørt før avreise. Vanvittig nok blir testen negativ. Jeg hadde en time før innsjekk,plukket en liten droppings ut av posen med bare fingrene for å ta en liten før avreise.
Helt vanvittig at det ikke slo ut.

Sist endret av worldwebber; 27. oktober 2021 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Han tar øretelefonene og min mobil og sier han skal bare gjøre en test.
Han «swabber» høretelefoner og telefon og jeg var sikker på at helgeturen var rævkjørt før avreise. Vanvittig nok blir testen negativ.
Vis hele sitatet...
Dei ser ikkje etter droger. Dei ser etter eksplosive nitrogenbindinger.
Står ikke narkotika på den plakaten med bilde av kniver ved sikkerhetskontrollen? Ser ingen grunn til at de skal bry seg.

Mekk det først i vanlig rizla. Tror ikke de bryr seg om noen ferdig rulla sigg. Så lenge du ikke har TNT i tobakken.
Sist endret av vestlandslefse; 27. oktober 2021 kl. 21:02.
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Eneste stedet jeg har sett at de har sjekket for dop ved avgang er på Bali.

Men er ikke Politiet jeg bekymrer meg for, det er sikkerhetskontrollen. Sjekket SAS og jeg hadde bagasje inkludert i billetten så da gjør jeg det enkelt. Kan jeg ta med meg marihuana noe jeg ikke kunne gjort ellers.

Takk for svar uansett.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei ser ikkje etter droger. Dei ser etter eksplosive nitrogenbindinger.
Vis hele sitatet...
Jeg vet. Det har alltid vært slik. Men de kjørte en swab på øretelefonene, en annen på mobilen og den vanlige standard teip-biten uten lim på innsiden og utsiden av hendene mine.
KUN den ene øretelefon swabben puttes inn i en maskin helt lik den fra «Grensevakten» med samme jævla pipelyd.
Jeg øynet et håp om å slippe unna da for jeg visste at nå kommer garantert minst 5 minutt med reklame før resultatet er klart.
Spøk til alvor: Jeg har aldri sett de putte eksplosiver putene/teipen i en slik maskin for å få resultat.
De testene på hender og mobil som de har kjørt i alle år på avgang er svært vanlige men har tydeligvis hatt en eller annen farge-utslag funksjon eller lignende da jeg alltid har kunnet gå umiddelbart etter testing.
Hvorfor kjørte de kun hodetelefon testen i maskinen. Aldri sett en slik på avgang noe sted i verden men eksplosiv testingen har vært maaaange steder og alltid uten maskin.
Jeg skal ikke hevde du tar feil men syntes det var merkelig at kun den ene ble maskintestet slik.
Men kanskje nye metoder for sprengstoff-testing har vært nødvendig i nyere tid.
Jeg så ikke teksten «no drugs detected» på maskinen men den jævla lyden var helt identisk med jalla-seriene på tv2.
Sist endret av worldwebber; 27. oktober 2021 kl. 21:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av worldwebber Vis innlegg
De testene på hender og mobil som de har kjørt i alle år på avgang er svært vanlige men har tydeligvis hatt en eller annen farge-utslag funksjon eller lignende da jeg alltid har kunnet gå umiddelbart etter testing.
Vis hele sitatet...
Då har du vore på heilt andre flyplasser enn meg. I samtlige tilfeller har dei stappa teststrimmelen i ei maskin for analyse.
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Total avsporing, men hva skjer egentlig hvis det slår ut på eksplosiver? Hvis man har lekt med kruttpistol eller fyrverkeri og dette har vært i kontakt med noe som blir testet, slår det da ut?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legg i ordinær bagasje.
Går fint.
Anonym bruker
"Begeistret Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legg i ordinær bagasje.
Går fint.
Vis hele sitatet...
Jepp. Kom egentlig frem til det er beste alternativ. Har uansett litt tid å slå av før jeg må hente bikkja på kennel så kan like så godt vente på bagasje. Da har jeg også mulighet til å ta med litt mer enn planlagt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Då har du vore på heilt andre flyplasser enn meg. I samtlige tilfeller har dei stappa teststrimmelen i ei maskin for analyse.
Vis hele sitatet...
Skal nevnes at jeg sluttet i jobben med omfattende flyging for 8-10 åt siden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Total avsporing, men hva skjer egentlig hvis det slår ut på eksplosiver? Hvis man har lekt med kruttpistol eller fyrverkeri og dette har vært i kontakt med noe som blir testet, slår det da ut?
Vis hele sitatet...
Du kan forvente deg grundig undersøkelse. Finner dei ingenting spennande og du har ei forklaring på det, så er det uproblematisk.

Har testa positivt på Værnes. Det førte til at sikkerhetskontrollen tok et kvarter ekstra.
Putt det i rumpa