Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7730
Hei

Har kjøpt tilgang til rep manualer for elektronikk via internett forum og fikk til-sendt en link til en fil som måtte lastes ned. Denne filen åpner MS DOS vindu på pc min også står det CDMKEY ADDED. Deretter åpnes remote desktop og jeg får tilgang til alle manualene som er lagret på vedkommendes pc.

Problemet er at på en eller annen måte så blir min pc låst slik at jeg kun får tilgang ved å bruke min datamaskin. Har snakket med vedkommende og om jeg ønsker å benytte annen pc så måtte jeg bare sende en melding til han også kan jeg åpne det på en anne pc også blir den låst til den nye pcen.

Er det noen mulighet å unngå denne sperren på? Lurte på emulate windows om det er mulig?

( CDMKEY blir slettet etter 3 minutter på min pc )

Takker for alle svar.
Hvis det var meg så hadde jeg nok bare kjørt whatever dette er på en virtuell maskin i skyen og så fjernstyrt den maskina (som igjen RDP'er hans maskin) fra hvor enn jeg befinner meg. Å RDP'e en maskin for å RDP'e videre fra den er ikke uhørt, men hvis det ikke er ønskelig så kan du også bruke VNC eller andre lignende tjenester for å fjernstyre din maskin i skyen (og la kun den RDP'e).

Og la det være sagt, jeg hadde aldri noensinne kjørt en slik fil på en PC som ikke var bruk og kast. Du aner tydeligvis ikke hva fila gjør og hva den kan gjøre av skade, så å kjøre dette på en maskin du bruker til andre (personlige eller jobb)ting er sinnsvakt.
Trådstarter
27 0
Tusen takk for svar. Mulig å kjøpe virtuell maskin i skyen eller må dette settes opp selv?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du må nok kjøpe en virtuell maskin, for så å sette den opp.

Har du sjekka at denne CDMKEY ikke bare setter opp en vpn mot hans nett? Typ det Hamachi gjør. Ta en titt på nettverkskortene dine, mulig du finner noe der.
Trådstarter
27 0
Ved første gangs bruk hadde jeg slått på VPN og nå ser jeg at den må være påslått for at jeg skal få logget på.
Lurte på om det var mulig å Bote emulator på USB eller noe slik at dette ikke blir låst til 1 datamaskin.
Virutell maskin er det noe jeg må sette opp hos meg selv eller en tjeneste jeg kan kjøpe på nett? eventuelt hvor?

Takk for at dere tok dere tid til å gi tips og råd
Sist endret av elmof; 27. desember 2020 kl. 17:04. Grunn: Mer teks
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du velger selv om du setter opp virtuell maskin (VM) på egen pc eller i skyen, bare å google leverandør. Noen er bla. Google, Microsoft og Amazon.
Bruker selv OVH og er veldig fornøyd. OVH har også billigere servere under navnene SoYouStart og Kimsufi.
Selv hadde jeg nok bare bestilt en server og fått den installert med Proxmox og så satt opp en virtuell Windows 10 maskin der (hvis du MÅ ha Windoze) og så tatt et snapshot etter installasjon (før du bruker den til noe som helst). Da er du ett klikk unna å ha en ren Windows igjen hvis scriptet du bruker skulle fucke til noe. Og med Proxmox får du noVNC som de fleste jobbnettverk tillater (selv om de stenger for alt annet enn HTTP/HTTPS-trafikk) så du kan nå de virtuelle maskinene dine fra en enkel nettleser.

Skal også nevnes at Microsoft har ferdige virtuelle Windows-maskiner så f.eks. webutviklere kan teste nettsidene sine i Edge etc uten å måtte betale for Windows-lisenser. Dette er da maskiner ment for bruk og kast (men ved å snapshot av hele maskina så kan du i praksis resette den og bruke om og om igjen). https://developer.microsoft.com/en-u...dge/tools/vms/
Mao perfekt for en tynnklient-Windows i skyen
Sist endret av bashfoo; 27. desember 2020 kl. 17:46.