Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 10634
Hei. Jeg ønsker å finne ut eier av ett tlf nummer. Det er ett norskt nummer til norsk statsborger. men finner ikke nummeret i opplysningen og jeg tror det er et telenor nummer. er det noen måte å finne utav hvem som eier det på? telenor vil ikke gi det vekk da de ikke har lov til det.
Har du prøvd å googla nummeret? Sett om det kommer opp noe da, om han har noe på Finn etc burde det komme opp og da med navn og evt adresse/tidligere adresse.
Prøvå skriv det inn på Vips og se om personen har det da kommer det evt. navn opp.
Om det er registrert på en Facebookbruker finner du brukeren hvis du søker på nummreret der. Eller kjenner du kanskje noen som jobber for Telenor/underlevrandør?

Har du overført penger til bank kan du overføre noen kroner til, bare "med oblat", da får du navnet i postkassen en stund senere.
Har googla å finner ingensted hverken face eller finn eller noe. Har ikke vipps, noen her som kan søke det opp for meg på vipps så send PM. hadde vært topp

Hvor lang tid tar det før jeg får navnet i postkassen?

Det er snakk om 1250 kr. Jeg tenker å anmelde personen i morgen men saken blir sikkert automatisk henlagt? Hva kan politiet gjøre i slike saker og kan de finne personopplysninger for meg?
Last ned truecaller appen, der blir telefonnummer knyttet til navn av brukerne så mange nummer som ikke finnes i telefonkatalogen kan du finne der.
Prøvde truecaller. Der fikk jeg ihertfall opp fornavn. Men får ikke gjort mye med det. Genial app forsåvidt så takk for tipset
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Last ned truecaller appen, der blir telefonnummer knyttet til navn av brukerne så mange nummer som ikke finnes i telefonkatalogen kan du finne der.
Vis hele sitatet...
Hva med de som ikke kjører google store?
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Hva med de som ikke kjører google store?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt spørsmålet.
Jeg kjører hverken bil eller google store og har den appen. Om det var det du tenkte på?

Sitat av Løkken Vis innlegg
Prøvde truecaller. Der fikk jeg ihertfall opp fornavn. Men får ikke gjort mye med det. Genial app forsåvidt så takk for tipset
Vis hele sitatet...
Ett fornavn er hvertfall bedre enn ingenting
Nå har du litt mer info du kan bruke i søk etter denne personen. Du kan jo prøve deg på litt social engineering.
Ring telenor å si at du har funnet en lommebok/mobiltelefon og det eneste infoen du har er tlfnummer og muligens fornavnet så prøver du å fiske etter etternavnet.
Sist endret av Cybergasm; 8. februar 2017 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi som er litt paranoid vil ikke at google skal samle alt av våres data.
Etter litt research så fant jeg utav navnet. Ikke ved hjelp av tlf nummer dog. Truecaller hadde helt feil navn så vet ikke hvordan d går ann. Han har vel klart å lure seg til noe. Han er en velkjent notorisk svindler som har vært i fengsel og svindlet en haug med folk for bortimot en halv million tilsammen. Kan se lenge etter de pengene. Jeg kjørte hardt på han å truet med anmeldelse. Han ringte meg til slutt å innrømte alt og ba meg ikke anmelde han for han skulle betale tilbake i neste uke. Så da tenker jeg det er bedre å prøve å få tilbake pengene fra han mens han er redd for å bli anmeldt igjen. For når jeg har anmeldt han så får jeg 100% sikkert ikke pengene tilbake. Han skylder 500 000 tilsammen til forskjellige folk han har svindlet.
Du har allerede funnet ut at det er en notorisk svindler, og tror han kommer til å betale tilbake til uka?
Jaja, det er jo en sjanse.
Sist endret av Sjanten; 9. februar 2017 kl. 01:55.
Ja det er eneste sjangsen jeg har. Nå kan jeg presse han med at jeg anmelder han hvis ikke. Hvis jeg anmelder han får jeg jo aldri pengene. Tviler på han betaler uansett men 10% sjanse er bedre enn 0% sjanse Han ryker nok i fengsel når jeg anmelder han etter en stund så må svi litt å bli anmeldt vil jeg tro.
Sitat av Løkken Vis innlegg
Ja det er eneste sjangsen jeg har. Nå kan jeg presse han med at jeg anmelder han hvis ikke. Hvis jeg anmelder han får jeg jo aldri pengene. Tviler på han betaler uansett men 10% sjanse er bedre enn 0% sjanse Han ryker nok i fengsel når jeg anmelder han etter en stund så må svi litt å bli anmeldt vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Vent å se om du får pengene. Får du de, nice, da anmelder du han. Får du ikke pengene, kjipt, og du anmelder han.
Om du faktisk får pengene tilbake tenker jeg ihvertfall att denne "notoriste" 500k svindleren din faktisk har fått et samvittighetsbrudd, og av det alene synes jeg du burde la saken ligge. Om han har svindlet 500 tusen har han nok flere anmeldelser på seg allerede, og du vil vel kun vise att du ikke holder noe mer ord enn han opprinnelig gjorde.


Du er vel den beste til å bedømme dette, men får du pengene tilbake viser jo dette forandring om ikke annet.
Han blir anmeldt uansett. Han innrømte på tlf samtale at han har fortsatt å svindle nå etter han har kommet ut av fengsel. Eier ingen skam, anger eller noe. Er frekk i kjeften i tillegg og lyver hele tiden. Han er notorisk, når man søker på navnet hannes på google dukker det opp masse saker og forum diskusjoner på han. Mange av de er folk som sier han har svindlet bare den siste måneden. Eneste grunnen han har for å gi tilbake pengene er fordi han ikke vil ha anmeldelse på seg. Da han ryker i fengsel igjen om det skjer.

Hadde han vist anger og skam og ikke vært sykt frekk i kjeften og godtet seg når han lurte til seg penger av meg så skulle jeg latt være å anmelde han om jeg får pengene. Men han har ikke endret seg så er man nødt til å anmelde han så han får straffen sin.
At jeg ikke holder ord spiller ingen rolle når jeg lyver for å beskytte andre fra å bli svindlet.
Fyi: politiet finner lett ut hvem som eier ett telefonnummer. Men hankan jo seff ha laga seg kontantkort under ett annet navn.
Det er jo bare snakk om 1250,- kr, ikke stress. Anmeld dritten og send han i fengsel.
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Prøvå skriv det inn på Vips og se om personen har det da kommer det evt. navn opp.
Vis hele sitatet...
genialt!!
Er det denne fyren eller? Lurer fælt på hvem det er....
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Fana...tml#xtor=RSS-3